Gå til innhold

Har vært syk nesten hele livet, blitt frisk:) men pga jeg har vært singel så lenge er jeg uattraktiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 35 år som har siden jeg var 20 år hatt utmattelsessyndrom, der jeg har kjempet mange kamper for å bli frisk. Idag er jeg 90% frisk og er så utrolig glad for å ha kommet meg igjennom et 15 års helvette!!

Når jeg var 18 år hadde jeg min eneste kjæreste som var et kort forhold på noen mnd, etter dette studerte jeg og ble syk.

Jeg ser her på KG at veldig mange kvinner er veldig skeptiske\negative til menn som har liten seksuell erfaring og\eller vært singel mesteparten av livet sitt.

Jeg lurer på hva slags sjangs har jeg egentlig å kunne finne meg en partner som kunne tenke seg å være sammen med meg, selv om jeg ikke har hatt mye sex og vært i lengre forhold/mange partnere.

Jeg kjenner dette tærer veldig på selvtilliten :(

Kvinner på forumet her, hva bør jeg gjøre egentlig og hva er det som gjør meg så uattraktiv pga det overnevnte? Jeg anser meg som helt normal pen, ikke overvektig og ikke drikker jeg....



Anonymous poster hash: a9f46...111
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du ikke sammenligne KG kvinner med resten av den kvinnelige befolkningen. Kg kvinner er ikke fasiten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fokuser så på å få dame. eller å tenke på hva damer liker. Fokuser heller på å få venner av begge kjønn, og finn på ting der du treffer nye folk, så dukker den rette opp etterhvert. Du kan aldri planlegge disse greiene. Du veit aldri hvem du finner.



Anonymous poster hash: c3e8e...4aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en ulykke når jeg var 15 år, og levde de neste 20 årene med en skade som gjorde at jeg havnet i lik situasjon som deg. Nå er jeg snart 38, og selv om jeg aldri vil bli 100%, så er jeg i alle fall 98% smertefri, og i stand til å leve et tilnærmet normalt liv, for første gang siden jeg var konfirmant. 

 

Dette tæret på selvtillit og selvbilde, så jeg vet nøyaktig hvordan du har det, og er på samme sted selv. Har kommet meg et godt stykke videre fra der jeg var, men har et godt stykke å gå før jeg blir meg selv igjen. 

 

Det jeg gjorde var å flytte fra hjemstedet mitt. Langt fra hjemstedet mitt. Jeg flyttet til et sted hvor jeg ikke kjente noen, og startet på nytt. Nytt sted, nye mennesker, og ny jobb. Det tok tid, men jeg bestemte meg for å få en ny start, og for at jeg skulle utfordre meg selv og min komfortsone. Har lyktes delvis, og med god hjelp fra nye gode venner, fra psykolog, og fra en positiv karma og tilværelse, så har jeg tatt store steg, spesielt det siste året. 

 

Vær forberedt på å gjøre store forandringer, men ta små steg. Vær åpen for forandringer og nye ting, og ikke tenk at du skal gjøre det på egen hånd. Bruk mennesker du har i livet ditt, enten om de allerede er der, eller om det er mennesker du møter underveis, og vær åpen og inkluderende. Det er ditt liv, men det er ikke dermed sagt at du skal forsere alt på egen hånd, så finn noen eller noe du kan støtte deg på.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva du har gjort for å bli frisk?

Lykke til med kjærligheten når du finner den! Det går sikkert helt fint når du finner den rette:)

Anonymous poster hash: 9dae1...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke fokuser så på å få dame. eller å tenke på hva damer liker. Fokuser heller på å få venner av begge kjønn, og finn på ting der du treffer nye folk, så dukker den rette opp etterhvert. Du kan aldri planlegge disse greiene. Du veit aldri hvem du finner.

Anonymous poster hash: c3e8e...4aa

 

Jeg er nokså enig med deg her. Dermed faller sukker, tinder, okcupid og andre nettdatingsteder litt på sin egen urimelighet.

Anonymous poster hash: 87e2e...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt i samme situasjon, selv om det ikke er fullt så dramatisk. Pga. store sykdomsrelaterte CV-hull sliter jeg med å få jobb (iallefall fast og 100%), og eksen dumpet meg på grunn av dette. "Du burde ha kommet lenger i din alder." Virker som dette er en holdning som ikke er helt uvanlig heller. Er ikke helt håpløs estetisk eller sosial, så kan til nød tiltrekke noen, men de blir aldri. Man blir jo ganske oppgitt, ting føles fort litt håpløse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har alvorlig sykdom som grunn, så trenger du ikke ha komplekser for at du har lite erfaringer. Sykdommen er jo en veldig forståelig grunn! Om jeg hadde møtt en mann med din historie, som jeg var tiltrukket av og hadde kjemi med, så ville jeg gitt det en sjanse.



