Gå til innhold

Er hunden vår ikke like glad i begge eierne sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har en hund sammen på tre år. Vi har lagt merke til at hunden er veldig kosete med meg, men ikke fullt så like kosete med kjæresten min.

Nå er det slik at jeg ofte er borte halve dagen pga jobb, mens kjæresten min er mye hjemme da han er student. Kjæresten min er derfor den som går mye tur med hunden og tilbringer mest tid sammen med han.

Når jeg kommer hjem fra jobb eller har en fridag, så "overser" hunden vår kjæresten min. Hunden skal hele tiden ligge inntil meg, følge etter meg eller hvile haken sin på magen min når jeg ligger på sofaen. Jeg personlig har ikke noe i mot det da jeg syns det bare er koselig, men det er litt kjedelig for kjæresten min som også vil at hunden skal være like kosete med han :P

Må også si at kjæresten min er veldig leken, og leker veldig mye med hunden (drakamp, apportering osv), mens jeg er litt mer rolig og er den som foretrekker å kose med hunden og trene lydighet osv..

Ha tror dere kan være grunnen til at hunden vår er mer "knyttet" til meg enn det han er mot kjæresten min?

Anonymous poster hash: e07bf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken rase er dette? Enkelte raser knytter sterkere bånd til en person, andre raser knytter like stort bånd til flere av gangen. Innenfor disse rasene er det selvsagt individer også... Kan det være at du er tydeligere mot hunden din? Kan ogsp være så enkelt som at hunden savner deg når du er borte...

Anonymous poster hash: 3079e...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er dette? Enkelte raser knytter sterkere bånd til en person, andre raser knytter like stort bånd til flere av gangen. Innenfor disse rasene er det selvsagt individer også... Kan det være at du er tydeligere mot hunden din? Kan ogsp være så enkelt som at hunden savner deg når du er borte... Anonymous poster hash: 3079e...3eb

Det er en labradorhanne på 3 år. Jeg vil ikke si at jeg er noe spesielt mer tydelig enn kjæresten min. Han er den som kan være streng, mer tydelig i stemmen, når hunden bryter grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en labradorhanne på 3 år. Jeg vil ikke si at jeg er noe spesielt mer tydelig enn kjæresten min. Han er den som kan være streng, mer tydelig i stemmen, når hunden bryter grenser.

Labradoren er en veldig "åpen" hund, det er ikke spesielt ved rasen at den knytter sterkere bånd til en person enn andre. Kanskje hunden føler seg tryggere hos deg av en eller annen grunn??

Anonymous poster hash: 3079e...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hunden er like glad i begge, men fordi du ofte er borte må den gi deg all kjærligheten når du først er der.



Anonymous poster hash: a3102...fd9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hunden har lært at det er hos deg kosen er og hos mannen din at leken og all "action" er. Dette er noe han kan trene fram med å aktivt begynne å søke kos hunden til det blir mer naturlig for begge parter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hunden er like glad i begge, men fordi du ofte er borte må den gi deg all kjærligheten når du først er der. Anonymous poster hash: a3102...fd9

Da hunden var yngre så var det jeg som var mye hjemme med hunden fordi kjæresten var på jobb. Han var like knyttet til meg da også selv om kjæresten var mye borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hunden har lært at det er hos deg kosen er og hos mannen din at leken og all "action" er. Dette er noe han kan trene fram med å aktivt begynne å søke kos hunden til det blir mer naturlig for begge parter :)

Hvordan skal vi gå fram?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg antar du er ts? Hvordan er det du innleder til kos med hunden? Tenk over din egen oppførsel og se om den er forskjellig fra din manns. Setter du deg i sofaen og klapper deg på fanget og inviterer til kos, eller er det at du setter deg ned signal nok for hunden slik at han kommer av seg selv?


Hvordan skal vi gå fram? :)

Hva skjer når mannen setter seg ned og inviterer til kos? Blir han ignorert eller kommer hunden til for en liten kosestund om mannen din "ber" hunden om å komme?

