Gå til innhold

Nå må dere pelsmotstandere fader meg skjerpe dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag vandret jeg oppover gågaten i en mellomstor by på østlandet. Jeg hadde på meg en kåpe med lysebrun pelskant rundt halsen og litt nedover brystet. Veldig fin kåpe som jeg er glad i. Pelsen er falsk, men kåpen er dyr, så den ser ekte ut.

Det kommer to jenter gående imot meg og plutselig stopper de tar tak i armen min og begynner å dra meg i kåpen og spør hvorfor jeg er så idiot som går med døde dyr på meg, og hvorfor jeg er så slem og hjerteløs, og at jeg burde bli stengt inn i et bur og flådd levende :overrasket: Hva faen?! Jeg dro til meg armen, men ble så satt ut at jeg ikke fikk sagt noe særlig. Ba dem bare pelle seg vekk og gikk min vei.

Jeg hadde skjønt det mer (men absolutt ikke akseptert det) om de var opprørske 14-åringer. Men de jentene så ut som de var i midten i 20-årene, så da må man faktisk vite bedre og kunne oppføre seg som folk. Herregud for noen idioter.

Det er greit å brenne for en sak, men man kan da ikke la seg rive så med at man mister vettet.



Anonymous poster hash: 9a298...621
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pels er veldig enkelt å engasjere seg for, og derfor tiltrekker det veldig mange. Det krever intet offer, og løsningene på problemet er til stede og har få konsekvenser. Det er et engasjement for de late, naive og selvsentrerte. Derfor også for sånne idioter som du beskriver.

Anonymous poster hash: b86a3...1d9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg er motstander av pels, men kunne aldri rørt et menneske som brukte pels. Sier heller ingenting til folk som bruker pels. Kan si det til mennesker jeg kjenner godt, men ikke på en slem måte.

Så ja, jeg er enig med deg i at det er idiotisk. Mitt eksempel er vel mye verre, men det er like idiotisk som abortmotstandere i USA som brenner ned abortklinikker. Slikt gjør man ikke. Skal man kjempe for noe så gjør man det riktig, og ikke noe som skader folk.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de forbanna pelshaterne i ferd med å ødelegge gammel norsk kultur også.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Mot-slutten-for-norsk-selfangst-7760812.html

"Selfangstnæringen drives med 80 prosent subsidier ... sier statssekretær Amund Ringdal (H) i Nærings- og fiskeridepartementet til NTB."

Da syns jeg det er like greit å avslutte selfangsten. Også pelsdyrnæringen er tungt subsidiert, og det er for meg et tungt argument for å legge ned næringen. Subsidiene bør ihvertfall bort.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel kåpe i ekte pels som jeg elsker! Den fikk jeg for øvrig i gave, og har sånn sett ikke dratt egenhendig ut og kjøpt denne. Jeg synes likevel det er helt OK å bruke pels, så lenge man tar godt vare på den ene kåpen og slipper å bytte ut for ofte (uten at jeg i nærmeste fremtid vil ha råd til det). Pelsen gjør jo nytten sin, den, og holder meg varm gjennom hele vinteren ;)

Jeg har også opplevd lignende til deg trådstarter, men da har jeg bare dratt en løgn og sagt at det er juksepels. Utrolig, men det funker. :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, for en oppførsel fra de "jentene"! :overrasket:

Trodde de fleste pelsmotstandere så forskjellen på fuskepels og ekte pels? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mister desverre hodet fullstendig og ødelegger for egen sak. Det er rett og slett blitt mer en egotripp. Borskjemte drittunger uten oppdragelse og utrolig korttenkte. De burde rett og slett vært anmeldt for overfall, hadde det vært mulig.

Nå er ikke jeg mot pels i seg selv, men selve industrien. Så de som drar inn sel og det og spise kjøtt kan dra den et visst sted.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, for en oppførsel fra de "jentene"! :overrasket:

Trodde de fleste pelsmotstandere så forskjellen på fuskepels og ekte pels? :forvirra:

Jeg hadde på meg en kåpe med lysebrun pelskant rundt halsen og litt nedover brystet. Veldig fin kåpe som jeg er glad i. Pelsen er falsk, men kåpen er dyr, så den ser ekte ut.

Anonymous poster hash: 9a298...621

Ts har tydeligvis brukt en hel del penger på å kjøpe en kåpe som er så lik ekte pels at folk tar feil -og for å være helt ærlig så synes jeg da at hun må tåle reaksjonene fra folk som ikke kjenner sannheten også.

dere sier det er drøyt å reagere slik, men dæven heller -det er helt sjukt hvordan dyr lider i avl bare for å bli pels, jeg heier på jentene!

Anonymous poster hash: f1285...86b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har tydeligvis brukt en hel del penger på å kjøpe en kåpe som er så lik ekte pels at folk tar feil -og for å være helt ærlig så synes jeg da at hun må tåle reaksjonene fra folk som ikke kjenner sannheten også.

dere sier det er drøyt å reagere slik, men dæven heller -det er helt sjukt hvordan dyr lider i avl bare for å bli pels, jeg heier på jentene!

Anonymous poster hash: f1285...86b

Det er da ikke greit å gå bort til noen, dra dem i armen og kalle dem idiot uansett hvor imot man er det????? Jesus

Endret av salat
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja, jeg er enig med deg i at det er idiotisk. Mitt eksempel er vel mye verre, men det er like idiotisk som abortmotstandere i USA som brenner ned abortklinikker. Slikt gjør man ikke. Skal man kjempe for noe så gjør man det riktig, og ikke noe som skader folk.

