Gå til innhold

Føler meg som en kjempe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, vet dette egentlig er skikkelig teit, men jeg sliter skikkelig med høyden min.

Jeg er 172cm høy, så er jo ikke såå høy, men syntes likevel jeg er for høy, har alltid ønsket å være liten og nett. Føler meg også skikkelig bred og stor, vet jeg bar litt forvridd syn på dette, for kan fint tro jeg er høyere og større enn gutter som er mer enn 10 cm høyere enn meg.

Tror noe av greien ligger i at jeg ble høy veldig tidlig, så mens alle venninnene mine, eller alle i klassen fremdeles var lave, var jeg ett hode høyere enn alle+++, og følte meg derfor skikkelig stor, etterhvert begynte jo folk å ta meg igjen så klart, men jeg ser liksom fremdeles på meg selv som hun kjempen!

Vet ikke helt hva slags svar jeg forventer egentlig :fnise: jeg vet jo at jeg ikke kan gjøre noe med høyden min, og jeg vet også at jeg ikke er såå høy, men når jeg går forbi andre jenter så blir jeg så misunnelig og skulle ønske jeg kunne være litt lavere. Syntes det ser mye mer feminint og sexy ut, rundt 165 ville vært den perfekte høyden.

Noen andre som føler det slik også?

Anonymous poster hash: 0f71e...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mhmmm...er 177cm og høyere enn 99% av venninene mine.

Det er jo litt kjipt når mine små nette venniner kan gå med høye stiletthæler og se kjempesexy ut, men jeg kan ikke for da vil jeg bare bli enda høyere, rene Godzillaen:-P

Er gøy når jeg møter på jenter som er høyere enn meg, selvom det er ganske sjeldent, og jeg lever i oppfatningen om at menn foretrekker små og nette kvinner:(

Når jeg ser bilder av folk som kan trekke beina opp i flysetet/togsetet og sitte behagelig så blir jeg misunnelig fordi beina mine er så lange så det blir ikke plass.

På plussiden så er det jo det at jeg ikke blir sett på som et lett offer hvis noen skulle prøve seg på noe tull, og det at jeg faktisk klarer å bære tunge ting uten å krepere. Jeg når opp til ting i butikken mye lettere og jeg er glad i de lange beina mine,synes de er fine.

Folk respekterer jeg automatisk for jeg er høyreist, er mange som har sagt at de synes jeg var litt skummel/trodde jeg var en fæl person fordi "du er så høy og pen"osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmmm...er 177cm og høyere enn 99% av venninene mine.

Det er jo litt kjipt når mine små nette venniner kan gå med høye stiletthæler og se kjempesexy ut, men jeg kan ikke for da vil jeg bare bli enda høyere, rene Godzillaen:-P

Er gøy når jeg møter på jenter som er høyere enn meg, selvom det er ganske sjeldent, og jeg lever i oppfatningen om at menn foretrekker små og nette kvinner:(

Når jeg ser bilder av folk som kan trekke beina opp i flysetet/togsetet og sitte behagelig så blir jeg misunnelig fordi beina mine er så lange så det blir ikke plass.

På plussiden så er det jo det at jeg ikke blir sett på som et lett offer hvis noen skulle prøve seg på noe tull, og det at jeg faktisk klarer å bære tunge ting uten å krepere. Jeg når opp til ting i butikken mye lettere og jeg er glad i de lange beina mine,synes de er fine.

Folk respekterer jeg automatisk for jeg er høyreist, er mange som har sagt at de synes jeg var litt skummel/trodde jeg var en fæl person fordi "du er så høy og pen"osv..

Alle tingene du trekker frem som positive funker dessverre ikke for meg jeg er skikkelig spinkel og svak, selv om jeg trener mye styrke, har lange bein da, men syntes også overkroppen min er litt for lang. Jeg får i grunn ikke den automatisk respekten heller, har fått høre flere ganger at jeg ser veldig "underdanig" ut, og blir ironisk nok kalt for lille"AB" osv., jeg utruleg tydeligvis at jeg er veldig liten og stakkarslig... :P

Jeg er selv også ganske pen, og har aldri hatt problemer med interessen fra det motsatte skjønn, men jeg føler likevel alltid at de liksom egentlig ønsker seg en lavere jente, en søt liten sexy jente! Føler jeg blir for maskulin og autoritær, på tross av det jeg skrev i forrige avsnitt... Bare for å være enda mer selvmotsigende, om det går an, så går jeg nesten alltid i høye hæler også (rundt 6-8 cm, så ikke så høye), fordi jeg syntes det ser så mye finere ut! Men ja, da blir jeg jo så klart enda høyere.

