Gå til innhold

Eneste uinviterte i "vår" gjeng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, da var det min tur å ta opp dette. Jeg har ikke blitt invitert til enhver bryllup som har vært feiret i både nær omgangskrets og familie/slekt, og har aldri tenkt noe over det som negativt eller sårt.

Men så var det dette bryllupet til ei venninne i et av mine omgangskretser som holdes nå i høst. Alle i "vår" gjeng er invitert, og vi omgås ofte egentlig, så da hun fortalte oss (jeg var en av de første hun delte nyheten med) var hun full av begeistring, selvsagt vi alle gledet oss på vegne av henne. Jeg ble ikke invitert, noe jeg ikke tenkte over, jeg fortsatte å gi henne tips og vi skravlet mye bryllup og jeg gledet meg til å se bilder fra festen og hun delte bilder av kjoler og buketter hun likte. Etterhvert finner jeg ut at alle i vår gjeng er bedt, for når vi møttes alle sammen ble det plutselig snakk om hvor gøy det kom til å bli på festen og antrekk/overnatting.

Nå i det siste har det blitt sårt, for hver gang vi har møttes eller snakket over nett de siste månedene har, enten hele gjengen eller med enkelte, har bryllup vært hovedtema. Jeg prøver selvsagt å ikke tenke over det, men klart jeg lurer på hvorfor jeg er utelatt. Ikke vil jeg plage bruden med spørsmål om det så nær bryllupet, og jeg vil heller ikke ta det opp med noen av de involverte i gjengen.

Må bare skrive det her, for jeg avslo forslag om og møtes denne helgen, alle sammen. Neste helg skal de møtes og bli kjent med gjester, ha fest og slikt. Uken etter er det bryllup.

Hvorfor er jeg så sutrete når det kommer til dette? Ja, jeg og bruden har vært nære venner igjennom mange år, lenger enn 2 av de inviterte også, og ingen konflikter. Så hvordan la dette ligge? Det er så rart å være den utelatte på denne tydelige måten.

Anonymous poster hash: 94c52...794

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bruker1000

Det var da merkelig at du ikke ble invitert på tross av at hun har delt såpass mye med deg og delt sitt engasjement og begeistring rundt bryllupet med deg! Du skriver at både hun og vennegjengen deres stadig prater om anledningen når dere treffes.

Det første som slår meg er at hun rett og slett har glemt å sende deg invitasjon?! Om dere er gode venninner, noe det virker som, kan du ikke ta en prat med henne og si nøyaktig hva du tenker, som du skriver her, at det er sårt at det er så mye snakk om bryllupet når du selv ikke har fått en invitasjon?

Håper på det beste for deg, TS!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle si det samme som Sukker-Pai. Når hun har snakket så mye med deg om både planleggingen og alt rundt bryllupet, er det jo merkelig at hun ikke har invitert deg, så hva om hun faktisk har glemt det/tatt det for gitt at du kommer evt?

Skjønner jo at det føles litt ekkelt å spørre så nær bryllupet, men jeg tror jeg ville tatt sjansen, spurt om det var en spesiell grunn til at du ikke var invitert...

Håper dere finner ut av det, og at det ikke ligger noe bak som kan ødelegge vennskapet deres ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme, eller det vil si, vi var to som ble utelatt fra bryllupet mens resten av gjengen var invitert. Først trodde jeg de skulle ha et lite bryllup, men så viste det seg at fjerne slektninger, gamle barndomsvenner, kolleger og studiekamerater ble invitert, men ikke to av oss fra vennegjengen som hang sammen hele tiden. Syns det var snodig, spesielt siden dette er folk med svært god råd, så de hadde ikke økonomiske begrensninger å forholde seg til. Vi snakket mye om bryllupet, det forløp sin gang og etterpå hadde vi nok et mer distansert forhold. Det var tydelig at hun ikke så på meg og den andre venninnen som gode og nære nok, uten at jeg vet til dags dato hvorfor vi ble utelatt. Halvannet år seinere var det navnedag for barnet deres, da var jeg den eneste som ikke ble invitert og etter det kuttet jeg ut hele damen. Hun er rett og slett ikke verdt å bruke tid på.