Mener man at abort er drap så er det ikke rart man brenner ned abortklinikker. Hva hadde du gjort om det var satt opp klinikker hvor man drepte pensjonister som var til byrde for samfunnet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har tydeligvis brukt en hel del penger på å kjøpe en kåpe som er så lik ekte pels at folk tar feil -og for å være helt ærlig så synes jeg da at hun må tåle reaksjonene fra folk som ikke kjenner sannheten også.

dere sier det er drøyt å reagere slik, men dæven heller -det er helt sjukt hvordan dyr lider i avl bare for å bli pels, jeg heier på jentene!

Anonymous poster hash: f1285...86b

You say what? Mener du det er GREIT å angripe et annet menneske fordi dette mennesket ikke deler samme prinsipper som deg? Ikke rart det er krig i verden!

Når jeg leser sånne innlegg får jeg lyst til å gå ut å kjøpe meg en CG jakke på trass, bare for å kunne smelle til sånne mennesker om de skulle prøvd seg på å angripe meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You say what? Mener du det er GREIT å angripe et annet menneske fordi dette mennesket ikke deler samme prinsipper som deg? Ikke rart det er krig i verden!

Når jeg leser sånne innlegg får jeg lyst til å gå ut å kjøpe meg en CG jakke på trass, bare for å kunne smelle til sånne mennesker om de skulle prøvd seg på å angripe meg.

Jeg er ikke enig i bruk av vold, men jeg er enig i meningene til jentene -og om jeg skulle valgt mellom holdningene til Ts og jentene, så velger jeg jentene.

Det var kanskje litt "drøyt" etter norsk snillisme standar, men da må norske folk for f*** meg slutte å kjøpe pels, eller ting som er så dyre (fuck denne kapitalistiske, materialistiske verdenen) at de er nesten kopier av ekte dyrepels. Hvorfor la pelsen fortsatt være en visuell standar på hva som er flott og pent -det er jo helt sjukt!!!

Anonymous poster hash: f1285...86b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vel i grunn takke deg selv Ts. Ser pelsen ekte ut, og folk ikke liker pels, må du nesten bare regne med at folk reagerer. Syntes ikke synd på deg i det hele tatt.

Anonymous poster hash: de5d8...709

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem neste gang om de er imot å kjøpe elektroniske utstyr og klær fra kjedebutikker, hvordan de stiller seg til at folk syr klær for et slikk og ingenting eller lager deler til elektronisk utstyr i 20t pr dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har tydeligvis brukt en hel del penger på å kjøpe en kåpe som er så lik ekte pels at folk tar feil -og for å være helt ærlig så synes jeg da at hun må tåle reaksjonene fra folk som ikke kjenner sannheten også.

dere sier det er drøyt å reagere slik, men dæven heller -det er helt sjukt hvordan dyr lider i avl bare for å bli pels, jeg heier på jentene!

Anonymous poster hash: f1285...86b

Har du tilta!? Det er INGEN rettferdigjøring for å fly på folk. Nå må dere faen meg se til og vokse opp!

Herregud så lei jeg er av selvrettferdige drittungeholdninger som det der. Er det rart vi får ekstremisme og terrorismetendenser blant aktivister? Man ødelegger for gode saker, på grunn av egne krakilske egotipper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan vel i grunn takke deg selv Ts. Ser pelsen ekte ut, og folk ikke liker pels, må du nesten bare regne med at folk reagerer. Syntes ikke synd på deg i det hele tatt. Anonymous poster hash: de5d8...709

Jeg reagerer STERKT på røyk, men jeg går ikke løs på folk som røyker for det. Skjønner hva jeg snakker om?

Anonymous poster hash: e2863...cea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i bruk av vold, men jeg er enig i meningene til jentene -og om jeg skulle valgt mellom holdningene til Ts og jentene, så velger jeg jentene.

Det var kanskje litt "drøyt" etter norsk snillisme standar, men da må norske folk for f*** meg slutte å kjøpe pels, eller ting som er så dyre (fuck denne kapitalistiske, materialistiske verdenen) at de er nesten kopier av ekte dyrepels. Hvorfor la pelsen fortsatt være en visuell standar på hva som er flott og pent -det er jo helt sjukt!!!

Anonymous poster hash: f1285...86b

At man er enig i meningene er en helt annen ting. Jeg er fullstendig i mot pelsdyroppdrett selv, men dette har faktisk bare tatt helt av! Mennesker har brukt pels siden tidenes morgen. Skal "Olga" på 80år kaste pelsen som har gått i arv i generasjoner? Det er ikke absolutt all pels som har vært dyremisshandling. PelsDYRoppdrett derimot er noe helt annet.

Jeg håper dere dyrevernere som mener at alle som bruker pels er forferdelige mennesker ikke bruker sko lagd av lær, vesker av det samme, eller sminke som er testet på dyr. Men de fleste av dere mener at pels er forferdelig men resten greit. Skal dere først ha et prinsipp så får dere faktisk være prinsippfaste hele veien, ellers blir det bare latterlig. Denne var IKKE ment til deg AB som jeg har tagget, men generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man er enig i meningene er en helt annen ting. Jeg er fullstendig i mot pelsdyroppdrett selv, men dette har faktisk bare tatt helt av! Mennesker har brukt pels siden tidenes morgen. Skal "Olga" på 80år kaste pelsen som har gått i arv i generasjoner? Det er ikke absolutt all pels som har vært dyremisshandling. PelsDYRoppdrett derimot er noe helt annet.

Jeg håper dere dyrevernere som mener at alle som bruker pels er forferdelige mennesker ikke bruker sko lagd av lær, vesker av det samme, eller sminke som er testet på dyr. Men de fleste av dere mener at pels er forferdelig men resten greit. Skal dere først ha et prinsipp så får dere faktisk være prinsippfaste hele veien, ellers blir det bare latterlig. Denne var IKKE ment til deg AB som jeg har tagget, men generelt.

Beste svaret med tanke på temaet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...