Gå til innhold

Trenger vi søskenvogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her blir mini rett over 2 når babyen kommer. Bor i by, reiser en del med trill/buss. Handler også matvarer uten bil stort sett. Hva tenker dere om behovet for søskenvogn? Og har noen erfaringer med merke?

Anonymous poster hash: 4844f...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok hatt søskenvogn. Da kan man dra litt rundt alene, uten å måtte være totalt livredd for at 2 åringen skulle bli borte. Hvilken vogn har du nå TS? Hører mange på forumet her som skryter av Bumbleride Indie http://www.mimmis.no/produkt/5767-bumbleride-indie-twin-2014-jet-black-sort.aspx Den ser ut som den er nok så smal, å det er jo en fordel på trikk og buss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja jeg heller imot å kjøpe en jeg også, vi farter en del rundt så håper det er verdt prisen. Og mini er veldig aktiv.. Bumbleride hadde jeg ikke tenkt på, den virker mye nettere enn tfk og bugaboo som jeg har sett på til nå.

Anonymous poster hash: 4844f...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minste vogna er vel mountain buggy duet, som er kun 63 cm bred, men den er jo nesten i minste laget hvis ungene skal ha litt komfort.. Jeg har kjøpt søskenvogn nå og eldste er 2,5 år for ellers hadde jeg ikke kommet meg rundt når jeg er alene med ungene. Søskenbarnet funker jo om man kun skal gå korte avstander.

Edit: jeg mente selvsagt søskenbrett og ikke søskenbarn...

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat to år mellom våre, og vi har ikke hatt behov fot søskenvogn. Vi har søskenbrett til vogna, så storebror står på det hvis vi skal ut og trille med begge to (stort sett hvis jeg og lillesøster henter ham i bhg o.l.) Han var uansett veldig lite villig til å sitte i vogn de siste månedene før lillesøster ble født, så selv om vi hadde hatt søskenvogn ser jeg ikke for meg at vi hadde fått brukt den noe særlig.

Anonymous poster hash: 14332...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 mnd mellom barna her. Minste er nå 6 mnd.

Vi har ikke søskenvogn og har heller ikke savna det. Når vi er to stk (som vi oftest er helgene) har barna hver sin vogn (hvis storebror vil sitte i vogna i det hele tatt). Når en av oss er alene med ungene bruker vi søskenbrett.

Anonymous poster hash: 84c53...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hatt søskenvogn. I byen med biler på alle kanter, handleposer, baby og en trøtt to-tre åring på vei hjem fra barnehage, er det greit å ha muligheten...

Vi kjøpte phil and teds vogn med søskensete, brukt på finn, og den har hvert super..

Søskensete er veldig lett å ta av og på. Den er smal, til og med smalere en vognen vi hadde til nr en så er super byvogn om du skal inn på kollektivtrafikk og småbutikker. Minuset når man skal bruke søskensete er jo plasseringen av baby. Men det er en tillvenningssak for mor og far, baby brydde seg fint lite om at den lå lavt..

Legger med denne linken til en tråd ang vogna, med bilde:

http://forum.babyverden.no/threads/noen-som-har-phil-and-teds-søskenvogn.1325763/

Men jeg ville startet raskt med å la to åringen gå mest mulig! Vi brukte ikke sete til bhg, men hadde det med når vi hentet, om hun skulle trenge det (2 km å gå) etter en lang dag i bhg.

Anonymous poster hash: 9c275...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det akkurat to år mellom eldste og yngste. Vi vurderte en periode å kjøpe søskenvogn, men har kommet fram til at vi i stedet investerer i søskenbrett og søskensete til vogna vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hva når dere er på farten og begge skal sove? Kan jo ikke akkurat sove på søskenbrettet?

Om han fortsatt sover på dagen da selvsagt.. Eller om dere skal gå lange turer i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva når dere er på farten og begge skal sove? Kan jo ikke akkurat sove på søskenbrettet?

Om han fortsatt sover på dagen da selvsagt.. Eller om dere skal gå lange turer i helgene?

Derfor søskensete :). Lengre turer gjør vi gjerne i terreng som uansett ikke egner seg til vogn og har derfor både bæresele eventuelt bæremeis og bæresjal. Så får eldste gått når hun vil gå og hvile/sove når hun vil det. Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle! Jeg venter og ser hvordan storebror utvikler seg og vurderer hva vi trenger når babyen kommer. Skal sjekke ut vognene dere anbefaler så det er bare til å bestille.

Anonymous poster hash: 4844f...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt Donkey, genialt å kunne bruke til bare ett barn når det trengs.

Anonymous poster hash: 5a6be...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt Donkey, genialt å kunne bruke til bare ett barn når det trengs.

Anonymous poster hash: 5a6be...5e2

Det kan man med MB duet også, men Donkey kan man jo ha både fremover og bakovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min unge er veldig glad i å sitte i vogn. Så hadde vi fått en til nå som han er to år hadde jeg kjøpt søskenvogn.

Men nå blir han nok ikke storebror før han tidligst er ca 3 år, så da dropper vi det.

Har du sjekka babyjoggger city select? Hørt om flere som er fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ikke behov for søskenvogn. Her blir det 19 mnd mellom, men storesøster har aldri likt å være i vogn, så her blir det søskenbrett og bæresele som tilbehør til vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler søskenvogn for de som bruker mye kollektivtransport. Selv har jeg brukt nå for mine to gutter, og jo smalere jo bedre fremkommelighet. Det jeg har lagt merke til sånn at man ikke får hodepine av å tenke at bussen som kommer er dessverre fullt av barnevogner og du må stå å vente en halvtime på neste for å oppleve det samme. Man får ikke bli med. Har ikke erfaring med phil and teds sin, men tror den kunne ha vært mer essensielt for min sak.. Men har hørt den har sine ulemper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...