Gå til innhold

Du vet du er på landet når...


Honey Dew

Anbefalte innlegg

Når du ikke låser døren for å reise på butikken.

Når du kan åpne vinduet og kjenne lukten av syrin og kumøkk, og ikke eksos.

Når du kan sette fra deg sykkelen ulåst, og den står på samme stedet en uke etterpå.

Endret av Crobern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du kommer hjem og postmannen har lagt pakken din innenfor døra, slik at du skal slippe å reise halvannen mil til postkontoret.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk kommer på kaffe uanmeldt. Du ligger på sofaen og tar deg en middagslur, og så bråvåkner du av at noen romsterer på kjøkkenet. Da er det naboen som holder på å lage seg kaffe - på ditt kjøkken!

- Det lukter sats/klunk når du kommer inn i huset. På badet står det gjerne et brennevinsapparat.

- Det skytes med gevær til stadighet. Spesielt rett før rype- og elgjakta starter.

- Grunnet lettere innavl ser familietreet mer ut som trollkjerr

Det er litt pussig det siste du skriver for der jeg kommer fra (var tilflytter da...), har nesten alle et fellestrekk og dette er en bygd på ca 2 000 personer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når du blir irritert over at det er en bil foran deg i krysset

- når det er 348 km til Trondheim, 240 km til Oslo og 263 km til Bergen, samtidig

- når bilnøkkelen står i bilen heie tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når det går 5 bussar om dagen istadenfor 5 bussar i timen

- når alle kan hverandres slektstre

- når alle jentene i ein jentegjeng har vore bortpå samme gutt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Når man ut i fra etternavnet vet hvor i bygda en person kommer fra

- Når man alltid må stresse med å finne sjåfør når man skal ut og drikke

+ ren luft og stillhet :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilnøkkelen ligger i bilen året rundt

Når du er festsjåfør med traktor og henger

Når du har glemt lommeboka hjemme, og kassedama bare skriver ned varene så du kan betale senere

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg er født og oppvokst i byen, og har en barndomsvenninne som er fra en bygd.

Da jeg var barn/ung pleide jeg å besøke henne der av og til, tok båt for å komme til stedet og så buss til der hun bodde. Første gangen jeg tok den bussen stoppet sjåføren rett utenfor døra hennes, ikke ved bussholdeplass eller noe, og uten at jeg hverken hadde presentert meg eller sagt hvem jeg skulle til!

Jeg, som den byjenta jeg er, var helt :overrasket:

Etter hvert skjønte jeg jo at sånn er det å bo på et sted hvor alle vet alt om alle. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hus i mils omkrets har gatenavn/nummer. Adresser er typisk "Ola Nordmann, 1234 Bygda". Men postmannen har full kontroll :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du gleder deg til "storbyferie", og planlegger innkjøp i "storbyer" som Bergen og Oslo (les H&M og interiørbutikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

når man plutselig har fått gatenavn men ingen kan dem eller bruker dem

Sånn er det her vi bor nå :P Fikk gateadresse i mars, når jeg sier jeg bor i "veien 123" aner ikke folk hvor jeg bor, sier jeg derimot "Haugen" vet alle hvor jeg snakker om :P

Søsteren min fikk også gateadresse nå i mai og sa "Særlig jeg kommer til å bruke "veien", jeg bor på "Gården" " ;P

Endret av hjärterdam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke reagerer nevneverdig på lukta av kumøkk på våren og sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når ungene skal legge seg, å alle de tre ''naboene'' kjører traktor, klipper plen og bruker kantklipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har hatt besøk utenbygdsfra, og dette blir snakket om hver gang du nærmer deg noen de neste 2 ukene. "Jasså så du hadde besøk her en dagen?"

Når man kan tusle ut i undertøy og hente posten - er ingen som ser deg likevel

Når din nærmeste nabo bor 1 km unna, men da må du riktig nok ro over et vann, den nest nærmeste naboen bor 2 km unna.

Når alle i bygda har slektskap på et eller annet vis, enten de er femmeninger eller inngifte på et vis. Noe som resulterer i at om du nå skulle møte ukjente så må du si hvem foreldrene dine er og det blir stort sett konkludert med at dere er tremeninger, seksmeninger eller bortkommene søsken for den del.

Når du ikke reagerer nevneverdig over husdyr og skogsdyr i hagen, men hører du en ukjent bil så strekker du hals og ni stirrer ut vinduet.

For du veit stort sett hvem som kjører forbi ut fra lyden.

Når den hellige boka ikke er bibelen, men bygdeboka!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...