Gå til innhold

Dyrenes KG.


Frk.K

Anbefalte innlegg

Gikk på tur med bikkja å tenkte sånn "Hva om dyr kunne skrevet på KG om eierne sine og litt sånn, hva ville de egentlig skrevet? Hva ville min skrevet?"

.. Så der kom alt jeg tenkte min ville skrevet på KG for å fiske litt sympati.. Så la oss ha et hjørne for dyrene..

Jeg trenger muligens profesjonell hjelp å mer søvn :fnise:

La meg begynne..

"Hallo jeg har en super teit eier..

For det første, så tar hun på meg en sele, EN SELE liksom! Hun ser at jeg ikke liker den, men den må på uansett. Hvem gjør sånt mot dyrene sine når de ser at dyrene ikke liker det i det hele tatt? Jeg vil mye heller ha på halsbånd, men matmor sier at det kan jeg ikke fordi jeg kan risikere å bli kvelt å ødelegge nakken og mye annet greier.. Snakk om å overdrive da! :rolleyes:

Ja, også klager hun når jeg bjeffer og uler sånn midt på natten? Du må da skjønne det at folk går forbi? Ok jeg bjeffer ikke på alle, bare de som har hund med seg, men uansett! :rolleyes: Jeg er jo egentlig ikke noe vakthund, jeg bare våknet opp en dag å fant ut at det å bjeffe på ting er kjempe gøy :jepp:

Også det verste? Jeg river og ødelegger alt jeg kan å pynter gulvet med mine mesterverk av disse tingene som jeg har revet / ødelagt, også KOSTER / STØVSUGER HUN DET OPP?! Snakk om å være frekk! Det finnes ikke grenser!

-Frk.K's hund"

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho: Genialt!

Min ville svart:

Herregud, så uansvarlig eier, jeg skjønner deg godt! Jeg har lært opp mine når det gjelder sela, det er et godt tips! Jeg lot som jeg syns den var kjempeteit og hoppa unna hver gang de skulle ta den på, så da begynte de å gi meg godbit for å stå stille når de kom med den og tredde den på. Nå gir de meg gobit hver gang fremdeles, selv om jeg har stått stille i flere måneder, de er er altså sååå lettlurte!

Jeg prøver forresten også å pynte opp. Mest utenfor stallen, da tar jeg med meg votter og luer og flissekker og lager skikkelig fin kunst rundt om kring på plenen. Men det er skikkelig vanskelig å få holde på med kunst når noen skal rydde opp hele tiden. De må da skjønn at det skal ligge der og at bare jeg skal kaste det rundt og flytte på det!

Forresten er menneskene mine skikkelig uansvarlige når det gjelder andre hunder. Altså, de må jo skjønne at jeg vil hilse på andre hele tiden, og at jeg er litt pubertal nå, sånn at det er ekstra viktig. Det er faktisk innmari mange fine damer rundt her. Også vil de at jeg skal gå pent på siden av dem og se på dem istedet for å hilse! Jeg mener HALLO! Da må jeg jo legge meg ned eller hoppe bortover på to bein for å komme bort, da.

Det merkelige er at jeg har forsøkt denne teknikken lenge, og de virker som de ikke skjønner noe, de bare står der med den teite lyse stemmen sin og så drar de meg unna den andre hunden! Herregud, altså. De må jo skjønne at når jeg legger meg ned for så å bykse opp når de kommer nærmere så er det en tekinikk som skal funke. Den har funka noen ganger hvis den andre eieren er mye smartere enn mine og har sånn fleksibånd, for da bare lar de hunden komme bort til meg selv om menneskene mine står uti grøfta med ryggen til og prøver å få kontakt med meg. Jeg digger sånne mennesker som bare slipper hunden bort til meg uten å spørre de teite menneskene mine.

