Gå til innhold

Jeg er så sliten at jeg vurderer å slå opp med mannen, for da hadde jeg hvertfall fått avlastning annen hver helg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt; kolikkbaby. Jeg har baby hele natta og dagen. Når mannen min kommer hjem fra jobb tar han enten en mating eller bleieskift, mens jeg lager middag og vasker, eller omvendt.

Vi sover på hver sitt soverom, siden han MÅ ha 8 timer søvn siden han har en jobb.. Jeg er jo bare hjemme i permisjon og koser meg, ifølge han.

Tenker at hvis vi gjør det slutt så blir det vel til at baby skal til han annenhver helg og jeg får avlastning da.

Noen andre som har tenkt slikt?

Vet det er egoistisk av meg å gjøre det, på vårt barn sine vegne. Og ting blir vel lettere etterhvert. Men akkurat nå mistrives jeg.

Anonymous poster hash: 8b1f5...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egoistisk av mannen. Min hjalp alltid til, selv om han skulle på jobb! Alltid, hver gang jeg ba han om det, også ellers gjorde han det som skulle til for at babyen skulle ha det bra. Hadde ikke akseptert dette. Men synes dette hadde vært noe å tenke over FØR man får barn da...



Anonymous poster hash: fb5e4...c1e
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt; kolikkbaby. Jeg har baby hele natta og dagen. Når mannen min kommer hjem fra jobb tar han enten en mating eller bleieskift, mens jeg lager middag og vasker, eller omvendt.

Vi sover på hver sitt soverom, siden han MÅ ha 8 timer søvn siden han har en jobb.. Jeg er jo bare hjemme i permisjon og koser meg, ifølge han.

Tenker at hvis vi gjør det slutt så blir det vel til at baby skal til han annenhver helg og jeg får avlastning da.

Noen andre som har tenkt slikt?

Vet det er egoistisk av meg å gjøre det, på vårt barn sine vegne. Og ting blir vel lettere etterhvert. Men akkurat nå mistrives jeg.

Anonymous poster hash: 8b1f5...6c5

Jobber han helger også? Om ikke, kan du vel be ham avlaste deg litt da.

Anonymous poster hash: a3d38...b28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Har du tatt opp med han at du faktisk er så sliten st du vurderer et brudd kun for avlastningens skyld? Kanskje han skjønner at han må bidra litt så du får hvilt deg litt du også da.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Det er egoistisk av mannen. Min hjalp alltid til, selv om han skulle på jobb! Alltid, hver gang jeg ba han om det, også ellers gjorde han det som skulle til for at babyen skulle ha det bra. Hadde ikke akseptert dette. Men synes dette hadde vært noe å tenke over FØR man får barn da...

Anonymous poster hash: fb5e4...c1e

Man kan jo ikke vite at barnet får kolikk. Hallo. Når det gjelder at babyer generelt trenger mye stell, kan jeg se at man burde være mer forberedt enn denne karen tydeligvis ikke var/er.

Men jeg er enig i at dette er dårlig av mannen din, TS. Spesielt når barnet har en "utfordring" sånn som det der. Kolikk er nok helt grusomt for både baby og foreldre. Stakkars :(

Har du nevnt dette for han? Hva sier han i så fall?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er desperat, men spedbarn er ikke hos samværsforelder annenhver helg, så uansett er ikke dette realistisk. Du må snakke med mannen din å få han til å forstå hvor krevende dette er for deg og at han er nødt om å ta mer av ansvaret også på natten.



Anonymous poster hash: 72fd5...497
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også det samme i desperate øyeblikk, selv om jeg jo skjønte at det var helt urealistisk. Hos oss fikk mannen i tillegg støtte av sin mor på at han måtte få sove i fred siden han jo tross alt måtte på jobb. (Selv om hun var uten erfaring med kolikkbaby). Her ble vi etterhvert enige om at far tok barnet fra sekstiden på morgenen slik at jeg fikk "sove" frem til han dro, og at han tok med barnet ut et par timer på formiddagen i helgene. Bare det å vite at jeg fikk et på par timer pause hjalp meg veldig. Selv om jeg i etterkant nok fortsatt tenker at far burde gjort enda mer i denne perioden.

Anonymous poster hash: 5aa5f...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenkte sånn i desperate øyeblikk.. det er fullstendig utamttende med ett kolikkbarn, når man aldri får sovet selv. Vi løste det etterhvert med at mannen fikk ansvar en natt hver helg, og en natt i ukedagene, men det tok tid før løsningen kom.

