Gå til innhold

Mitt svangerskap


primadonna

Anbefalte innlegg

Oppdateringer:

*05. August

positiv test

*15. september

Uke 9+4 ultralyd, alt sto bra til med lille

*02. Oktober

Første milepæl, 12 uker

*28. Oktober

UL vi venter ei jente!!!

Da prøver jeg meg på en sånnderre dagbok. Jeg er 20 år om noen måneder. Jeg slutta på p-pillen for rundt 1 år siden, da jeg ble veldig PMS hele døgnet av å gå på de.

Dette endte med at jeg ble gravid. Tanken skremte oss ikke. Stabilt forhold, stabil økonomi og masse kjærlighet gjorde at barnet var ønsket. Dessverre endte graviditeten i SA.

Vi prøvde noen måneder, men samboer jobber mye borte, noe som gjorde at det aldri klaffa. Prøvinga ble helt glemt bort. Var vi ute, så tok jeg noen glass.

I sommer var det endel reising til jobben med buss. Plutselig ble jeg så kvalm av bare minutter i buss. Jeg som tidligere reiste ofte med buss, begynte heller ta tog, eller gå. Var vi ute, så drakk jeg. Men ingenting smakte godt, og alt ble spydd opp igjen.

Tanken på graviditet slo meg ikke før jeg hadde våkna for 5 gang en uke for å gå på do. Test ble kjøpt, og tatt på do på jobb. Testen viste fra sekundet urinen traff to streker. Stor glede.

Etterhvert ble legetime bestilt, men selv om jeg ikke husker sist mens fikk jeg ikke tidlig UL. Legen sa derfor han bare satt en dato, og termin i slutten av mars.

Endret av primadonna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så redd noe skal skje. Hver gang jeg er på do er jeg redd for rødt papir. Får jeg vondt i magen er jeg sikker på SA.. Skal bli godt med ultralyd i slutten av oktober, for å få se hvordan ting.står til inni der.

Vurdere å kjøpe doppler.. Men vet ike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken slo meg idag, tenk viss det er to! Pappaen min er tvilling, riktignok enegget. Har lest at eneggede ikke er arvelig. Puppene er kjempe vonde og humøret er en berg og dalbane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja imorgen klokka 08. Blir spennende :) ellers har symptomer gott seg, og plutselig er ikke kvalmen påtrengendeog jeg føler meg ikke gravid. Vel, det er vel greit så lenge det varer. Plutselig kommer plagene så jeg prøver nyte tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Det var virkelig godt å komme inn der. Kjempe koselig dame. Hun kom med varm gelé til magen (alltid trodd den var kald) hehe. Jeg var jo redd hun ikke skulle finne lille venn, men idet hun legger UL apperatet på magen ser jeg en liten.

Hun sier da at jeg ikke er 13 uker, men 9+4. Så får vi se nurket i 3D. Etterpå skrur hu på slik vi får høre hjertelyden. Da ble gubben som alltid har noe å si, stum.

Idag skal jeg ringe og utsette OUL.. Kjipt, men nødvendig.

Ha en fin dag alle ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det helg.. Eller jeg er jo student så tiden går vel til lesing. Idag har vi hørt på forelesning hele dagen. Jeg er mye trøtt pga. Graviditeten, noe som gjør at jeg virker jo som verdens minst interesserte der jeg sitter å gjesper om kapp med meg selv.

Jeg føler også en slags fremmedgjøring av kroppen min. Tror det kommer av at kroppen plutselig er ute av min kontroll. Føler magen er i vegen når jeg åler meg forbi i forelesningssalen. Har jo ikke mage enda, så er nok bare psykisk.

Mandag skal jeg fortelle skolesjefen at jeg er gravid. Kjenner det er litt skummel, men det er bare fordi jeg ikke vet hennes reaksjon. For min egen del ser jeg bare masse positivt med å få en ny liten verdensborger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! :D Åå, her vil jeg gjerne følge med fremover. Er snart 20 (november), jeg og samboer er i vår 2pp nå når TR er ferdig.

Håper jeg er like heldig og får en spire snart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer eiendomsmegling :) akkurat startet, og planen er å gå ferdig førsteåret, før jeg tar permisjon ett år. Dette betyr at jeg må forlate lille nurket avogtil frem til eksamen i juni, men barnefaren skal trå til da :)

Vi prøvde tidligere å bli gravid, men stresset myr med det. Det ble litt mas, og vi ble alltid skuffa av negativ test. Før sommeren sa jeg til bf at vi kanskje skulle slutte å prøve. Vertfall utsette Prøvinga slik at det skulle passe med skolegangen. Ironisk nok ble jeg gravid måneden etter.

Idag har vi vært å hentet babyklær...masse babyklær. Litt tidlig kanskje, men vi prøver å samle opp ting, å få dem billig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...