Jeg tror ikke at problemet deres er at hunden ikke er glad i mannen din - hunder er verdens mest generøse skapninger og som oftest vil et problem som deres kun oppstå fordi hunder er vanedyr og dere har fått forskjellige roller i heimen - prøv å få mannen til å ta mye mer initiativ til kos, og da ikke sånn gubbeklapper som ljomer som en jungeltromme gjennom hunden, men mer som du gjør da dette tydeligvis fungerer for hunden :)

Endret av Wombat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også labradorgutt, og de pleier å bli ganske glad i de fleste :)

Men i vår familie er hunden glad i oss på forskjellige måter, en for tur, en annen for kos og en tredje for lek ;)

Anonymous poster hash: 9f0a3...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hunden var yngre så var det jeg som var mye hjemme med hunden fordi kjæresten var på jobb. Han var like knyttet til meg da også selv om kjæresten var mye borte

Kanskje dette er grunnen. Det de lærer før 20 uker, og de bånd de knytter, preger hunden livet ut.

Anonymous poster hash: 90079...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg antar du er ts? Hvordan er det du innleder til kos med hunden? Tenk over din egen oppførsel og se om den er forskjellig fra din manns. Setter du deg i sofaen og klapper deg på fanget og inviterer til kos, eller er det at du setter deg ned signal nok for hunden slik at han kommer av seg selv?

Hvordan skal vi gå fram? :)

Hva skjer når mannen setter seg ned og inviterer til kos? Blir han ignorert eller kommer hunden til for en liten kosestund om mannen din "ber" hunden om å komme?

Jeg tror ikke at problemet deres er at hunden ikke er glad i mannen din - hunder er verdens mest generøse skapninger og som oftest vil et problem som deres kun oppstå fordi hunder er vanedyr og dere har fått forskjellige roller i heimen - prøv å få mannen til å ta mye mer initiativ til kos, og da ikke sånn gubbeklapper som ljomer som en jungeltromme gjennom hunden, men mer som du gjør da dette tydeligvis fungerer for hunden :)

Ja, det er jeg som er ts:p

Det er jeg som går bort til hunden og duller og koser mye med han. Men det hender også at hunden plutselig legger seg på ryggen og inviterer til kos når jeg går forbi.

Kjæresten min er også ganske så kosete med hunden, men kanskje ikke like ekstremt som meg da:p Det er sjeldens vi opplever at hunden går bort til han for å kose, men kan heller ikke si at han blir ignorert heller.

Anonymous poster hash: e07bf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også labradorgutt, og de pleier å bli ganske glad i de fleste :)

Men i vår familie er hunden glad i oss på forskjellige måter, en for tur, en annen for kos og en tredje for lek ;)Anonymous poster hash: 9f0a3...3ea

Kanskje det er samme tilfelle her:) kjæresten min ser han på som den morsomme, lekne "turkameraten/eieren/pappaen", mens han kanskje ser på meg som den kosete, trygge "mammaen" :P

Anonymous poster hash: e07bf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være måten dere oppfører dere rundt hunden som gjør at den også har forskjellig adferd med hver av dere.

Eksempelvis så er minstepus her i hus veldig leken og skal alltid "ta" HrMinya, mens han er mer innyndende og insisterer på kos med meg.

Sannsynligvis er det fordi HrMinya braser og leker litt voldsomt med pus, slik at pus får lekesloss litt og herjet og sånn, mens jeg alltid har vært mer forsiktig i leken for å venne pus av med å bite og klore, slik som kattunger ofte gjør før de lærer seg hvor skarpe klør og tenner kan være.

Så med meg leker han nå litt forsiktig og smånafser bare litt forsiktig med "myke tenner" i fingrene mine om han skal lekesloss, men med HrMinya kan han sette tennene litt hardere i hendene hans før han må gi seg når HrMinya "vinner" kampen ved å legge pus over på ryggen. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro er vanlig.

Her er det mamma = kos og lange turer og pappa = lek, lek og mer lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er gutt og vil kose med deg som er jente. Kjæresten din er gutt og betyr lek og moro, altså kameratskap og ikke fysisk nærhet. Gutter og jenter er enkle sånn - enter det er dyr eller mennesker :)

Vi har det samme med våre dyr - hunndyrene koser mest med mannen min mens hanndyrene helst koser med meg.



Anonymous poster hash: efdb1...a12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...