Snakk med han. Fortell hvor utslitt du er. Jeg føler med deg,TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ryllikblomsten

Det er egoistisk av mannen. Min hjalp alltid til, selv om han skulle på jobb! Alltid, hver gang jeg ba han om det, også ellers gjorde han det som skulle til for at babyen skulle ha det bra. Hadde ikke akseptert dette. Men synes dette hadde vært noe å tenke over FØR man får barn da...

Anonymous poster hash: fb5e4...c1e

Joda, jeg forstår jo tankegangen din, men hva hvis alle skulle tenkt "om, hva, hvist, hvordan, osv".. Man kan ikke planlegge ALT.. Vi må alle tilpasse oss omverdenen :-)

Ingen vet hva morgendagen bringer.

Endret av ryllikblomsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke avlasting annenhver helg, man kan ikke ha en slik samværsavtale med så små barn. Bare noen timer ettermiddag/helg. Så dersom du går fra han blir situasjonen enda verre for din del.

Kommunikasjon er nok nøkkelordet. Du må fortelle han hvordan du har det. Når har han permisjon? Det beste er ofte når de kjenner dette på kroppen selv. Mulig du bør være hjemmefra en del timer sammenhengende i helgen for å se hvor krevende det er å "slappe av hjemme i permisjon"?

Hos min mann har prioriteringen alltid vært 1.barnet 2.meg 3.seg selv. Hadde jeg latt han få lov hadde han tatt hver natt selv når han var i jobb og jeg hjemme. Synes det er en selvfølge i et forhold at man samarbeider for at begge har det så bra som mulig, gitt situasjonen. Dersom mannen ikke ser din situasjon og at du trenger støtte og hjelp akkurat nå forstår jeg godt tankene om å gå fra han.



Anonymous poster hash: 4aea4...0a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dra bort en natt?

Book deg et hotellrom, trenger ikke være fint og dyrt, du trenger antagelig senga mer enn utsikten :icon_lol: Gjerne i hjembyen deres også. Eller lån en seng hos familie en natt.

Velg natt til lørdag, så kan du få helt pause en natt. Så kan mannen ta baby, gi flaske og være våken. Litt for at han skal se hvor tøft det er, men mest for at du skal få hvilt deg ordentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt; kolikkbaby. Jeg har baby hele natta og dagen. Når mannen min kommer hjem fra jobb tar han enten en mating eller bleieskift, mens jeg lager middag og vasker, eller omvendt.

Vi sover på hver sitt soverom, siden han MÅ ha 8 timer søvn siden han har en jobb.. Jeg er jo bare hjemme i permisjon og koser meg, ifølge han.

Tenker at hvis vi gjør det slutt så blir det vel til at baby skal til han annenhver helg og jeg får avlastning da.

Noen andre som har tenkt slikt?

Vet det er egoistisk av meg å gjøre det, på vårt barn sine vegne. Og ting blir vel lettere etterhvert. Men akkurat nå mistrives jeg.

Anonymous poster hash: 8b1f5...6c5

Så det er ikke så farlig for ham at den personen som tar seg av babyen hans hele dagen surrer rundt i halvsvime, og fort kan bli en fare for både seg selv og ungen? Og det er ikke så viktig at du er opplagt til din jobb? For en dust. Si fra en helg at NÅ reiser du bort, du må ha hvile for å fungere. Ikke gi ham sjans til å lage planer eller komme med unnskyldninger i forkant, bare ta en helg du vet han bare skal være hjemme.

Dessverre vil ikke en samværsavtale med en liten baby bety mer enn 2-3 timer noen dager i uka, helst sammen med deg, så det vil ikke hjelpe noe gitt.

Anonymous poster hash: 9b055...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk er fryktelig slitsomt, men trøsten er at det blir bedre etter hvert. Kan ikke mannen din ta han utover kvelden til et visst tidspunkt (eks: kl. 23.) så kan du legge deg noen timer da. I tillegg bør han ta en morgen i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort fortalt; kolikkbaby. Jeg har baby hele natta og dagen. Når mannen min kommer hjem fra jobb tar han enten en mating eller bleieskift, mens jeg lager middag og vasker, eller omvendt.

Vi sover på hver sitt soverom, siden han MÅ ha 8 timer søvn siden han har en jobb.. Jeg er jo bare hjemme i permisjon og koser meg, ifølge han.