Er det forresten noen som har tips til hvordan jeg kan få menneskene til å skjønne at verandadøra må stå oppe til en hver tid, samme hvor kaldt det er ute. Inne har de faktisk nesten 19 grader noen ganger. Dritvarmt! Jeg må ha døra oppe, for det kan hende menneskene har tenkt å gå eller forsvinne i den magiske portalen jeg er sikker på at er inne på badet. Det har aldri skjedd, men jeg veit det kan skje. Så jeg må følge med fra verandaen. Teite folk som sier det er kaldt, og foreslår at jeg ligger på soverommet. Der ser jeg jo ikke hva som skjeeer!!

Ah, det var godt med en utblåsning om teite mennesker! De er veldig greie også, sånn bortsett fra dette. Og når de vil kose sånn nærme. Jeg vil sitte inntil, ikke tas på. Faktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho,

Evans hund følger opp med:

Jeg har egentlig to tøffe mammaer, men hver morgen drar den ene av sted uten at jeg vet hvor hun er. Jeg har leita mye i gangen, men hun er ikke der. Den andre mammaen er hjemme med meg nesten hver dag. Det er egentlig ganske fint, men hun sitter og jobber med noe jeg ikke forstår. Da får jeg ikke lov å forstyrre. Forstår ikke at det skal regnes som forstyrrelse, ettersom hun bare sitter stille uansett!

En ting som irriterer meg veldig mye med mammaene mine er at de maser så fælt på meg når vi går tur. Jeg syns det er jeg som må få bestemme hvor vi skal gå og hvor fort. Men de tror liksom at de kan bestemme det, bare fordi de er større enn meg. Jeg jobber hver dag med å få til å forstå at når vi går tur er det jeg som er sjefen.

En ting jeg syns er litt rart er at mammaene mine går på do inne, mens jeg må gå på do ute. Det er egentlig ganske urettferdig! Det fine med det er at jeg pleier å sette meg rett foran de når de går på do, for da må de kose med meg! Da sitter de fast i den hvite greia, og kan ikke gjøre stort annet enn å klappe på meg. Det er et lurt tips til alle dere andre!

Jeg er egentlig ganske fornøyd med mammaene mine, de er snille og koser masse med meg. Men av og til er de litt teite. Tror rett og slett de ikke forstår hva jeg sier alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svarer med:

Jeg har også to mammaer. Og før, når jeg bodde sammen med alle søsknene mine, var det to pappaer der. Jeg trodde det var det som var vanlig. Finnes det noen som har en av hver? :klo:

Mine pleier av og til å gjemme seg på den lange grå bråketingen som de kaller t-bane. Da må jeg ta med den som kommer hjem først for å hente den andre. De blir kjempeglad når jeg finner dem akkurat når de kommer ut! :hoppe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min ene hund:

Den derre dumme eieren min forstår jo ingenting. Nå har damene mine løpetid og så ender hun opp med å IKKE la meg være med dem?
Her har jeg vært gentleman gjennom flere måneder og vartet opp damene, sovet i samme hus som dem uten å prøve på noe funny business. Oppført meg pent mot dem på tur, fordi om "svigermor" kan være en streng dame. I starten når de luktet godt fikk jeg fortsatt være med dem så tenkte at yes, nå skal jeg få meg noe om noen dager. Men hva tror du skjedde? Når de begynte å lukte VIRKELIG godt så fikk jeg sove inne i et annet rom!

Vi bor jo vanligvis i hundegård noe vi trives godt med, men jeg liker å sove inne en og annen gang også. Men ikke NÅ da!

Jeg gjorde mitt beste for å si ifra at jeg ville ut til damene igjen ved å holde en serinade i mer eller mindre hele tatt. Men jeg tror den eieren min må være verdenst tetteste menneske, for hun forstår jo ingenting.

Så nå sitter jeg her da, i et bånd på utsiden av hundegården før jeg må inn å legge meg igjen når eieren skal til menneskefamilien sin seinere idag.

Er jo håpløst å få seg noe med sånne eiere!

Trenger råd og tips om hvordan jeg skal få tilgang på de damene. Er litt desperat og veldig kåt her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

"Mer mat. Få mer mat. Få mer mat. Få leverpostei. Jeg vet at du ikke liker leverpostei, gi det til meg istedet".

