Gå til innhold

Strekkmerker og magestørrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan det være sånn at man ikke får nye om man allerede har noen? At huden strekker seg akkurat der de gamle strekkmerkene er?

Anonymous poster hash: 64361...6fb

Jeg fikk mange første svangerskap og kun ett og annet de påfølgende. Selv ved høyere vekt og større mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er strekkmerker mest genetisk eller kommer det an på størrelsen på magen? Jeg hadde liten mage og fikk ikke strekkmerker. To venninner av meg som er mye høyere enn meg fikk svære mager og masse strekkmerker.

Anonymous poster hash: 6956d...dc5

Genetisk, tror jeg. Jeg hadde svææær mage (la kun på meg der), baby på over 4 kg, men ingen strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 25 år, var normalt slank fra før, la på meg mye, hadde baby på litt over 4000g. Ingen strekkmerker. Verken min mor eller mine tanter fikk det heller. Men åreknuter fikk jeg. Som min mor og mine tanter.

Anonymous poster hash: ef3f6...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk masse strekkmerker og stor mage, jeg hadde en liten mage og oppdaget at jeg hadde et veldig lite strekkmerke på magen noen uker etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker kommer av hormoner. jeg hadde svær mage men fikk bare noen få strekkmerker. Nå, etter 4 mnd, er de nesten usynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er strekkmerker mest genetisk eller kommer det an på størrelsen på magen? Jeg hadde liten mage og fikk ikke strekkmerker. To venninner av meg som er mye høyere enn meg fikk svære mager og masse strekkmerker.

Anonymous poster hash: 6956d...dc5

Hadde svær mage begge gangene jeg, og utgangspunktet var tynn/slank, men fikk aldri et eneste strekkmerke noe sted. Tror det kommer an på hvordan underhuden er? Mannen min har alltid vært trent og slank, men han har faktisk noen strekkmerker og er tydeligvis "disponert" for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke spesielt stor mage men den vsr nok helt normal. Fikk ingen strekkmerker på magen. Men fikk ganske mange øverst på låret og på insiden på slutten av svangerskapet. Var ikke på lårene jeg la på meg mest så tror ikke størrelsen på magen har alt å si. Er nok hormoner og genetikk.

Anonymous poster hash: 99e91...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy men hadde liten mage. Gikk bare opp 7 kg pga ekstrem svangerskapskvalme men fikk likevel masse strekkmerker. Men de er nå ett år etter fødsel mye lysere(var lilla først) så plages ikke så mye av dem

Anonymous poster hash: d9b05...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...