Gå til innhold

Tally med spire i magen


Amarinda

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jepp, da er juleferien her, og jeg ligger rett ut på sofaen. Det holdt hardt forrige uke på jobb, og nå har jeg pådratt med UVI og har hatt bekken og ryggsmerter i etterkant. UVI plagene er i tilbakegang og ryggen er litt bedre, men sammen med en vond hals og hodepine er ikke dette den beste oppladningen til juleaften. Har igjen en del innpakking som må gjøres i dag.. Egentlig bare koselige ting som å pynte og rydde unna, pakke unna det siste, kjøpe inn litt ekstra julepynt til juletreet.. Men summen er bare litt for stor akkurat i dag :/ Har også et skjerf jeg skulle ha strikket ferdig til i morgen, har ca 60 cm igjen :P Haha, for noen prosjekter jeg starter. Og ja, forresten, skulle ha laget konfekt også! *Sukk* Begynner straks å pynte og ordne så få vi se hva jeg orker og rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God jul og god bedring! :)

Takktakk :) Godt nyttår også! Her vokser magen og lille er veldig aktiv om dagen.. Fikk brev i posten om at min nye fastlege (som jeg ikke likte spesielt godt) har for mange pasienter og at jeg har blitt overført til en ny. En kvinne, faktisk. Må ringe og høre om hun har noe ledig framover, trenger bekreftelse på graviditet i forbindelse med søknad og permisjon... Ellers er det mye ryggsmerter og kynnere om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hurra, nytt år startet med et smell og influensa.. Nå har det blåst litt over, selv om det henger litt i. Skal ha min første fulle uke på jobb denne uken, så blir spennende å se hvordan det går. Har vært sånn passe sliten forrige uke. Lurer litt på om jeg skal begynne å kutte ned til sykemelding allerede på neste legetime om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, driver og søker permisjon. Skal ha 80% dekning og tar ut 4 uker ferie i perioden, men kommer likevel bare opp med 1 år i permisjon totalt? Skjønner ikke helt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du regnet mammaperm, fellesperm og ferie, men ikke pappaperm?

Lurer på om jeg har regnet pappapermen som en del av fellesperioden. Og da forsvinner det jo 10 uker :P Snakket med sjefen i dag, og han skulle sende meg søknaden i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Puh, da var det søkt om permisjon fra jobb. Har fått bekreftelse på graviditet fra jordmor, så nå må jeg bare få gjort ferdig søknad og sendt NAV: Jobber fullt noen uker nå, og har vært helt kjørt på felgen. Litt sykmeldt fom. neste uke, skal bli veldig godt å få pustet litt. Har fått veldig vondt rundt symfysen igjen, litt som gnagsår ned mot lysken. Er forsåvidt ikke så annerledes enn ved forrige graviditet, men nå verker kun nå jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj altså. Har skrevet for en ukes tid siden at jeg har hatt litt vondt rundt symfysen. Nå har det flyttet jeg til lysken og venstre side av symfysen, og spesielt det å vri benet ut når jeg går og det å gå gjør vondt. Synes også det har blitt verre i løpet av dagen, er også litt nummen i benet :S Er litt usikker på om jeg skal kontakte lege enda, skal til fysioterapeut på fredag så venter nok til etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså. Har skrevet for en ukes tid siden at jeg har hatt litt vondt rundt symfysen. Nå har det flyttet jeg til lysken og venstre side av symfysen, og spesielt det å vri benet ut når jeg går og det å gå gjør vondt. Synes også det har blitt verre i løpet av dagen, er også litt nummen i benet :S Er litt usikker på om jeg skal kontakte lege enda, skal til fysioterapeut på fredag så venter nok til etter det.

Høres ikke godt ut :(:klem: Du får se det an, som du sier, og evt kontakte legen ved behov. Har du fått øvelser fra fysioterapeuten som du kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke godt ut :(:klem: Du får se det an, som du sier, og evt kontakte legen ved behov. Har du fått øvelser fra fysioterapeuten som du kan gjøre?

Ja, har det, men det var for korsryggen som har vært stiv en stund. Dette er kommet på såpass fort, men skal til fysio på fredag igjen... Så får ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså. Har skrevet for en ukes tid siden at jeg har hatt litt vondt rundt symfysen. Nå har det flyttet jeg til lysken og venstre side av symfysen, og spesielt det å vri benet ut når jeg går og det å gå gjør vondt. Synes også det har blitt verre i løpet av dagen, er også litt nummen i benet :S Er litt usikker på om jeg skal kontakte lege enda, skal til fysioterapeut på fredag så venter nok til etter det.

Det hørtes vondt ut :( håper det gir seg fort. Jeg ville tatt kontakt etter som du sier. Kan hende fysio hjelper!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes vondt ut :( håper det gir seg fort. Jeg ville tatt kontakt etter som du sier. Kan hende fysio hjelper!

Jepp, det har fortsatt med at det river på venstre side foran og bak i bekkenet innimellom, så sikkert viktig å få trent ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har fortsatt med at det river på venstre side foran og bak i bekkenet innimellom, så sikkert viktig å få trent ordentlig :)

Ja, da er det bare å få beveget seg da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det bare å få beveget seg da :)

Har vært hos fysio i dag og fått øvelser, mente det var muskulær reaksjon på løsning i symfysen, så må både styrke og tøye og gå riktig.. :P SÅ får prøve så godt jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for morsdag i morgen! Blir litt rart, vi sendte mini til besteforeldrene i morges, så blir alene i morgen tidlig :( Men skal hente og spise middag i morgen ettermiddag da, så får ta det da. Har vært og svømt nærmere 1000 m i dag, det er så deilig for da kjenner jeg nesten ingenting i bekkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink du er med svømmingen! Får du til froskebeinstak eller blir det med mer samlede bein? Supert med en sånn badenuddel hvis du ikke får til froskebein ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med svømming. Jeg vurderer også å begynne med det nå, det er jo deilig og det er veldig forebyggende!

Skulle ønske jeg hadde svømmebasseng hjemme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink du er med svømmingen! Får du til froskebeinstak eller blir det med mer samlede bein? Supert med en sånn badenuddel hvis du ikke får til froskebein ;)

Så flink du er med svømming. Jeg vurderer også å begynne med det nå, det er jo deilig og det er veldig forebyggende!

Skulle ønske jeg hadde svømmebasseng hjemme :P

Får faktisk til begge deler :) Svømmer en lengde crawl, tre lengder bryst osv. Men tar det rolig da, ikke noe turbo ;) Litt vondt i starten, men ble bedre etter hvert. Tror man er anbefalt å padle med bena om man har skikkelig løsning. Jeg har svømmebasseng på jobben som jeg kan bruke 1 t i uka, så har vært der en gang og tenker å svømme der til jeg går ut i perm ;) Svømte en gang i uka sist også til jeg var 7 mnd på vei, så får se hvor lenge det holder. Fikk jo kynnere når jeg svømte tidligere, nå kjenner jeg veldig lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...