Ikke noen råd til des dessverre, ville bare si at du ikke er alene. Du kan jo evt spørre henne om hvorfor du ikke er invitert, eller gi hint som "kos dere i helgen damer, må få høre på mandag hvordan det gikk" så blir de andre klar over at du er utelatt, eller spørre om dere kan snakke om andre ting enn bryllupet, da det ikke involverer deg.



Anonymous poster hash: ee3b0...3d9
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sukker-Pai, akkurat derfor er det viktig å kunne snakke om alt. Det er bedre at du bare spør nå, sånn at hun kan rette opp i det isåfall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup er så kjedelig likevel, så du går ikke glipp av noe. Også sparer du penger på antrekk, gave etc. Finn på noe annet hyggelig istedet! Uansett kan det være greit å snakke med denne venninna og få en avklaring på hvorfor du ikke ble invitert.



Anonymous poster hash: e6a37...254
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei til i samme gjeng ble ikke invitert i bryllupet til ei som vi begge ser på som ei god venninne. Det var sårt der og da, spesielt siden bruden hadde vært veldig entusiastisk rundt forlovelsen og jeg fikk i hvert fall inntrykk av at jeg kom til å bli bedt, men det ble jeg ikke. I ettertid har det ikke påvirket vennskapet, men da det skjedde følte jeg meg ikke som en nær venn akkurat. Skjønner hvordan du har det!

Anonymous poster hash: 7ef3b...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si annet enn at det er utrolig dårlig gjort. Hun må jo skjønne hvor ubehagelig det føles nå du som den eneste blir utestengt. Jeg tror kanskje jeg ville snakket litt med de andre og hørt om de visste noe om hvorfor ... og så kanskje hintet til bruden om at du synes det er leit. Det ER ikke snilt å utelate en i gjengen. På grensen til mobbing.

Om du ikke har hatt en affære med brudgommen da? :vetikke::hug:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om invitasjonen har kommet bort i posten?

Eller levert til feil adresse?

Det kan skje!

Veldig dumt å få vite dette i etterkant av en skuffet brud, du bør oppklare dette på en eller annen måte. Kanskje få en felles venn til å spørre om du også skal komme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om invitasjonen har kommet bort i posten?

Eller levert til feil adresse?

Det kan skje!

Veldig dumt å få vite dette i etterkant av en skuffet brud, du bør oppklare dette på en eller annen måte. Kanskje få en felles venn til å spørre om du også skal komme?

Hvorfor lete etter mulige forklaringer når den enkleste er den riktige? Hun ble ikke bedt, ellers hadde bruden etterlyst om hun takker ja eller nei.

Jeg ville spurt rett ut hvorfor jeg som eneste i vennegjengen ble utelatt. Greit å vite når man tilbringer tid med folk og tror man er venner mens de egentlig ikke liker en en gang.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lete etter mulige forklaringer når den enkleste er den riktige? Hun ble ikke bedt, ellers hadde bruden etterlyst om hun takker ja eller nei.

Jeg ville spurt rett ut hvorfor jeg som eneste i vennegjengen ble utelatt. Greit å vite når man tilbringer tid med folk og tror man er venner mens de egentlig ikke liker en en gang.

Nemlig.

.....

Ellers da så ville jeg tatt en offansiv holdning hvis jeg var TS og sagt at siden jeg ikke ble buden så angår ikke bryllupet meg og derfor så hadde det vært greit at vi snakker om noe som alle kan snakke om, neste gang gjengen ble samlet. For det er noe med slike kjerringer som TS snakker om, man er nødt til å la andre få vite om det der spillet de spiller, på en måte som ikke slår tilbake på en selv.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lete etter mulige forklaringer når den enkleste er den riktige? Hun ble ikke bedt, ellers hadde bruden etterlyst om hun takker ja eller nei.