Tenker at hvis vi gjør det slutt så blir det vel til at baby skal til han annenhver helg og jeg får avlastning da.

Noen andre som har tenkt slikt?

Vet det er egoistisk av meg å gjøre det, på vårt barn sine vegne. Og ting blir vel lettere etterhvert. Men akkurat nå mistrives jeg.

Svar: jeg mener at du ikke burde tenke på den måten. Spør du hvorfor er grunnen det at ingen ekteskap er perfekte. Når man velger å gifte seg bør man være klar over alle slags situasjoner. Du sier at du gjør det for barnets skyld, tror du virkelig det er greit at barnet ditt vokser opp med foreldre som er skilt? Du må si det omvendte, at du skal tåle alt dette for barnet ditt. Du skal ikke miste tråden, ha din familie samlet. Prøv å ta en prat med mannen din. Hvis ikke det det funker er ikke "å slå opp" en god grunn. Da viser det seg hvor svak du er, hvor lite du kan tåle. Helt vanlig at man blir sliten av å passe på barn, men tenk alltid på den positive siden. Det er mange der ute som ønsker å få barn men ikke får på grunn av en viss årsak eller en sykdom. Du har fått en! og det er verdt å bli sliten for sitt eget barn, det er en søt slitsom situasjon.

Anonymous poster hash: d4575...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er babyer når de kan være hos sin far annenhver helg?

Anonymous poster hash: 8b1f5...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta vare på en baby var for meg utrolig mye mer krevende enn å jobbe. Heldigvis hjalp mannen til på nettene, hvis ikke hadde jeg bikket under! Å komme tilbake til jobb etter permisjon føltes som ferie.

Ta en alvorsprat med mannen din, det er ikke alle som forstår hvor slitsomt det er. Lykke til!

Anonymous poster hash: 126c2...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gamle er babyer når de kan være hos sin far annenhver helg?

Anonymous poster hash: 8b1f5...6c5

Tre år

Anonymous poster hash: d0aaf...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre år

Anonymous poster hash: d0aaf...6cf

Det er jo i hvert fall tull, men de på familievernkontoret fraråder i hvert fall 50/50 for barn under 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i hvert fall tull, men de på familievernkontoret fraråder i hvert fall 50/50 for barn under 3 år.

Er det? Når eksperter fraråder at barnet er borte fra hovedomsorgspersonen i mer enn det dobbelte av alder (antall timer versus antall måneder) de første årene? Altså, maksimalt 24 timer for en ettåring en gang i blant er okå, 48 timer for en toåring I BLANT.

En treåring begynner såvidt å nærme seg en tidsforståelse. Min på snart tre klarer nå å skjønne at jeg kommer tilbake når jeg må være borte noen dager pga jobb, og da er han hjemme sammen med far (vi bor fremdeles sammen).

Poenget er uansett at for TS bør hun lete etter andre muligheter for avlastning, et brudd med mannen vil ikke løse den kolikksituasjonen de er i AKKURAT nå. Jeg hadde akkurat samme tanker selv da vår var så liten og hadde kolikk, men vi ordnet det med at mannen fikk ta over noe av permisjonen mens jeg var sykemeldt fra den. Da fikk jeg endelig sovet litt og kommet meg igjen. Men det krevde MYE prating.

Anonymous poster hash: d0aaf...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt; kolikkbaby. Jeg har baby hele natta og dagen. Når mannen min kommer hjem fra jobb tar han enten en mating eller bleieskift, mens jeg lager middag og vasker, eller omvendt.

Vi sover på hver sitt soverom, siden han MÅ ha 8 timer søvn siden han har en jobb.. Jeg er jo bare hjemme i permisjon og koser meg, ifølge han.

Tenker at hvis vi gjør det slutt så blir det vel til at baby skal til han annenhver helg og jeg får avlastning da.

Noen andre som har tenkt slikt?

Vet det er egoistisk av meg å gjøre det, på vårt barn sine vegne. Og ting blir vel lettere etterhvert. Men akkurat nå mistrives jeg. Anonymous poster hash: 8b1f5...6c5

Det anbefales ikke at barn er borte fra mødrene sine på overnatting før barnet er 3 år. Ikke alene hos far eller besteforeldre en gang. Så ikke gjør det slutt for å sende spedbarnet bort annenhver helg. Da kan det oppstå problemer i ettertid når det kommer til tilknytning og usikkerhet hos barnet. Hilsen barnevernspedagog

Anonymous poster hash: 8e167...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...