Tipper han ikke har noen store, reflekterende tanker gitt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok katten min ville bidratt med et frustrert innlegg, slik som dette.. :

" GOSH, nå er jeg så utrolig lei av at mamma og pappa leter etter meg. Skjønner de ingenting eller? Ja, jeg kunne jo sikkert ha gitt beskjed om at jeg har fått meg kjæreste, og at jeg ikke er helt klar for å komme hjem enda, men det tar så lang tid... Jeg ga jo beskjed forrige uke, men da var det bare ny runde med grining og hulking fra mamma, og det gidder jeg ikke assa.. Jattajatta, åtte uker på ferie hos kjæresten ER lenge, men mamma må skjerpe seg. Gidder ikke å komme hjem når jeg bare får tårer i pelsen, det tar. så. lang. tid. å. vaske...

Brr, begynner å bli litt kaldt da.. Hørtes rykter om at mamma og pappa skulle komme hit og lete etter meg på søndag igjen.. Burde jeg komme fram da? Synes dere det? "

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller pusen min, som for det meste bryr seg om dette:

"Hvorfor er det ikke mat i skåla mi? Hvorfor sitter du der? Hva er alle disse papirene? Hvorfor sitter du ikke i sofaen, liker deg bedre der. Hvorfor er det ikke mat i skåla mi? Jeg er sulten, hvorfor gir du meg ikke mer mat? Har du godis? Ser du går mot kjøkkenet, har du snop? Klokka er 05.50, hvorfor er det ikke mat i skåla mi? Hvorfor koser vi ikke? Hvorfor er ikke verandadøra åpen? Hvorfor er den åpen, og så igjen? Ennå ikke mat i skåla? Hvorfor koser vi ikke? Hva er de papirene? Hurra! Mat i skåla!! *om nom nom*. Hvorfor fikk jeg ikke mer mat? Har du godis? Skal du legge deg nå? Hvorfor tok du dyna vekk, jeg ligger på den. Har du snop? Jeg trenger nytt vann. Ser du skal på kjøkkenet, har du godis? Og hvorfor er det ikke mat i skåla? Hva er det du spiser? Hva er det du drikker? Lurer på om jeg kan drikke det som er i det glasset? Pizza? Hvorfor er det ikke mat i skåla mi? Hvorfor slapp du meg ikke inn? Hvorfor slapp du meg ut? Jeg er våt, det regner. Hvorfor regner det? Det er varmt. Jeg er kald. Hva er de papirene? Hvorfor er det ikke mat i skåla mi? Hvorfor sitter du bare der? Hva drikker du? Har du godis?..."

:fnise:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta tenker nok noe sånt:

Nå er jeg drittlei av at det desperate kvinnemennesket skal prøve å kose med meg heeele jævla tia, jeg liker IKKE kos!! Når jeg ligger å chillern ved siden av deg, betyr det IKKE at du skal ta på meg. Har du mat eller godis derimot, kos så mye du vil.

Jeg vil ut NÅ! jeg gir meg ikke med skrapinga og jamringa før jeg får viljen min. Udugelige menneske, hvorfor slipper du meg ikke ut 5 på natta???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til moren min tenker vel dette de gangene jeg gir henne snacks.

"Hvorfor,hvorfor er du sååå slem mot meg, holder snacksen en meter fra meg..Kan sitte i ro jeg, men det lukter såååå nydelig. Ok...Sitte pent....Come on!! Gi meg snacksen..Ok sitte stlle igjen...Du er så slem!"

Bikkje forbinder meg nå med snacks, men..Hun har sluttet å slikke meg i ansikt og hender/armer. Er allergisk mot hund, så om hun finner ut at "Neivel...Ikke snacks idag!" -Så går hun å legger seg igjen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min tenker nok slik:

Jeg ligger bare her å chillern (med ett øye oppe) tifelle det kommer noen lekkerbiskener forbi :wow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::skratte:

Dere er herlige!!! :skratte: Døde nesten på meg av latter her :hoho:

-----

Frk.K's hund her igjen..