Anonymous poster hash: 83a8b...c1f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror damer som er skeptiske er det fordi de ikke orker å "oppdra" en mann en gang til i et forhold. Det som er greia når du ikke har vært i et ordentlig forhold som voksen er at det er mange ting som skal funke for å få forholdet til å gå på skinner. Man må rett og slett lære seg å bøye av noen ganger og i tillegg være hensynsfull overfor partner. Det betyr ting som å si unnskyld hvis du har sagt noe som er sårende for den andre selv om du kanskje ikke skjønner sjøl at det var det, gi deg i krangler av og til selv om du mener du har rett, rydde etter deg, gjøre husarbeid, holde avtaler, vise omtanke og kjærlighet, være omsorgsfull, hjelpe henne når hun trenger det, ikke si nei når hun spør deg om noe, ta hensyn til henne under sex, være utforskende på samme nivå.. Ja i det hele tatt så er det mange ting som ikke går av seg selv når man ikke har vært i forhold før og dette er ofte noe man må lære rett og slett. Noen tar det lett, men for andre er det mye vanskeligere spesielt hvis de har vært single omtrent hele livet, nettopp fordi de ikke er vant til å ta hensyn til andre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 0812a...bec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror damer som er skeptiske er det fordi de ikke orker å "oppdra" en mann en gang til i et forhold. Det som er greia når du ikke har vært i et ordentlig forhold som voksen er at det er mange ting som skal funke for å få forholdet til å gå på skinner. Man må rett og slett lære seg å bøye av noen ganger og i tillegg være hensynsfull overfor partner. Det betyr ting som å si unnskyld hvis du har sagt noe som er sårende for den andre selv om du kanskje ikke skjønner sjøl at det var det, gi deg i krangler av og til selv om du mener du har rett, rydde etter deg, gjøre husarbeid, holde avtaler, vise omtanke og kjærlighet, være omsorgsfull, hjelpe henne når hun trenger det, ikke si nei når hun spør deg om noe, ta hensyn til henne under sex, være utforskende på samme nivå.. Ja i det hele tatt så er det mange ting som ikke går av seg selv når man ikke har vært i forhold før og dette er ofte noe man må lære rett og slett. Noen tar det lett, men for andre er det mye vanskeligere spesielt hvis de har vært single omtrent hele livet, nettopp fordi de ikke er vant til å ta hensyn til andre enn seg selv. Anonymous poster hash: 0812a...bec

Dette har vel ingenting med TS sin problemstilling? Han har vært syk og dermed falt litt utenfor, men ikke fordi han ikke har giddet å prøve å komme seg videre i livet.

Synes det er så kjipt for menn som må høre at de ikke er "gode nok"pga dårlig jobb,lav utdannelse,sykdom etc imens kvinner kan sitte i kassa på rimi og ikke blir dømt av den grunn.

Ts,når du drar på jentejakt så prøv for all del å hold deg unna overfladiske hespetre som kun er ute etter pengene dine. Hvis spm som "hva jobber du med?/hvilken utdanning har du?"osv kommer opp tidlig,så bør varsellampene blinke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke fokuser så på å få dame. eller å tenke på hva damer liker. Fokuser heller på å få venner av begge kjønn, og finn på ting der du treffer nye folk, så dukker den rette opp etterhvert. Du kan aldri planlegge disse greiene. Du veit aldri hvem du finner.

Anonymous poster hash: c3e8e...4aa

 

Han bør vel fokusere på både å få dame og venner.

 

Ts,når du drar på jentejakt så prøv for all del å hold deg unna overfladiske hespetre som kun er ute etter pengene dine. Hvis spm som "hva jobber du med?/hvilken utdanning har du?"osv kommer opp tidlig,så bør varsellampene blinke.

Han er 35 år og levd 20 år med utmattelsessyndrom, tror ikke det er han jenter går etter om de bare er ute etter penger*.  "Hva jobber du med" er jo også helt vanlig spørsmål, trenger vel ikke være hespetre for å spørre om det.

 

*Ikke et stikk mot deg TS. Syntes bare det var merkelig å advare deg mot golddiggere uten at du har gitt inntrykk av å være rik.

Endret av Summers
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Først av alt, så fantastisk at du har blitt så mye bedre!!!!!!
Min bestevenninde har også utmattelsessyndom (ME) og det er forferdelig å se hvor mye hun lider, alt hun går glipp av å være med på (fra utdanning til hyggelige sosiale aktiviteter og daglig menneskelig omgang) og hvordan dette tærer på det som en gang var personligheten hennes. Hun føler seg så mindreverdt nå som ikke klarer å gjøre noe men vi elsker henne jo like mye fordet.

