Gå til innhold

Noen andre som kan bli litt "lei" av dyra sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 3 katter, og noen ganger så innrømmer jeg at jeg blir litt lei av dem på en måte.

Jeg er glad i dem, så det er ikke det at jeg har tenkt å kaste dem ut eller noe :)

Det er vel bare det at jeg kan bli litt irritert og lei av ting de gjør. For eksempel så selv om vi har klorebrett og klorestativ over hele huset, så går de løs på møblene. Ene pusen er ekspert i å være irriterende når hun vil ha oppmerksomhet. Da river hun ned ting, skraper på dører og før slikket hun på ostehøvelen (!) og la seg på rygg under sengen mens hun dro seg bortover med klørne. Det siste der var hennes måte å vekke oss på :)

De er heller ikke særlig gode venner alltid, så da blir det litt krangling og styr.

Også er jo katter eksperter på å være i veien når man skal holde på med noe.

Jeg bare synes at folk er veldig opptatt av å fremstille det som om de har perfekte dyr som bare er søte og koselige, men det er jo ikke alltid slik :)

Anonymous poster hash: d0bc6...dff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg ble lei av den ene rotta jeg hadde (eide to). Veldig glad i dem (ja, æsj for mange sikkert...). De ble kjøpt voksne fra dyrebutikken fordi jeg synes synd på at ingen ville ha dem... :/ Den ene var veldig snill og kosete, den andre løp, løp, løp .... hele tiden! Tror den hadde rotte-ADHD. De var ute hver dag, men det var noe herk å passe på råtassen. Den andre lå bare i lomma på genseren min og klatret litt på skuldrene mine og ville bare kose. :)

Det endte opp med at jeg avlivet dem begge, fordi jeg ikke klarte å ha dem mer. Ville egentlig kun avlive den ene som bråkte, luktet og gnagde på alt. Men jeg hadde ikke hjertet til å kun beholde den ene. :( Prøvde å gi dem vekk, sammen med et bur til 1 500 i tre måneder, men ingen som kunne overta dem... Da ble det slik det ble.



Anonymous poster hash: 4cc9e...5a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg har også tre katter og synes de er fryktelig irriterende til tider. Sånn som idag, jeg skulle stå opp kl 07.30, men ble vekket 05.00 og fikk ikke sove igjen. Først måtte jeg kle på meg for å gå ut med to av de, men etter jeg kom meg tilbake til sengen igjen og holder på å sovne begynner den ene å mjaue lidende utenfor vinduet fordi den vil inn. Grrr.

Her er det også populært med kloring under sengen og å kvesse neglene på den nye sofaen. Når jeg akkurat har vasket gulvet liker de å kaste tørrfôr rundt istedenfor å spise det. Hvis ikke sandkassen er -helt- ren til enhver tid, eller jeg holder på å rense den, ser den ene sitt snitt til å gjøre sitt fornødne i dusjen eller på/ved " mitt" toalett. Haha.

Joda, de er søte og rare men noen ganger er de utrolig irriterende. Spesielt om man sover og det er kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går litt lei når bikkja, som egentlig er av en rase som ikke trenger sinnyskt mye tur, bestemmer seg for å bli en engelsk setter og løper rundt i leiligheten. Når vi da finner båndet for å ta en tur ut går hun og legger seg. Når jeg har satt meg igjen så setter det i gang igjen....

Håpløst! Men hun er veldig søt da, haha.



Anonymous poster hash: fb1a4...c23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Noen ganger angrer jeg sinnsykt på sistemann (har 3 hunder) men som regel er jeg glad i alle 3 :)



Anonymous poster hash: ad149...e99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en grønnkinnet conure jeg kan bli lei til tider. Når hun ikke vil være stille ett eneste sekund. jeg vet jo hvorfor, og jeg gjør det jeg kan for å gjøre henne fornøyd. Men noen dager skulle jeg ønske jeg bare kunne sette meg ned og se på tv uten å måtte sku volumet til øredøvende mengder for å hva som blir sagt på tv.



Anonymous poster hash: 0d3d8...7ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, katta vår.

Hun vekker oss stadig ved å hoppe inn soveromsvinduet. Hjelper ikke om andre vinduer står åpent. Hun velger soverommet likevel. Hun klatrer opp bordkledningen 1etg, dirker opp vinduet med labben (så hjelper ikke å lukke). Noen ganger ramler hun ned, da står hun utenfor og jamrer i timesvis. Dessverre ikke mulighet sånn uten videre med katteluke slik huset er bygd. Jeg var litt korttenkt når jeg fikk tak i katt her jeg bor nå. Det er min feil, ikke kattas.

