Gå til innhold

Mens vi venter på deg... <3


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Da kan jeg endelig lage meg en ny dagbok, denne gangen på graviditetsforumet! :bond:

Etter langt om lenge og lenger enn langt har vi endelig fått to streker på testen! Eller testene, siden jeg tok 5 stykker bare de første to dagene jeg fikk positiv test. :ler: Den syklusen det klaffet har jeg ikke logget noe som helst, etter over ett år med Fertility Friend som topp 3 brukte apper på mobilen.

Jeg klarer fortsatt ikke helt å tro at jeg er gravid, faktisk! Legen bekreftet det i dag, og satte termindato 23. juli, og at jeg er 5+3 i dag. De fleste andre steder jeg har sett står det 12. juli, så jeg har litt is i magen på den datoen legen satt.

Om to uker skal jeg til ultralyd for å se om det er hjerteslag. Jeg gleder meg så vanvittig til å se lille minisprinkles inni der! Håper jeg får dratt med mannen til gyn så han også får hørt hjerteslag. :rodmer:

Inntil videre har jeg bare noen få symptomer, men jeg merker de godt, hehe. Jeg har pupper som kjennes ut som de er fylt med grus (aua), jeg blir fort svimmel, og jeg merker det stikker og strekker godt i magen - særlig etter jeg har vært litt på beina.

Jeg er så spent på veien videre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:strix: selvfølgelig vil jeg følge med videre. :nigo: Du er akkurat 5 uker bak meg i løypa ;)

:5: For sommerbaby på oss begge! :D

:vinke:

:goodbye: Hyggelig å se at du blir med i den nye boka =)

Gratulerer så mye! Her vil jeg følge! :blomst:

Takk! :D Så koselig at du vil bli med! :)

Gratulerer så masse :)

Tusen takk!

Endelig fikk det for dere også! Fineste førjulsgaven :hjerte:

Ja, det er helt uvirkelig! Absolutt den beste førjulsgaven! Også er jeg akkurat passe langt på vei til at det går an å fortelle om det til jul <3

Gratulerer! :hoppe: Husker deg fra prøver-forumet, så moro at det endelig klaffet!

Så hyggelig! Tusen takk :)

Gratulerer så mye!!

Takk FruN! :)

Gratulerer med spire i magen! :blomst:

Takktakk! :D

Koselig å se at det er så mange som vil følge med oss på veien =)

-------------------------

I kveld er det rolig kveld med sofa og Netflix. Jeg har vært superforkjøla den siste uka, men fikk feber natt til i går, så jeg har vært hjemme fra jobb. Jeg fikk sykmelding fra legen, men det slo meg ikke at jeg burde ha levert den i går.. Jaja, det løser seg vel. :)

Jeg har ikke vært så veldig svimmel i dag, men så har jeg vært i senga mesteparten av dagen uansett :ler: Legen sa jeg skulle behandle denne forkjølelsen akkurat som om jeg ikke var gravid, siden embryoet ikke deler blod med meg ennå, men jeg syns likevel det er skummelt å ta paracet.. Så jeg har bare tatt 200mg en eller to ganger om dagen når feberen er på vei opp.. Har dere erfaring med å være forkjøla og gravid? Jeg er redd for å ta hostesaft, til og med! Haha, hønemor selv før ungen har armer eller bein :fnise:

Mannen fikk akkurat en telefon fra noen kompiser som skulle tappe øl (skikkelig hjemmebrygget øl-hobby-smitte her i gården), men som manglet noe utstyr som han hadde her hjemme, så han ble innkalt for å hjelpe. Jeg sa på tull at "Ja, da ses vi vel i morgen tidlig" siden de pleier å ta seg en ordentlig fest etter brygging, men han sa han skulle komme hjem om en times tid. Haha, han er så søt - jeg spurte om det ikke det var gøyere å henge med kameratene sine enn en syk, kjedelig, gravid dame hjemme, og han ristet på skuldrene og sa bare "Nei, ikke egentlig". Fine mannen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! :D gleder meg til å følge med! <3

Takk! :) Koselig at du vil følge med her og =)

Treiga fikk endelig med seg de gode nyhetene. Gratulerer! :strix: Er så utrolig glad på dine vegne!

Bedre sent enn aldri, vet du! :P Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se deg her i det forumet du hører hjemme! :klem:

Takktakk! :) Det er hyggelig å være på plass :D

I dag har vi ordentlig slækkedag på sofaen. Jeg er fortsatt ikke i slag, men har i det minste ikke feber. Måtte takke nei til to kinoinvitasjoner denne helgen også, typisk at det skjer når jeg ikke kan :P Det var til og med til samme film! Samboeren min dro med kameratene sine i går kveld, mens mamma tok en tur hit på skravlekveld :)

Pus har begynt å bli så mye mer kosete om dagen. For de som ikke vet det så har vi en hund på 18 måneder og en katt på to og et halvt år. De går ikke nødvendigvis så godt overens ( :krangle:), men de siste par ukene har pus våget seg inn i stua igjen, for å ligge på fanget mitt :rodmer:. Kan katter plukke opp sånt? :gravid: Som regel bor hun i underetasjen eller på soverommet vårt, men nå vil hun opp og kose når vi ser på tv. Jeg syns det er så koselig! Hun har ikke vært sånn siden vi fikk hunden for snart halvannet år siden.

