Gå til innhold

Hollywood og plastisk kirurgi.


Gjest Mythic

Anbefalte innlegg

Gjest Mythic

Sitter og ser en film akkurat nå, og kjenner jeg blir både frustrert og oppgitt over å se på kjente (og litt mindre kjente) skuespillere som opererer seg til det ugjenkjennelige! Og ikke bare det, men de ser jo aldeles stive ut i maska, ingen mimikk, ingen bevegelse i verken øyne, munn eller hud i ansiktet. Jeg trodde liksom noe av poenget med skuespill, var å få fram følelser, ansiktsuttrykk og mimikk for å illustrere poenger, få fram følelser i publikum, og generelt engasjere :P

Alt dette forsvinner i et dødt plastikkfjes uten liv og bevegelse. Håper aldri det blir så vanlig å operere seg her i lille Norge. Det er jo i grunn trist som bare pokker. Og feilslått. De tror de ser yngre ut, men saken er jo den at de ser bare kunstige og i mange tilfeller, eldre ut. Noen er jo direkte ødelagt også.

Er dette en trend som er kommet for å bli? Blir det enda verre, eller tror dere Hollywoodkjendiser vil stoppe denne galskapen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir nok mye mye vanligere i framtiden, nå som teknologien blir bedre utviklet.

Hvorfor bryr du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trist for tiden, er jo at det ikke bare er Hollywood-kjendiser som gjør det, men også 18-19-20-åringer i Norge..



Anonymous poster hash: 95c59...845
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det blir nok mye mye vanligere i framtiden, nå som teknologien blir bedre utviklet.

Hvorfor bryr du deg?

Jeg bryr meg fordi jeg ønsker å være en motvekt til skjønnhets-og ungdomstyrraniet som herjer. Jeg synes det er utrolig trist at folk tror den eneste veien til lykke er utseende, at man skal se ut som man er 22 når man er 65, og at kyniske, pengegriske kirurger skal sko seg på desperate mennesker.

Hvorfor skal man ikke bry seg?

Det som er trist for tiden, er jo at det ikke bare er Hollywood-kjendiser som gjør det, men også 18-19-20-åringer i Norge..

Anonymous poster hash: 95c59...845

Det er i hvert fall helt tragisk! Tenk å ødelegge seg før man i det hele tatt er ferdig utviklet. Utrolig trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk godt at skuespillere gjør det. De lever til en viss grad av utseendet sitt. Men hvorfor en normal norsk 22 åring skal sett botox i den usynlige "sinnarynka" si eller skaffe dollyduck lepper fatter jeg ikke.

Hvilken film er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg tror det er kommet for å bli, og at vi vil se mye mer av det fremover.

Enig med KG dama over her som viser en forskjell på skuespillere og norske jenter på 22 år.

Samtidig bør vel skuespillerne være bevisst på at hvordan de ter og oppfører seg vil ha ringvirkninger for andre. Media, sladrepressen, kan vel ta sin del av ansvaret her, ettersom de løper etter disse med kamera og har du en rynke blir det slått opp på en eller annen førsteside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som kvinne i Hollywood er du "damned if you do, damned if you don't". Jeg forstår dem godt. Det er langt imellom hver rolle for modne kvinner, og uansett om du i utgangspunktet er dyktig skal du holde deg "deilig".

Det er overlevelse, rett og slett. Selvsagt ser det ofte mindre bra ut men rynker er så avskrekkende i Hollywood at alternativet alltid er bedre. Kritisert blir du uansett. Enten er det "så gammel hun ser ut" eller "hun er jammen blitt lubben", eller så er det peking og latter over hvor stramt og unaturlig ansiktet er blitt. Jeg har sympati med dem. Folk trekkes til kjendislivet i et desperat behov for å bli elsket, og resultatet er alltid det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg kjøper glatt alle argumentene dere kommer med. Det er et beinhardt liv i Hollywood, og særlig kvinner skal være evig unge. I akkurat den filmen jeg så i går, var det dog mannfolk jeg reagerte på. Steve Martin så ut som en voksdukke, og en annen b-skuespiller jeg ikke vet navnet på, så kronisk forundret ut (øyenbryna oppe i hårfestet). Nicholas Cage var en mann jeg virkelig hadde sansen for. Nå er han bare creepy å se på.

Som sagt, det jeg synes blir helt feilslått når det gjelder skuespillere, er jo at mimikken og det levende i ansiktet blir borte. Det er jo 90% av det en skuespiller faktisk lever av - å portrettere følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så skuffa av Sex in the city filmene. Mr Big hadde tydelig tatt et øyelokkløft og mistet det sexy utrykket han hadde i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi i LA generelt er det et SYKT stort kroppspress. De føler vel at de må legge seg under kniven for å se bedre ut og få mer jobber. Det er spesielt større press hvor eldre man blir. Det er synd, men tviler på at det kommer til å forsvinne. Blir vel bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Ble så skuffa av Sex in the city filmene. Mr Big hadde tydelig tatt et øyelokkløft og mistet det sexy utrykket han hadde i øynene.

Ikke sant! Det er akkurat det jeg snakker om. Følelser, mimikk og alt det en skuespiller skal formidle, forsvinner jo. Hvem gidder å se filmer hvor det ser ut som uttrykksløse voksdukker spiller rollene?!

Synes det allerede er ille nok i Norge jeg.

Ja, det er en skremmende utvikling. Skal vi alle gå rundt som mimikkløse roboter?

Fordi i LA generelt er det et SYKT stort kroppspress. De føler vel at de må legge seg under kniven for å se bedre ut og få mer jobber. Det er spesielt større press hvor eldre man blir. Det er synd, men tviler på at det kommer til å forsvinne. Blir vel bare verre og verre.

Dessverre har du nok rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper glatt alle argumentene dere kommer med. Det er et beinhardt liv i Hollywood, og særlig kvinner skal være evig unge. I akkurat den filmen jeg så i går, var det dog mannfolk jeg reagerte på. Steve Martin så ut som en voksdukke, og en annen b-skuespiller jeg ikke vet navnet på, så kronisk forundret ut (øyenbryna oppe i hårfestet). Nicholas Cage var en mann jeg virkelig hadde sansen for. Nå er han bare creepy å se på.

Som sagt, det jeg synes blir helt feilslått når det gjelder skuespillere, er jo at mimikken og det levende i ansiktet blir borte. Det er jo 90% av det en skuespiller faktisk lever av - å portrettere følelser.

Jo men folk flest velger ikke lenger filmer for skuespillerprestasjoner. De velger filmer som Sex og Singelliv eller American Pie. At Mr. Big's ansikt ikke er helt som det var har lite å si for filmens verdi (eller salgstall). Det er en ren underholdningsfilm som sirkler rundt mote og moro og krever nada av deg intellektuelt sett.

Velger du filmer med Meryl Streep og Susan Sarandon ser du karakterer som kan spille og har mimikk deretter - fordi rollene deres krever det.

Dette er jo i stor del et resultat av hva som selger, og hva folk velger å se. Salgstallene til Cameron Diaz går sydover med hennes alder, med mindre du "fyller på" med barmfagre 22-årige Kate Upton i en birolle.

Sannheten er at veldig mange som klager over disse tingene bidrar til at det fortsetter ved at de tilbringer tid ved seher.no, dailymail.co.uk eller ser filmer som selges utelukkende ved deilige damer og flotte kropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...