Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Haaploes

Jeg har aldri klart å lære å skrive pent. En gang i 5. klasse så satt læreren og rettet noe vi elever hadde levert inn og vi satt å jobbet med noe. Det var helt stille og plutselig sier læreren høyt "Lise du skriver som ei ku!". Jeg bare stivnet men ei venninne ble rasende og kjeftet på læreren. Dette var en lærer jeg hadde likt godt og syns ennå at dette var merkelig, hadde elendig selvtillit så hennes kommentar var ganske vond.

Anonymous poster hash: 94de3...0bf

Jeg hadde også en drittkjerring av en lærer en gang.

Hun hadde nettopp tatt over klassen vår i matematikk, og i den første timen kjørte hun på med en prøve i avansert multiplikasjon (vi snakker femteklasse ish). Jeg har alltid vært litt treig i matte, først og fremst fordi selvtilliten min har vært på bånn, og jeg har aldri turt å tro a det jeg gjør er riktig. Foran hele klassen presterer dama å si:

"Husker dere vi hadde den gangeprøven, dere? Åh, Carali, det var så trist, for du regnet så utrolig pent, men så var jo alt sammen feil!"

Det hjalp. Skikkelig. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en drittkjerring av en lærer en gang.

Hun hadde nettopp tatt over klassen vår i matematikk, og i den første timen kjørte hun på med en prøve i avansert multiplikasjon (vi snakker femteklasse ish). Jeg har alltid vært litt treig i matte, først og fremst fordi selvtilliten min har vært på bånn, og jeg har aldri turt å tro a det jeg gjør er riktig. Foran hele klassen presterer dama å si:

"Husker dere vi hadde den gangeprøven, dere? Åh, Carali, det var så trist, for du regnet så utrolig pent, men så var jo alt sammen feil!"

Det hjalp. Skikkelig. :sur:

Håhå, høres ut som min gamle mattelærer.

Helt fra barneskolen pga en lærer (matte og kontakt) fikk jeg aldri til matte, mislikte meg på skolen fram til VGS og alt var bare et helvete. Kom meg endelig til VGS, fikk en lærer jeg syntes var så god og fikk meg til å skjønne alt (fikk 4), så hadde hun bestemt at jeg skulle på den dårligste gruppen - needless to say; jeg strøk i matte de to årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide en gang en leilighet sammen med eksen hvor husvertene var to ufyselige brødre som hadde det med å komme uanmeldt. Plutselg en LØRDAG morgen klokken 8 dukket de opp og lurte på om de kunne låne doen, da de skulle jobbe litt i hagen.

Dumme meg sa ja. Når de hadde gått så jeg at det lå et kjønnshår på toalettsetet. Frekt.



Anonymous poster hash: 11d62...bef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt skjelt ut av et eldre ektepar på åpen gate i hovedstaden med beskjed om å "komme meg til helvete ut av landet" og diverse andre gloser.. De presterte å si "ÆSJ" da de gikk forbi meg og en annen muslimsk kvinne, vi stoppet og spurte rett ut hva problemet var (på norsk selvsagt), fikk så kjeft på engelsk.. Venninna mi fyrte seg opp og ga mannen klinkende beskjed om at hun var norsk flere generasjoner bakover.

Vi gråt begge to etterpå og fikk gå hjem fra jobb, som vi da var på vei til.

Kjenner også muslimske kvinner som har blitt fysisk angrepet på gata, hun ene fikk hodet dyttet så hardt inn i trikken av en mann at hun fikk hjernerystelse.

Endret av Nayah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt skjelt ut av et eldre ektepar på åpen gate i hovedstaden med beskjed om å "komme meg til helvete ut av landet" og diverse andre gloser.. De presterte å si "ÆSJ" da de gikk forbi meg og en annen muslimsk kvinne, vi stoppet og spurte rett ut hva problemet var (på norsk selvsagt), fikk så kjeft på engelsk.. Venninna mi fyrte seg opp og ga mannen klinkende beskjed om at hun var norsk flere generasjoner bakover.

Vi gråt begge to etterpå og fikk gå hjem fra jobb, som vi da var på vei til.

Kjenner også muslimske kvinner som har blitt fysisk angrepet på gata, hun ene fikk hodet dyttet så hardt inn i trikken av en mann at hun fikk hjernerystelse.

Er så utrolig mange heslige folk i verden, men slike idioter som dere møtte på er de aller verste. Faen, så sint jeg blir på deres vegne!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så utrolig mange heslige folk i verden, men slike idioter som dere møtte på er de aller verste. Faen, så sint jeg blir på deres vegne!

Skjer dessverre veldig ofte, enkelte blir utsatt nesten hver dag.. Verst for de som går med små barn og opplever fysiske og muntlige angrep :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer dessverre veldig ofte, enkelte blir utsatt nesten hver dag.. Verst for de som går med små barn og opplever fysiske og muntlige angrep :(

Det er en mager trøst, men husk at det er flere gode mennesker enn idioter der ute :hug: Og det er lov å si ifra, til og med anmelde!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt møte med frekkhet ligger i hva du sier over, at folk følger med å kontakter folk i en sårbar situasjon.

