Gå til innhold

I hvilken by hadde du fadderuke, og hvordan var det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde i Lillehammer. Utrolig morsom uke! Faddergruppen min valgte å droppe mer eller mindre alle faste arrangementer, og begynte heller vors i 17-tiden hver dag. Holdt på til langt utpå natten, da utestedene stengte kl 03. Utrolig sosial og gøyal uke:-) Savner den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en ny greie? Når jeg begynte på UIA (den gang het det HIA) for rundt 10 år siden, husker jeg at det var en konsert i begynnelsen av skoleåret på plenen utenfor og noen boder med representanter for forskjellige grupper, og det var det...

Det gjorde ikke meg noe. Fant noen veldig gode venner i klassen jeg gikk i, så det manglet ikke noe på det sosiale. Men faddere? Og en uke? Hæ? :klo:

(Kanskje jeg har fortengt det :overrasket::plystre: )



Anonymous poster hash: 4c88c...69a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Oslo, NKH (NKF) - Noe av det mest latterligste jeg hadde vært med på.

Over ett halvt år siden denne kommentaren, men jeg prøver meg. Hvordan var opplegget? Vurdert å begynne der til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU, Trondheim :)

Var helt fantastisk! Savner fadderukene. Hadde det så mye gøy. Ville ikke endret på noe. Faddergruppene var ikke så store, så var lett å bli kjent. Er fortsatt god venn med de fleste i faddergruppen min:)

Ellers er Trondheim en utrolig bra by å studere i!



Anonymous poster hash: 7c5f0...5c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BI i Oslo, suuuuper kleint....fadderene var opptatt av å vise hvor mye penger de hadde, prøvde seg på fadderbarna, og oppleggene var fyll fyll of mer fyll.

På utestedene ble det om å gjøre å flashe cash og snakke om hvor man hadde hytte, samt det lå hvit pulver på nesten alle bordene.. Heia BI!!



Anonymous poster hash: a221d...e73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært med på 3 fadderuker i Notodden da jeg var fadder de to siste åra:) det var kjempegøy, mye plass å boltre seg på og feste. Masse grilling. Var rebusløp rundt om på skolen, i byen og i naturen. Gratis kino. Få studenter, så veldig koselig:)

Var i fadderuke på Hamar og i forhold til Notodden var det rævva. Fadderne hadde plutselig dårlig tid på rebusen så vi fikk jo ikke gjort noen ting. Det var fest og grilling på en stor plass utafor skolen men det var så mange folk der at man måtte slåss om plassen. Og i Hamar hadde de engangsgriller, på Notodden hadde vi svære tønnegriller :P

Fikk gratis kino der og da:)

Anonymous poster hash: f9591...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, i Notodden hver fadderuke var det stands med studentgrupper (studentkroa, strikkeklubb, innebandy, yoga, turgruppe osv osv), hvor man kunne melde seg på eller få informasjon. På Hamar var det stands litt sånn sporadisk her og der mens andre ting foregikk. Så det var umulig å melde seg på noe.

Anonymous poster hash: f9591...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen. Det var som en russetid der ingen kjente hverandre, ikke noe jeg har lyst til å oppleve igjen.



Anonymous poster hash: 51987...6a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med 3 stykker (Ja, jeg sleit med å bestemme meg).

Først NKF Oslo. Ikke gøy. Det var russetid på nytt. Fylla 2 uker i strekk, utdriting av fadderbarn midt i sentrum osv. Jeg hoppa av ganske kjapt.

Lillehammer - Denne var ålreit. Forskjellig aktiviter, hvor man fikk mulighet til å bli kjent utenom fylla også. Å dra på fylla var generelt mye hyggeligere også. Var mer stemning for pub og prating, fremfor å dra ut å danse som de gjorde i Oslo.

NTNU - I utgangspunktet ikke bra. Kom i en gruppe hvor fadderne virkelig ikke hadde lyst til å være faddere. De gadd ikke arrangere noe, så endte med at hele faddergruppa var splitta etter 2 dager. Heldigvis hadde jeg mange andre studentvenner i byen fra før :) Trondheim har etter min erfaring det beste studentmiljøet.



Anonymous poster hash: 6c440...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over ett halvt år siden denne kommentaren, men jeg prøver meg. Hvordan var opplegget? Vurdert å begynne der til høsten.

haha! Kanskje greit å se hva man svarer på?

Ehm, fadderuken var så som så, sikkert superbra for de som var "skikkelig med!" men det ble bare for kleint. Send meg heller en pm så skal du få et bedre svar om det meste du lurer på.

