Gå til innhold

Til kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å være en kristen spiritist er en diger selvmotsigelse. Bibelen advarer mot spiritisme.

Jesu ord er evige og er rake motsetningen til islam.

Vi må ikke glemme det at mye av kristen lære bygger på Paulus, og det at biblen er endret såpass mange ganger gjør at man ikke kan skille Jesus ord fra det som er lagt til.

I følge muslimene så går ikke Jesus budskap i mot islam. Hans budskap gikk ut på å tilbe en Gud uten å assosiere partner til han.

Anonymous poster hash: f170a...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må ikke glemme det at mye av kristen lære bygger på Paulus, og det at biblen er endret såpass mange ganger gjør at man ikke kan skille Jesus ord fra det som er lagt til.

I følge muslimene så går ikke Jesus budskap i mot islam. Hans budskap gikk ut på å tilbe en Gud uten å assosiere partner til han.

Anonymous poster hash: f170a...526

Meg bekjent skrev Paulus ingen av evangeliene, i alle fall de ekte. Paulus var en skriftlærd, og kunne nok GT bedre enn de fleste andre apostlene. Matteus, Markus, Peter, Johannes, Lukas, Jakop og Judas(Jesu halvbror) skrev betydeligere deler av NT.

Selvfølgelig er ikke kristendommen forenlig med islam.

Å ta Jesus til inntekt for islam er absurd. Jesus var dernest jøde og elsket Israel. Hvor mange muslimer gjør det?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent skrev Paulus ingen av evangeliene, i alle fall de ekte. Paulus var en skriftlærd, og kunne nok GT bedre enn de fleste andre apostlene. Matteus, Markus, Peter, Johannes, Lukas, Jakop og Judas(Jesu halvbror) skrev betydeligere deler av NT.

Selvfølgelig er ikke kristendommen forenlig med islam.

Å ta Jesus til inntekt for islam er absurd. Jesus var dernest jøde og elsket Israel. Hvor mange muslimer gjør det?

Hvordan vet du Jesus elsker Israel, finnes det kilder på det?

Uansett så har ikke en religion med å elske et land å gjøre, og der har du misforstått kraftig. Hvilken idioter vil elske et land som bedriver barnedrap og apartheid mot hjelpeløse mennesker?

Hvis vi sammenligner muslimenes syn på Jesus og sammenligner det med hva som står i bibelen, vil jeg si at muslimene vinner. Bibelen indikerer mange og da mener jeg mange ganger at Jesus ikke var annet enn en profet.

Selvfølgelige vet jeg at kristendommen ikke er forenlig med islam. Det er to helt forskjellige religioner som motstrider hverandre i nesten alt. I den ene stedet har vi kristne som tror på treenigheten og at Gud har tre forskjellige aspekter. Og på den andre siden har vi muslimer som tror på en Gud og at Gud ikke er lik noe.

Anonymous poster hash: f170a...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være en kristen spiritist er en diger selvmotsigelse. Bibelen advarer mot spiritisme.

Jesu ord er evige og er rake motsetningen til islam.[/quote

]

Jeg vet akkurat det men jeg har opplevd så mye rart som gjenferd etc. Jeg tror at det finnes mange som er klarsynte. Det finnes også mange svindlere så klart men om du er en ekte en så skal man bruke sitt klarsyn til gode ting. Kan man hjelpe andre synes jeg det er en god ting. Jeg ser ikke noen problemer med det.

Jeg tror at den andre siden og himmelen er den samme. Men isteden for å tro at vi får evig liv på den andre siden så tror jeg at man heller får evig liv ved følgende mønster. Jorda - den andre siden - jorda - den andre siden osv. Jeg tror på at vi gjenfødes på jorda mange ganger. Vi fødes på nytt hele tiden for å lære mer. Når vi først har lært det vi skal så blir vi værende hos Gud for alltid. Jeg ser på den andre siden som der vi alle egentlig bor og hører hjemme, og jorda som et sted vi er på lånt tid. Jeg tror vi møter våre avdøde slektninger igjen og at vi kan kontakte de telepatisk om vi vil og kan det eller har evnene til det.

Jeg tror også at livet vårt på jorda er forutbestemt men at man kan endre sin skjebne underveis. Jeg tror at det er bestemt hvordan og hvor og når man skal dø allerede Før du blir født. Menneskene du møter i løpet av livet har blitt bestemt på forhånd. Du skal lære noe av de fleste av de på et vis. Jeg tror på den reddene engel kan gripe inn hvis det ikke er ment at det er din tur enda til å dø. Samtidig tror jeg på at jorda skal være i en såkalt balanse. Derfor må noen dø tidlig, det må være ulykker og urettferdighet. Jeg liker jo ikke at barn dør feks eller naturkatastrofer, men jeg ser en mening bak det. Det skal være en balanse mellom døde og fødte på jorda kontra den andre siden.

Jeg bruker ikke sånn brett forresten selv om jeg er litt spiritual av meg. Jeg er bare veldig alternativ og åndelig av meg. Jeg har opplevd mye jeg ikke kan forklare egentlig som har fått meg til å tro at det er mye mell himmel og jord som vi ikke ser.

Når det er sagt så tror jeg at Jesus døde på korset og stod opp igjen for å tilgi oss for våre synder.

Håper folk forstod meg bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner ikke at folk tror på kopie av kopier i det heletatt.....

islam-kristendom-jødedom-egyptisk mytologi-hedenske tradisjoner-og så videre.... Virker bare som at de fleste religioner har kopiert deler av andre religioner for så å kalle det sitt eget og at deres gud er ufeilbar, perfekt, allvitende osv. Og hvorfor er selve guden så forskjellig i disse religionene når innholdet ellers er så likt???

Anonymous poster hash: 66751...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

 

Det går ikke an å skille Jesus fra Bibelen. Jesus sier han er "Ordet". Det står at Bibelen er innblåst av Den Hellige Ånd og at det er Guds eget ord. Det står også noe lengst bak i Bibelen om hva som vil skje med de som trekker noe fra eller legger noe til.

 

Vil du høre Jesus til, må du tro på det som står om Han i Bibelen og tro på det Han selv sier der. Det betyr ikke at du trenger å forstå alt, men du må godta at det er Guds urokkelige sannhet i alle ting, både om Jesus, om frelsen og om evigheten. Det er ikke alt som gir mening for vår menneskelige forstand, men så er Gud heller ikke noe menneske. Når vi ber om Den hellige ånds forstand, vil Han åpenbare ordet mer og mer for oss.

 

Å være kristen handler ikke om å plukke ut det som behager oss, innlemme det i våre liv og så stryke resten. Det handler om full overgivelse. "Litt kristen" finnes ikke. Jeg foreslår at du leser i Guds eget ord, Bibelen for å finne ut hvem Jesus er.

Anonymous poster hash: 4ef40...431

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...