Gå til innhold

Hektforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har vært i et hektforhold og klart å komme seg ut av det?

Er på mitt 3. år nå. Prøver alt jeg kan for å bryte helt. Nedbrutt.

Hvordan klarte du det?



Anonymous poster hash: 71838...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og jeg kom meg ut av det.

Og du vet hva jeg prater om, jeg bandt meg til den berømmelige masta, det vil si null kontakt.

Dette er teit, men jeg skrev NEI i hånda mi som en påminnelse, som jeg kunne se på hver gang jeg var inne på tanken å gi etter.

Se på det som en jobb og det viktigste du har å gjøre i livet ditt. Tro på at du klarer det og gi ALDRI opp!

Stå på, du klarer det!



Anonymous poster hash: 755fe...628
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektforhold ja, er på mitt 14 nå... Bryt ut nå om du kan, sier jeg bare!



Anonymous poster hash: ed790...fc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har googlet hektforhold uten å bli klokere. Kom inn på noe som het "Hektabloggen"....

Kan du fortelle litt om hva hekt er, ts?

Anonymous poster hash: f79f1...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holy crap!

Som sagt over her, null kontakt. Null sex. Null nothing. Jeeeeezeeeez girl, hør på fuglene, nyt solen, nyt venner, en god iskaffe. Tenk på hvor bra du har det.

Vært der du er i halvannet år nå. Verste destruktive driten jeg har vært borti, var så forelska så jeg var blind.

Endelig er jeg fri, og det er så befriende. Smilet på plass igjen, sprudlende, energi og fokus på rett sted.

Så lenge dere har sex vil feromomene "lure" deg, slik er kjemien.

Bare kutt.....

Lykke til :)

Anonymous poster hash: d7f2b...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektforhold ja, er på mitt 14 nå... Bryt ut nå om du kan, sier jeg bare! Anonymous poster hash: ed790...fc3

Hmm..... Begynner navnet ditt med H og etternavn N?

Anonymous poster hash: d7f2b...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... Begynner navnet ditt med H og etternavn N?

Anonymous poster hash: d7f2b...646

Hehe nei, vi er sikkert flere i samme båt :)

Anonymous poster hash: ed790...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektforhold - ca en betegnelse at man er i forhold med en psykopat / klart nedbrytende mann, uten at man greier slå opp, eller komme seg ut av det.

Man er avhengig av fyren selv om han behandler henne som dritt. Tror det er bedre å være i et dårlig forhold, enn å være alene - noe som selvsagt er den store løgnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt alt kontakt, brått og brutalt. Slett fra alle sosiale medier, slett telefonnummer etc. For all del, ikke gi etter for noe som helst kontakt. Det er tøft, men nødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 4 mnd med nullkontakt her før det gikk over. Og gud så det deilig det er å være ferdig med det.

Bruk tid, og vær knallhard, det er superflott på andre siden, jeg lover :)



Anonymous poster hash: 755fe...628
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektforhold - ca en betegnelse at man er i forhold med en psykopat / klart nedbrytende mann, uten at man greier slå opp, eller komme seg ut av det.

Man er avhengig av fyren selv om han behandler henne som dritt. Tror det er bedre å være i et dårlig forhold, enn å være alene - noe som selvsagt er den store løgnen.

Det stemmer ikke.....det kan være en helt vanlig ok mann. Det har med hormoner og avhengighet å gjøre.

Anonymous poster hash: 755fe...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Selv flyttet jeg. Ordnet med leilighet i en annen by! Hadde neppe klart det uten å flytte noen mil unna. Det reddet meg.

Du kan også dra på krisesenter og ta det derfra. Håper du har en venninne eller venn som kan støtte deg. Vet ikke om du har mulighet til å flytte, men bort fra han må du.

Anonymous poster hash: c567d...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeta

Noen som har vært i ett slikt forhold der dere kan utdype litt nærmere hvordan dere var/reagerte/hadde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har akkurat greid å kommet meg ut av ett hektforhold, det er bare å kutte ALL kontakt å starte på nytt. det er kjempe tøft med vært det...

​jeg hadde en flørt med en som er psykopat, han har ødelagt mye for meg så jeg må bygge meg opp og de rundt meg... angrer så idag på at jeg ikke hørte på vennene mine når de sa at dette var ikke bra for meg.. Han slet meg rett å slett ut, tok av meg nesten 10 kg pga han...

noen som har tips på hvordan man kan stole på noen igjenn? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i ett slikt forhold der dere kan utdype litt nærmere hvordan dere var/reagerte/hadde det?

Til å begynne med var det fint, veldig fint. Han sa at han elska meg og at han aldri hadde møtt noen som meg og ba meg om å gi etter. Så ga jeg etter. Jeg ga han hele meg og jeg har aldri noensinne vært så åpen ovenfor noen. Han var et mirakel. Han var ekte kjærlighet! Og han elska meg tilbake! Men da trakk han seg unna, følelsesmessig.

Jeg begynte å ane uråd og spurte hva som skjedde, siden vi hadde sånn flott forhold, der han sa de vakreste ord, sendte meg de nydeligste dikt og danset rolige danser med meg, og hvor tok dette veien så plutselig. Alt det fine...

Jeg vet ikke hva jeg vil, sa han da, jeg må ha tid.

Så jeg begynte å tilpasse meg. Veide alle orda mine. Overdrev pyntinga av meg selv. Sørget for at leiligheta var perfekt til enhver tid. Jeg ville jo bare ha mer av alt det gode. Jeg hadde blitt avhengig og oppførte meg som rotta som forsøkte alt for å utløse godbiten, som kunne komme helt tilfeldig og med ujevne mellomrom. Så jeg trykka og trykka, som en gal.

Så starta jeg å vente. På kort sikt og på lang sikt. Jeg gjorde meg tilgjengelig. Jeg svarte på alle hendvendelser fra han. Jeg sa ja til alt. Det var ikke plass til noe annet, eller noen andre. For å få godbit.

Deretter begynte hjernen å spinne, alt dreide seg om han og alle tanker dreide seg om han. Hele døgnet. På dette tidspunktet gjorde det mer ondt enn godt å være forelska.

Så fikk jeg angst. Problemer med å puste og problemer med å sove. Spise. Smile, Tenke. Jobbe. Det gikk utover alt, og det var fryktelig vondt.

Så kom jeg over Hektabloggen og forsto hva som feilte meg, og starta på løsrivelsesprossesen. Det tok nesten ett år, for han gå meg små håp hele veien. Kanskje. Jeg må ha tid. Du må vente på meg.

Så det er et mareritt og en avhengighet som oppstår på grunn av hormoner.

Han ga meg en intens lykke, bare for å ta det hele tilbake, nesten. Prøv mer lille frøken, kanskje du får denne lykken igjen?

Jeg endte opp hos psykolog og det var såvidt jeg overlevde dette, og da tar jeg ikke i engang.

Jeg trur et hekt gjør det samme med deg som heroin. Det ødelegger deg i jakten på mer.

Anonymous poster hash: 755fe...628

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...