Mistet min mor da jeg var 10 år gammel, et par uker senere kom to menn fra Jehovas vitner på døren (Har ingenting i mot de sånn generelt sett men hva som skjedde tok seriøst kaka)

Åpner døren, de spør om jeg ikke vil ha litt informasjon. Svarer pent nei (Jeg var 10 år på denne tiden og veldig sjenert). Da tar den ene av de to mannfolka et skritt inn i gangen vår og sier "Du vet, når man har mistet noen så er det godt å være med i en gruppe som kan hjelpe deg, er det ikke sånn at du nettopp har mistet din mor?"

Min bestemor som var hos oss denne dagen overhørte samtalen og jeg skal ikke gjengi hvilke skjellsord hun brukte da hun stormet ut i gangen..

Etter å ha snakket litt rundt om saken viser det seg altså at de leser dødsannonser og møter opp på døren til familiene for å komme seg innafor.

Å herre! Noen folk altså, det skulle ikke vært lov :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med overvekt på ungdomsskolen.

Satt og spiste lunsj med en jente på skolen, og da jeg skulle til å begynne på brødskive 2/2 i matpakken gir hun meg et "lurt" blikk (typ ;) ) og sier "Du trenger vel ikke spise begge skivene, du som prøver å gå ned i vekt? ;) "

Thanks bitch

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig til beins og var nyoperert i begge da jeg datt på isen utenfor lærerværlset på ungdomsskolen. Det sto flere lærere i vinduet, og han ene åpnet vinduet, lo, og sa "Men herregud, du kan jo ikke ligge der!"



Anonymous poster hash: 1ba64...a20
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de beste bena i verden og ble naturligvis skuffet da jeg gikk på bussen etter jobb i dag og fikk se at det bare var ståplasser. Jeg sto rett bak sjåføren og på hvert busstopp så jeg bak meg om det var noen seter som var blitt ledig (helst dobbel, men jeg hadde tatt hva som helst).

På et stopp ble plutselig setet rett bak barnevognsplassene ledig og jeg er snar og "løper" bakover for å sitte der. Når jeg har foten innenfor, oppfatter jeg at en mor og datter (eller lignende) har begynt å reise seg. De sitter på hver sin side av midtgangen på rekken bak. De ville altså sitte sammen på det setet jeg tok.

Det som var frekt (i mine øyne) var at de begynte å snakke ganske høylytt om "en voksen dame som løper bakover for å ta et sete". Ja, jeg gjorde det, men som sagt beina mine er ikke helt gode og jeg ville bare ha en sitteplass. De gjorde ikke krav på det setet før jeg var kommet inn i det og de hadde ganske mye kortere strekning å gå på. Hadde de vært først, hadde jeg sittet et annet sted.

De fortsatte å snakke om meg ganske lenge og lo av meg og sa "at det er mulig". Jeg hadde så lyst til å snu meg rundt og si noe om beina mine, men gjorde det ikke. De fikk etterhvert sitte sammen på setet bak meg, noe som ikke gjorde saken bedre, men jeg tok på hodetelefonene med en god podcast og fikk dem ut av hodet.

PS. Ingen andre sto da jeg "løp" til setet.

Endret av sofie777
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de beste bena i verden og ble naturligvis skuffet da jeg gikk på bussen etter jobb i dag og fikk se at det bare var ståplasser. Jeg sto rett bak sjåføren og på hvert busstopp så jeg bak meg om det var noen seter som var blitt ledig (helst dobbel, men jeg hadde tatt hva som helst).

På et stopp ble plutselig setet rett bak barnevognsplassene ledig og jeg er snar og "løper" bakover for å sitte der. Når jeg har foten innenfor, oppfatter jeg at en mor og datter (eller lignende) har begynt å reise seg. De sitter på hver sin side av midtgangen på rekken bak. De ville altså sitte sammen på det setet jeg tok.

Det som var frekt (i mine øyne) var at de begynte å snakke ganske høylytt om "en voksen dame som løper bakover for å ta et sete". Ja, jeg gjorde det, men som sagt beina mine er ikke helt gode og jeg ville bare ha en sitteplass. De gjorde ikke krav på det setet før jeg var kommet inn i det og de hadde ganske mye kortere strekning å gå på. Hadde de vært først, hadde jeg sittet et annet sted.

De fortsatte å snakke om meg ganske lenge og lo av meg og sa "at det er mulig". Jeg hadde så lyst til å snu meg rundt og si noe om beina mine, men gjorde det ikke. De fikk etterhvert sitte sammen på setet bak meg, noe som ikke gjorde saken bedre, men jeg tok på hodetelefonene med en god podcast og fikk dem ut av hodet.

PS. Ingen andre sto da jeg "løp" til setet.

Du skulle sagt noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd flere frekke ting som nok de fleste har..

