Gå til innhold

useriøse firmaer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i et lite firma hvor alle har mye ansvar. De bruker mye vikarer og kaller jobber for "trainee" stillinger osv. De holder seg innenfor lovverket med nød og neppe. De lokker med at alle kan bli noe stort der og at alle kan klatre, bare de jobber hardt nok. Dette har også endt med at folk forventes å ta med pc hjem for å være tilgjengelig til langt på kveld. Fant ut at timelønnen min til tider var høyere da jeg jobbet i en klesbutikk. Hvordan unngår man slike arbeidsplasser? I tillegg er det mye baksnakking av ansatte. Har barn og vet at også dette er noe som plager dem, siden jeg ikke kan delta på alt ettersom datteren min trenger meg.De betaler ikke overtid og ikke lar de noen avspassere.

Anonymous poster hash: 4d9b9...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i et lite firma hvor alle har mye ansvar. De bruker mye vikarer og kaller jobber for "trainee" stillinger osv. De holder seg innenfor lovverket med nød og neppe. De lokker med at alle kan bli noe stort der og at alle kan klatre, bare de jobber hardt nok. Dette har også endt med at folk forventes å ta med pc hjem for å være tilgjengelig til langt på kveld. Fant ut at timelønnen min til tider var høyere da jeg jobbet i en klesbutikk. Hvordan unngår man slike arbeidsplasser? I tillegg er det mye baksnakking av ansatte. Har barn og vet at også dette er noe som plager dem, siden jeg ikke kan delta på alt ettersom datteren min trenger meg.De betaler ikke overtid og ikke lar de noen avspassere.

Anonymous poster hash: 4d9b9...eae

Det er såklart ulovlig. Arbeidstilsynet neste?

Anonymous poster hash: 85b87...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såklart ulovlig. Arbeidstilsynet neste?

Anonymous poster hash: 85b87...40b

Hæ? Skal man ha overtidsbetalt selv o bedrift ikke følger tariff?

Anonymous poster hash: 1b425...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Skal man ha overtidsbetalt selv o bedrift ikke følger tariff?

Anonymous poster hash: 1b425...34c

Ja. Ved overtidsarbeid har du krav på et tillegg på minst 40 prosent av avtalt timelønn. Avtale om lavere prosentsats er ikke tillatt.

Det er mulig å avspasere overtid time mot time. Overtidsgodtgjørelsen på minimum 40 prosent skal imidlertid alltid utbetales i tillegg.

Anonymous poster hash: 85b87...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...