Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt en merkelig dag. Har så mye symptoner at jeg går i spinn.

Først morgenkvalme. Spiser forsiktig litt frukt og et tørt knekkebrød. Så jogger jeg en halv mil. Litt tyngre enn vanlig, men det går fint.

Så er jeg så sulten at jeg føler jeg kan spise en hest. Spiser litt havregrøt og så er jeg kjempemett. I 5 minutter. Lager mer mat, litt eggerøre. Mett. Sulten igjen. Blir kvalm bare av litt murring. Spiser suppe med kylling. Stappmett!!!!

Har spist så mange måltider på kort tid. Magesekken er jo full av god og næringsrik mat, men allikevel var jeg så sulten hele tiden frem til suppen.

Nå er ting litt stabilt igjen(virker om det er verst på formiddagen). Eneste er at mannen skulle lage sjokoladepannekaker og da begynte jeg å brekke meg(?!?) Kryptonitten min er sjokolade. Lukten gjorde meg så kvalm at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg.

Kjøpte også lakris fordi jeg har slitt voldsomt med blodtrykkfall. Og det hjalp gitt :) Var som å drikke kaffe. Kroppen bare kviknet til på 1-2-3! Har aldri hatt lavt blodtrykk før og det er fryktelig slitsomt. Man blir så innmari slapp og sliten, men med lakris så ble jeg MYE bedre :)

Veldig lite blødning hittil i dag. Pleier å smelle på kvelden om det skjer så vi får se hvordan dette går. Men er iallefall gravid enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for at dette går bra. Skjønner at det må være utrolig slitsomt å gå og ikke vite hele tiden. Jeg var heldig og blødde ikke, men var like nervøs hver gang jeg var på do.

Men gratulerer med graviditeten! :strix: Jeg velger å være optimistisk på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at dette går bra. Skjønner at det må være utrolig slitsomt å gå og ikke vite hele tiden. Jeg var heldig og blødde ikke, men var like nervøs hver gang jeg var på do.

Men gratulerer med graviditeten! :strix: Jeg velger å være optimistisk på dine vegne :)

Hei og takk for støttende ord :)

Har googlet og lest og det er jo ikke tvil om at det er hematom jeg har der jeg selvsagt er hardt rammet med styrtblødninger hver kveld og hver morgen. Skjedde igjen nå og jeg er overbevist om at jeg spontanaborterte, men ser jo at det er normalt med "geleklumper" med blod og det har jo skjedd hver dag i en uke nå.

Uansett hva som skjer så er dette tortur altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blødde mye og lenge i går. Som vanlig så var jeg overbevist om SA.

Våknet til morgenen i dag og morgenkvalmen var fremdeles der. Brystene er fremdeles ømme. Har hørt at det skal forsvinne med en gang etter SA. Hadde litt lavt blodtrykk, men lakrisen satt en stopper for det :)

Jogget også en halv mil. Kondisen er fremdeles rældårlig, men vet at det også er normalt pga. økt blodmengde. Så alt tegner på at jeg fremdeles er gravid. Får vente og se igjen i ettermiddag om jeg blør enda mer. Håper liksom at denne hematomen snart skal være tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ingen blødning i kveld. Nesten som jeg lurer på om jeg hadde SA i går da det blødde så mye. Men samtidig har jeg hatt alle symptoner i dag: morgenkvalme, fryser, ømme bryster, stikking i livmor etc.

Denne ventingen er tortur!!!! Håper iallefall at små blødninger i dag betyr at det verste er over uansett om jeg er gravid lenger eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde veldig lite i går. Kom en liten klump som vanlig. I dag morges kom det som vanlig også blødning med en noe større klump. Hadde håpet at det skulle være over nå med tanke på at det var mindre i går kveld, men den gang ei.

Hadde bittelitt morgenkvalme i dag, men mindre enn tidligere. Brystvortene er fremdeles ømme, det stikker i livmoren og jeg er fremdeles kald som is. Jeg bli bare ikke varm, utenom et par hetetokter her og der.

