Gå til innhold

Bedt om å slutte å amme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://mobil.an.no/nyheter/article7703852.ece

Jeg tenker at denne saken har to sider. Lett å løpe til avisa, men vi har jo ikke hørt den ansattes versjon...

Man trenger jo ikke blotte seg fullstendig, da. Uansett hvor naturlig det er. Det er ikke naturlig for meg å glane midt i puppen på fremmede.

Alt skal man løpe til media med!

Anonymous poster hash: 889a2...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går utifra at hun ikke gikk rundt barbrystet, hun ammet. Så nei, jeg vil ikke si at hun "blotter seg fullstendig".

Det står at folk måtte snu seg 180 grader for å i det hele tatt se det, så hun har ikke trykket brystet sitt oppi noen. Mange satt med ryggen til, men klaget fortsatt.

En agurksak, ja. Men jeg fatter ikke hva som er problemet til folk med slikt. Kunne ikke falle meg inn å klage på at en mor ammet.



Anonymous poster hash: 12102...e24
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klage på at folk ammer er det samme som å klage på at et voksent menneske spiser maten sin. Og nei, det er ikke noe værre pga at et bryst er involvert. Det er faktisk amming brystene er der for, om du har et problem med det så får du holde det for deg selv.

Anonymous poster hash: 573d6...fd6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er naturlig å amme er jeg ikke interessert i å se pupper når jeg spiser. Så sånn er det. Naturlig eller ei, det går an å ta hensyn til andre rundt seg.



Anonymous poster hash: 24107...b97
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er naturlig å amme er jeg ikke interessert i å se pupper når jeg spiser. Så sånn er det. Naturlig eller ei, det går an å ta hensyn til andre rundt seg. Anonymous poster hash: 24107...b97

Kanskje det er du som burde spise hjemme da?:)

Anonymous poster hash: 573d6...fd6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er du som burde spise hjemme da?:)

Anonymous poster hash: 573d6...fd6

Så 90 % av landets befolkning skal holde seg hjemme pga ammemafiaen uten sosiale antenner?

Anonymous poster hash: 889a2...2a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi jo ikke om hele puppen hang ute, og det kun var brystvorten som ikke vistes siden den var inni babys munn, eller om hun faktisk var diskré. Hvis det var førstnevnte så synes jeg det er greit at betjeningen spurte henne om å dekke seg litt mer til. Det er veldig lett å amme uten at hele puppen henger ute.

Å be henne slutte å amme er derimot ikke greit da baby må få mat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å tisse og drite også, men jeg trekker ikke frem snoppen hvor som helst. Noe sosiale antenner er det lov å ha.



Anonymous poster hash: 27db2...f4a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å tisse og drite også, men jeg trekker ikke frem snoppen hvor som helst. Noe sosiale antenner er det lov å ha.

Anonymous poster hash: 27db2...f4a

Med en slik uttalelse er jeg usikker på hvem som egentlig mangler sosiale antenner. En baby må faktisk få mat den også, men en bør så klart være diskré når man ammer offentlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Jeg har ikke noe i mot om kvinner ammer.

Men jeg synes denne tendens folk har til å løpe til avisene må ta slutt.

Det er helt normalt å tisse og drite også, men jeg trekker ikke frem snoppen hvor som helst. Noe sosiale antenner er det lov å ha.



Anonymous poster hash: 27db2...f4a

Ikke akkurat det samme.

Endret av Rhaegar Targaryen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 90 % av landets befolkning skal holde seg hjemme pga ammemafiaen uten sosiale antenner?Anonymous poster hash: 889a2...2a1

90% av landets befolkning har ikke problemer med amming.

Anonymous poster hash: 573d6...fd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi jo ikke om hele puppen hang ute, og det kun var brystvorten som ikke vistes siden den var inni babys munn, eller om hun faktisk var diskré. Hvis det var førstnevnte så synes jeg det er greit at betjeningen spurte henne om å dekke seg litt mer til. Det er veldig lett å amme uten at hele puppen henger ute.

Å be henne slutte å amme er derimot ikke greit da baby må få mat.

Da får man være hjemme rundt tiden ungen må spise. Er ikke en menneskerett å flashe puppen overalt.

Anonymous poster hash: 27db2...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det virkelig noe å gå til avisen om? De fleste som har ammet offentlig har fått reaksjoner av en eller annen sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man være hjemme rundt tiden ungen må spise. Er ikke en menneskerett å flashe puppen overalt.

Anonymous poster hash: 27db2...f4a

En mor som må amme har like stor rett til å ferdes i samfunnet som du og alle andre. Dessuten så flasher de færreste puppen sin. Ingen kunne se noe som helst av min pupp da jeg ammet. Er som sagt en smal sak å være diskré og dekke seg litt til. Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, hvem bryr seg, snart er det vel bare dyr som patter.

Anonymous poster hash: b9df6...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://mobil.an.no/nyheter/article7703852.ece

Jeg tenker at denne saken har to sider. Lett å løpe til avisa, men vi har jo ikke hørt den ansattes versjon...

Man trenger jo ikke blotte seg fullstendig, da. Uansett hvor naturlig det er. Det er ikke naturlig for meg å glane midt i puppen på fremmede.

Alt skal man løpe til media med!

Anonymous poster hash: 889a2...2a1

Beviser det jeg alltid har sagt:Enkelte kjerringer blir nærmest mentalt tilbakestående når de har fått en unge..

Anonymous poster hash: 1fb29...f17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanvittig hvor mye ignoranse som er ute og går.

Jeg er ikke mor så dette angår ikke meg personlig, men likt mange menn og kvinner er jeg blitt ammet som liten - ganske lenge, pga. helsefordelene. Så en viss respekt for ofrene noen begår er på sin plass. Kvinner går ikke rundt og ammer fordi det er så vanvittig moro eller de lengter etter å flashe et halvt bryst, men fordi det er det beste for barnet.

Mange babyer ammer i lite og ofte, dvs. i korte intervaller. Det er ikke bare bare å "reservere amming for det private". Det ville bety at mange ikke hadde forlatt husets fire vegger i frykt for å ikke ha adgang til et avlukke når baby er sulten. Det å tilbringe ett år eller halvannet kun innenfor husets fire vegger for å ikke eksponere omverdenen for amming hadde nok drevet både mor og far gale.

En glad mor er en bedre mor og man trenger faktisk å lufte seg, beholde det sosiale og ivareta livskvaliteten.

Vi var alle babyer en gang med en mor som la seg i selen for oss på mange måter. Selv om mange glemmer det.



Anonymous poster hash: 12102...e24
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man være hjemme rundt tiden ungen må spise. Er ikke en menneskerett å flashe puppen overalt. Anonymous poster hash: 27db2...f4a

Er ikke en menneskerett å spise ute for deg heller.

Anonymous poster hash: 573d6...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det er så stor forskjell på en pupp og en arm utenom at det kommer melk ut av puppen. Og det ser man ikke en gang da brystvorta er i babyens munn. Er jo bare hud? Og ganske lite hud fordi de fleste dekker seg til. Kommer ørevoks ut av ørene, kommer snørr ut av nesa. Skal folk dekke seg til der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...