Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest LilleTusenfryd

Ordet DRØSE, irriterer livet av meg.

For meg var dette et ord som ble introdusert meg via Paradise Hotel "slå av en drøs", "sitte å drøse" m.m.
Personlig har jeg tatt dette som et særdeles useriøst ord, på linje med "å steke" når folk danser med henda i været.

Så flyttet jeg til Rogaland - så finner jeg ut at her brukes det over en lav sko når folk slår av en prat.
Jeg blir helt dårlig hver gang jeg hører det. :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God, bedre, best. Best er et superlativ, og altfor ofte snakker folk om å gjøre sitt beste, når de egentlig mener å gjøre en helhjertet innsats. Hvis man gjør sitt beste, så går man inn for å få optimal mengde søvn og så går alle våkne timer, minutter og sekunder indirekte eller direkte til å jobbe for et mål. Hvis man bruker tid på ikkenyttige aktiviteter, så er det alltid mulig å gjøre en bedre innsats.



Anonymous poster hash: 4421e...d46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest irriterende ordet jeg hører er digg. Eks. "det var en digg veske"....

Og for ikke å snakke om uttrykket "å gå på en smell".... Hater det, hater det.



Anonymous poster hash: 8b6ca...d19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noe av det mest irriterende ordet jeg hører er digg. Eks. "det var en digg veske"....

Og for ikke å snakke om uttrykket "å gå på en smell".... Hater det, hater det.

Anonymous poster hash: 8b6ca...d19

 

Jeg er ening med deg når det gjelder ordet digg, men ikke for "gå på en smell". For en som er totalt utkjørt eller overbelastet, kan det kjennes like ille ut som om man er blitt smelt mot en vegg, eller fått ei dør smelt rett i mot seg. Jeg synes det er et ganske passende uttrykk på hvor vondt det kan være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest irriterende ordet jeg hører er digg. Eks. "det var en digg veske"....Og for ikke å snakke om uttrykket "å gå på en smell".... Hater det, hater det. Anonymous poster hash: 8b6ca...d19

Fordi man ikke går på selve smellet, men heller møter veggen med et smell?

Jeg føler litt det samme for det å sende en SMS. Vi sender jo ingen Short Message Service, vi bruker en Short Message Service for å sende en melding. Men det er en så innarbeidet del av språket at jeg egentlig ikke tenker noe over det mer.

Anonymous poster hash: 4421e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke går på selve smellet, men heller møter veggen med et smell?

Jeg føler litt det samme for det å sende en SMS. Vi sender jo ingen Short Message Service, vi bruker en Short Message Service for å sende en melding. Men det er en så innarbeidet del av språket at jeg egentlig ikke tenker noe over det mer.

Anonymous poster hash: 4421e...d46

Fordi "gå på en smell" brukes jo om alt. Fra å "møte veggen" (bli oversliten) eller "gå på en smell" ift. et forhold osv.

Anonymous poster hash: 8b6ca...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

"Kjemiske stoffer"

 

Hva er det som ikke kjemiske stoffer? :klo:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjemiske stoffer"

 

Hva er det som ikke kjemiske stoffer? :klo:

Førstesidestoff eller annet lesestoff?

 

Nei, du har nok rett. De ordene kan vel ikke brukes i flertall heller. 

 

Jakten på ikke-kjemiske stoffer fortsetter ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bilen fikk store, materielle skader" kan man lese rett som det er. Og da spør jeg, hva slags andre skader kan en bil få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bilen fikk store, materielle skader" kan man lese rett som det er. Og da spør jeg, hva slags andre skader kan en bil få?

Desperat forsøk på å argumentere for at biler kan ha immaterielle skader følger:

 

Dersom et drap hadde blitt begått i bilen min, så ville den ikke bli den samme. Dersom jeg skulle selge den og fortalte andre at bilen hadde vært åsted for et drap (et kvelningsdrap f.eks., ikke noe som griset til bilen), tror jeg mange ville kviet seg for å kjøpe bilen. De fleste ville kanskje vært enige om at den bilen var besudlet på en eller annen måte. 

 

Men uansett tror jeg ikke ordet "materiell" tilfører så mye ekstrainformasjon. Minner meg om ordet "bare", som ofte heller ikke tilfører saklig informasjon (Hun var bare fem da hun lærte å spille blokkfløyte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Omnom/omnomnom irriterer fletta av meg! Ei jeg kjenner på et annet forum skriver det HVER gang hun skriver noe om mat og det er så irriterende! Nesten lyst å si det til henne, men hun blir så lett fornærmet, så best å la være. :P Hva er galt med nam/nam nam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omnom/omnomnom irriterer fletta av meg! Ei jeg kjenner på et annet forum skriver det HVER gang hun skriver noe om mat og det er så irriterende! Nesten lyst å si det til henne, men hun blir så lett fornærmet, så best å la være. :P Hva er galt med nam/nam nam?

 

Namnam er norsk. Det duger ikke, vet du. Engelsk/amerikansk må det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Namnam er norsk. Det duger ikke, vet du. Engelsk/amerikansk må det være.

Hehe, ja ikke sant? Samme dama slenger inn andre engelske/amerikanske ord overalt også. Hun skrev for ikke lenge siden at det er obvious at hun og søsteren er twins. Haha, det er så teit! Høres helt idiotisk ut. Hun er ingen tenåring heller, hun er nærmere 30.

Endret av Ræff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal/skulle ikke bare, som i "vi skulle ikke bare tatt en tur til byen da?"  



Anonymous poster hash: 7eda9...516
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg litt tid å skjønne at trønderen som var "klar", var sliten/trøtt og ikke faktisk klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pikant trekantdrama" står det ofte om i Se & Hør. Hvorfor må et trekantdrama alltid være pikant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...