Så er jeg litt glad for at verste "musetida" er over. Plukket muserester 3-4x/dg i sommer. Ekkelt å tråkke i musemagesekker som hun konsekvent ikke spiser opp...

Men det var det negative. I det hele er det bare kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir lei !

Møkka lei i ene øyeblikket fulgt av akutt dårlig samvittighet :)

Men jeg blir da lei både jobben, barna, sol eller regn og alt annet innimellom også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble noen ganger voldsomt lei faktene og de rare greiene hunden min hadde.

Merkelig nok var det akkurat de tingene jeg savnet så inderlig den første tiden etter at hun døde.



Anonymous poster hash: 0480d...7c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden har sånne løpe-raptuser eller får ekstremt lange ører (les: ulydig) blir jeg så lei at jeg angrer på hele hunden... Men det går som regel fort over, da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sjelden. Jeg kan bli smålei i svært korte perioder, men det går veldig fort over. Hvis f.eks samboer tar hovedturen med hunden en dag slik at jeg har hele ettermiddagen "fri" etter jobb, så vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre med all tiden. Og èn hel dag uten tur eller trening med hunden er mer enn nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er sjelden.

Jeg blir mer lei prosjektet hest enn selve hesten, for eksempel. Det å måtte dra dit hver dag, måtte ut på tur i søle og regn, måtte møkke året rundt. Men når jeg først er der og koser og steller med henne går det fint, og jeg har aldri ønska jeg ikke hadde henne, bare at jeg ikke hadde alt ansvaret hele alene hele tiden.

Hunden bilr jeg bare lei av når han er dust, det vil si, det er jo ikke hans skyld, det er hormoner og hjernen hans som ikke virker pga dem. Da kan jeg bli lei når han står på to bein i sela og gir meg brannsår i henda fordi han VIL bort til en annen hund for å leke når vi har trent passering i et år og han burde vite at han ikke får komme bort når han gjør sånt. Kan bli lei når jeg står der og snakker med positiv stemme og prøver å få ham til å slutte, og jeg vet at hormontåka er i veien for tankevirksomheten! Da blir det litt sånn at jeg kommer hjem til samboer med en superhappy hund og sier "hunden DIN gjorde..." men det går veldig fort over, han er jo så søt og god!! Savner ham veldig når jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hjelpe meg, ja!

Når han-bikkja er i nærheten av tisper (spes i løpetid) kunne jeg solgt han billig!!

Vet jo selvfølgelig at han ikke kan noe gor det, men det er sykt frustrerende når han lukker ørene for alt jeg sier!!

Samme gjelder når han en skjelden gang finner ut han vil ta en tur på egenhånd, jeg roper og roper og leiter over alt, også viser det seg at han har stått rett bortafor huset bak en busk hele tida!! -"kan du ikke se meg så bryr jeg meg ikke om du roper"!! Grrr...

Men er jo selvfølgelig superglad i han da!

Det samme kan forøvrig gjelde min samboer og familie også..

Noen ganger vurderer jeg å flytte til andre siden av landet etter en ferietur med foreldrene mine. og noen ganger er jeg så lei av å vaske og rydde etter samboeren min, som ikke løfter en finger hjemme at det er like før jeg pakker sammen!! Men det går heldigvis fort over, kort lunte er en av mine svakheter :P

Anonymous poster hash: 0c060...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg ble lei av den ene rotta jeg hadde (eide to). Veldig glad i dem (ja, æsj for mange sikkert...). De ble kjøpt voksne fra dyrebutikken fordi jeg synes synd på at ingen ville ha dem... :/ Den ene var veldig snill og kosete, den andre løp, løp, løp .... hele tiden! Tror den hadde rotte-ADHD. De var ute hver dag, men det var noe herk å passe på råtassen. Den andre lå bare i lomma på genseren min og klatret litt på skuldrene mine og ville bare kose. :)

Det endte opp med at jeg avlivet dem begge, fordi jeg ikke klarte å ha dem mer. Ville egentlig kun avlive den ene som bråkte, luktet og gnagde på alt. Men jeg hadde ikke hjertet til å kun beholde den ene. :( Prøvde å gi dem vekk, sammen med et bur til 1 500 i tre måneder, men ingen som kunne overta dem... Da ble det slik det ble.

