Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jobber på kafè, og dette skjer altfor ofte: 

 

Meg: Vil du sitte her, eller ta det med deg? 

Kunde: Ja? 

Meg: (må bare gjette) Ta det med deg? 

Kunde: HERREGUD SITTE HER 



Anonymous poster hash: b9f71...185
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som tlfselger for mange år siden, så den dag i dag er jeg hyggelig med de som ringer meg :)

Men en dum ting kunder sier; hva koster denne? (mens han peker på prislappen) jeg svarer, og peker på den samme prislappen han peker på. Så svarer han "ok, hva er min pris?" ..... Jeg peker på prislappen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag var det like før jeg ble regelrett frekk mot en kunde. Jeg jobber på en liten dagligvarebutikk, på et lite sted med medisinutsalg, legemidlene står i låsbare skap bak kassa. Sannsynligvis for å gjøre det lettere for oss ansatte å ta ut det kundene trenger, er ikke dørene låste, bare lukket. Heretter er jeg fristet til å spørre om de kan låses, og om nøkkelen kan legges i kassa.

 

Jeg står og tar unna kø, hvor en godt voksen mann vandrer nonchalant inn bak kassa til meg, og åpner det ene skapet med legemidler. Jeg blir usikker og spør forsiktig om hva det er som skjer her. (Jeg er vant med salgskonsulenter fra tobakksindustrien som kommer for å bestille og fylle på varer, men disse presenterer og legitimerer seg som regel.) Han sier ikke et ord, finner seg rolig en nesespray, slenger den på båndet, hvor det allerede ligger varer til en kunde, og så sier noe til meg om å sees på den andre siden. Jeg ser på kunden jeg holdt på å slå inn til, og tenker at de kanskje handler sammen. Men nei, den skal hun ikke betale. Mannen stiller seg så i kø. Jeg legger nesesprayen til side, og fortsetter å ekspedere. Når det så blir mannens tur, har jeg virkelig lyst til å spørre ham om hva i helvete han tror han har bak kassa å gjøre. (Noe jeg selvfølgelig ikke gjør!)

- Og ja, jeg skal ta dette opp med sjefen ved første anledning, og spørre om hvordan jeg skal reagere på slike hendelser. Det er visst ikke første gang dette har skjedd, i følge en kollega. Men hun var enig i at lov, det hadde han ikke.



Anonymous poster hash: 6aae8...ec9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag var det like før jeg ble regelrett frekk mot en kunde. Jeg jobber på en liten dagligvarebutikk, på et lite sted med medisinutsalg, legemidlene står i låsbare skap bak kassa. Sannsynligvis for å gjøre det lettere for oss ansatte å ta ut det kundene trenger, er ikke dørene låste, bare lukket. Heretter er jeg fristet til å spørre om de kan låses, og om nøkkelen kan legges i kassa.

Jeg står og tar unna kø, hvor en godt voksen mann vandrer nonchalant inn bak kassa til meg, og åpner det ene skapet med legemidler. Jeg blir usikker og spør forsiktig om hva det er som skjer her. (Jeg er vant med salgskonsulenter fra tobakksindustrien som kommer for å bestille og fylle på varer, men disse presenterer og legitimerer seg som regel.) Han sier ikke et ord, finner seg rolig en nesespray, slenger den på båndet, hvor det allerede ligger varer til en kunde, og så sier noe til meg om å sees på den andre siden. Jeg ser på kunden jeg holdt på å slå inn til, og tenker at de kanskje handler sammen. Men nei, den skal hun ikke betale. Mannen stiller seg så i kø. Jeg legger nesesprayen til side, og fortsetter å ekspedere. Når det så blir mannens tur, har jeg virkelig lyst til å spørre ham om hva i helvete han tror han har bak kassa å gjøre. (Noe jeg selvfølgelig ikke gjør!)

- Og ja, jeg skal ta dette opp med sjefen ved første anledning, og spørre om hvordan jeg skal reagere på slike hendelser. Det er visst ikke første gang dette har skjedd, i følge en kollega. Men hun var enig i at lov, det hadde han ikke.