Skulle ta taxi fra A til B og det sto 6-7 taxisjåfører der. Hadde 800kr og spurte hvem som var villig til å kjøre meg for de 800kr. Dvs jeg sa"jeg har bare 800kr hvem av dere vil kjøre?" Joda,flere ville og jeg satte meg inn i en taxi. Da vi kom frem skulle han plutselig ha 1000kr. Jeg sa at jeg hadde jo forklart tydelig at jeg hadde bare 800kr og han jattet om nattetillegg. Jeg sa: det betyr ingenting, når jeg sier til deg at jeg har kun 800kr så betyr det at jeg kun har det. Han begynte å oppføre seg truende da jeg gikk ut for å ta baggasjen min, men jeg lot meg ikke skremme. Istedenfor tok jeg opp telefonen og slo 112 og forklarte dem at jeg holder på å bli ranet...hehe...han ble plutselig usikker og ba meg legge på, og sa at greit da jeg kunne få det for 800kr....dust.

En annen gang gikk jeg med krykker. Satt på bussen på de plassene som er forbeholdt skadde/eldre/folk med barn da ei eldre kjerring kom og kjeftet på meg og prøvde å sette seg(!!!)oppå meg. Jeg dyttet henne av rett og slett, da ble hun forfjamset og prøvde å leke offer. Jeg sa til henne "ser du ikke at jeg går med krykker?"hu ble flau da,og gikk av stoppet etter.

En annen gang jeg gikk på trikken kjenner jeg plutselig en hånd som smyger seg inn i jakkelomma mi,på refleks smeller jeg albuen bakover og oppover(mot ansiktet)og snur meg og ser en sånn romania jævel som holder tlf min..ble driiiit forbanna,tok mobilen fra han og kom med masse gloser om "motherfucker"osv,han gikk fort av.

Ofte så opplever man frekke gamle damer som man tilbyr plassen sin til. Greit at de sier nei takk men når de blir dritsure? Jeg svarer som regel "beklager,jeg prøvde bare å være hyggelig men det skal ikke gjenta seg"det gjentar seg jo,for jeg er jo hyggelig,men det er flere ganger jeg har sagt denne frasen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde skrekk for nåler opplevde jeg en lege som bare lo av meg og sa at jeg måtte da tåle å ta en liten blodprøve, til og med barn tålte jo det. Jeg var i tenåra. Trodde man lærte hvordan man snakker til pasienter på legestudiet?

En tannlege jeg hadde var oppgitt over meg fordi jeg gråt da han skulle bore, hjalp ikke så mye på tannlegeskrekken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag eller to etter at vi kom hjem fra sykehuset med vår nyfødte datter ringte de fra foreningen for krybbedød for å samle inn penger. I og for seg greit nok, men hele samtalen var lagt opp for å spille på min usikkerhet som nybakt forelder ala jeg som ny far var vel interessert i å støtte dem for en dag kunne det jo skje at min datter ble offer for krybbedød...



Anonymous poster hash: d2afe...a96
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chloe87

Jeg var i Egypt(verste reisemålet noensinne) da jeg gikk inn på ett apotek med ei venninne og kikket på sminke. Der jobbet det to menn som ble tydelig irriterte da vi ikke fant noe vi ville kjøpe og snudde for å gå ut igjen. Jeg hadde på meg en topp som var gjennomsiktig over magen og den ene mannen spurte meg spydig: "Are you pregnant?!" Jeg svarte han spydig tilbake at det var jeg ikke.

"Then why does it look like it?!"

:sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Jeg var på fest da to jenter lurte på om de kunne låne mobilen min fordi begge mobilene deres var tomme for strøm. Hun ene var en bekjent av meg som jeg hadde på Facebook. Jeg svarte ja og lånte henne telefonen. Hun ringer og plutselig hører jeg at hun prater på engelsk! Jeg hadde henne som sagt på Facebook og visste at hun hadde kjæreste i Tyrkia. Jeg ble sint og sa:

"Unnskyld meg, men snakker du med kjæresten din i Tyrkia?!" Og ja svarte kjærringa!

Skal si jeg nappa mobilen min raskt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag eller to etter at vi kom hjem fra sykehuset med vår nyfødte datter ringte de fra foreningen for krybbedød for å samle inn penger. I og for seg greit nok, men hele samtalen var lagt opp for å spille på min usikkerhet som nybakt forelder ala jeg som ny far var vel interessert i å støtte dem for en dag kunne det jo skje at min datter ble offer for krybbedød...

Anonymous poster hash: d2afe...a96

Dette er den foreningen kjent for. Jeg og flere jeg kjenner til har opplevd det samme.

Anonymous poster hash: c6773...a1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fest da to jenter lurte på om de kunne låne mobilen min fordi begge mobilene deres var tomme for strøm. Hun ene var en bekjent av meg som jeg hadde på Facebook. Jeg svarte ja og lånte henne telefonen. Hun ringer og plutselig hører jeg at hun prater på engelsk! Jeg hadde henne som sagt på Facebook og visste at hun hadde kjæreste i Tyrkia. Jeg ble sint og sa:

"Unnskyld meg, men snakker du med kjæresten din i Tyrkia?!" Og ja svarte kjærringa!

Skal si jeg nappa mobilen min raskt tilbake!

Woooow!

Anonymous poster hash: 3e8e9...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...