Gå til innhold

Useriøse mennesker, og snarveier. ....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er noe trøst, så aner jeg ikke forskjellen :laugh: Er ikke dere lærere begge to? Jeg kjenner flere flinke lærere som ikke engang har brevkurs i pedagogikk

Ikke jeg heller, begge er ped., begge vil jobbe med barn, begge liker det så godt at de vil ta ekstra kurs/utdanning.

Tror det finnes mange jobber til begge to. :)

Men en som dømmer folk etter status, titler og anseelse burde passe på å holde det vekk fra tankene når de jobber med barn (der alle burde ha lik status).

Anonymous poster hash: 1d2eb...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke jeg heller, begge er ped., begge vil jobbe med barn, begge liker det så godt at de vil ta ekstra kurs/utdanning.

Tror det finnes mange jobber til begge to. :)

Men en som dømmer folk etter status, titler og anseelse burde passe på å holde det vekk fra tankene når de jobber med barn (der alle burde ha lik status).

Anonymous poster hash: 1d2eb...c2a

Enig! Syntes TS virker litt hysterisk. Må ligge noe mer bak enn det vi får vite her, når hun klarer å vri dette om til at dama er "snikende og useriøs"..

Anonymous poster hash: 284a2...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som er identifisert og stolt av tittelen sin at man blir kvalm. Det finnes viktigere ting i livet å være stolt av, og det er å være et kjærlig godt menneske. Men for guds skyld, bare krig om en tillært tittel man har fått fordi man har pugget gloser i en bok.



Anonymous poster hash: 233db...be3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke få lov til å forsvare sin utdanning eller ha ambisjoner fordi man jobber med mennesker? Leger jobber også med mennesker, men de har høy anseelse.

Anonymous poster hash: 98275...cf1

Altså, nå kan ikke det å være lege og det å være spes ped sammenlignes. Stor forskjell på studier og innhold. En sykepeleier jobber også med mennesker og de har vernet tittel. Det blir jo målt utifra om man kan gjøre jobben uten utdannelse og hva det eventuelt fører med seg. Sykepleiere og leger jobber med liv og død. Sier ikke at pedagoger ikke har en viktig jobb, men jeg er helt overbevist om at en med treårig utdannelse og masse erfaring og engasjement kan gjøre en like god jobb som en med master.

Anonymous poster hash: ead86...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet spesialpedagog, med master såkalt. Hørte her om dagen at svigerinnen min som er utdannet førskolelærer ville ta 30 sp spesialped, for da kunne hun bli "spesialpedagog".

Vel unnskyld meg, men man er vitterlig ikke en spesialpedagog før man faktisk har avlagt en mastergrad! Jeg har ikke gått 5 år på høyskole får å bli sammenlignet med en førskolelærer med "minikurs".

Blir så irritert av folk som tror de bare kan ta en snarvei, og forventer å få den samme anseelsen som de med høy utdannelse!

Hvorfor kan ikke staten innføre beskyttet tittel, og autorisasjon?! Å få luket vekk sånne useriøse mennesker! Er jo faktisk snakk om barnas ve og vel, man vil jo ha de beste menneskene til å kunne hjelpe? Ikke personer som har tatt et lite "kurs".....

Anonymous poster hash: 2cc2c...f67

Er det virkelig så viktig hva en blir kalt? Føler du at integriteten din er truet?

Etter mange år i barnehage, med videreutdanning, ikke kurs, innen spesialpedagogikk, vil jeg si at min kompetanse til tider kan være bedre enn spesislpedagogene som er innom. Enkelte av de har en bachelor i helt irrelevante fag som sosionom, sykepleier, vernepleier ol og en master i spesped på toppen. De har faktisk mindre utdannelse enn meg ang barn på en rekke områder. For meg er ikke papirene verdt noe hvis de ikke har kunnskap, kompetanse og en viss erfaring innen det de skal jobbe med.

Har møtt flere som jeg har måtte lært opp innen de barns vi jobber med.

Min respekt får du for jobben du utfører, ikke papirene du har!

Anonymous poster hash: bd76f...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt mange høyt utdannede mennesker i livet mitt, det har lært meg at det ikke er

"tittel" som avgjør hvor flink en er til å utføre jobben.

Respekterer likevel hardt arbeid, en mastergrad krever mye.

Synes det er så mye krangling og sinne blant folk.. alle ser seg selv, tenk heller hvor mye vi mennesker har å lære av hverandre.



Anonymous poster hash: 27f18...62e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høy utdannelse lønner seg sjeldent i Norge

Anonymous poster hash: 63b4e...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...