Anonymous poster hash: 6aae8...ec9

Kunden gikk bak kassen, et område som bare er til ansatte. Deretter fant han frem en nesespray selv, før han gikk tilbake. Hos oss hadde det vært en selvfølge at du sa ifra til kunden at det ikke er ok å komme bak kassen eller å forsyne seg av legemidler selv.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er et tapt slag. Vi som jobber/har jobbet som telefonselgere har ikke lov til å klage fordi vi er avskum som ikke fortjener å bli behandlet bedre enn dritt under skoa. Alle har minst en dårlig erfaring med en selger som ikke ville ta nei for et svar, så da er alle telefonselgere amøber, og alle telefonselgere er fritt vilt. En gang hørte jeg faktisk det argumentet at man heller så at de som valgte det yrket gikk på nav... :vetikke:

Amen to that :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det går an å lytte..

 

Jobben din er spam. Oppringninger fra deg er som å få mail om "do you want to enlarge your penis" eller nigeriabrev. Du forventer vel ikke at folk leser dem? 

 

Anonymous poster hash: 6fcef...18e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i dagligvare, holder på å stenge, og når jeg tar ned siste gitteret foran hovedinngangen kommer en mann løpende og banker på glasset "er du sikker på at det er stengt?!"

EH ja...

Anonymous poster hash: 4bdd1...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som tlfselger for mange år siden, så den dag i dag er jeg hyggelig med de som ringer meg :)

Men en dum ting kunder sier; hva koster denne? (mens han peker på prislappen) jeg svarer, og peker på den samme prislappen han peker på. Så svarer han "ok, hva er min pris?" ..... Jeg peker på prislappen...

Jeg jobbet som telefonselger i to dager jeg, så orket jeg ikke mer.

Prøver å være hyggelig når de ringer da, men noen ganger går det ikke.

Når de ringer for fjerde gang på èn dag, for å selge meg et servise, og i tillegg lyver om vilkårene i avtalen, da blir jeg sur. Kan også legge til at jeg sa nei de foregående 3 gangene. Ingen kjøper vel et servise de aldri har sett?!

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din er spam. Oppringninger fra deg er som å få mail om "do you want to enlarge your penis" eller nigeriabrev. Du forventer vel ikke at folk leser dem?

Anonymous poster hash: 6fcef...18e

Det er lov å høre grunnen til at man ringer før man halshugger de på tlf da. Jeg ringte engang fra jobb for å ordne festlokaler til julebordet på jobben, fortalte hva jeg het og at jeg fant firmaet og lokalet inne på mittanbud.no. Jeg har aldri fått så mye kjeft før. Etter det fortalte jeg at jeg hadde tenkt til å høre om lokalet var ledig før jul for å arrangere julebord, men at jeg nå syns det var uaktuelt pga måten jeg ble svart på i tlf. At daglige ledere sitter å oppfører seg sånn i tlf forundrer meg.

Anonymous poster hash: 212c7...eea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å høre grunnen til at man ringer før man halshugger de på tlf da. Jeg ringte engang fra jobb for å ordne festlokaler til julebordet på jobben, fortalte hva jeg het og at jeg fant firmaet og lokalet inne på mittanbud.no. Jeg har aldri fått så mye kjeft før. Etter det fortalte jeg at jeg hadde tenkt til å høre om lokalet var ledig før jul for å arrangere julebord, men at jeg nå syns det var uaktuelt pga måten jeg ble svart på i tlf. At daglige ledere sitter å oppfører seg sånn i tlf forundrer meg.

Anonymous poster hash: 212c7...eea

 

Og her var du da en telefonselger eller...?

Anonymous poster hash: 30059...7c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å høre grunnen til at man ringer før man halshugger de på tlf da. Jeg ringte engang fra jobb for å ordne festlokaler til julebordet på jobben, fortalte hva jeg het og at jeg fant firmaet og lokalet inne på mittanbud.no. Jeg har aldri fått så mye kjeft før. Etter det fortalte jeg at jeg hadde tenkt til å høre om lokalet var ledig før jul for å arrangere julebord, men at jeg nå syns det var uaktuelt pga måten jeg ble svart på i tlf. At daglige ledere sitter å oppfører seg sånn i tlf forundrer meg.

Anonymous poster hash: 212c7...eea

Ja nemlig! Som sagt selger jeg ikke dritt, selger løsning på nett. For gangner bedrifter. Jeg tar et nei for et nei altså, gidder ikke mase for da får de dårlig inntrykk av firma jeg jobber for osv.

Greit de ikke har tid, har full forståelse, men man kan si er ikke interessert. Og ja daglige ledere(!) burde holde seg for gode til å være frekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din er spam. Oppringninger fra deg er som å få mail om "do you want to enlarge your penis" eller nigeriabrev. Du forventer vel ikke at folk leser dem?