Jeg tør ikke helt å kose like mye med henne som jeg pleide, siden jeg ikke har fått sjekket tokso ennå. Har dere sjekket det? Hvordan gjør dere det med katten? Jeg unngå selvsagt kattekassen hennes osv, men hvor forsiktig må jeg være? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og forresten! 6 uker i dag! :hoppe: Denne uken begynner armer og bein å vokse til! :hoppendeglad:

Etter å ha sett på en del terminkalkulatorer på nett, tror jeg at jeg skal holde på den opprinnelige tellingen jeg hadde. Legen mener jeg er 5+6 i dag, men etter alle andre kalkulatorer er jeg allerede seks uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! :) Det er hyggelig å være på plass :D

I dag har vi ordentlig slækkedag på sofaen. Jeg er fortsatt ikke i slag, men har i det minste ikke feber. Måtte takke nei til to kinoinvitasjoner denne helgen også, typisk at det skjer når jeg ikke kan :P Det var til og med til samme film! Samboeren min dro med kameratene sine i går kveld, mens mamma tok en tur hit på skravlekveld :)

Pus har begynt å bli så mye mer kosete om dagen. For de som ikke vet det så har vi en hund på 18 måneder og en katt på to og et halvt år. De går ikke nødvendigvis så godt overens ( :krangle:), men de siste par ukene har pus våget seg inn i stua igjen, for å ligge på fanget mitt :rodmer:. Kan katter plukke opp sånt? :gravid: Som regel bor hun i underetasjen eller på soverommet vårt, men nå vil hun opp og kose når vi ser på tv. Jeg syns det er så koselig! Hun har ikke vært sånn siden vi fikk hunden for snart halvannet år siden.

Jeg tør ikke helt å kose like mye med henne som jeg pleide, siden jeg ikke har fått sjekket tokso ennå. Har dere sjekket det? Hvordan gjør dere det med katten? Jeg unngå selvsagt kattekassen hennes osv, men hvor forsiktig må jeg være? :klo:

Katter kan plukke opp sånt ja. Har hørt om mange som har katter eller hunder som forandrer helt adferd under en graviditet, noen til og med før man har visst om graviditeten selv. Jeg var ikke forsiktig med katten vår i det hele tatt. Tok ikke kassa selvfølgelig, men ellers koste jeg med han akkurat som før. Det er jo i avføringa tokso eventuelt er, så liten fare for å bli smittet ved kos. Så jeg hadde pus helt oppi ansiktet for kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan plukke opp sånt ja. Har hørt om mange som har katter eller hunder som forandrer helt adferd under en graviditet, noen til og med før man har visst om graviditeten selv. Jeg var ikke forsiktig med katten vår i det hele tatt. Tok ikke kassa selvfølgelig, men ellers koste jeg med han akkurat som før. Det er jo i avføringa tokso eventuelt er, så liten fare for å bli smittet ved kos. Så jeg hadde pus helt oppi ansiktet for kos :)

Hehe, så morsomt at de gjør det! :)

Enn så lenge har jeg henne på fanget osv, men passer på at jeg vasker hendene ordentlig før jeg spiser noe. Litt upraktisk når hun skal kose mens jeg har fremme litt kveldsgodt og snacks, men :P Kose litt, vaske henda, en sjokoladebit. Kose litt til, vaske henda og et par druer :ler: Litt overdrevet, men ikke langt unna :P Når er det de sjekker sånt? Uke 12? Hun på legekontoret sa jeg måtte bestille time til uke 12 for blodprøver og oppfølging.. Jeg må finne en oversikt på nett hvor det står hvilke sjekker jeg skal på og hva som skjer på de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sjekker det i uke 12. Det kan være lurt å høre med legen om de sjekker for det, tror ikke alle tester for tokso. Jeg fikk oversikt over hvilke sjekker jeg skulle på første timen hos legen, for det er litt forskjell fra kommune til kommune. Det er stort sett det samme som skjer på alle; måling av blodtrykk, sjekk av urinprøve (alltid ha med et lite glass morgenurin på lege- og jordmortimer), lytte på hjerteslag (ikke de første gangene da), veiing, måling av magen (sf-målet, var etter uke 20 tror jeg), og etter hvert kjenne hvilket leie babyen ligger i og om hodet er festet. Jeg hadde jo null problemer og spørsmål, takk KG og Google, så timene gikk ganske raskt for meg. Egentlig var de ganske kjedelige bortsett fra disse målingene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...