I morgen får jeg i det minste noen nye svar. Legen snakket om å mulig avbryte graviditeten om ikke blødningene stoppet, men er det vanlig med hematom? Å avbryte? Mulig jeg allerede har mistet for alt jeg vet. Skal bli godt med noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes rart ut å skulle avbryte graviditeten pga blødninger. Om han (hun?) foreslår det ville jeg forlangt en konsultasjon på sykehuset hvertfall.

Håper at du snart slipper unna disse blødningene og kan begynne å slappe av :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut å skulle avbryte graviditeten pga blødninger. Om han (hun?) foreslår det ville jeg forlangt en konsultasjon på sykehuset hvertfall.

Håper at du snart slipper unna disse blødningene og kan begynne å slappe av :kose:

Ja, hun var vel litt bekymret fordi jeg var fryktelig blek og sliten med lavt blodtrykk da jeg var der. Som om at om det gikk utover helsen min så var det mulig det måtte avbrytes. Vet ikke. Mulig hun bare ville at jeg skulle forberede meg på at det var stor sjanse for at dette ikke ville gå bra(?)

Klokka er 21.42. Har ikke hatt kveldsstyrblødningen enda.

Hadde en til morgenen i dag, men med tanke på at jeg føler meg som en vannballong, har en appetitt som en ku med 4 magesekker, ømme pupper og stikningene i livmoren er der enda, og er enten så kald at jeg tror jeg skal bli en isklump eller hetetokter fra helvete, brekker meg av sjokoaldelukt(mannen skulle lage sjokoladepannekaker og jeg måtte lufte hele kåken. Lukten var helt grusom. Da han kysset meg så måtte jeg spytte og brekke meg fordi det var rester på leppene hans! Weird!!!!!) så mistenker jeg at jeg fremdeles er gravid(?) siden jeg normalt sett er utrolig glad i sjokolade. Nå er det som kloakklukt.

Nå spotter jeg bare. Jogget i tillegg 5 km. akkurat. Det pleier å riste løs litt ekstra av hematomet føler jeg, men fremdeles har jeg ikke blødd.

Det har kommet som klokke hver morgen og hver kveld og kun spotting gjennom dagen. Tør jeg å håpe på at hematomet begynner å bli tomt?

I morgen får jeg svar. Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 23.30. Ingen blødning. Kun litt spotter. Da gjenstår det å se om det smeller i morgen tidlig. Håper, håper og håper at jeg er ferdig nå. 11 dager i strekk med blødninger er nok kjenner jeg.

Fingers crossed!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 07.15. Fastingen har startet fra jeg sto opp. I tilfellet jeg må ta utskrapning.

Foreløpig ingen styrtblødning. Har ikke blødd noe i går kveld/natt og bittelitt spotting ved første toalettbesøk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag?

Kom akkurat hjem. Fosteret var borte. Hadde jo mistanke om det siden jeg hadde blødd så mye. Hadde fremdeles en stor hematom så de tok utskrapning og fikk rensket opp i alt. Men hadde så mye symptoner i går. Og puppene er fremdeles såre i dag, men har jo fremdeles høye verdier så kroppen føler seg vel gravid enda(?)

Er selvsagt litt trist, men akkurat nå føler jeg også en enorm lettelse fordi jeg vet. Legen ba meg bruke prevensjon frem til neste mens i april så kroppen fikk hentet seg inn igjen og iallefall siden det ser ut som om jeg kan bli raskt gravid igjen.

