Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest kisskiss

Nå har jeg gjennomgått alle mulige ting ang. enkelpersonsforetak, skatterett, og merverdiavgift og har vært i dialog med den bedriften jeg snakket med.

Og jeg har vært i kontakt med NAV som hadde en meget god følelse for dette.

Så om halvannen uke reiser jeg på opplæring på hovedkontoret deres og er klar for å sette igang med salg og bygge opp min egen bedrift!

Herregud, dette er jo både gøy og skummelt på en gang!!

Jeg har fått jobb, og jeg har faktisk verdens beste sjef: MEG! :biggrin:

så gøy! :D får jeg spørre hvilken sjanger det er i? det du selger altså. så kult at du tok "sjansen" på noe nytt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så gøy! :D får jeg spørre hvilken sjanger det er i? det du selger altså. så kult at du tok "sjansen" på noe nytt!

Takk :)

Det er rettet mot bedriftsmarkedet. Det er snakk om kassesystemer, betalingsterminaler med nye funksjoner, og regnskapssystemer i en og samme pakke.

Og diverse andre kommunikasjonsløsninger for bedrifter.

Veldig spennende, og såpass nytt at jeg er meget fornøyd med å ha fått sjansen til å være først ute her med dette :)

Reiser til Oslo for salgstrening og opplæring i produktene om halvannen uke :)

I en mail som er blitt sendt i kveld står det "videre forhandlinger med potensielt utfall at det inngås agent/leverandøravtale", men det er bare formuleringen. På telefon så ble vi enige om hvilke områder jeg har enerett på, og hvordan opplæring og trening skal gjenomføres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig jobbintervju! Har søkt i ett år, og har bare vært på to intervjuer. Plutselig skal jeg på to i neste uke. Er så lei av å søke jobb nå! Krysser fingre og tær for at jeg får ett tilbud snart!

Anonymous poster hash: 219ca...8b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har noen sitert meg i en reklamepost??? :klo:
Jeg klarer fint å finne frem til ting jeg vil ha selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju om noen dager :O Jeg har søkt over alt, men vil helst ha jobb der jeg skal på intervju. Håper jeg får den, det hadde vært perfekt :D



Anonymous poster hash: a039c...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har imidlertid innkalt 6 av disse til intervjurunde nr. 1. Dessverre var ikke du med blant disse.

Sukk, jaja denne gangen fikk jeg i alle fall et nei....Jeg hater å søke jobb! :murvegg:



Anonymous poster hash: 7c502...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på en jobb i høst. Fristen for å søke var 29.Oktobber. Står fortsatt under behandling på søknaden min inne på kommunen sin side. I søknaden sto det at ansettelse var i midten av januar...
Hva har skjedd her? Vet jo jeg ikke får jobben, men skal det virkelig ta så lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju i morgen for en sommerjobb. Ikke så lyst på det egentlig,men tar det man får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være litt mer kritisk på hvilken type jobber jeg søker på. I forrige omgang søkte jeg på alt og tok det første jeg fikk, endte opp i en jobb som jeg hatet så mye at det gikk utover helsen. Jeg har søkt på noen skikkelig spennende jobber som jeg vet at jeg hadde vært god på, men har ikke fått noe respons enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny jobb!

Har allerede en trygg og fin jobb, men i høst dukket en kjempespennende jobb opp. Søkte, men fikk den ikke.

Tanken på ny jobb har nok vokst litt etter litt etter dette. Dukket opp en ny jobb nå, og søkte.

Akkurat samme situasjon som sist. Tre til intervju. En jeg var bedre kvalifisert enn og en annen med mer erfaring enn meg. Forrige gang gikk jobben til den med mest erfaring. Denne gang fikk jeg jobben!

:) Bedre betingelser og arbeidstid i tillegg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på en hel HAUG av jobber men ble "bare" innkalt til ett intervju. Håper jeg får den jobben, hvis ikke virker det ikke som om jeg har sjans noen andre steder :S er lenge siden søknadsfristene var så tviler på at jeg hører noe fra de andre nå.



Anonymous poster hash: a039c...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er minus poeng for meg å ha vært lenge hjemme? 5 år hjemme uten jobb. Men har passet barn da. Har økonomisk bakgrunn. Hva skriver man i søknader ang hvor man har vært de siste åra. Skriver man i det hele tatt om det.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei av stillinger som lyses ut offentlig, for så å bli gitt til interne søkere. Jeg er så lei av stillinger hvor det allerede er avgjort hvem som skal få jobben. Jeg er så lei av å bruke tid og energi på research og jobbsøknader, når jeg uansett blir forbigått av mennesker uten rett kompetanse og (relevant) utdanning. Jeg er så lei av jobber som blir gitt til familiemedlemmer, venner og bekjente.

Det meste av dette er i det offentlige, så joda, jeg er klar over at det i en del tilfeller er snakk om fortrinnsrett, men når de som får jobbene ikke engang oppfyller krav til utdanning eller relevant erfaring, er det fryktelig frustrerende og demotiverende... Hva er poenget med å utdanne seg når andre bare kan smyge en fot inn døra slik at jeg ikke slipper inn?