Dritt eieren min kommer hjem, går ut med meg, så lar hun meg løpe etter en ball, hun kaster jeg henter å leverer.. Sånn går det, også etter en stund så sier hun "vi må gå?" GÅÅ? FRA BALLEN? NEI? "ta med" åååh ok, får ta med ballen.. Takk gud!

Tar med ballen hjem, jeg bærer den i min munn HELE veien hjem også slipper jeg den når vi er inne så GJEMMER HUN DEN?!?!??!! HVA??!?!?! GJEMMER MIN!!! BALL?!

Men så er jeg litt sliten, så jeg vil sove litt.. Men jeg må nett inntil mamma å labbe til hun så kaaanskje gir hun meg ball.. Nope, gjorde ikke det.. Drittkjerring.. Så jeg stakk, hentet en annen leke, hoppet opp til hun, slapp leken på fanget og labbet (les:bitchslappet, ja han gjør det) til hun... Ingen reaksjon.. Hun sier "vent må sjekke KG" Like I care.. Jaja, får se ut vinduet.. nei hente en annen leke prøve igjen, eier prøver å multitaske mellom å leke og kg.. men ikke nok, jeg skal ha 100% oppmerksomhet.. satt meg på hun.. Stakkars meg :( FML.

Frk.K's hund. (jeg ser ut vinduet nå å leker tøff)

Edit: Ja altså, jeg løper rundt heeeele huset når eier skal ta på meg sele, så må jeg etter en stund la hun gjøre det, hun roser å gir meg snop.. Men hun kan like vel bare gå å legge seg. Jeg vil IKKE ha på meg sele, jeg vil IKKE ha ros eller snop.. Selv om jeg liker oppmerksomheten.. litt.. :sjenert:

Edit2: Jeg bare legger meg på rygg og ser på mamma med mine søteste øyne så er jeg tilgitt for mamma sier jeg er verdens søteste.. HAHA hun er så dum, så lett å manipulere..! :hoho:

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at det lille dyret hadde skrevet mye dritt om meg på samliv og relasjoner og fått mange "Dump henne!". Matmor er skyld i alt vondt i verden, fra dårlig vær (for det styres selvsagt av meg), at han ikke klarer å bestemme seg om å være ute eller inne, til for mye/for lite kos eller at dørene ikke er riktig åpne/lukket. Mjau her - mjau der. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Hunden min ville definitivt skrevet støtteerklæring i tråden til Ninuska sin katt.

"Herregud, jeg kjenner meg sååå godt igjen!! Menneskene mine gjør at det regner og blåser så ofte for tida. Og selv om jeg myser og står stille midt i den verste vinden så skrur de det IKKE av! Neida, de sier at jeg må komme og gå tur! Jeg blir våt i all pelsen min! Menneskene står der og maser om at vi skal gå videre, akkurat som at de syns det er kjempegøy å være ute. De sier "brrr" og hopper litt opp og ned, så de koser seg, men selv om jeg står stille og klager så skrur det fremdeles ikke av.

Og vet du hva det verste er? De har gjort sånn at hvis det regner på balkongen sånn at jeg ikke vil være der, og jeg spør om gå ut, så regner det ute OGSÅ!! Tar gjerne imot tips til å trene menneskene til å skru av regnet."

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Pus 1: Hvorfor har dere mennesker så mange ting som bråker sånn? De er veldig skumle. Spesielt den greia med lang slange som dere drar rundt. Den kommer og tar meg! Ikke forstår jeg hvorfor dere må ta inn nye ting og fremmede kommer inn her. De er skumle og lukter rart.

Men jeg liker menneskene mine også. Jeg får sove med dem hver dag også har jeg funnet ut at de ofte lager mat til meg, for jeg får ofte noe hvis jeg går ut på kjøkkenet. Det bor to andre katter her. Hun ene er grei nok, men han siste lliker jeg ikke. Hvorfor måtte han flytte inn egentlig? Vi hadde det helt fint uten han.