Anonymous poster hash: 6fcef...18e

Men der ser man jo hva det gjelder, det gjør ikke daglige ledere ;) jeg forventer ærlig talt folkeskikk! Men det er vel for mye å be om selv for en telefonselger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips, så handlet tråden om telefonselgere eller?

Anonymous poster hash: 67c77...32b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vips, så handlet tråden om telefonselgere eller?

Anonymous poster hash: 67c77...32b

Nei :) vi kutter gjerne her! Som Lucid sier, så har vi ikke lov å klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips, så handlet tråden om telefonselgere eller?

Anonymous poster hash: 67c77...32b

At folk ikke kan lage sin egen tråd dersom de vil klage om noe spesifikt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i kantine før. Der er det selvinnlevering av oppvask, altså at vi har en kurv til glass, en til tallerkner osv. Brannalarmen gikk(det brant heldigvis ikke). Da begynner folk å stille seg i kø for å levere oppvask! Deretter ventet mange på heisen, for å ta den ned... Altså hallo?!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og her var du da en telefonselger eller...?

Anonymous poster hash: 30059...7c0

Nei, hvis du leste det jeg skrev så ser du at jeg skulle booke lokalet til julebordet det året.

Anonymous poster hash: 212c7...eea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

 Når det så blir mannens tur, har jeg virkelig lyst til å spørre ham om hva i helvete han tror han har bak kassa å gjøre. (Noe jeg selvfølgelig ikke gjør!)

- Og ja, jeg skal ta dette opp med sjefen ved første anledning, og spørre om hvordan jeg skal reagere på slike hendelser. Det er visst ikke første gang dette har skjedd, i følge en kollega. Men hun var enig i at lov, det hadde han ikke.

Anonymous poster hash: 6aae8...ec9

 

Hadde en tilsvarende sånn en for et par år siden.

Jobber i dagligvare og kasse 2 og 3 står "baklengs" mot hverandre (med et så smalt mellomrom mellom kassabåndene at jeg ikke kan gå rett frem mellom dem, men må snu meg sidelengs fordi hoftene mine blir for brede) slik at vi har kunder på hver vår side og et sånt lite røykskap i midten med lemmer på.

 

Var ei gammal kjerring som tydeligvis skulle ha en pakke røyk, så hun ruslet inn mellom kasse 2 og 3 og begynte å løfte på lemmene for å finne røyken sin akkurat da jeg var ferdig med mine kunder i kasse 3 og holdt på å snu meg for å gå ut mellom kassene, hvor hun da stod i veien, nesten helt inne mellom meg og kollegaen min.

 

Hvorpå jeg faktisk slo bort hånda hennes og spurte hva i alle dager hun drev med.

Hun skulle ha røyk, sa hun, og ble dritsnurt fordi hun ikke fikk lov å ta røyken sin selv.

 

Du får vente pent på tur i kø og be om det du skal ha til kasserer, sa jeg, irritert som faen, mens jeg kraftig prøvde å ta meg sammen fra trangen til å fike til henne.

 

Men det gadd hun ikke da, for hun måtte da kunne få lov til å plukke røyken sin selv. *insert høylytt mukking om dårlig service og ubrukelige butikkarbeidere*

 

Folk altså. :murvegg:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er et tapt slag. Vi som jobber/har jobbet som telefonselgere har ikke lov til å klage fordi vi er avskum som ikke fortjener å bli behandlet bedre enn dritt under skoa. Alle har minst en dårlig erfaring med en selger som ikke ville ta nei for et svar, så da er alle telefonselgere amøber, og alle telefonselgere er fritt vilt. En gang hørte jeg faktisk det argumentet at man heller så at de som valgte det yrket gikk på nav... :vetikke:

Hvorfor skal ikke kunder svare frekt til dere? Det er frekt å ringe rundt og nesten tvinge folk til å kjøpe ting. Ingen vil ha noe med telefonselgere å Gjøre. Skal vi kjøpe noe så gjør vi det selv

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der ser man jo hva det gjelder, det gjør ikke daglige ledere ;) jeg forventer ærlig talt folkeskikk! Men det er vel for mye å be om selv for en telefonselger?

 

Og daglige ledere forventer at du ikke kaster bort arbeidstiden deres slik at de kan gjøre jobben sin? Send en mail til innkjøpssjefen heller.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...