Gå til innhold

Hvordan identifisere trolletråder?


Gjest extra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan jo ta en titt på "Får ikke penger av han lengre.."tråden (i samliv og relasjoner)og studerer trollet på nært hold...



Anonymous poster hash: e76fe...b41
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS tar helt selvsagt feil.

TS sutrer om noe som ikke er verdt å sutre for

Kommer med ekstreme generaliseringer

Skriver på en måte som fremstiller TS som litt mindre mentalt begavet

Skriver om noe som provoserer mange

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS tar helt selvsagt feil.

TS sutrer om noe som ikke er verdt å sutre for

Kommer med ekstreme generaliseringer

Skriver på en måte som fremstiller TS som litt mindre mentalt begavet

Skriver om noe som provoserer mange

Strålende! Mer!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegget er temmelig "out there", men kan likevel være sant (det finnes mange rare folk), og tråden vokser seg over flere sider, men TS glimrer med sitt fravær gjennom hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller skulle drite i hva som er trolling, og diskutere problemstillingen TS presenterer, eller avstå fra å svare brukere du mener troller? Er drittlei trolleanklager i diskusjoner. Provokatører burde man overse.



Anonymous poster hash: c3fb8...ad5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller skulle drite i hva som er trolling, og diskutere problemstillingen TS presenterer, eller avstå fra å svare brukere du mener troller? Er drittlei trolleanklager i diskusjoner. Provokatører burde man overse.

Anonymous poster hash: c3fb8...ad5

JAAAA! Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært innom en del forum her og der, både innenlands og utenlands, men det nivået som er her inne av trolling har jeg ikke vært borti før. Men kanskje jeg har hengt på "feil" forum der det ikke tillates?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så ikke kødd med meg :sprettert:

Du er ikke noe farlig, det er fortsatt sollys ute, så om du våger deg ut sprekker du bare.

Anonymous poster hash: ead13...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke noe farlig, det er fortsatt sollys ute, så om du våger deg ut sprekker du bare.

Anonymous poster hash: ead13...1b7

Troll? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært innom en del forum her og der, både innenlands og utenlands, men det nivået som er her inne av trolling har jeg ikke vært borti før. Men kanskje jeg har hengt på "feil" forum der det ikke tillates?

Samme her.

Men det virker som om det er relativt lett å trolle- Selv de mest åpenbare trådene blir diskutert over 5 og 8 sider.

Kan være fordi en del av brukere på KG ikke er klar over trollekulturen som eksisterer der ute. Hvor komplisert og langdryg trolling kan være. Vi har personer som later som om de har kreft i flere måneder: Personer som gir seg ut for å være noen, og senere introduserer et "familiemedlem" som sier at personen døde. Personer som lider økonomisk som trenger pengehjelp, selv om de ikke ber om det direkte. Enkelte kaster velig raskt penger etter fremmende på internett. Åpner man en konto for donasjon, mange bekker små..

Nå er det nok ikke så mye av de eksemplene jeg gav her, det er bare eksempler på hvor mye tid enkelte kan bruke på slike ting. Man burde alltid være skeptisk. Dersom man kjenner at noe provoserer veldig, så tenk to ganger om kanskje det er det som egentlig er intensjonen.

Er jo drømmestedet for troll her siden det alltid er noen som biter og trådene blir ikke stengt.

Syns det er litt merkelig at de sletter bilder som blir linket pga "opphavesrett", når man finner bildetråder på flere hundre sider på 99% av alle forum, deriblant diskusjon.no. Mens trolling får være i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.

Men det virker som om det er relativt lett å trolle- Selv de mest åpenbare trådene blir diskutert over 5 og 8 sider.

Kan være fordi en del av brukere på KG ikke er klar over trollekulturen som eksisterer der ute. Hvor komplisert og langdryg trolling kan være. Vi har personer som later som om de har kreft i flere måneder: Personer som gir seg ut for å være noen, og senere introduserer et "familiemedlem" som sier at personen døde. Personer som lider økonomisk som trenger pengehjelp, selv om de ikke ber om det direkte. Enkelte kaster velig raskt penger etter fremmende på internett. Åpner man en konto for donasjon, mange bekker små..

Nå er det nok ikke så mye av de eksemplene jeg gav her, det er bare eksempler på hvor mye tid enkelte kan bruke på slike ting. Man burde alltid være skeptisk. Dersom man kjenner at noe provoserer veldig, så tenk to ganger om kanskje det er det som egentlig er intensjonen.

Er jo drømmestedet for troll her siden det alltid er noen som biter og trådene blir ikke stengt.

Syns det er litt merkelig at de sletter bilder som blir linket pga "opphavesrett", når man finner bildetråder på flere hundre sider på 99% av alle forum, deriblant diskusjon.no. Mens trolling får være i fred.

Kanskje det å være oppmerksomhetssyk også kan spille inn? Dramatikk, intriger og klovnerier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gode trolletråder er de trolle trådene som folk ikke greier å identifisere som trolletråder men allikevel vekker mange sterke meninger å sette følelser i sving.

Så det kan på mange måter være en umulig oppgave å identifisere trollene som er drevne innen sitt fagfelt.

En gylden regel er uansett : Om noe er for dumt til å være sant så er det mest sannsynlig ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller skal bruke tiden din konstruktivt ved å svare i seriøse tråder enn å leke dektektiv å finne ut om tråden er tull eller ikke? Dessuten, er noen av problemstillingene her inne så surrelialistisk og utrolig at det godt mulig kan være sant (eller ikke), så du kan gjøre en bommert der



Anonymous poster hash: cd450...83b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk en del trolletråder har fått i gang en interessant diskusjon, selv om selve hovedinnlegget i tråden var fiktivt.

Men mye dritt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...