Pus 2: Det er mange spennende ting og jeg bare må se på alt. Noen ganger tar menneskene med seg noen firkantede greier til meg som jeg kan gå oppi, og det er så morsomt.

Noen ganger blir menneskene sinte på meg, men jeg bare må se vet dere også må jeg bare smake fordi det kan jo hende at det er godt :)

Hvorfor er ikke alle dørene åpne egentlig? Jeg vil inn og se. Bare må det.

Og hvorfor må dere løfte meg opp når jeg ikke vil det? Blir litt sur da.

De synes også at jeg er rar når jeg løper og hopper rundt før jeg skal på do, men det er så godt å få løpt litt før jeg skal på do.

Men de er ok, selv om ene mennesket ofte sitter på min plass. Da må finne en annen plass, og den er ikke like god.

Pus 3: Har du noe mat til meg eller? Jeg elsker den lyden når maten treffer matskåla. Da bare må jeg ha litt mat, selv om jeg nettopp spiste :)

Jeg pleier å si ifra når jeg kommer inn, og det må jeg mange ganger i tilfelle noen ikke la merke til det.

Ene mennesket kan være litt masete og skal ofte kose selv om jeg ikke vil det. Men jeg liker det litt også da. Bare ikke altfor lenge, takk.

Noen ganger skal de tukle med pelsen min, og noen ganger tar de litt av den vekk! Det liker jeg ikke og blir veldig sur da, men det bryr de seg ikke om. Men hvis jeg får noe godt, så får de få lov til det, men bare nesten.

Det bor to andre damepuser her, men de liker ikke meg så godt. Hvorfor ikke? Hvem kan vel ikke like meg?

Jeg håper ikke matskåla er tom, for jeg bare må ha litt mat eller så maser jeg på menneskene mine. Noen ganger så ser de ikke at den er tom med en gang, og det er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Evans hund:

Jeg forstår ikke hvorfor mammaene mine er så trøtte om morgenen. Enda jeg er så flink til å stå opp til samme tidspunkt hver eneste dag, så lærer de seg aldri at de må hoppe ut av senga når jeg sier det!

Attpåtil er senga for høy til at jeg kan hoppe oppi. Det er egentlig litt dårlig gjort. For det ser så mykt og godt ut. Den gangen jeg hoppet opp i sofaen fikk jeg bare kjeft. Livet er ganske urettferdig.

I dag har vi vært ute i ruskeværet. Jeg fant en smokk på veien. Den fikk jeg lov å beholde. Tror mamma syns jeg var litt søt med smokk i munnen. Jeg forstår at menneske-babyer vil ha sånn i munnen, for det er ganske godt å smatte på!

Nå har jeg lekt mye med smokken min, mens mammaene mine sitter i hvert sitt rom. Tror de jobber, men mistenker at den ene mannen er litt ukonsentrert. Nå skal jeg sove helt frem til jeg skal ut å tisse igjen.

I kveld skal vi til onkel puddel. Det gleder jeg meg til. Han er så stor! Men veldig snill mot meg. Han var ikke så snill i starten. Da jokket han på meg hele tiden, men nå har han gitt seg med det gudselov. Det var litt slitsomt syns jeg. Nå er han bare snill, også lærer han meg mange kule triks. Når jeg blir stor skal jeg bli like kul som onkel puddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabohundens betroelser:

Jeg heter Malibu og eier disse to etasjene og menneskene som bor i dem. De er helt avhengige av meg. Det er jeg som passer på når de er ute. Jeg patruljerer verandaen enten i andre eller tredje etasje og jager bort alle inntrengere. Alle kloredyrene her er livredde for meg; når jeg knurrer, stivner de av skrekk og prøver å gjøre seg usynlige.

Jeg synes at flokken min er litt vel mye ute og farter. Det synes de selv også, for de savner meg så de nesten blir syke. Jeg står på to og ser ut mellom sprinklene i rekkverket på verandaen. De kikker opp med en gang de kommer ut av bilen, og de kommer ikke engang fram til porten før de begynner å rope: «Malibuu! Maaaliii! Mali, Mali, Mali! Pou eisai?» Da bjeffer jeg litt for å berolige dem.

