Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelser...


Christiania_Oslo

Anbefalte innlegg

Dette gjelder 2 personer på arbeidsplassen. En mann og en kvinne, begge ledere for andre grupper som jeg (desverre)må forholde meg til. Har lest litt om bipolar,psykopati,narsissisme og de har begge trekk fra alle de delene, men ikke helt(om dere forstår).

Han:

-spør om ansatte kan jobbe ekstra, sier de nei blir han sur og holder det mot dem,eventuelt sier han noe som "jeg har jo vært så grei mot deg og gitt deg fridag" selvom dette har vært etter at ansatte har jobbet x antall overtidstidager. Ergo han ser kun sin side"jeg har GITT deg fridager,men jeg GLEMMER at du har jobbet masse ekstra"

-jukser og lyver med papirer, dette er jo såklart vanskelig å bevise, men han kan feks nekte å ta imot sykemelding(da blir sykemld prosenten lavere på hans avd)de ansatte synes jo dette bare er greit da de slipper å levere sykemld.

-han smisker og slikker ræv oppover. Han gjør alt han blir bedt om av de over seg, men fra de under seg evner han ikke engang å gi tilbakemelding på mail før flere dager senere.

-sier at folk kan ta opp hva de vil, men er det negativt fyrer han opp,går i forsvarsposisjon eller leker offer, dvs skylder på ytre omstendigheter eller så kjefter han ned de ansatte så de ikke lenger "tør"å ta opp ting.

-dominant ovenfor de under seg. Veldig mye pekefinger og harde ord. Skjer det noe negativt er det deres skyld,skjer det noe positivt er det hans fortjenelse,

-oppfører seg også som om han er leder for oss andre ledere,noe han ikke er.

Hun:

-helt ok i jobben sin, kjefter ikke på ansatte og gjør oppgaver selvom hun har en tendens til å sluntre unna. Dog så stiller hun (nesten)alltid opp når det er krise..men hun har en dårlig holdning. Hun kan knipse,plystre og rope på folk, noe jeg synes er veldig uprofesjonellt.

-krever respekt men vet ikke helt hva respekt er. Hu går hardt sminket og lettkledd på jobb. Har t.o.m fått tilsnakk fra øvrige hold. Istedenfor å ta det til seg så "hater"plutselig alle henne og alle er imot henne og livet er så fælt..

-flørter med menn på jobb,selvom hun er gift med barn, så hun elsker "den type"oppmerksomhet, derav kan det også være at folk ikke respekterer henne..fikk feks tlf nr fra en mann som hun la i lomma, istedenfor å si at "beklager jeg er gift og kaste lappen"mannen hennes fant ut av dette og truet den ansatte og hun? Nei,hun hadde blitt utsatt for seksuell trakassering, noe som førte til at den ansatte ble overført til annen avd.

-tar man opp ting med henne så vil hun ha hevn samtidig som hun leker offer,igjen det med at folk "hater"henne. Ble utsatt for dette i vinter. Tok opp en ting(en liten bagatell egentlig) noe vår sjef fant ut av og hun fikk tilsnakk for.da gjorde hun virkelig alt for å ta igjen på meg og snakket ikke til meg på flere uker. Sendte meg bare en passiv agressiv mail og kryptisk bilde på instagram som hun hashtagget med #bitchatwork og #whoyouthinkyouare.....

-altså veldig søt og snill, men oppmerksomhetssyk og direkte bitch om hun får noe negativt mot seg,

Hva kan dette være? Er det usikkerhet?lav intelligens?eller er det rett og slett personlighetsforstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare drittsekker.



Anonymous poster hash: 7fd39...d3e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Trenger ikke ha personlighetsforstyrrelse for å oppføre seg sånn, du.. Jeg har selv personlighetsforstyrrelse, det samme har flere av mine venner, men de er noen av de snilleste og mest fantastiske menneskene jeg har møtt. Ikke slik du beskriver. Det er mye stigma rundt personlighetsforstyrrelser, og du bidrar til dette med spekulasjonene dine. Det skal ganske mye til for å få en psykiatrisk diagnose. Det fins MANGE mennesker uten diagnose som oppfører seg slik du beskriver. Mange er rett og slett bedrevitere, eller selvopptatte og egoistiske, setter seg selv først, og er lite empatiske og sympatiske. Dette er personlighetsTREKK, ikke nødvendigvis en personlighetsFORSTYRRELSE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvor du vil med denne tråden?

