Gå til innhold

Kirken er veldig upopulær.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/forbruker/religion/medlemsrot-i-den-norske-kirke/a/23499706/

 

Denne saken om medlemsrot det finnes 2 typer folk som alltid er veldig sinte på kirken, du har den typiske Ateisten din som vil få likes på kommentaren sin også har du den typiske FrP velgeren.

 

Ateist typer går under banneret " humanisme " blir ledet av idioter som Lars Gule som tror religion er roten til alt ondt. Selv om vi i den lutheranske kristne verden har den høyeste levestandarden vi har også de frieste landene. Disse ateistene er så sinte at de har skapet sin egen " cult " kalt humanisme, de sponser feks sider som utmeldig.no og APPER ja, iPhone apper som melder deg ut av kirken.  De kan godt reise til verdens mest ateistiske land ( Kina )...

 

Til sammenligning så har ikke kirken en app. Den Norske kirke får heller ikke penger for antall medlemmer, de får fast støtte uansett hvilket antall de har. Så hvorfor skal folk lage en stor sak ut av dette? Så dette er ikke noe de tjener på, de tjener IKKE på antall medlemmer. 

 

Og til slutt så har du den vulgære personen som ikke liker innvandring og synes alle partier utenom FrP er dumme, slike folk har også spydd ut sit hat i kommentarfeltet.

 

Tenkte jeg skulle gjøre dette klart.



Anonymous poster hash: f9a92...965
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Norske kirke får heller ikke penger for antall medlemmer, de får fast støtte uansett hvilket antall de har. Så hvorfor skal folk lage en stor sak ut av dette? Så dette er ikke noe de tjener på, de tjener IKKE på antall medlemmer. 

 

 

De tjener på antall medlemmer. Kanskje ikke rent økonomisk, men det brukes som en argumentasjon at de har såpass stor støtte i befolkningen.

Anonymous poster hash: 8daa8...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning så har ikke kirken en app. Den Norske kirke får heller ikke penger for antall medlemmer, de får fast støtte uansett hvilket antall de har. Så hvorfor skal folk lage en stor sak ut av dette? Så dette er ikke noe de tjener på, de tjener IKKE på antall medlemmer.

Anonymous poster hash: f9a92...965

 

Kirkens overføringer gis ikke direkte pr. medlem, men statsstøtten til Den norske kirke justeres jevnlig etter omtrent hvor stor andel av befolkningen som er medlemmer av den. Det er ikke en teori jeg har, det står svart på hvitt. Så jo, kirken tjener økonomisk på å ha flest mulig medlemmer. Jeg har måttet melde meg ut flere ganger, selv om jeg aldri skulle vært medlem i utgangspunktet (ikke døpt, og foreldrene mine var ikke medlemmer), og når det "glipper" i utmeldelsene for så mange gang på gang er det vanskelig å tro at det er en tilfeldighet.

Jeg er forøvrig ingen humanist, jeg misliker Lars Gule og jeg er ikke medlem av Human-Etisk Forbund. Flere av påstandene dine forøvrig har du bare funnet på her og nå, og det er ingen grunn til å ta en skikkelig debatt dersom den skal begynne med slik aggressivitet, fantasi og nedrakking.

Anonymous poster hash: e2805...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken er ikke upopulær, det er kun propaganda fra hedninger og sosialister, fordi dere hater deres egne kulturarv. Kriken er det eneste sanne stedet hvor vi mennesker kan få frelse fra våre djevelske synder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...