Gå til innhold

Er jeg unødvendig sint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel er han, TS?

Moren tar kampene for ham...hadde ikke orket.



Anonymous poster hash: ed26f...117
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må få lov til å ha en guttekveld, men det er jo ikke saken her da... Du spurte jo faktisk og han sa at det var greit.

Men i ettertid, så kommer MAMMA og sier at du må gå og han er enig? Det var vel dette jeg reagerte mest på da jeg leste innlegget ditt.

Kanskje han ikke er klar for et seriøst forhold? Kan jo tenkes at han trives best sammen med mamma, hvor han kan få tåteflaske om det er et ønske han har.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hvorfor TS reagerte, og hadde gjort det selv.

Hadde kjæresten blitt invitert med ut av sine egne kompiser og sagt til henne at han denne gangen gjerne ville ha en guttekveld hadde det ikke vært noe problem. Men her var det jo nye felles venner av dem begge som inviterte begge to med på filmkveld — da har ikke den ene mer rett til å dra enn den andre. Det går dessuten fint an å være én jente blant mange gutter, eller én gutt blant mange jenter, uten at det blir noe kjip stemning av den grunn.

Spesielt kjipt blir det når TS i tillegg spurte om han ville dra uten henne og han svarte nei, for så å endre mening fordi moren hans hadde snakket med ham. I hvert fall om dere er voksne... Hvor gamle er dere egentlig? Greit å ta med i beregningen. For hvis dere er over 18 er det ganske absurd. Er dere 13-15 blir saken litt annerledes, da er man fortsatt ganske umoden på mange måter og lettere påvirkelig av foreldrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere forstår.

Jeg holder på å skrive en melding til han nå (velger å ikke ringe en gang til fordi a) jeg blir så irritert at jeg ikke klarer å være rolig eller rasjonell når jeg prater. b) han klarer ikke å få med seg alt fordi det blir for mye). Jeg håper virkelig han forstår meg denne gangen, hvis ikke blir jeg utrolig såret...



Anonymous poster hash: c3298...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere forstår.

Jeg holder på å skrive en melding til han nå (velger å ikke ringe en gang til fordi a) jeg blir så irritert at jeg ikke klarer å være rolig eller rasjonell når jeg prater. b) han klarer ikke å få med seg alt fordi det blir for mye). Jeg håper virkelig han forstår meg denne gangen, hvis ikke blir jeg utrolig såret...

Med fare for å virke masete, hvor gamle er dere? Hvis du ønsker å fortelle det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra svarene her om alder og modenhet kommer jeg til å virke veldig umoden når jeg forteller dere at jeg er 19 år, og han er 18 (ett år yngre enn meg). Så unnskyld for vår umodenhet... om jeg kan si det.



Anonymous poster hash: c3298...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er 34 og hører fortsatt på mamma.................

Har mest lyst å si "Run Forest, run like the Wind"!!!

...men skal nøye meg med å si at elsker du han, vil du også stå ut med svigermor ;)

Klem fra ei som har holdt ut med bestemmende svigermor i snart 12 år, men elsker mannen så mye at jeg kommer nok til å holde ut med henne så lenge vi lever ;)

Jeg hadde vert sint i din situasjon, sint fordi VI var invitert. Jeg har ALDRI sett på gutter som gutter og jenter som jenter - jeg ser VENNER! :)
Jeg prater like godt med gutter som med jenter, elsker filmkvelder, og ville blitt skikkelig fornærmet om noen (og i hvertfall kjæresten min) mente jeg ikke hørte til der!



Anonymous poster hash: ad36b...7f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er 34 og hører fortsatt på mamma.................

Har mest lyst å si "Run Forest, run like the Wind"!!!

...men skal nøye meg med å si at elsker du han, vil du også stå ut med svigermor ;)

Klem fra ei som har holdt ut med bestemmende svigermor i snart 12 år, men elsker mannen så mye at jeg kommer nok til å holde ut med henne så lenge vi lever ;)

Jeg hadde vert sint i din situasjon, sint fordi VI var invitert. Jeg har ALDRI sett på gutter som gutter og jenter som jenter - jeg ser VENNER! :)

Jeg prater like godt med gutter som med jenter, elsker filmkvelder, og ville blitt skikkelig fornærmet om noen (og i hvertfall kjæresten min) mente jeg ikke hørte til der!