Når de kommer opp trappa, lar jeg dem få hilse på meg. Bestefar – eller bæsjefar, som jeg kaller ham, he, he! – rydder og vasker toalettet mitt. Jeg synes egentlig det er greit å gjøre fra seg på samme sted hver gang. Da er det lettere for bæsjefar å holde verandaen min ren.

Alle i flokken er snille, men den jeg liker best er Eleni. Hun er ni år gammel og kanskje ikke mer enn tolv eller syttiatten ganger så stor som meg. Hun løfter meg opp og koser med meg. Jeg fatter ikke at hun orker å være borte fra meg i det hele tatt, men det er visst noen som tvinger henne. Aller verst er den tyrannen de kaller “skolen”. Jeg hater skolen.

Naboene er litt rare. Jeg bjeffa en del på dem en stund, men bæsjefar sa de var venner, sa da holdt jeg opp. De sitter veldig mye på verandaen sin og snakker et annet språk. Han har en dings han driver og trykker på. Den ligner på de dingsene menneskene mine har også, og særlig Katerina, som er sytten, tror jeg, trykker mye på en sånn dings. Jeg liker best når hun trykker på den store dingsen de kaller “piano”. Hun har også en liten dings som hun snakker inn i, og av og til får den henne til å gråte. Sånne dingser synes jeg er unødvendige.

Og så kommer tante opp trappa! Hun er engelsklæreren min. Hun sier alltid: «Hello! How are you?» Jeg bjeffer tilbake at «I’m fine thanks, and even better when I see you!» Så klapper hun meg på hodet og sier at hun elsker meg. Det vet jeg selvsagt fra før, men det er greit å få det bekreftet.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har reddet livet til flokken min. Lumske og livsfarlige kloredyr herjer nede på bakken, de går på murene og klyver opp etter veggene. Jeg sier alltid tydelig ifra; først med en advarsel til inntrengeren, og, hvis ikke det hjelper, en klar beskjed til resten av flokken om at de må foreta seg noe. Det skjer nesten alltid når de sover. Hva skulle de gjort uten meg?

Oversetterens anmerkning: Malibu er en veldig søt og ganske liten hund, rundt to år gammel, svart med hvite tegninger i halsen og sannsynligvis en blanding av to eller tre forskjellige hunderaser. Hun har aldri vært særlig flink til å bjeffe, men når hun ser de fullstendig harmløse kattene spankulere og balansere fem meter under seg, våkner villdyret. Hun bor heldigvis ikke bare på verandaen, men hun har aldri fortalt meg hvor flokken hennes tar henne med. Alt i alt virker hun som en en fornøyd hund, så vi ser ingen grunn til å ringe dyrebeskyttelsen.

Forresten er det typisk gresk at foreldrene bor i samme hus som datteren med mann og barn. De løper mye opp og ned, og det gjør hunden også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg trur den eine ville sagt at eg er for lat til å gi han mat og forstår ikkje mjauene hans. Han er jo for fin til å spise ekkel og kjedelig tørrfor(Dette er da sefølgelig ein katt.) Han vil ha godteri og våtmat kver dag og forstår ikkje koffor eg driver å kalle han chubby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo flokken!

Jeg må nevne en episode her om dagen som jeg ikke har sluttet å tenke så mye på.. JEG BLE KALT FEIT!

Jeg er da ikke feit! Det er bare valpefett tenk :jolie: Når jeg tenker meg om er hun ikke det første menneske til å kalle meg feit, hun der legedama sa det også.. Ikke helt direkte men uansett! Mamma sier at jeg ikke er feit men helt perfekt, hun sier også at jeg trenger noe å vokse på selv om jeg kanskje er litt utvokst.

Mamma er ganske alright egentlig (akkurat nå ligger jeg på fanget hennes, jeg er en stor liten lapdog på 25 kg :jepp: ) selv om hun ikke lar meg gjøre som jeg vil eller lar meg bestemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...