Gå til innhold

Strekkmerker og magestørrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er strekkmerker mest genetisk eller kommer det an på størrelsen på magen? Jeg hadde liten mage og fikk ikke strekkmerker. To venninner av meg som er mye høyere enn meg fikk svære mager og masse strekkmerker.

Anonymous poster hash: 6956d...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler kanskje? Jeg hadde gedigen mage, og har fått mange strekkmerker. Alle i familien har fått ganske mange strekkmerker, selv om ikke alle har hatt særlig stor mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Jeg hadde liten mage, og masse strekkmerker. Aner ikke hva som forårsaket det, huden var ikke spesielt strukket. Jeg kunne dra i huden under magen (bar høyt opp helt til slutten) så det var fortsatt plass der, men jeg sprakk likevel. Jeg er den første i min familie som fikk merker, mamma, mormor og tante har ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at dette øker sjansen for strekkmerker: stor baby, overvekt, ung mor

Anonymous poster hash: 64361...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sånn høvelig stor mage (ikke diger da), men hadde bare ett lite strekkmerke. Var 20 da. Håper å slippe unna like billig denne gangen, men kjenner det klør litt mer i huden denne gangen. Er uansett ikke disponert til å få kjempemasse. Annet enn på puppen da. Der kommer de lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at strekkmerker også er hormonellt, og er hudforandringer i underhuden som hormoner er medvirkende årsak til. Derfor får mange jenter strekkmerker i puberteten, uten egentlig å bli noe større, kun hormoner.

Har en petit venninne med masse strekkmerker på mage og rumpe og hun har aldri gått opp i vekt eller "strukket" seg på kort tid. Hun veier vel like over 40 kg nå i voksen alder, og har ikke født noen barn enda. Min mor har ikke et eneste stekkmerke etter 30 år med overvekt(jo-jo) og 3 svangerskap(og hun var diger under alle graviditetene).

Så både og, er nok både genetikk og str. på mage som fører til strekkmerker/eller ei. Men tror ikke det er så lett som å si: liten mage-ingen strekkmerker, stor mage-strekkmerker. Her har jeg sett mange moteksempler.

Krysser fingrene for at jeg er som min mor, ingen strekkmerker, samma hvor stor jeg blir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gigantisk mage pga ekstremt mye fostervann, men har ikke fått strekkmerker i dette svangerskapet. Uke 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den føste haugen med strekkmerker i uke 16, så magestørrelsen hadde ikke så mye å si her.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gigantisk mage pga ekstremt mye fostervann, men har ikke fått strekkmerker i dette svangerskapet. Uke 37.

Noen får dem i uke 39 også. Plutselig bare er de der.

Anonymous poster hash: 64361...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får dem i uke 39 også. Plutselig bare er de der.Anonymous poster hash: 64361...6fb

Jepp, forrige gang fikk jeg dem etter uke 38 :) da varmagen mye mindre enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, forrige gang fikk jeg dem etter uke 38 :) da varmagen mye mindre enn nå.

Kan det være sånn at man ikke får nye om man allerede har noen? At huden strekker seg akkurat der de gamle strekkmerkene er?

Anonymous poster hash: 64361...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gigastor.

Er under 160 cm, la på meg over 25 kg i svangerskapet.

Ingen strekkmerker!



Anonymous poster hash: 7ee48...e9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde nokså stor mage. Fikk ingen strekkmerker på magen, men fikk en del på siden og på låra!? Hadde fått strekkmerker på lårene allerede i tenårene, men var aldri tjukk og veide da maks 50 kg.... Men puppene har jeg ingen strekkmerker på og de vokste jo en del. Min mor hadde visst ingen strekkmerker i det hele tatt og har mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele familien min har strek merker, minus mamma. Guttene har det på arme(muskler) og jentene har det på hoftene, puppen og magen. Både jeg og min eldst bror er dessverre også jojo slankereså vi har desidert mest striper. Han slipper i ihvertfall å bli gravid.

Anonymous poster hash: 9cb56...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma fikk ingen og jeg fikk ingen, selv med store barn og store mager. Men jeg har noen små på låret fra puberteten

Anonymous poster hash: 787a6...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har ingen, men jeg har fått både her og der i oppveksten. Ironisk nok har jeg aldri fått på rumpa, og den har vært stor :-P

Blir spennende å se hva jeg får, tror jeg er disponert for strekkmerker. Huff :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...