Tusen takk!!! Jeg tenker nøyaktig det samme som deg. Jeg ser verken gutter eller jenter - men venner! Jeg holder på å utdype denne delen i meldingen min, at vi alle sammen ble invitert og ikke bare han, derfor følte jeg at jeg hadde like mye rett som han å være med. Jeg håper bare at han forstår... :(

Du er en veldig tøff dame, stå på!

Anonymous poster hash: c3298...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva forklarte du at du ble sint på da?

At du ikke fikk være med?

At han ville være alene med kameraten sin hos de nye vennene deres som bare er gutter?

At han fikk moren sin involvert?

At han byttet mening etter å ha snakket med (fått råd av) moren sin?

At han ikke tør si det han mener til deg selv?

Et godt forhold-tips: Aldri gå å være sur i tre dager. Ikke lurt.

Sitat:

Kort fortalt så det som skjedde var at vi dro ut og møtte masse nye mennesker som vi begge ble kjent med. Det var kjempehyggelig og da kvelden nærmet seg så inviterte han ene oss alle hjem til seg for å se på film og slappe av. Jeg gledet meg veldig og kjæresten min sa at det var greit at jeg ble med(jeg spurte han først om han var sikker fordi bestekompisen hans var der, og jeg tenkte kanskje de ville være alene)

Hvordan får du til at det bare var gutter som skulle møtes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!! Jeg tenker nøyaktig det samme som deg. Jeg ser verken gutter eller jenter - men venner! Jeg holder på å utdype denne delen i meldingen min, at vi alle sammen ble invitert og ikke bare han, derfor følte jeg at jeg hadde like mye rett som han å være med. Jeg håper bare at han forstår... :(

Du er en veldig tøff dame, stå på!

Anonymous poster hash: c3298...dcd

Hvis du vil at han skal forstå, kan jeg anbefale å slutte med utdypingene.

Skal du sende en melding, er det mye bedre å skrive f.eks.:

"Når du får mora di til å fortelle meg hva DU syns og behandler VÅRE venner som DINE fordi de er gutter, blir jeg rasende. Jeg forventer å bli behandlet som en voksen og likeverdig person, og at den som har noe å si til meg sier det direkte"

Skriver du mer, tror jeg ikke du kommer noen vei. Han tenker annerledes enn deg i utgangspunktet, og å utdype bør du bare gjøre om han spør hva du mener, og helst face-to-face.

Lykke til :-)

Sitat:

Kort fortalt så det som skjedde var at vi dro ut og møtte masse nye mennesker som vi begge ble kjent med. Det var kjempehyggelig og da kvelden nærmet seg så inviterte han ene oss alle hjem til seg for å se på film og slappe av. Jeg gledet meg veldig og kjæresten min sa at det var greit at jeg ble med(jeg spurte han først om han var sikker fordi bestekompisen hans var der, og jeg tenkte kanskje de ville være alene)

Hvordan får du til at det bare var gutter som skulle møtes?

Jeg får ikke til noe jeg. Jeg bare lurte på hva hun hadde sagt hun ble sint for. For om det var alle punktene/eksemplene jeg satte opp, er det ikke så rart at gutten ble stille. Det er veldig vanskelig å forholde seg til en mitraljøse av beskyldninger som noen har grublet på i tre dager når man selv kanskje ikke har tenkt på det i det hele tatt. Det kan bli ganske overveldende, og de gangene jeg har opplevd det (ikke fra partner) har jeg også blitt stille. Det blir for mye rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Men det er jo faktisk sant da. Det er ikke noe kult å ta med dama på kveld med gutta.

Nei, men så var ikke dette her "gutta" til kjæresten heller, men folk de begge hadde blitt kjent med samme dag.

Ts ga til og med kjæresten sin en sjanse ved å spørre om det var greit at hun ble med, men så var det -moren- hans som sa det ikke var det, og han sa seg enig.

Der "kjernen" ligger, og jeg skjønner veldig godt at ts er irritert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ble litt sint, men tre dager er litt vel lenge..

Ellers så tror jeg kanskje det har mye med hvordan du spurte om det var greit for han, siden du fatisk spurte om det var greit for han. Uttrykte du deg på en måte som gjorde at han følte du kom til å bli sur om han sa nei? Gjorde du det klart fra at det ikke var noe problem om han ville ha litt alenetid borte fra deg? Spurte du mens de andre var rundt, eller trakk du han litt til side for å spørre?

Om han ikke følte han hadde noe annet valg enn å si ja, kan det hende han gikk til moren sin for å få råd til hvordan han skulle fortelle deg at han ville ha litt alenetid, og at moren tok saken i sine egne hender selvom han ikke ønsket det.

Du burde ikke krangle på det, dere må prate rolig sammen om det, når det blir krangling så blir som regel situasjonen ofte mye værre. Er en grunn til at mange par lager kjøreregler for hvordan dem skal krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Gi han beskjed at han kan snakke for seg selv og ikke gjennom mammaen sin...

Og så lenge det er felles venner så har vel ikke han (eller mora :fnise: ) rett til å ekskludere deg?

Kjip og barnslig fyr. Hvorfor vil du være sammen med en sånn ?

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du ble sint. Nå inviterte jo kompisene begge to, og ikke bare han. Hvorfor skal han bestemme om du skal komme eller ikke? Det var da ingen guttekveld som var planlagt.



Anonymous poster hash: 02234...595
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at moren blander seg i dette. Som flere her inne sier så ble de begge to kjent med disse nye menneskene sammen og ble invitert sammen på filmkveld. At bestekompisen også skulle være der, forandrer vel ikke på noe? Synes denne uttalelsen fra moren var helt teit.

TS, jeg skjønner utrolig godt at du føler deg sint. SI klart ifra hva du mener om dette. Hvis han ikke forstår det, prøv å vinkle det inn med et eksempel hvor HAN hadde vært i din plass, og spør hvordan han ville reagert på dette.



Anonymous poster hash: 48780...b01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har prøvd å forklare, og han sier at han mente det da han sa at han ville ha meg med, men da moren hans sa at han burde være alene med kompisen, så synes han hun hadde et poeng og "tok min egen beslutning" som han sa. Han er ikke enig med meg at jeg burde få blitt med, og ber meg om å fokusere på det positive, ikke det negative.

Jeg er fortsatt oppgitt. Men jeg orker virkelig ikke å være sint mer. Så jeg har bestemt meg for å la dette gå. For det er jo egentlig en ganske filleting når jeg tenker på par som sliter med utroskap osv. Så jeg skal prøve å slutte å være irritert (men jeg orker ikke snakke med han mer før irritasjonen har gitt seg 100%, og jeg håper den gir seg iløpet av helgen).



Anonymous poster hash: c3298...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner en som ringte hjem til sin mamma og spurte om ikke hun kunne si "nei" neste gang han spurte om kjæresten hans kunne være med hjem til henne den helgen, fordi han var lei av henne.. Men han ville ikke såre henne å si "nei jeg vil ikke ha deg med denne helgen" så ja... Det spørs vel kanskje på alder det da.. Hvordan man velger å gjøre det.
Men liten vits å være sur i 3 dager men igjen så skjønner jeg at det er irriterende når gutten er myndig!

hmmm....

Endret av kaffekjærring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har prøvd å forklare, og han sier at han mente det da han sa at han ville ha meg med, men da moren hans sa at han burde være alene med kompisen, så synes han hun hadde et poeng og "tok min egen beslutning" som han sa. Han er ikke enig med meg at jeg burde få blitt med, og ber meg om å fokusere på det positive, ikke det negative.

Jeg er fortsatt oppgitt. Men jeg orker virkelig ikke å være sint mer. Så jeg har bestemt meg for å la dette gå. For det er jo egentlig en ganske filleting når jeg tenker på par som sliter med utroskap osv. Så jeg skal prøve å slutte å være irritert (men jeg orker ikke snakke med han mer før irritasjonen har gitt seg 100%, og jeg håper den gir seg iløpet av helgen).

Anonymous poster hash: c3298...dcd

Jeg hadde en svigermor som ikke likte meg noe særlig da jeg var på din alder. Hun var litt sånn som svigermoren din. Det var ikke noe kjekt.

Fint at du lar det gå denne gangen, men skjer det flere ganger at han følger morens "gode råd", ville jeg tatt deg opp med ham. Og det at når han har sagt ja, må han stå ved det. Da får han heller tenke seg om før han sier noe.

Lykke til og god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding; "Jeg vil ikke krangle mer. Kan du ikke spørre moren din om du kan tilgi meg for at jeg var sur?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...