Sjansen for at dette skjer igjen er jo der, men relativt liten allikevel. Så nå skal jeg bare slappe av et par dager og så er det tilbake på jobb og rutiner og bare kose meg og vite at alt fungerer som det skal :)

Tusen takk for støtten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd, me2u :klemmer: Men skjønner at det er litt godt å vite også, selv om utfallet ikke ble som det skulle. Ta vare på dere selv nå, og så krysser jeg fingrene for at det klaffer fort for dere igjen (og at du slipper unna blødninger og sånt neste gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var synd, me2u :klemmer: Men skjønner at det er litt godt å vite også, selv om utfallet ikke ble som det skulle. Ta vare på dere selv nå, og så krysser jeg fingrene for at det klaffer fort for dere igjen (og at du slipper unna blødninger og sånt neste gang)

Takk :)

Satser på en vanlig graviditet med "normal" fare for SA de første 12 ukene uten alt dramaet neste gang. Nå vet jeg iallefall hva jeg går til og nå er jeg både fysisk og mentalt forberedt :)

Nå skal jeg bare slappe av i et par dager og starte en rolig jobbuke på torsdag. Sjefen min har vært utrolig støttende hele veien så det er godt å vite at arbeidsplassen også er et sted jeg blir ivaretatt og ikke trenger å føle at det at jeg har vært borte er et problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere :) Takk for gode klemmer og støtte. Har vært en kjempetøff uke, men i dag våknet jeg med en helt ny energi. Jeg har jo nesten ikke sovet og i natt hadde jeg min første skikkelige god natts søvn siden alt dette startet :)

Jeg har ikke hatt en eneste blødning siden utskrapingen av hematomet og det er ufattelig deilig. De sa jeg kunne blø opp til 14 dager, men at de fleste sluttet å blø med en gang og det ser ut som om jeg er en av dem. Synes jeg fortjente det etter 11 dager med blødningshelvete.

Magen er fremdeles litt hoven, men mye bedre. Hadde en god lang joggetur og energien og overskuddet var på topp :) Nå ser jeg frem til å komme tilbake til meg selv og rutiner.

Satser på at mensen kommer tilbake innen 4-6 uker og så kan vi oppta normalt sexliv igjen. Frem til da må vi kjøpe kondomer(haha, DET er mange år siden det) så jeg ikke blir gravid igjen med en gang da det er større sjanse for en ny SA om ikke livmoren får hentet seg inn igjen.

Ha en herlig uke dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Takk for gode klemmer og støtte. Har vært en kjempetøff uke, men i dag våknet jeg med en helt ny energi. Jeg har jo nesten ikke sovet og i natt hadde jeg min første skikkelige god natts søvn siden alt dette startet :)

Jeg har ikke hatt en eneste blødning siden utskrapingen av hematomet og det er ufattelig deilig. De sa jeg kunne blø opp til 14 dager, men at de fleste sluttet å blø med en gang og det ser ut som om jeg er en av dem. Synes jeg fortjente det etter 11 dager med blødningshelvete.

Magen er fremdeles litt hoven, men mye bedre. Hadde en god lang joggetur og energien og overskuddet var på topp :) Nå ser jeg frem til å komme tilbake til meg selv og rutiner.

Satser på at mensen kommer tilbake innen 4-6 uker og så kan vi oppta normalt sexliv igjen. Frem til da må vi kjøpe kondomer(haha, DET er mange år siden det) så jeg ikke blir gravid igjen med en gang da det er større sjanse for en ny SA om ikke livmoren får hentet seg inn igjen.

Ha en herlig uke dere :)

Trist at det endte sånn, me2u :hug:

Men nå er det over, og snart får dere prøve igjen på en ny liten spire :hjerte:

Jeg fikk tilbake mensen 30 dager etter utskrapningen, og er nå igang med prøvingen igjen :jepp: håper det går like fort for deg.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det endte sånn, me2u :hug:

Men nå er det over, og snart får dere prøve igjen på en ny liten spire :hjerte:

Jeg fikk tilbake mensen 30 dager etter utskrapningen, og er nå igang med prøvingen igjen :jepp: håper det går like fort for deg.

Masse lykke til :)

Ja, etter å ha sett liv var det ikke særlig morsom beskjed å få, men jeg var jo forberedt på det.

Nå stresser vi jo ikke med å bli gravide. Vi tenkte dette kunne ta noen år, men nå vet vi iallefall at vi kan bli gravide og det er jo en glede i seg selv :)

Så nå skal vi bare kose oss med den tanken og fortsette som før når mensen er tilbake så sitter nok spiren når kroppen er klar for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...