Det er jo ikke sikkert svarfristen har vært ennå da, og at bruden derfor ikke har etterlyst noe. ;)

Syns uansett man bør spørre hvorfor man ikke er invitert. Enten vil TS oppdage at hun ER invitert, eller så vil bruden måtte forklare seg og kanskje innse hvor teit det er å ikke invitere. Det fortjener hun.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke sikkert svarfristen har vært ennå da, og at bruden derfor ikke har etterlyst noe. ;)

Syns uansett man bør spørre hvorfor man ikke er invitert. Enten vil TS oppdage at hun ER invitert, eller så vil bruden måtte forklare seg og kanskje innse hvor teit det er å ikke invitere. Det fortjener hun.

Pinadø, når sånt som det her skjer så er det som oftest en bevist fiendtlig handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers da så ville jeg tatt en offansiv holdning hvis jeg var TS og sagt at siden jeg ikke ble buden så angår ikke bryllupet meg og derfor så hadde det vært greit at vi snakker om noe som alle kan snakke om, neste gang gjengen ble samlet. For det er noe med slike kjerringer som TS snakker om, man er nødt til å la andre få vite om det der spillet de spiller, på en måte som ikke slår tilbake på en selv.

Det krever litt mot men; dette! Si vennlig at "nei, jeg ble ikke bedt jeg forstår du, så derfor er det ikke kjempeinteressant for meg å snakke om hva alle skal ha på seg i bryllupet til X"

Anonymous poster hash: 73095...ba7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever litt mot men; dette! Si vennlig at "nei, jeg ble ikke bedt jeg forstår du, så derfor er det ikke kjempeinteressant for meg å snakke om hva alle skal ha på seg i bryllupet til X"

Anonymous poster hash: 73095...ba7

Det trenger ikke å være verre enn det. De andre er sikkert ikke klar over at hun er ubuden heller, siden ingenting har blitt sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det trenger ikke å være verre enn det. De andre er sikkert ikke klar over at hun er ubuden heller, siden ingenting har blitt sagt.

Nemlig. Jeg hadde iallefall ikke lagt ut i det vide og brede om hvor artig det skal bli i bryllup hvis en av de tilstedeværende ikke var invitert, det hadde vært ekstremt lite inkluderende. Og jeg hadde nok reagert dersom jeg fant ut at én person i en vennegjeng ikke ble invitert, og tatt det opp med bruden/brudgommen.

Anonymous poster hash: 73095...ba7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Jeg hadde iallefall ikke lagt ut i det vide og brede om hvor artig det skal bli i bryllup hvis en av de tilstedeværende ikke var invitert, det hadde vært ekstremt lite inkluderende. Og jeg hadde nok reagert dersom jeg fant ut at én person i en vennegjeng ikke ble invitert, og tatt det opp med bruden/brudgommen.

Anonymous poster hash: 73095...ba7

Jepp, og hadde ikke det virket så hadde jeg ikke dratt, for jeg støtter ikke mobbere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinadø, når sånt som det her skjer så er det som oftest en bevist fiendtlig handling.

Vel, jeg er glad bestekompisen til mannen spurte oss rett ut hva som hendte med invitasjonen da den forsvant i posten, i stedet for å sette seg ned som ei anna gretten kjerring og anta at det var bevisst av oss å utestenge han. Man KAN vente med dramaqueen-tendensene til fakta er på bordet...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er glad bestekompisen til mannen spurte oss rett ut hva som hendte med invitasjonen da den forsvant i posten, i stedet for å sette seg ned som ei anna gretten kjerring og anta at det var bevisst av oss å utestenge han. Man KAN vente med dramaqueen-tendensene til fakta er på bordet...

Vel, man kan også som brud etterspørre svar fra de som er inviterte og hvis hun ikke gjør det, så kan man jo anta at man ikke er invitert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...