Gå til innhold

Hvordan reagerte mannen da han skjønte at det var tid for fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde vært kjekt å høre deres historier her. Selv har jeg en uke igjen til termin, og merker at det er lett å stresse mannen opp. Må bare la være å nevne kynnere osv, for da er han omtrent på vei ut i bilen. Hehe.. :fnise:

Han er også veldig nøye på å være tilgjengelig hele tiden. Gode mannen!

Hvordan var deres mann i den siste perioden, og hvordan reagerte han da han skjønte at det var alvor?



Anonymous poster hash: 0f920...fd7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sov skikkelig tungt, riene starta midt på natta, så jeg måtte omtrent dra han ut av senga... Han var nok ikke helt forberedt på at fødselen skulle starte før termin! Han skjønte det ikke helt på sykehuset før de sjekka meg og så jeg hadde 5cm åpning. Fødselen ble litt mye for han, så han var ganske mye ute på ganga... Menmen, jeg klarte meg jo! Og de fleste er sikkert mer tilstede enn han var da, han har litt sykehusangst, så jeg var forberedt på å klare meg uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynte å løpe rundt i ring mens han brølte "NÅ KOMMER'N, NÅ KOMMER'N!" :filer:



Anonymous poster hash: a7886...89a
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var veldig rolig og pakket alle tingene, mens det eneste jeg skreik var "HUSK PAPIRENE! PAPIRENE!"

Hehe, jeg kan se det for meg :D

Anonymous poster hash: e27e4...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka var 1 på natta og gubben var trøtt, da jeg vekket han og sa det var på tide å komme seg til sykehuset (jeg hadde allerede ventet over en time og vi bor en time unna), var svaret hans : "Åå. Men jeg kan vel sove liitt til? Vekk meg når det er krise du." ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka var 1 på natta og gubben var trøtt, da jeg vekket han og sa det var på tide å komme seg til sykehuset (jeg hadde allerede ventet over en time og vi bor en time unna), var svaret hans : "Åå. Men jeg kan vel sove liitt til? Vekk meg når det er krise du." ....

Hva svarte du da? Hehe, tror jeg hadde blitt rimelig hissig..

Anonymous poster hash: 0f920...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er en veldig bedagelig type. Hadde hatt maserier siden fredagen og nå var det natt til onsdag. Hadde vært inne på søndagen fordi jeg hadde så vondt, men var ingen fødsel på gang da. Ringte føden i to tre tiden på natta, og sa jeg måtte komme inn. Husker han nesten sovna igjen etter jeg hadde sagt han måtte komme seg opp. Fikk nå dradd han opp, og det hele gikk veldig rolig for seg. Ingen av oss trodde vel egentlig det var tid for fødsel. Kjørte nok litt fortere inn til sykehuset da.

Det var vel ikke før vi hadde fått tildelt fødestue og konstantert at det var 4 cm åpning at han skjønte at nå skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du da? Hehe, tror jeg hadde blitt rimelig hissig..

Anonymous poster hash: 0f920...fd7

Jeg husker ikke nøyaktig HVA jeg svarte, men jeg husker at jeg brølte ett eller annet og bokstavelig talt røska ham ut av senga. Fikk beskjed om at jeg hørtes "for rolig og avbalansert" ut til at han tok det alvorlig.. Så mitt tips er å være alt annet enn avbalansert når det er på tide å dra til sykehuset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starta det med vannavgang og vi måtte vente lenge på riene, så han tok det meget rolig. Når det endelig ble tid for å kjøre til sykehuset var han også veldig rolig, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første han gjorde var å laste ned en rie-telle-app. :P Også var han i grunn ganske rolig og fattet hele veien. Som vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var som vanlig.

Første fødsel startet med at vannet gikk hjemme, så etter en tlf til sykehuset hvor vi fikk beskjed om å komme på sjekk stod han på knærne og tørket fostervann på soverommet mens jeg tok en dusj. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var som vanlig.

Første fødsel startet med at vannet gikk hjemme, så etter en tlf til sykehuset hvor vi fikk beskjed om å komme på sjekk stod han på knærne og tørket fostervann på soverommet mens jeg tok en dusj. :fnise:

:fnise: Mannen her er vanligvis veldig rolig og fattet i de fleste situasjoner, men akkurat fostervannet ser jeg for meg at jeg evt må tørke selv! Han har dessverre lest seg opp på den slags, og vet at når hodet er festet, trenger man ikke ligge selv om vannet går. Sist pakket han sakene til storebrødrene og fikk de avgårde til barnevakten mens jeg reiste til sykehuset i ambulansen. Stødig som et fjell i stormen, med andre ord! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble satt i gang begge gangene, så vi hadde liksom dato og klokkeslett vi skulle møte opp på.

Så vi hadde en rolig morgen, leverte storesøster i bhg med nr2, og rusla rolig til bussen mens vi holdt hverandre i hennene, og var spente på hva dagen ville bringe:)



Anonymous poster hash: 67e07...bb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rolig, pakka resten av fødebaggen, tvang i meg litt mat og nynne mens han knøt på seg skoa. Noen var veldig klar for å bli kvitt den gale gravide dama og bli pappa istedet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rolig. Første gangen gikk vi til sykehuset (tok lang tid med rier!) og da stod han helt stille og støtta meg hver gang det kom rier. Andre gangen kjørte vi da riene tok seg opp, men han stoppa plutselig innom en butikk for å kjøpe snacks. "Du har jo ikke SÅ vondt ennå." :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mast på samboeren om å vaske badet hele helgen, så når slimproppen gikk og riene startet på søndagkveld, begynte han å vaske dusjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...