Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Da var den positive testen tatt, og foreløpig termin 3.februar.

Håper det kommer mange ploppende fram her etterhvert, gleder meg til å bli kjent med dere, i tiden mens vi venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tussi :)

Jeg har også endelig fått en positiv test, min termin er foreløbig 30.januar 2011.

Hvordan går det med deg? Er det din første eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Hei!

Jeg testet positivt for en uke siden. Min foreløpige termin er 23 januar 2011. Vært på KG i dag og laget meg fin ny ticker! :fnise:

Er altså 6+0 i dag. Jeg har ikke merket så mye til symptomer og håper jeg slipper unna det verste i hvertfall til ferien starter om fire uker...

Vi klarte å bli gravide i løpet av første syklus vi prøvde så vi har vært heldige! Håper bare spiren holder seg fast! Dette blir vår første!

Hvordan er formen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stapler :)

Vi venter også vår første. Kjempespent :)

Før jeg testet positivt var jeg kjempetrett, forsto ikke hvorfor, å prøvde hele tiden å si til meg selv at jeg ikke måtte være så lat :gjeiper:

Ble likere etter jeg fikk positiv test, for nå har jeg blitt flinkere til å ta meg små pauser i løpet av dagen.

Ellers så har jeg ikke hatt andre symptomer enn mensmurringer og "stikkinger" i en uke.

Veldig spent på om kvalmen dukker opp snart :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Luva og Stapler :hallo:

Godt å se at det er flere her ;)

Her er det nr 2 på vei, har ei lita jente på 9 måneder fra før, så er ennå ikke ferdig med den første permisjonen gitt.

Formen er flott foreløpig, og håper den holder seg sånn. Slet endel med kvalme fra uke 5-6 sist, så går vel egentlig bare å venter på at den skal komme. Selv om jeg har ett lite ønske om at jeg skal slippe unna denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har fått positiv test, og etter mine beregninger er termin 4. februar. Er vår første.

her satt den i 2. pp etter pilleslutt. Får håpe den klorer og spikrer seg fast :jepp:

Er i bra form. Litt trøtt, siden jeg må opp om natta og tisse...gjesp

Bli fint og holde følge med flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere :)

Først og fremst gratulerer så masse til alle her inne!! Så koselig å se at så mange andre får vinterbabyer i 2011 :)

Jeg er 25, gift og dette er vårt første barn. Er ca 9 uker og 3 dager på vei, så termin er 4.januar foreløpig. Blir helt sikkert justert på senere, men helt i orden at det blir på nyåret og ikke en sen desemberbaby (håper vi).

Jeg har vært ekstremt plaget meg kvalme de siste 3 ukene og er faktisk 100% sykmeldt en uke til pga det. Satser på kvalmen går over snart, ettersom jeg nærmer meg de magiske 12 ukene :)

Vi var på ultralyd i dag og så hjertet slå og h*n danse vilt der inne - har skrevet mer i dagboken min som dere finner linken til under.

Ha en riktig god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Hei øyenstikker og Dine og gratulerer til dere også! :)

Jeg har vært på første svangerskapskontroll i dag hos fastlegen min. Ja, jeg vet det er tidlig, men jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bestille en time hos fastlegen fordi jeg bytta lege fra 1. mai. Fikk fastsatt ny termin til 26 januar! Veldig spennende å være på kontroll og jeg fikk med meg informasjon om graviditeten. Har ikke hatt tid til å lese så mye i dag for svigers var på besøk og de skal ikke vite noe riktig enda... :)

Ellers ble jeg henvist til UL i uke 12 fordi jeg har fare for risikosvangerskap pga sykdom. Båder gruer og gleder meg til UL, men ønsker jo å vite hvordan det står til så tidlig som mulig!

Ønsker dere alle ei god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :vinke:

Jeg har akkurat testet positivt! Går jeg ut ifra de siste to sykluslengdene, så har jeg termin 14. februar (Valentines day) :)

Tok en CB digitaltest og den sa nå 1-2 uker, men det kan jeg ikke helt skjønne. Jaja.. Det blir nok justert etterhvert.

Jeg skal til legen på fredag. Timen var bestilt pga jeg ville starte utredning siden det snart er 12 måneder siden vi kuttet ut prevensjon. Tenkte at jeg skulle ta timen likevel for å få litt mer info fra legen.

Vi skulle ikke lagd en egen terminliste tråd da? Det kommer nok flere etterhvert. Jeg kan starte den, men da får dere henge dere på ;)

Jeg er forresten 27 år og dette blir mitt første og svært etterlengtede barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at det kommer flere her :)

Er 28 jeg da. Gift og heeele pakka, så kommer ikke til å komme som noen bombe på noen at jeg er gravid tror jeg :ler:

Men skal skjule det til 12. uke, hvis det går da. Er nemmelig veldig liten, og er visst slik i familien vår at det vises tidlig..dårlig kombinasjon..hehe. Men kan jo hende det ikke vises så raskt og, vi får se :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :)

Jeg testet positivt 07.06 og har foreløpig termin 13.02.

Bestilte legetime igår og skal på min første sjekk 01.07 :)

Jeg er 4+5 idag!

Gleder meg til å skravle med dere her inne!

GRATULERER TIL OSS ALLE SAMMEN SOM SKAL BLI MAMMA I JANUAR/FEBRUAR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at det kommer flere her :)

Er 28 jeg da. Gift og heeele pakka, så kommer ikke til å komme som noen bombe på noen at jeg er gravid tror jeg :ler:

Men skal skjule det til 12. uke, hvis det går da. Er nemmelig veldig liten, og er visst slik i familien vår at det vises tidlig..dårlig kombinasjon..hehe. Men kan jo hende det ikke vises så raskt og, vi får se :jepp:

Hehe.. Jeg har følt meg som en tikkende bombe i forhold til graviditet lenge. Tror arbeidsgivere spesielt tenker sitt om jenter over 25 år og som er i faste forhold.