Har vært tålmodig lenge, men nå kjenner jeg at grensen er nådd...



Anonymous poster hash: fd8b5...0bf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er minus poeng for meg å ha vært lenge hjemme? 5 år hjemme uten jobb. Men har passet barn da. Har økonomisk bakgrunn. Hva skriver man i søknader ang hvor man har vært de siste åra. Skriver man i det hele tatt om det.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

har du passet dine egne barn eller andres?

Anonymous poster hash: 1b87b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du passet dine egne barn eller andres?

Anonymous poster hash: 1b87b...af2

Mine egne.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så lei av stillinger som lyses ut offentlig, for så å bli gitt til interne søkere. Jeg er så lei av stillinger hvor det allerede er avgjort hvem som skal få jobben. Jeg er så lei av å bruke tid og energi på research og jobbsøknader, når jeg uansett blir forbigått av mennesker uten rett kompetanse og (relevant) utdanning. Jeg er så lei av jobber som blir gitt til familiemedlemmer, venner og bekjente.

Det meste av dette er i det offentlige, så joda, jeg er klar over at det i en del tilfeller er snakk om fortrinnsrett, men når de som får jobbene ikke engang oppfyller krav til utdanning eller relevant erfaring, er det fryktelig frustrerende og demotiverende... Hva er poenget med å utdanne seg når andre bare kan smyge en fot inn døra slik at jeg ikke slipper inn?

Har vært tålmodig lenge, men nå kjenner jeg at grensen er nådd...

Anonymous poster hash: fd8b5...0bf

Du kan jo se på det sånn: Vil du virkelig inn i en stilling hvor en av de andre kandidatene potensielt har sitti midlertidig i opptil sju år, og er godt likt av "alle"?

Har du virkelig lyst til å være grunnen til at dette mennesket mister jobben?

For dette er jo realiteten bak mange av disse avgjørelsene.

Anonymous poster hash: c9d62...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se på det sånn: Vil du virkelig inn i en stilling hvor en av de andre kandidatene potensielt har sitti midlertidig i opptil sju år, og er godt likt av "alle"?

Har du virkelig lyst til å være grunnen til at dette mennesket mister jobben?

For dette er jo realiteten bak mange av disse avgjørelsene.

Anonymous poster hash: c9d62...131

Disse menneskene har ikke hatt disse jobbene tidligere, nettopp fordi de ikke har vært kvalifiserte. De ville heller ikke blitt arbeidsledige dersom jeg fikk jobben(e), fordi de allerede er ansatt i andre stillinger (som jeg da igjen ikke er kvalifisert for).

Jeg trodde dessuten at man ble ansett som fast ansatt etter fire år?

Anonymous poster hash: fd8b5...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse menneskene har ikke hatt disse jobbene tidligere, nettopp fordi de ikke har vært kvalifiserte. De ville heller ikke blitt arbeidsledige dersom jeg fikk jobben(e), fordi de allerede er ansatt i andre stillinger (som jeg da igjen ikke er kvalifisert for).

Jeg trodde dessuten at man ble ansett som fast ansatt etter fire år?

Anonymous poster hash: fd8b5...0bf

Nei, ikke alltid.

Er drøssevis av brudd på arbeidsmiljøloven når det kommer til midlertidig ansettelse.

Det er ikke lov til å ha noen midlertidig ansatt/innleid for å gjøre en permanent jobb heller, men de fleste ser ikke ut til å bry seg. :)

Jeg har jo bare erfart hvordan det var da det begynte bli ansatt folk hos oss. Og jeg kan skjønne at det kan være frustrerende for utenforstående, men det var ikke nok stillinger til de som jobbet der engang.

Og du kan si hva du vil, men det hjelper ikke å ha flere år på skole når den du konkurrer mot har fungert strålende i stillingen i flere år.

Anonymous poster hash: c9d62...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alltid.

Er drøssevis av brudd på arbeidsmiljøloven når det kommer til midlertidig ansettelse.

Det er ikke lov til å ha noen midlertidig ansatt/innleid for å gjøre en permanent jobb heller, men de fleste ser ikke ut til å bry seg. :)

Jeg har jo bare erfart hvordan det var da det begynte bli ansatt folk hos oss. Og jeg kan skjønne at det kan være frustrerende for utenforstående, men det var ikke nok stillinger til de som jobbet der engang.

Og du kan si hva du vil, men det hjelper ikke å ha flere år på skole når den du konkurrer mot har fungert strålende i stillingen i flere år.

Anonymous poster hash: c9d62...131

Dette er i kommunal sektor, og jeg har såpass kjennskap til denne kommunen at jeg føler meg veldig sikker på at de forholder seg til lovverket. :) Og disse menneskene har som sagt aldri fungert i disse stillingene tidligere, så da føler jeg ikke det er helt sammenlignbart.

Anonymous poster hash: fd8b5...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...