For å være helt ærlig så hadde aldri jeg, eller noen i min vennegjeng (tror jeg) brydd seg om en mann hadde vært singel hele livet. Egentlig er det en fordel, fordi da har man ingen å være sjalu på hehe :)
Seksuell erfaring kommer raskt, når du først får litt trening. Det er en prøv-og-feil sak , og det finnes flere på din alder som ikke har lært seg triksene. Det viktigste er jo at du ønsker å lære, og at du ønsker å få til dette bra, og jeg syntes at når du treffer en dame du liker og holder på å skal ha sex med, fortelle henne at du har liten erfaring siden du har slitt med sykdom store deler av livet.
Sykdom er det ingen som kan noe for at man blir rammet av, og det er like lite "turn off" å si som at man for eksempel har bodd i utlandet i mange år og lurer på hvordan samfunnet fungerer hjemme i norge. Altså ikke noe galt eller rart å si i det hele tatt. (Joda , du sier ikke det på de første datene at du har hatt lite sex, men det er helt naturlig å dele at man har vært syk og dermed ikke fått den samme livserfaringen som andre, men fått livserfaring rundt helt andre områder enn andre)

Ikke tenk på dette, det er ikke noe issue, men noe du selv føler deg usikker på!
En kvinne som liker deg vil virkelig ikke bry seg om at du er uerfaren!
Tenk, det er NÅ det fysiske livet ditt begynner så du må gripe det for alt du kan og ikke la frykten og tankene stoppe deg!



Anonymous poster hash: f2c9c...d51
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon, selv om det ikke er fullt så dramatisk. Pga. store sykdomsrelaterte CV-hull sliter jeg med å få jobb (iallefall fast og 100%), og eksen dumpet meg på grunn av dette. "Du burde ha kommet lenger i din alder." Virker som dette er en holdning som ikke er helt uvanlig heller. Er ikke helt håpløs estetisk eller sosial, så kan til nød tiltrekke noen, men de blir aldri. Man blir jo ganske oppgitt, ting føles fort litt håpløse.

Du som virker som en så god og hyggelig mann!

Anonymous poster hash: 28bf5...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vel ingenting med TS sin problemstilling? Han har vært syk og dermed falt litt utenfor, men ikke fordi han ikke har giddet å prøve å komme seg videre i livet.

Synes det er så kjipt for menn som må høre at de ikke er "gode nok"pga dårlig jobb,lav utdannelse,sykdom etc imens kvinner kan sitte i kassa på rimi og ikke blir dømt av den grunn.

Ts,når du drar på jentejakt så prøv for all del å hold deg unna overfladiske hespetre som kun er ute etter pengene dine. Hvis spm som "hva jobber du med?/hvilken utdanning har du?"osv kommer opp tidlig,så bør varsellampene blinke.

 

Hvorfor har det ingenting med ts sin problemstilling å gjøre? Ts spør om hvorfor det kan være vanskelig med forhold når man av (ulike grunner) har vært singel lenge, og Ts får svar på dette. Ingen mener at han ikke har "giddet" å komme seg videre i livet. Hvis man skal droppe alle som stiller det helt normale spørsmålet "hva jobber du med", så blir man ganske ensom. Det er sikkert vanskelig for deg å forestille deg, men noen spør fordi de er interessert i personen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kan jeg få spørre om hva som gjorde deg frisk? Please please.



Anonymous poster hash: 9c6d1...b31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver alle TS? Jeg er trådstarter og jeg heter ikke TS eller hva det er fornoe? Er det en bruker på forumet eller?

Takk for input av alle her, de vennene jeg har er uenige med det som skrives her :) Dem mener jeg er i en posisjon som gjør at ingen damer vil være spesielt interessert. men men

Til dere som spørr hvordan jeg har blitt bedre så er det en ufattelig lang prosess, men jeg ble bedre etter jeg begynte å ta behandling hos balderklinikken der man fikk tatt avføringsprøver, urin, spytt osv, og fikk et omfattende behandlingsopplegg. Jeg er overbevisst om at mye av MINE M.E plager ligger i mage tarm systemet. Tar også lysakupunktur.



Anonymous poster hash: a9f46...111
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS står for "tråd starter" hehe :)

Hvor mye har du måttet legge ut med for all behandling og oppfølging på Balderklinikken og hvilken grad av ME hadde du? Var sykdommen virusutløst eller oppstod tilfeldig?



Anonymous poster hash: f2c9c...d51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lev livet ditt gjennom det som står på nettet, og tro at verden ute ser slik ut som den blir fremstilt på nett.

En dag finner du en kvinne som setter pris på og vil ha deg akkurat som den du er. Det kalles ekte kjærlighet.