Jeg er forresten relativt liten (lav og slank) jeg også, så jeg mistenker at det vil vises tidlig. Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: Sequax

Du har foreløpig termin dagen før meg du!

Ja, jeg veit!! Takk for velkomsten :)

Hvordan føler du deg så langt ? Vi som er så like langt på vei som det går an å få blitt kan sikkert dele mange erfaringer etter hvert!

Jeg har disse symptomene:

-nattsvetting

-tørst

-småtrøtt på ettermiddagen

-mensmurringer av og til

Ellers i strålende form! Jeg skal ha første kontroll 1.juli, hva med deg ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg har følt meg som en tikkende bombe i forhold til graviditet lenge. Tror arbeidsgivere spesielt tenker sitt om jenter over 25 år og som er i faste forhold.

Jeg er forresten relativt liten (lav og slank) jeg også, så jeg mistenker at det vil vises tidlig. Det blir spennende.

hehe, ja er akkurat det. Vi får følge hverandres mager og se..

Er iallefallganske oppblåst tiltider, så tranger overdeler er ut. Skal liksom ingen ting til før det vises her. Heldigvis er det masse tunikaer i butikkene :lur:

Når hadde du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, feburarjenter; hvordan er formen idag ? :vinke:

Jeg, den verste kaffekjerringa av alle, har begrensa kaffedrikkinga til en halv kopp om morgenen... :kaffekopp: Det er helt greit, for det smaker ikke det samme uten nikotin ( slutta å snuse etter at jeg testa positivt ). Samboeren min skal kjøpe koffeinfri kaffe idag, så kan jeg iallefall drikke en kopp med god samvittighet hvis jeg får lyst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen :)

Nå har nesten alle symptomene mine forsvunnet, har bare ømme pupper en gang i blandt, nesten så jeg glemmer at jeg er gravid :gjeiper:

Har aldri drukket kaffe, men har kuttet drastisk ned på coladrikkingen etter jeg ble gravid. Drikker bare cola til taco og pizza nå.

Hmm... jeg har veldig lyst til å fortelle det til svigers snart... får se hvor lenge vi klarer og holde hemmeligheten hemmelig :gjeiper: Håper å skjule det for arbeidskollegaene mine fram til ferien, men spørs om det går. Vil være 12 uker på vei når jeg går ut i ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Nå har nesten alle symptomene mine forsvunnet, har bare ømme pupper en gang i blandt, nesten så jeg glemmer at jeg er gravid :gjeiper:

Har aldri drukket kaffe, men har kuttet drastisk ned på coladrikkingen etter jeg ble gravid. Drikker bare cola til taco og pizza nå.

Hmm... jeg har veldig lyst til å fortelle det til svigers snart... får se hvor lenge vi klarer og holde hemmeligheten hemmelig :gjeiper: Håper å skjule det for arbeidskollegaene mine fram til ferien, men spørs om det går. Vil være 12 uker på vei når jeg går ut i ferie...

Å, jeg greide bare ikke å la være å si det til så og si alle...;)

Hvordan får du lagt ved sånn søt babysignatur som du har ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja er akkurat det. Vi får følge hverandres mager og se..

Er iallefallganske oppblåst tiltider, så tranger overdeler er ut. Skal liksom ingen ting til før det vises her. Heldigvis er det masse tunikaer i butikkene :lur:

Når hadde du termin?

Foreløpig termin 14.02

Tar vel hvertfall noen uker før antydning til mage kan komme vel? Jeg trenger en del nye klær til jobb (spesielt bukser) og hadde tenkt til å shoppe når jeg får feriepenger, men det er kanskje ikke like greit nå. Aner jo ikke hvor lenge jeg får brukt buksene og når eventuelt de vil passe igjen. Jeg må bruke mørke pene bukser (helst dressbukser) på jobb og det finnes jo ikke så mye å velge imellom der som også er fleksible i livet! :gjeiper: Jeg får vel nesten bare holde ut med de slitte buksene mine litt til. Eller har dere noen tips?

Overdeler går det greiere med da. Finnes jo masse fine tunikaer ja. Det har jeg en del av fra før og finner stadig flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg veit!! Takk for velkomsten :)

Hvordan føler du deg så langt ? Vi som er så like langt på vei som det går an å få blitt kan sikkert dele mange erfaringer etter hvert!

Jeg har disse symptomene:

-nattsvetting

-tørst

-småtrøtt på ettermiddagen

-mensmurringer av og til

Ellers i strålende form! Jeg skal ha første kontroll 1.juli, hva med deg ? :)

Føler meg veldig bra. Puppene mine er veldig ømme og jeg lurer på om de er litt hovne eller vokser litt.. Det er vel litt tidlig så de er sikkert bare hovne. Jeg har etter min mening altfor små pupper fra før, så jeg er bare glad til når de endelig strutter litt :fnise:

Jeg er veldig tørst jeg også og drikker masse. Det igjen fører jo til at jeg flyr på do hele tiden.

I går var jeg litt uggen, men i dag har det gått greit. I dag har jeg vært flink til å spise små mellommåltider (et knekkebrød, en yoghurt eller en banan) og det er mulig at det har gjort susen.

Skal en tur til legen i morgen, men den timen ble bestilt av andre grunner (fordi jeg ikke ble gravid). Jeg får sikkert vite litt mer da i forhold til hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...