Gå til innhold

Enkelt å komme inn på profesjon i Tromsø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa nei i fjor til plass på UiT. Årsstudie da..jeg er så skolelei. Prioriterer UiT studenter fra UiT? Må du ha A i alt for å komme inn?

Anonymous poster hash: 871a4...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom fra UiT. Hadde bare A-er + en B og jeg kom inn.

Ei klassevenninne hadde to B-er og ellers A. Hun kom ikke inn.

Anonymous poster hash: 31e1c...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de prioriterer i utgangspunktet ikke studenter fra UiT, men det finnes ei nord norge kvote på profesjonsstudiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales det å prøve et år? Jeg bor i Oslo, når jeg ser på hybler i Tromsø, de ser så triste ut, om ikke er det forferdelig dyrt og det ser vanskelig ut å få bosted der? Er det vanskelig å få jobb der? Og er det tung teori? Det er vel ikke helt verdt det, dersom jeg ikke kommer videre liksom.



Anonymous poster hash: 871a4...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kun 18-20 plasser som er forbeholdt andre enn folk fra Nord-Norge?



Anonymous poster hash: 49dad...031
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke de eksakte tallene, men det ligger vel rundt der, kanskje litt mindre. Så ja, det er få plasser. Totalt er det vel 48 plasser idag. Ikke helt sikkert, men kan undersøkes på instituttets sider.

Siden Bergen snart går over til vgskarakter opptak vil nok presset på plassene i Tromsø øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden var det vel under 10 plasser som var for de uten nord-norsk/samisk kvote.



Anonymous poster hash: 06890...3fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de prioriterer i utgangspunktet ikke studenter fra UiT, men det finnes ei nord norge kvote på profesjonsstudiet.

Dette er jo det samme som at de prioriterer studenter fra Nord-Norge. Halvparten av plassene går til studenter fra Nord-Norge. 2 plasser (vanligvis) er satt av til samiske personer.

Anonymous poster hash: b2408...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales det å prøve et år? Jeg bor i Oslo, når jeg ser på hybler i Tromsø, de ser så triste ut, om ikke er det forferdelig dyrt og det ser vanskelig ut å få bosted der? Er det vanskelig å få jobb der? Og er det tung teori? Det er vel ikke helt verdt det, dersom jeg ikke kommer videre liksom.

Anonymous poster hash: 871a4...4c0

Tromsø har et av de tøffeste boligmarkedene. Så ja, det er dyrt og vanskelig å få et bosted som ikke ser skikkelig ut engang. Bolig er uansett ikke det største problemet. De fleste bor på litt shady plasser de første månedene/det første året. Når du har flyttet dit er det lettere å finne noe bra.

Anonymous poster hash: b2408...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo det samme som at de prioriterer studenter fra Nord-Norge. Halvparten av plassene går til studenter fra Nord-Norge. 2 plasser (vanligvis) er satt av til samiske personer.

Anonymous poster hash: b2408...683

Å prioritere studenter fra UiT eller å prioritere studenter fra Nord-Norge er to forskjellige ting. En student kan studere på UiT uten å være fra Nord-Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profesjonsstudium i...?

Anonymous poster hash: 6304c...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er snakk om profesjonsstudiet i psykologi. Mener å ha hørt om folk som kom inn med Ber... Men de kom inn under Nord-norsk kvote da



Anonymous poster hash: 85a22...c51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som Bergen stenger (nå er vel siste gangen man kan søke med årsstudiet?) tror jeg det blir utrolig rift om plassene i Tromsø.



Anonymous poster hash: 49dad...031
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å prioritere studenter fra UiT eller å prioritere studenter fra Nord-Norge er to forskjellige ting. En student kan studere på UiT uten å være fra Nord-Norge.

Beklager. Jeg leste feil.

Anonymous poster hash: b2408...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...