Gå til innhold

Gi en flaske med mm om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer og barnet er 3 uker. Jeg pumper meg med jevne mellomrom på dagtid for å unngå spreng og opprettholde/øke produksjonen ettersom barnet ofte nøyer seg med en pupp på dagtid. Som så mange andre så kaver hun veldig om kveldene og kan kreve å ligge ved puppen fra 23-03 hvor hun spiser av og på. Dette begynner å ta på kreftene ettersom jeg da må være våken. Lurer på om det er en ide å gi en flaske mm for å fylle skikkelig opp før vi legger oss. Hva er evt negativt ved dette? Hun ligger ved puppen stort sett hele kvelden fra 17/18 til vi legger oss i 23-tiden.

Anonymous poster hash: 3e349...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Produksjonen øker mest ved amming om natten, så vil tro det negative er at du vil redusere mengden litt. Og barnet kan finne ut at flaske er lettere og dermed helst vil ha den. Siden babyen er så liten er det vanlig å ha det slik du beskriver. Ville nok ventet litt om jeg var deg. Om noen uker spiser nok babyen litt mer regelmessig og problemet forsvinner av seg selv. Samtidig som du opprettholder den naturlige melkeproduksjonen og økningen. Men du må selvsagt prøve deg frem og finne den rytmen som passer best for dere. Men som sagt. Det endrer seg nok snart uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Er redd for å miste melken så da bør jeg jo kanskje la henne amme så lenge hun ønsker om natten. Vi ga en flaske med mm i går kveld i 2330-tiden og hun sov da til kl.04 😳 Nå har hun ammet, men kun fra et bryst. Jeg har derfor pumpet meg fra det andre.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få litt avlastning av og til om nettene når man fullammer? Kanskje ikke d er mulig så tidlig. Hun kan som sagt ligge og spise av og på i flere timer i strekk, typisk fra 23-24 og utover. Dersom det er eneste måten å opprettholde/øke produksjonen på så gjør jeg selvsagt d. Begynner bare å bli litt sliten ettersom jeg ikke sover så dersom det finnes en ok måte å gjøre det på så vil jeg gjerne ha noen tips 😊

Anonymous poster hash: 3e349...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koppmatet med mme i begynnelsen slik at baby ikke ble sugeforvirret. Produksjonen min gikk ikke ned og baby sov litt lengre

Anonymous poster hash: ebc0c...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du får noen problemer, men om du gir flaske så tidlig bør du følge nøye med. Og produksjonen kan du nok få opp ved å amme på natta av og til. Men har du vurdert samsoving? Jeg sover veldig dårlig med baby i senga nå som han er snart 9 mnd, men når han var så liten ble jeg så trøtt av amming at han nærmest lå til puppen hele natta. Det gjorde jeg med første også. Hadde babykurv ved siden av senga som han sov i og kom opp til meg når han våknet å skulle ha mat. Og ble der resten av natten. Da sov vi mye bedre begge to, selv litt amme trøbbel ig med bruk av ammeskjold gikk det veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Er redd for å miste melken så da bør jeg jo kanskje la henne amme så lenge hun ønsker om natten. Vi ga en flaske med mm i går kveld i 2330-tiden og hun sov da til kl.04 😳 Nå har hun ammet, men kun fra et bryst. Jeg har derfor pumpet meg fra det andre.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få litt avlastning av og til om nettene når man fullammer? Kanskje ikke d er mulig så tidlig. Hun kan som sagt ligge og spise av og på i flere timer i strekk, typisk fra 23-24 og utover. Dersom det er eneste måten å opprettholde/øke produksjonen på så gjør jeg selvsagt d. Begynner bare å bli litt sliten ettersom jeg ikke sover så dersom det finnes en ok måte å gjøre det på så vil jeg gjerne ha noen tips 😊

Anonymous poster hash: 3e349...e4b

Prøv å la henne ligge på puppen fra ca 28/19 og frem til leggetid istedenfor. Da vil hun fylle på for natten, og kanskje dere får et litt lengre strekke med søvn fra ca 23/24. Gjorde det her, og det fungerte fint. Hun lå på ammeputa og spiste og sov om hverandre hele kvelden. Man blir jo litt bundet til sofaen, men benk deg til med vann, bok, mobil og fjernkontroll :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen din er veldig liten fremdeles. Husker at jeg satt og ammet nesten konstant om kveldene på den tiden. Men det ble bedre etterhvert. Tenk at dette er midlertidig så blir det lettere å holde ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Hun ligger ved puppen av og på fra ettermiddag og utover. Sover og spiser om hverandre. Likevel vil hun fortsette fra rundt kl. 23 og videre utover natten. Ettermiddag/kveld er ingen problem og selvfølgelig skal hun få den maten hun vil. Begynner bare å bli litt sliten av å ha henne fastsugd så og si hele natten i tillegg. Men for all del, det er bare en periode og skal holde ut 😊

Anonymous poster hash: 3e349...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover hun lenge når hun sovner da? Husker det ble mange sene kvelder halvt sovende til div serier i sofaen. Når jeg la meg i to tiden fikk jeg gjerne 4-5 timer søvn alene da. Har et eldre barn 65% så når han var hos pappaen sin gjorde jeg det ofte sånn. Ellers ble det som nevnt før baby i senga ☺

Ellers hadde jeg nok gitt den flaska i ny og ne når jeg viste jeg trengte litt ekstra søvn altså. Hvis det bare er et måltid er det ikke sikkert hun reagerer så mye på flaska eller blir forvirret.

Og mini kavet en del så jeg begynte med sutt ganske tidlig. Stort sugebehov her i gården.

Endret av Alkymist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan sove i 2-3 timer etterpå, så er d en kjapp runde med mat før hun sovner igjen et par timer. Da er d ingen kaving e.l.

I dag har hun spist av og på siden kl17 og vi sitter her enda. Skal prøve uten flaske og se hvordan d går 😊

Hun tar forresten heller ikke smokk. Kommer rett ut igjen. Noen tips her?

Anonymous poster hash: 3e349...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår tok ikke smokk før hun var rundt 10 uker gammel. Mitt beste tips er vel å prøve ulike typer og fortsette å tilby smokk med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Hun ligger ved puppen av og på fra ettermiddag og utover. Sover og spiser om hverandre. Likevel vil hun fortsette fra rundt kl. 23 og videre utover natten. Ettermiddag/kveld er ingen problem og selvfølgelig skal hun få den maten hun vil. Begynner bare å bli litt sliten av å ha henne fastsugd så og si hele natten i tillegg. Men for all del, det er bare en periode og skal holde ut 😊

Anonymous poster hash: 3e349...e4b

Jeg har en liten tass som jeg ammet så og si hver 1-2 timer hele døgnet frem til han var 3 mnd ;) noen babyer krever mye mat. Har du prøvd og legge henne til oftere på dagtid? Babyer som spiser lite om dagen vil ofte ta dette igjen om natten. Så jeg ville hvertfall prøvd og legge henne til ofte på dagen og gi henne tilbudet hvertfall :)

Anonymous poster hash: 28a87...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir MME når vi legger oss og han sover mye bedre da. Har til tider vært litt engstelig for at han ikke blir ordentlig mett siden jeg ikke vet hvor mye han får i seg, og da velger jeg å tilby MME om kvelden. Men han får alltid pupp først. Dette fungerer veldig bra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...