Anonymous poster hash: 6c46d...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være helt ærlig; Ja, det blir nok vanskeligere med den bakgrunnen. Misforstå meg rett, det er kjempebra at du har klart å bli tilnærmet frisk og at du nå kan jobbe videre med livet ditt som etterhvert vil åpne opp flere muligheter for deg :)

 

Utfordringen vil dog være at mange single kvinner (i samme aldersgruppe) ser etter menn med erfaring og som har livet på stell, og der er det hvis man skal være helt ærlig resultatene som teller. Moderne dating fremstår på godt og vondt mer som arbeidslivet der det forventes at man etterhvert opparbeider seg en "CV" med erfaringer. Det å mangle mye vil derfor være en bakdel og en mann som aldri har hatt et relativt seriøst forhold vil dermed anses som for uerfaren i mange sammenhenger, i det minste for de kvinnene som ikke har slått seg til ro ennå og som nå ønsker å gjøre det. De fleste menn i samme alder vil som regel ha hatt et eller flere seriøse forhold bak seg, kanskje har de også barn samt andre indikatorer (som jobb og/eller utdannelse, fast bosted, stabil livssituasjon etc.) på at de har livet på stell. Det er disse man "konkurrerer" mot, og det er klart det blir vanskeligere når man har mindre å vise til. At man har vært syk vil ovenfor noen kvinner kanskje virke formildende, men som jeg sa innledningsvis så er det resultatene kvinner ser på, i sin søken etter en å slå seg til ro med så er det mange som dessverre ikke vil bry seg om grunnene som ligger bak. Dating for menn har generelt blitt tøffere, da det å bygge "relasjonsscv" (samt cv generelt for å kunne vise til at man er noe) har blitt viktigere enn genuin interesse, kvinner selv kommer som regel unna med det meste av livsførsel i forkant av forholdet (som vanlig), menn har som regel ikke samme høye krav til kvinner. 

 

Etter hvert som tiden går vil jo også utfordringen bli større, for jo lenger man går singel tross ønsker om det motsatte, jo større blir hullet i "relasjonscv'en" og jo mer uaktuell vil man fremstå for mange kvinner. Dette blir da en ond sirkel der manglende erfaring forhindrer en i å få nettopp den erfaringen man trenger for å fremstå som aktuell, på samme måte som i arbeidslivet, og det er vel kanskje slike mekanismer vennene dine peker på?

 

Når det er sagt så er det viktig å ikke miste motet, for det finnes kvinner som bryr seg mindre om disse tingene bare man leter godt og leter på de riktige arenaene. Det nytter jo uansett ikke å grave seg ned og syntes synd på seg selv, for det som er ennå verre enn manglende erfaring for de fleste kvinner er mannlig selvmedlidenhet og offermentalitet. Du bør rett og slett lete etter de kvinnene som legger mindre vekt på de vanlige statusmarkørene, de som kanskje er litt mer alternative og utforskende enn kvinner flest. Sånn sett ville jeg kanskje unngått byen som sjekkearena, hvertfall med tanke på "standard" utesteder, for der florerer det med kvinner som ser etter alle de vanlige tingene som at han skal ha god jobb og/eller utdannelse, god karriere og ha seriøse forhold bak seg. Forsøke heller å treffe noen på arenaer som deler dine interesser eller lag en god profil der du er ærlig om hva du ser etter på et nettdatingsted :)

 

Samtidig er utfordringen at en del av de alternative kvinnene ofte har egne problemer som kan være større enn ens egne. Det kan dreie seg om kraftige depresjoner, rus, vold eller ganske heftig psykisk bagasje fra tidligere forhold og/eller oppvekst. Det betyr ikke at man skal unngå alle som har hatt en vanskelig fortid (du bør selv akseptere andres fortid når man søker etter noen som aksepterer din), men man bør unngå de som ikke greier å komme seg videre og fortsatt lar det farge hverdagen. Det siste du trenger etter å ha kommet deg etter lang tids sykdom er en kvinne som eksempelvis sliter med rusmidler og ikke fungerer normalt i hverdagen, så en viktig oppgave vil da være å finne hva som er en akseptabel bakgrunn for deg :)

 

Lykke til, det vil ordne seg med litt innsats. For øvrig er jeg en mann som kanskje også faller mellom flere stoler. Litt for lite vellykket til å være aktuell for de vellykkede "omegakvinnene" men fortsatt stabil nok (grei jobb og grei utdannelse) samtidig som jeg heller ikke har en virkelig vanskelig bakgrunn (og derfor ikke ønsker å bli sammen med en av de mest ustabile kvinnene). Kunne skrevet en del mer om dette, kanskje jeg gjør det i et senere innlegg. 



Anonymous poster hash: a3a72...9b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Jeg har nøyaktig samme problem som deg og jeg er kvinne!

Anonymous poster hash: 3b046...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...