Om det skulle være noen tvil så er jeg 25 år gammel :fnise:

Anonymous poster hash: 0f71e...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kjønn skulle det så klart stå..,

Anonymous poster hash: 0f71e...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utstråler tydelgivis* skulle det også stå, er ikke lett med iPad og autocorrect!

Anonymous poster hash: 0f71e...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tingene du trekker frem som positive funker dessverre ikke for meg jeg er skikkelig spinkel og svak, selv om jeg trener mye styrke, har lange bein da, men syntes også overkroppen min er litt for lang. Jeg får i grunn ikke den automatisk respekten heller, har fått høre flere ganger at jeg ser veldig "underdanig" ut, og blir ironisk nok kalt for lille"AB" osv., jeg utruleg tydeligvis at jeg er veldig liten og stakkarslig... :P

Jeg er selv også ganske pen, og har aldri hatt problemer med interessen fra det motsatte skjønn, men jeg føler likevel alltid at de liksom egentlig ønsker seg en lavere jente, en søt liten sexy jente! Føler jeg blir for maskulin og autoritær, på tross av det jeg skrev i forrige avsnitt... Bare for å være enda mer selvmotsigende, om det går an, så går jeg nesten alltid i høye hæler også (rundt 6-8 cm, så ikke så høye), fordi jeg syntes det ser så mye finere ut! Men ja, da blir jeg jo så klart enda høyere.

Om det skulle være noen tvil så er jeg 25 år gammel :fnise:Anonymous poster hash: 0f71e...8de

Jeg forstår hva du mener for selvom jeg er glad i beina mine går jeg sjeldent med stramme bukser for jeg får pipestilk følelse....mange som har kommentert på at jeg er "heldig"for jeg har så tynne beina/lår/legger.

Kanskje det er kroppsholdningen din som får deg til å se stakkarslig ut? Jeg går alltid med hodet hevet og har et åpent kroppsspråk. Står jeg så står jeg med litt mellomrom mellom beina og hende ned langs kroppen eller med en hånd på hofta. Om du ofte luter ryggen,står med hend og bein i kors etc så ser man automatisk litt mer utrygg ut.

Ja,det med små og nette jenter er nok bare noe vi må tolerere. Det er vel lettere å bære dem om alt det der, så de blir liksom så søte i menns øyne...heldigvis er jo faktisk veldig mange menn høyere enn oss da, ser jo stadig med som er 1 hode høyere eller mer..

Ellers så er det litt problem med å finne klær som passer. Bukser har til tider en tendens til enten å bli for store i livet men lange nok i beina, eller akkurat passe i livet og når ned kun til anklene. Samme med ermene på gensere og sånn. Jeg må liksom prøve alle klærne jeg kjøper, kan ikke bare gå inn og hente meg en i str M som andre kan.. Nå har jeg bukser i alt fra m-xl og topper i alt fra s-l..spesielt hvis man kjøper italienske/franske klær, da må man jo i "store klær"avdelingen...en vennine fikk regelrett sjokk da hun så jeg hadde en bluse i str 42,måtte peng forklare at det er ikke bare omkrets det står på men også lengde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hva du mener for selvom jeg er glad i beina mine går jeg sjeldent med stramme bukser for jeg får pipestilk følelse....mange som har kommentert på at jeg er "heldig"for jeg har så tynne beina/lår/legger.

Kanskje det er kroppsholdningen din som får deg til å se stakkarslig ut? Jeg går alltid med hodet hevet og har et åpent kroppsspråk. Står jeg så står jeg med litt mellomrom mellom beina og hende ned langs kroppen eller med en hånd på hofta. Om du ofte luter ryggen,står med hend og bein i kors etc så ser man automatisk litt mer utrygg ut.

