Gå til innhold

Jeg takler ikke skolen, men vil så gjerne få ferdig utdanningen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som har slitt mye med skolen siden barneskolen. Har aldri likt meg spesielt godt, fordi jeg ikke klarer å prestere så godt på skolen.
På en jobb derimot er jeg veldig flink og trives godt! Vet ikke helt hva som gjør dette, men slik er det nå.

Har gjort ferdig 1 år på VGS, etter mye om og men. Jeg er 24 år, og har gått på VGS siden jeg var 16. Har prøvd ut litt forskjellige linjer, noen droppet jeg ut etter et halvt år, andre prøvde jeg gjennom hele året, men nådde aldri helt opp.
Men jeg har altså klart et 1 år , heldigvis :)

Det ligger også mye i at jeg ikke vet hva jeg er god på, hva som interesserer meg eller hva som gir meg livsglede. Jeg klarer ikke finne ut hva jeg vil med livet. Jeg er så langt nede nå, at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre.

Jeg skammer meg for at jeg ikke klarer skolen. Skammer meg over at jeg kunne være så egoistisk og uansvarlig å få et barn når jeg ikke klarer å oppnå noe. Skammer meg over at samboeren min har en udugelig kjæreste.

Har noen prøvd å ta lærling tid før VGS? Erfaringer?
Har noen prøvd nettstudier? Erfaringer?

Kanskje noen har noe annet lurt å komme med, som kan løse opp en liten knute?



Anonymous poster hash: 8e44a...b2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at du ikke klarer det? Hvor mye arbeid legger du ned i lesing utenom timene?



Anonymous poster hash: 9fda6...569
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Ä gá pá skolen kan vaere hardt. Kan ogsá hende at du ikke er den beste bok-laerde personen, men at du er mye flinkere med praktisk arbeid. Ä drive mer med noe fysiskt arbeid enn á sitte á studere. Vi er alle sammen forskjellige, og det er ingen skam i á gá en helt annen retning enn hva de fleste gár mot.

Próv á tenke mer pá hva du liker á drive med og hva som interesserer deg, og sá kan du tenke pá hva slags muligheter det er forann deg med dette. Det trenger ikke á vaere noe med en veldig hóy utdannelse for á skaffe seg en jobb der du kan fóle at du er til godt bruk og nytte.

Og ikke se ned pá deg sjólv. Jeg er sikker pá at hvis samboeren er glad i deg sá vil han se pá deg som verdifull og som ei flott kvinne. Du er nok ogsá en god mor for ditt barn. Máten fortiden din var burde ikke presse deg ned, gjort er gjort, og det er ikke noe du kan forandre mer. Fokuser mer pá hva slags muligheter det er framom deg ná, og husk at du har et liv allerede. Du har en samboer, du har et barn, og det er fortsatt mye muligheter som kan ápne seg for deg. :blomst::hug:

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du ikke klarer det? Hvor mye arbeid legger du ned i lesing utenom timene?

Anonymous poster hash: 9fda6...569

Jeg leser ganske mye, fordi jeg plages med å få med meg det som blir sagt i timene. Jeg noterer alt, og leser igjennom notatene hjemme, samtidig som at jeg gjør oppgavene som i læreboka. Men ingenting fester seg. Det er så rart. Lurer på om det er noe som er feil med meg, feks en psykisk utviklingshemning. Jeg har konstantert ADD, men det alene kan jo ikke skyldes skole problemene mine. Det er mange med adhd som fullfører skolen.

Anonymous poster hash: 8e44a...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...