Anonymous poster hash: 4cc9e...5a4

Håper virkelig aldri et uskyldig dyr kommer i dine hender igjen.

Vi alle blir lei av ting til tider, jeg blir lei av kjæresten, familien, været, klær, alt. Det å faktisk ta liv fordi du er lei noe, da er du temmelig psyko. Håper virkelig du aldri tar til deg dyr igjen.

Anonymous poster hash: 1b5c0...7c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg ble lei av den ene rotta jeg hadde (eide to). Veldig glad i dem (ja, æsj for mange sikkert...). De ble kjøpt voksne fra dyrebutikken fordi jeg synes synd på at ingen ville ha dem... :/ Den ene var veldig snill og kosete, den andre løp, løp, løp .... hele tiden! Tror den hadde rotte-ADHD. De var ute hver dag, men det var noe herk å passe på råtassen. Den andre lå bare i lomma på genseren min og klatret litt på skuldrene mine og ville bare kose. :)

Det endte opp med at jeg avlivet dem begge, fordi jeg ikke klarte å ha dem mer. Ville egentlig kun avlive den ene som bråkte, luktet og gnagde på alt. Men jeg hadde ikke hjertet til å kun beholde den ene. :( Prøvde å gi dem vekk, sammen med et bur til 1 500 i tre måneder, men ingen som kunne overta dem... Da ble det slik det ble.

Anonymous poster hash: 4cc9e...5a4

Var det du som lurte på hva det kostet og avlive en rotte her inne på KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kvinneline

Jeg er kjempelei av katten vår. Jeg har aldri likt katter, men har selvfølgelig utviklet et slags kjærlig - mors innstinkt ovenfor pus. Til tross for at jeg er glad i han, skulle jeg ønske at mannen aldri kom hjem med katten. Fikk han som kattunge i innflytningsgave av mannen da vi først flyttet sammen i en sokkel med mus..

Jeg greier ikke tanken på å avlive dyr, og ei heller bortvise den, så katten forblir. Han er gal etter mat, og stjeler alt som byr seg. Nå er han ute fra rundt april-november da (alt ettersom været), men maser kun etter mat når han er inne. Når han oppdager at han ikke får mast til seg noe godt, skraper han på døra fordi han vil ut igjen. Om det da er kaldt ute, maser han om å få inn igjen etter 10 minutter, og så starter letingen etter mat igjen.

Og ja, han får mat 3 ganger om dagen, noe som også er irriterende. Trodde det bare var å la en matskål stå fram til katter jeg, men vår er en matmoms, og spiser da hele dagsdosen på en gang, før han kaster opp igjen. Angrer også på at vi ikke forsikret han, for dyrlegeregningen har blitt høy. To hjørnetenner ble litt knekt i en kattekamp, og det kostet 6000kr å trekke de. ... Så har han mark da. Hele jævla sommeren gjennom! Men joda, han er søt og snill.

Endret av Kvinneline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir av og til lei min hun katt :P

Hun mjauer hele tiden, klorer på møbler. Ligger på kjøkkenbenken osv..

Det som irriterer meg mest er at hun kommer inn og gjør fra seg i kattedoen inne!!! Hehe

Hun står og nesten TISSER på seg når jeg åpner døren. :P da går hun rett i kassa

Men hun er min beste venn og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aye, hadde en litt frekk hamster som alltid hadde så mye å gjøre og aldri ville sitte stille. Glefset til mot fremmende gjorde han og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Blir aldri lei dyrene mine. Aldri! Hverken hestene eller kattene. De betyr alt for meg. Det jeg derimot blir lei er å måtte gå ut i drittvær, for å fôre og møkke hos hestene. Jeg møkker ute hver dag også, ikke bare inne og det å møkke ute når det sprutregner er ikke mye moro. Møkka blir blytung siden den tiltrekkes vann og trillebåren blir da tung å trille. Hater gjørme også selv om det er lite av det hos meg siden jeg har gruset mesteparten av innhegningen. Men litt gjørme blir det likevel enkelte steder ved langvarig regn. Blir litt lei dekkenstyr når det regner så mye også. Kjedelig å måtte ta av og på dekken hele tiden. Men selve hestene blir jeg aldri lei, kun været. Jeg hater dårlig vær! Ikke alltid det er så fristende å trene i pisseregn og mørke, men når man først kommer seg ut er det alltid moro å trene hest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...