Ja,det med små og nette jenter er nok bare noe vi må tolerere. Det er vel lettere å bære dem om alt det der, så de blir liksom så søte i menns øyne...heldigvis er jo faktisk veldig mange menn høyere enn oss da, ser jo stadig med som er 1 hode høyere eller mer..

Ellers så er det litt problem med å finne klær som passer. Bukser har til tider en tendens til enten å bli for store i livet men lange nok i beina, eller akkurat passe i livet og når ned kun til anklene. Samme med ermene på gensere og sånn. Jeg må liksom prøve alle klærne jeg kjøper, kan ikke bare gå inn og hente meg en i str M som andre kan.. Nå har jeg bukser i alt fra m-xl og topper i alt fra s-l..spesielt hvis man kjøper italienske/franske klær, da må man jo i "store klær"avdelingen...en vennine fikk regelrett sjokk da hun så jeg hadde en bluse i str 42,måtte peng forklare at det er ikke bare omkrets det står på men også lengde....

Nei, går alltid veldig rett og pent, moren min var veldig fin på det da jeg vokste opp, går også med hodet hevet og smiler til folk jeg går forbi osv. Men er nok ganske forsiktig i fremtoningen min. Også er veldig spinkel og smal, også er jeg ganske sjenert, så er vel derfor folk tenker slik om meg da! Er hvert fall ingen som er redde for meg :fnise: men det bryr jeg meg ikke så mye om egentlig, kan bare ikke skjønne hvordan folk kan se på meg som liten og uskylde når jeg selv føler meg som en kjempe :P

Nå bruker jo jeg faktisk størrelse xs i det meste av klær, så sliter ikke med å finne klær som passer, heller at de er for store i livet osv. Jeg føler meg liksom fremdeles som hun store jenta som var større enn alle på hele trinnet, høyden min er like høy nå som den var på barneskolen, sammen med skostørrelsen, og jeg veier bare 5 kg mer enn den gangen også, så selv om jeg kanskje ikke er så veldig stor nå, så føler jeg meg liksom diger enda, på barneskolen sp jeg alltid på meg selv som en huldra.

Samboeren min er rundt 182, også veier han nesten dobbelt så mye som meg, men likevel føler jeg meg egentlig på samme størrelse som han, og skulle ønske han var høyere, selv om han er 10 cm høyere enn meg... Bleh.. Er jo så tåpelig!! Vi burde være glad vi bor i Norge hvert fall, selv om man får 100 ganger så mye mer oppmerksomhet utlandet, så er jo alle mennene og kvinnenes der bittesmå...

Takk for at du tar deg tid til å skrive til meg forresten :) og deler dine tanker og erfaringer rundt temaet!

Anonymous poster hash: 0f71e...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte bare jeg måtte svare her.

Var selv 174 cm da jeg var 14, og i en alder av 26 er jeg nå 176 (og forhåpentligvis ferdig utviklet xD )

Jeg har alltid følt meg som en kjempe / Amazon-kvinne, og kjent på det å være smått sjalu på små, nette babes.

Men nå har man jo den kroppen man har, prøver å gjøre det beste ut av det og, som andre nevner her, gå med rak rygg og hodet hevet. Mange menn synes høye kvinner er sexy. "Ideal-dama" er jo langstrakt og slank, tenk litt på det, TS :)

Men årene har jeg lært å sette mer pris på høyden min, lange bein er fint og praktiske i visse situasjoner, det skal mer til for at det blir kritisk om jeg legger på meg osv osv 😎

Uansett, jeg vet hvordan du har det, vi får bare prøve å se på oss selv med en mindre kritisk blikk, det er så typisk å ønske seg en utseendekvalitet man ikke har :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170, kvinne, og kunne ønske jeg var høyere. Aller penest å være høy synes jeg.

Anonymous poster hash: 3f74a...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg er 177 cm. Føle meg absolutt ikke som en kjempe! Er glad jeg er høy. Høye kvinner er flotte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

174 her og følte meg alltid så høy i ungdommen. Dessuten har jeg en tendens til at samer blir forelsket i meg og de er jo alltid lave  :fnise:  Men jeg liker høyden min, kom godt med da jeg stod modell. De skal jo være høye og flotte.

