Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og :velkommen: til Sapphiras prøvedagbok :blomst: 

 

Litt om meg: Jeg er ei jente i 20-årene som bor i et koselig hus med samboer og valpen vår. Vi har prøvd å få barn siden mai 2015 og har hatt tre aborter underveis. Etter siste abort (sept 2015) var vi gjennom utredning for habituell abort - alle prøver var normale. Nå er vi klare for å prøve igjen og håper at 2017 blir året vårt! 

Oversikt:

PP1 - Juni - Antatt EL: 4/6 Positiv EL-test 10/6 - IKM: 19/6 (kom 24/6)

PP2 - Juli - GRAVID! :gravid: 

Håper dere vil følge oss på veien mot drømmen vår :klemmer: 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jeg kunne skrive litt om MA'en, siden det kanskje kan hjelpe å få følelsene ut litt. På torsdag morgen oppdaget jeg at jeg hadde bittelitt brunt utflod når jeg tørket meg. Det var veldig lite, men ble likevel ganske bekymret siden jeg ikke hadde blødd en dag siden jeg ble gravid. Dette fortsatte gjennom hele dagen, selv om det ikke var i store mengder. Da jeg gikk på do før jeg skulle legge meg oppdaget jeg litt rødt blod.. Ble veldig redd, men hadde ingen smerter (det fikk jeg aldri heller...). Heldigvis var det 1 Mai dagen etter, så samboer trengte ikke gå på jobb. Jeg hadde egentlig tenke å vente gjennom helga og se hvordan det gikk (ettersom det var så små mengder, og det var nå brun/rosa farget), men sambo ville at vi skulle sjekke med en gang.

Ca kl 14 ringte han inn til legevakten, som sa vi kunne komme inn med en gang. Vi trengte ikke å vente lenge, og en gynekolog tok en ultralyd på oss. Han kunne ikke se så mye, så han henviste oss til gynekologisk avdeling dagen etter. Der så han med en gang at vi hadde hatt en MA... Vi kunne se embryoet, men ingen hjerteslag. Heldigvis hadde vi en fantastisk lege (og sykepleiere) som trøstet oss, og fortalte oss hvor vanlig det var. Vi føler oss heldige som ble tatt så godt imot, og vi takler det egentlig veldig fint. Jeg fikk cytocec med en gang og etter ca en dag var hele prosessen ferdig. Nå venter vi til neste UL (hvor han skal sjekke at alt har komt ut), så tenker jeg at vi prøver igjen :) Håper virkelig det går like raskt denne gangen og :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så utrolig leit med MA, men godt å høre at dere ble bra ivaretatt i prosessen :klem: Kan tenke meg at det var en vond opplevelse, spesielt etter 10 uker :/ Spennende med prøving :) Krysser fingrene for at det går raskt for dere! Nå vet dere også at dere kan bli gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, det var utrolig trist, men håper vi ikke er for lenge i prøveverdenen :) Det er definitivt en trøst å vite at vi kan bli gravide :hjerte: Masse lykke til til deg også!

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil følge med deg, Sapphira!

Håper også vi sees i en annen terminklubb :gravid:

Vi blir ikke å gå aktiv inn for å prøve, men tar det som det kommer.

Føler vi er litt like siden vi mistet i MA i uke 10, og det ikke var planlagt.

Kan jeg spørre hvordan det opplevdes å ta cytocec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, fridr :klem: Jeg tror ikke vi kommer til å være så aktive den første mnd, men prøve litt ekstra etter det. Ang cytocec syntes jeg det var greit, men også utrolig vondt. Det var et par timer (etter jeg hadde tatt den andre dosen, tror jeg) der jeg nesten var helt blindet av smerte. Heldigvis var det over etter en stund, men jeg håper jeg aldri må gjøre det igjen. Jeg syntes det ble mye bedre etter det begynte å blø, og da (sorry, litt mye detaljer) rant det bare ut. Utenom de 2-3 timene var det for det meste helt smertefritt (tok godt med smertestillende da, hihi). Litt murringer i rygg og mage. Men glad jeg slapp utskrapning (håper alt er ute!) :)

Jeg syntes det var en stor fordel å bli ferdig så raskt som mulig. Fikk cytocec dagen etter vi gikk til legevakten, så slapp å vente lenge.

Hva med deg? Har du også dagbok, forresten? :blomst:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) Jeg har hatt en SA, og det var forferdelig vondt. Lå i "rier" en hel kveld og natt :(

Derfor er jeg egentlig litt glad for at jeg skal ha narkose og utskraping. Sove meg gjennom hele greia. Stod i brevet at det kunne være litt smerter etterpå, men tror neppe det blir så ille som SAen...

Er glad det er fort over dette også :) Vil liksom bare komme meg videre.

Når jeg tenker meg om, kanskje jeg får utskraping fordi legen sa de skulle gjøre noen tester. Jeg tenker siden du fikk cycotec og jeg utskraping, og vi var like langt på vei.

Håper ikke det er meg og mannen det feiler noe, at dette er ren tilfeldighet!

Ja, hadde jo en gravid-dagbok. Skriver litt i den enda, men blir nok å slette den etterhvert.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=923194&page=4

Får vel heller lage en ny etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, skjønner godt at du foretrekker utskraping etter å ha gått gjennom det :( Interessant at du ble tilbudt utskraping istedenfor cytotec da, men kanskje det er fordi du hadde en SA før? