Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som har kjøpt sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Det sier noe om personens menneskesyn, og det er viktig for meg at vi har like verdier.



Anonymous poster hash: fdeb6...939
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg ABen du siterte, men jeg leste ikke innlegget som at noe ved situasjonen gjorde det greit. At man har klarte å legge noe bak seg behøver ikke bety at man anerkjenner handlingene som ok.

Du er flinkere til å ordlegge deg enn meg. Takk. Jeg synes absolutt ikke det var greit. Vi hadde mange lange samtaler om det, og jeg var veldig nær ved å gå fordi jeg synes det er så galt.

Anonymous poster hash: df78e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men det er mulig å være nyansert, ellers fremstår det ofte som mannsforakt.

Jeg har heller ikke inntrykk av at det er ulovligheten som er det største problemet til dem som ikke kunne ha godtatt en partner som har kjøpt sex.

Ellers lurer jeg fremdeles på hvordan man finner ut slike ting i datingfasen. Er dette vanlig å spørre om når man blir kjent med en potensiell partner?

Jeg tror heller ikke ulovligheten er en avgjørende faktor for å ikke godta det, forsåvidt.

Og det er jo som du sier en veldig tricky sak på mange måter. Om man plumper ut med noe slikt i datingfasen hadde jeg nok både stilt spørsmål ved moral og sosiale antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Synes bare det virket rart at alle argumentene var rettet og menn og i svært negative ordelag. Kvinnene ble bare et apropos. Det er typisk for slike temaer at det meste av fokuset settes på menn og hvordan de er seksualiserte griser mens det faktum at kvinner også kjøper sex ikke blir sett på som like ille.

Jeg ser for øvrig ikke stor forskjell på det å gå på byen og finne seg en ONS for å få tilfredsstilt sitt seksuelle behov og det å hyre en eskorte til samme formål.

Ja, nå hadde jo kjæresten min vært mann.. så derfor rettet jeg det mot menn i denne tråden :) Svarte på trådens tema. Trodde ikke dette skulle være en diskusjon om hvem som benytter seg av prostitusjon, for det er jo som du sier begge kjønn.

Men i hht tråden så ville kjæresten min som sagt ha vært en mann :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Nei. Det sier noe om personens menneskesyn, og det er viktig for meg at vi har like verdier.

Anonymous poster hash: fdeb6...939

Kan du forklare dette med menneskesyn? Er det sånn at du tror alle prostituerte er ofre menn uynytter,

eller hva mener du?

uTnytter.

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Nei, overhodet ikke. Fordi jeg ikke støtter prostitusjon og menn som kjøper sex har et forvrengt syn på sex, bare for å få tømme seg. De tenker ikke på hvordan eller hva som er årsaken til prostitusjonen, men kun det å få dekt sitt seksuelle behov.

Å måtte betale for sex i seg selv, vitner jo om at kvinnen tar betalt pga hun ikke selv har lyst eller tenner på å gjøre det.Ellers hadde hun ikke tatt betalt.

Og menn/kvinner som benytter seg av det, holder dette eldgamle yrket levende pga egoisme!

Så å bli sammen med en som har benyttet seg av en hore er helt utenkelig!

Kjenner du prostituerte? Nå er det faktisk kvinner som VELGER å selge seksuelle tjenester.

Hvor mange gifte kvinner,eller kvinner i forhold har ufrivillig sex fordi de føler de må?

Ingen? Noen? En del? Så de er gift med menn som har et forvrengt syn på sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chlorophyll

Nei, rett og slett fordi at da har han et syn på hva sex er som jeg ikke deler.

Signerer til denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det sier noe om personens menneskesyn, og det er viktig for meg at vi har like verdier.

Anonymous poster hash: fdeb6...939

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny avsporing... Jeg ville ikke hatt en mann (er altså heterofil slik at damer utgår) som kjøpte, eller hadde kjøpt sex. Men nå tror jeg ikke spesielt mye på alle de lykkelige prostituerte heller.

Men på den annen side. Dersom du mener ja på TS sitt innlegg. Ville det vært greit å være gift med en sexarbeider? Eller noen som hadde vært sexarbeider?

Jeg hadde nok takket nei der også.. Det faller meg bare ikke inn å kunne forstå at det er lystbetont når det må betales for tjenesten, og skal en tjene penger så kan en selvfølgelig ikke si nei i noen særlig grad, og dersom en er "forpliktet" til å si ja - er det da så veldig lystbetont? Og lyst er for meg en del av sexen....



Anonymous poster hash: 4da84...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det viktigste er hans syn på sex . Hvis det hadde vært et engangstilfelle som ung og usikker, og han tok avstand fra det nå, så hadde det vært OK, men jeg hadde jo ikke akkurat likt det. Hadde han kjøpt sex og syntes det var en normal ting å gjøre, hadde det ikke vært greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte. Ser veldig ned på de som har kjøpt sex. Sykt nasty



Anonymous poster hash: 15a48...f94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på omstendigheter.

Var et eksempel her der en kvinne skrev at partneren hadde kjopt sex av en kvinne som ruset seg like foer - hun kunne ikke gjennomfore det ellers. Noe slikt er forferderlig i mine oyne og jeg kunne aldri vaert med en mann som hadde deltatt i noe slikt. Bare tanken på at han hadde hatt sex med en kvinne som ikke ville ha sex med ham, men trengte pengene.

Hvis det var et engangstilfelle med en luksusprostituert som gjorde det av eget valg, ikke var narkoman og han selvsagt hadde brukt beskyttelse og testet seg for sykdommer i etterkant, så kunne det tilgis.

Men selvsagt har man sjelden all denne informasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Et engangstilfelle som ung og dum kanskje. Ikke ellers.

Og så handler det litt om hvilke holdninger han har til det. Hvis han ser på det som helt uproblematisk er det helt uaktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg kan ikke ha et forhold med en som har kjøpt sex. Som andre nevner, det går på menneskesyn og holdninger.

Endret av O'Live
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Kunne dere vært sammen med en som har spandert middag og gaver på en dame og så hatt sex med henne?

Ellers så er det interessant å registrere at "fortid er fortid" ikke gjelder når det er menn, kun når det er damer som har har hatt sex med halve bygda. Den vanlige kvinnelige dobbeltmoralen med andre ord.

Endret av Lincoln
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Kunne dere vært sammen med en som har spandert middag og gaver på en dame og så hatt sex med henne?

Ellers så er det interessant å registrere at "fortid er fortid" ikke gjelder når det er menn, kun når det er damer som har har hatt sex med halve bygda. Den vanlige kvinnelige dobbeltmoralen med andre ord.

Hvorfor er det dobbeltmoral, jeg bryr meg ikke om en fyr har hatt sex med halve bygda, kjøp av sex er etter min mening noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest New_Girl

Kunne dere vært sammen med en som har spandert middag og gaver på en dame og så hatt sex med henne?

Ellers så er det interessant å registrere at "fortid er fortid" ikke gjelder når det er menn, kun når det er damer som har har hatt sex med halve bygda. Den vanlige kvinnelige dobbeltmoralen med andre ord.

Vi er alle horer mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det en gluping for å påstå at prostitusjon og ONS er det samme og for å vanne ut prostitusjonsberepet, ja.



Anonymous poster hash: 80caf...f07
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det en gluping for å påstå at prostitusjon og ONS er det samme og for å vanne ut prostitusjonsberepet, ja.

Anonymous poster hash: 80caf...f07

Dersom du sikter til meg, så skrev jeg at «jeg ser for øvrig ikke stor forskjell på det å gå på byen og finne seg en ONS for å få tilfredsstilt sitt seksuelle behov og det å hyre en eskorte til samme formål.» Dette er ikke for å vanne ut prostitusjonsbegrepet, men for å påpeke at jeg ikke synes forskjellene er så store.

Sett bort fra sexkjøpsloven og om man tar utgangspunkt i at dette er en eskorte (og ikke en som går på gaten i desperasjon), så vil man i det ene tilfellet ha to stykker som er kåt på sex, og i det andre tilfellet ha en som er kåt på sex og en som er kåt på penger. Alle får det de vil ha, og jeg ser ikke noen grunn til å fordømme noen av dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sikter til meg, så skrev jeg at «jeg ser for øvrig ikke stor forskjell på det å gå på byen og finne seg en ONS for å få tilfredsstilt sitt seksuelle behov og det å hyre en eskorte til samme formål.» Dette er ikke for å vanne ut prostitusjonsbegrepet, men for å påpeke at jeg ikke synes forskjellene er så store.

Sett bort fra sexkjøpsloven og om man tar utgangspunkt i at dette er en eskorte (og ikke en som går på gaten i desperasjon), så vil man i det ene tilfellet ha to stykker som er kåt på sex, og i det andre tilfellet ha en som er kåt på sex og en som er kåt på penger. Alle får det de vil ha, og jeg ser ikke noen grunn til å fordømme noen av dem.

Forskjellen med ons og eskorte/kjøpe prostituert er at med ons er det en frivillig greie mellom to som er tiltrukket av hverandre. Med kjøp av eskorte/prostituert er kvinnen (evt mannen) et OBJEKT. Der hun er til kun for å dekke et behov hos EN part.

Det er en vesentlig forskjell, spør du meg.

Endret av O'Live
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...