 

Nå er jeg bare stolt over høyden , jeg er høyere enn de fleste kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

174 her og følte meg alltid så høy i ungdommen. Dessuten har jeg en tendens til at samer blir forelsket i meg og de er jo alltid lave :fnise: Men jeg liker høyden min, kom godt med da jeg stod modell. De skal jo være høye og flotte.

Nå er jeg bare stolt over høyden , jeg er høyere enn de fleste kvinner

Ha ha! Samer liker meg også! Høyden kom også godt med når jeg var modell. En kort periode utenlands. Orket ikke sultekurene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godjente

Ha ha! Samer liker meg også! Høyden kom også godt med når jeg var modell. En kort periode utenlands. Orket ikke sultekurene...

Hehe, ja og de er jo alltid mye  mindre enn meg, har det der med å tiltrekke meg mindre menn av en eller annen grunn  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vet dette egentlig er skikkelig teit, men jeg sliter skikkelig med høyden min.

Jeg er 172cm høy, så er jo ikke såå høy, men syntes likevel jeg er for høy, har alltid ønsket å være liten og nett. Føler meg også skikkelig bred og stor, vet jeg bar litt forvridd syn på dette, for kan fint tro jeg er høyere og større enn gutter som er mer enn 10 cm høyere enn meg.

Tror noe av greien ligger i at jeg ble høy veldig tidlig, så mens alle venninnene mine, eller alle i klassen fremdeles var lave, var jeg ett hode høyere enn alle+++, og følte meg derfor skikkelig stor, etterhvert begynte jo folk å ta meg igjen så klart, men jeg ser liksom fremdeles på meg selv som hun kjempen!

Vet ikke helt hva slags svar jeg forventer egentlig :fnise: jeg vet jo at jeg ikke kan gjøre noe med høyden min, og jeg vet også at jeg ikke er såå høy, men når jeg går forbi andre jenter så blir jeg så misunnelig og skulle ønske jeg kunne være litt lavere. Syntes det ser mye mer feminint og sexy ut, rundt 165 ville vært den perfekte høyden.

Noen andre som føler det slik også?Anonymous poster hash: 0f71e...8de

Mye finere å være høy enn lav. Modeller er jo høye og de er flotte. Hvis du er lav forsvinner du i mengden. Endret av himmeloghav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Mye finere å være høy enn lav. Modeller er jo høye og de er flotte. Hvis du er lav forsvinner du i mengden.

Det synes jeg blir feil. Det er mange flotte jenter og kvinner som ikke er høye også!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er bare et par cm over gjennomsnittet så skjønner ikke helt hvorfor du føler deg så høy??    Jeg er 1,76 og syns det er helt ok, kunne gjerne vært 1,80. Får høre at jeg er høy av og til men ikke så ofte at det er plagsomt, vet om mange kvinner som er høyere enn meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg blir feil. Det er mange flotte jenter og kvinner som ikke er høye også!

Ja, det er det, men hvis jeg skal ta et valg, synes jeg det er finest å være høy. Lave pene damer kan ikke toppe pene høye damer. Det er min mening.

Endret av himmeloghav
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Ja, det er det, men hvis jeg skal ta et valg, synes jeg det er finest å være høy. Lave pene damer kan ikke toppe pene høye damer. Det er min mening.

Din mening skal du få ha.

 

Av praktiske ting med å være høy og å veldig lange bein - jeg svømmer raskt, og har visst også den perfekte svømmerkropp. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye finere å være høy enn lav. Modeller er jo høye og de er flotte. Hvis du er lav forsvinner du i mengden.

Kylie Minogue, Eva Longoria, Rachel Bilson Reese  Witherspoon, Magan Foxconn, Just sying ;)

Kan du ærlig talt si f.eks Eva Longoria er mindre fin? I så tilfelle vil det være mange menn som er uenig med deg. Å være høy er ikke mer fint eller mindre fint enn å være lav. Det finnes stygge høye kvinner og nydelige høye kvinner, som med lave.

Anonymous poster hash: 11c8a...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...