Gå til innhold

Samtale på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig spennende med kun 'hei', da. Hva med å skrive noe gøy?

For eksempel? 'Hva er best, xxx eller xxx '

Der xxx kan være hva som helst, kaffe eller kakao, eplejuice eller appelsinjuice, rød eller grønn non-stop, katt eller hund, A- eller B-menneske. Ikke de beste eksemplene, men finn på noe som gjør at du skiller deg ut og som det kan være gøy å svare på.

Eller noe helt annet, som er knyttet til noe du har sett på bildene til vedkommende eller en ev. profiltekst.

Skriver du kun 'hei' er du avhengig av at hun var veldig interessert og bare har gått og ventet på at akkurat du skulle ta kontakt i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: ae0dc...43a

Da får dere jenter bestemme dere. Det er utallige tråder her inne som sier at det enkleste ofte er det beste, men tydeligvis ikke. Har lest mange tåder her inne og det som går igjen er at jenter foretrekker bare noe så enkelt som "Hei" .

Alt blir liksom feil om jeg sier at personen har fine øyne, munn, osv. Alt man skriver som første melding blir feil...

Hvorfor skal ALT være så forbaska gøy? Mye mulig det ikke er laget for seriøse folk.

Skriver du kun 'hei' er du avhengig av at hun var veldig interessert og bare har gått og ventet på at akkurat du skulle ta kontakt i utgangspunktet.

Dummeste jeg har lest idag!

Hva er det normale folk sier når de hilser på hverandre? Går du bort og sier hva er best mellom en banan og eple?

Anonymous poster hash: 3eb3f...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hei" er en håpløs førstemelding. Jeg har svart på den der en del ganger, og stort sett hver gang har hun vist seg å være en fantasiløs person som bare kan kommunisere med treordssetninger og fjesinger. Merker bare ordet "hei" bringer frem fordommene her. :P

Ikke det at bananreplikken er det mest interessante jeg har lest, men noe innhold går det da an å få skvist inn i meldingen. Ideelt sett har jo vedkommende en profiltekst, og om ikke får man sikkert utledet litt info fra bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Tinder i 72t før jeg fjernet hele appen. Det var kjeeeeeedelig! Jeg sa det rett ut til han siste: du kjeder meg, du spør om det samme som alle andre, si noe spennende, hva er spesielt med deg? Vet dere hva han svarte?

Jeg er en snill man som liker en spøk.

Næ? Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Anonymous poster hash: 46cc0...e77

Men var du selv spennende og stilte interessante spørsmål?

Anonymous poster hash: ff230...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei" er en håpløs førstemelding. Jeg har svart på den der en del ganger, og stort sett hver gang har hun vist seg å være en fantasiløs person som bare kan kommunisere med treordssetninger og fjesinger. Merker bare ordet "hei" bringer frem fordommene her. :P

Ikke det at bananreplikken er det mest interessante jeg har lest, men noe innhold går det da an å få skvist inn i meldingen. Ideelt sett har jo vedkommende en profiltekst, og om ikke får man sikkert utledet litt info fra bildene.

Kan dere ikke fatte at noen er usikre og sjenerte i en situasjon hvor de skal få kontakt med noen de synes er tiltrekkende av det motsatte kjønn? Jeg synes det er sympatisk at noen er litt usikre.

Anonymous poster hash: ff230...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt å bære hele samtalen på egenhånd, uansett om årsaken er usikkerhet eller overlegenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt å bære hele samtalen på egenhånd, uansett om årsaken er usikkerhet eller overlegenhet.

Men det er jo likevel vanlig at man starter ved at begge parter sier "Hei"? Nå har ikke jeg Tinder, men når begge har liket/lagt til hverandre allerede, burde da interessen vare tilstrekkelig til at man svarer på et "Hei" og så tar det derfifra? Jeg synes det blir rart å skulle skrive noe morsomt/tilfeldig eller noe annet uten å ha sagt hei først, men det er sjelden motparten min i samtaler trenger å være redd for å måtte bære samtalen på egenhånd av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bare at erfaringen er at folk som forventer at andre skal åpne gjerne også forventer at andre leder samtalen. Denne er ikke så uvanlig:

Hun: "Hei"

Jeg: "Hei"

Hun: ":)"

Jeg: ...

Skjer INGENTING før JEG begynner å stille spørsmål, og da får jeg treordssvar og intet annet i retur. Det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bare å svare hei, og så ikke gidde å skrive noe mer før hun skriver noe mer enn ":)"

Føler det å skrive noe annet enn hei i første melding fort blir litt voldsomt. Hvis noen hadde startet en samtale med meg med å spørre om hva som var best av eple og banan, hadde jeg lurt på om hun var under 12, hadde en diagnose, eller bare er veldig rar.

Jeg tenker i utgangspunktet at hvis man dropper noen fordi de skriver "hei", er de så sære og merkelige at det er like greit at jeg ikke må blir kjent med dem, men hvis det faktisk er en vanlig oppfatning, også blant jenter, skal jeg huske på det til jeg sikkert kommer til å teste ut Tinder en eller annen gang. Men hvis trådene her inne stemmer, må man jo være en gresk gud for å få matcher som mann, så er ikke sikkert det blir noen chatting i det hele tatt. :P

Var lettere i "gamledager" på nett, da "ASL?" var den store icebreakeren, men alder og kjønn (og kanskje bosted?) ser man jo på Tinder uten å spørre om det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg prøvd. Svart med "hei", og så har det stoppet der. Ingen respons før JEG starter ting, og igjen, da blir det korte svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke "hei" er det værste man kan åpne med. Er det en som virker interessant (noe han jo mest sannsynligvis gjør da jeg har sveipet han til høyre) så svarer jeg tilbake for så å se hva han har å komme med :)

Etter min mening er det mye værre når det er veldig tydelig at han har prøvd å være original og "kul" med førstemeldingen sin. Syns det er bedre når det er mer naturlig og enkelt, og dermed er "hei" helt ok etter min mening :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en lang avhandling som første melding fra en match, der vedkommende fortalte litt om seg selv på en humoristisk måte. Samtalen fløt så lett, i motsetning til mye annet underlig, så vi addet hverandre på Facebook og snapchat. I det siste har vi snakket sammen på telefon hver dag. Går mot treff snart og jeg må si jeg er veldig spent :)

Anonymous poster hash: 2d87b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...