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

UiO; fantastisk fadderuke og kjempegodt miljø ellers også.

Fått venner jeg ønsker å ha resten av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HBV (Vestfold); helt OK fadderuke, gikk sosiologi så var hele klassen på et par faddere. Dårlig informasjon så fikk aldri samlet gruppa. Ble kjent med et par, og var vanskelig å bli kjent med andre etter den uka.

MH; mindre faddergrupper som gjorde at det ble lett å bli kjent med hverandre, og det skjedde noe hver dag. Mye fokus på drikking, men var aldri noe press :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim, NTNU, både som fadderbarn og senere fadder.

Tiden som fadderbarn var noe klein, det var (og er) en del trynefaktor innad i linjaforeninga jeg tilhører, og jeg ble aldri "en av de kule" :P Men jeg fikk et par gode venner ut av faddertida, og de har jeg enda :)

Som fadder var det overraskende hardt arbeid. Vi var 3 faddere og 11 studenter, og vi prøvde kanskje litt for hardt å få folk til å trives. Til den som spurte om man ikke fikk betalt; nei, på ingen måte! Det var faktisk veldig dyrt å være fadder, fordi det var forventet at man deltok på alt, og vi hadde en del utgifter på det.

Vi prøvde å inkludere alle og ha aktiviteter for alle, både med og uten alkohol, siden vi selv hadde havna på grupper hvor fadderne ikke brydde seg og var mest fulle et par år før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært med på to ved ntnu (dragvoll), trondheim. Her varer fadderuken i to uker så en må være forberedt på at det kan bli hardt om man drikker hver dag. Men har blitt stadig mer fokus på at fadderuken skal handle om mer enn alkohol :)

2013: Stor linje med guttedominans. 5 (mannlige) faddere fra forskjellige trinn. ca 18 fadderbarn. Svært mye drikking, men veldig gøy. Mer pub enn disco. Ble godt kjent og særlig jentene ble sammensveisa siden vi var så få.

2014: Bitteliten linje med jentedominans. 7 faddere (1 gutt) som utgjorde hele andreklassen. Hele klassen var på samme faddergruppe så rundt 25 fadderbarn, men sjelden alle var med. Eldre studenter stilte også opp og man fikk inntrykk av en sammensveiset linje. Ikke like mye drikking her, men mange fine aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en ny greie? Når jeg begynte på UIA (den gang het det HIA) for rundt 10 år siden, husker jeg at det var en konsert i begynnelsen av skoleåret på plenen utenfor og noen boder med representanter for forskjellige grupper, og det var det...

Det gjorde ikke meg noe. Fant noen veldig gode venner i klassen jeg gikk i, så det manglet ikke noe på det sosiale. Men faddere? Og en uke? Hæ? :klo:

(Kanskje jeg har fortengt det :overrasket::plystre: )

Anonymous poster hash: 4c88c...69a

Vi hadde tre uker! Det var egentlig to uker, men vi (medisinstudentene) startet en uke tidligere enn alle andre da vi har så travel og presset timeplan.

Fadderuke som medisinstudent var topp. Nå går jeg i Tromsø, men jeg regner med at det er slik i alle studentbyene i Norge. Medisinstudie generelt er veldig lukket (sosialt og faglig), og slik var også fadderuken. Vi hadde vår egen fadderuke. Nå var jeg litt heldig med min gruppe, men fadderne mine fant på kjempemasse, så var det jo også noen fellesaktiviteter. Det var alt fra fester til kino til tacokveld til fjelltur til volleyballturnering til quiz etcetcetc. Nesten like mange alkoholfrie arrangementer som de med. Det synes jeg er greit, og man treffer mennesker i forskjellige situasjoner da (og ikke bare på fest) og treffer også de som ikke er så glad i arrangementer der alkohol er involvert.

Nå er medisinstudenter kjent for å feste veldig mye og veldig hardt, så lysløype og rebusløp ble litt i det drøyeste laget for min del. De trakk inn ulike kleine medisinske undersøkelser som vi skulle "illustrere" på hverandre. Ganske pinlig. De aller fleste andreårsstudentene var faddere, så vi var nesten like mange faddere som fadderbarn. Jeg tror at det å være fadder er litt artigere enn fadderbarn. Da slipper man også å gjøre alt det pinlige, men kan heller se på andre gjøre det, hehe. :)

Anonymous poster hash: 9672a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...