 

Utifra hva du skriver, synes jeg ikke det indikerer at noen av de har personlighetsforstyrrelser.

 

Enktelte sjefer er nok kanskje litt somdu beskriver, tror ikke du trenger å diagnotisere de av den grunn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel dominante og maktsyke. Eller en annen mulighet er at du har problemer med autoriteter. En sak kan ses fra flere sider. Å diagnostisere mennesker med en alvorlig psykisk lidelse overlater jeg til ekspertene. Har selv personlighetsforstyrrelse (borderline), men da er det mest jeg som lider, ikke de rundt. Man kan ha empati selv om man har en personlighetsforstyrrelse.

Anonymous poster hash: cec31...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det noen rolle?

Hva er poenget med dette innlegget?

Jeg ønsker å få innsikt i hvordan de tenker,hva som får dem til å handle som de gjør(bla hvorfor de mangler selvinnsikt)er det så galt av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ha personlighetsforstyrrelse for å oppføre seg sånn, du.. Jeg har selv personlighetsforstyrrelse, det samme har flere av mine venner, men de er noen av de snilleste og mest fantastiske menneskene jeg har møtt. Ikke slik du beskriver. Det er mye stigma rundt personlighetsforstyrrelser, og du bidrar til dette med spekulasjonene dine. Det skal ganske mye til for å få en psykiatrisk diagnose. Det fins MANGE mennesker uten diagnose som oppfører seg slik du beskriver. Mange er rett og slett bedrevitere, eller selvopptatte og egoistiske, setter seg selv først, og er lite empatiske og sympatiske. Dette er personlighetsTREKK, ikke nødvendigvis en personlighetsFORSTYRRELSE.

Jamen det er jo det jeg skriver:) jeg LURER på om det er personlighetsforstyrrelser eller om de "bare er sånn"at det bare er negative trekk de har, men det er også viktig for meg for dette er folk jeg må møte ofte, og som har en tendens til å forsure arbeidsmiljøet. Han ene har til og med fått 3 personer til å slutte i løpet av 1 år, 3 voksne personer med gode kunnskap og erfaring i jobben. De alle trr oppga ham som en av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel dominante og maktsyke. Eller en annen mulighet er at du har problemer med autoriteter. En sak kan ses fra flere sider. Å diagnostisere mennesker med en alvorlig psykisk lidelse overlater jeg til ekspertene. Har selv personlighetsforstyrrelse (borderline), men da er det mest jeg som lider, ikke de rundt. Man kan ha empati selv om man har en personlighetsforstyrrelse.Anonymous poster hash: cec31...fb6

Leste du innlegget ordentlig eller? Jeg skrev bla "oss andre ledere"dvs at han er ikke over eller under meg. Vi har flere over oss, men ingen er som disse to og de over meg har jeg null problemer med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvor du vil med denne tråden?

 

Utifra hva du skriver, synes jeg ikke det indikerer at noen av de har personlighetsforstyrrelser.

 

Enktelte sjefer er nok kanskje litt somdu beskriver, tror ikke du trenger å diagnotisere de av den grunn :)

Se innlegg 7 og 8:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare drittsekker. Anonymous poster hash: 7fd39...d3e

Tror ikke de er drittsekker. Kanskje han men ikke henne. Jeg bare tror hun er veldig usikker på seg selv og tar alt som angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du innlegget ordentlig eller? Jeg skrev bla "oss andre ledere"dvs at han er ikke over eller under meg. Vi har flere over oss, men ingen er som disse to og de over meg har jeg null problemer med:)

Det er ingenting å bli provosert over, jeg stilte spørsmålet for å se saken fra flere sider. Man ka ha problemer med autoriteter selv om man er i en kedende posisjon selv, eller kanskje nettopp derfor. Ikke sikkert det gjelder deg, men prøvde å snu litt på problemstillingeni tilfelle det kunne være tul hjelp. Men folk har ikke en personlghetsforstyrrelse nødvendigvis selv om de har spisse albuer.

Anonymous poster hash: cec31...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å bli provosert over, jeg stilte spørsmålet for å se saken fra flere sider. Man ka ha problemer med autoriteter selv om man er i en kedende posisjon selv, eller kanskje nettopp derfor. Ikke sikkert det gjelder deg, men prøvde å snu litt på problemstillingeni tilfelle det kunne være tul hjelp. Men folk har ikke en personlghetsforstyrrelse nødvendigvis selv om de har spisse albuer.Anonymous poster hash: cec31...fb6

Jeg vil ikke kalle det spisse albuer når man legger seg i offerrollen og hevder alle hater en fordi man blir snakket til, ei heller når man går og plystrer på andre, det er respektløst og skaper et dårlig arbeidsmiljø:)

Det er heller ikke spisse albuer å fyre opp når noen kommer med noe negativt, da skaø man lytte,se problemstillingen osv:)

Og jeg ble ikke provosert, men merket at du trodde jeg hadde problemer med autoriteter noe jeg ikke har og aldri kommer til å ha, jeg har derimot problemer med folk som skaper dårlig stemning på min arbeidsplass og som jeg dessverre må forholde meg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at det ikke er TS selv som har en personlighetsforstyrrelse? Tipper paranoid personlighetsforstyrrelse.



Anonymous poster hash: 07805...fde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighetsforstyrrelser er det bare psykolog som kan diagnostisere etter lange samtaler. Ikke fremmede folk på et forum. Dette er vanlige folk en finner rundt seg her og der de fleste steder. Hvordan håndtere de? Desverre er ikke disse så veldig lydhøre for noen. Man må nok desverre bare lære seg å leve med dem, eller stå imot dem uansett og håpe at de sier opp en dag.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er TS selv som har en personlighetsforstyrrelse? Tipper paranoid personlighetsforstyrrelse. Anonymous poster hash: 07805...fde

Hvorfor skriver du det?

Jeg skriver ingenting om at jeg tror de er ute etter meg eller noe, det eneste jeg nevnte var en episode med en av dem i vinter.

Jeg ønsker å finne ut hva som"feiler"dem for denne oppførselen er ubehagelig for de ansatte. Hvis det var en ansatt som skrev at sjefen var sånn ville du avfeid det må samme måte?

Ingen av disse personene er mine ledere og jeg må heller ikke se dem hver dag, men dessverre ganske ofte. Kan ikke noen komme med noen løsninger istedenfor pisspreik?

Eller er det for mye å forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlighetsforstyrrelser er det bare psykolog som kan diagnostisere etter lange samtaler. Ikke fremmede folk på et forum. Dette er vanlige folk en finner rundt seg her og der de fleste steder. Hvordan håndtere de? Desverre er ikke disse så veldig lydhøre for noen. Man må nok desverre bare lære seg å leve med dem, eller stå imot dem uansett og håpe at de sier opp en dag.

Takk. Du er den eneste som har kommet med et ordentlig svar uten å angripe meg:)

Ja,kanskje jeg må bare leve med det, men jeg synes så utrolig synd på de ansatte..og det er faktisk litt slitsomt å måtte forholde seg til disse personene når jeg møter på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen virker mer som U.K.A " Underbetalte Kommunalt Ansatte "

enn bipolar lidelse og dyssosial, borderline og narsissistisk pf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen virker mer som U.K.A " Underbetalte Kommunalt Ansatte "

enn bipolar lidelse og dyssosial, borderline og narsissistisk pf

Hehe, ja jo men vi jobber ikke i kommunen og heller er vi ikke underbetalte.

Fra spøk til alvor,kanskje jeg må ordlegge meg bedre for å slippe usakelige angrep?

Hva hadde dere gjort om dere måtte forholde dere til en som fyrer opp for alt,kjefter og smeller,lyver og jukser og snakker nedlatende til andre? Og en som tror alle hater henne, kler seg og oppfører seg uproffesjonelt og legger deg for hat om hun får tilsnakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jo men vi jobber ikke i kommunen og heller er vi ikke underbetalte.

Fra spøk til alvor,kanskje jeg må ordlegge meg bedre for å slippe usakelige angrep?

Hva hadde dere gjort om dere måtte forholde dere til en som fyrer opp for alt,kjefter og smeller,lyver og jukser og snakker nedlatende til andre? Og en som tror alle hater henne, kler seg og oppfører seg uproffesjonelt og legger deg for hat om hun får tilsnakk?

Tatt det opp med HMS-ansvarlig/ verneombud

Anonymous poster hash: ee1d7...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...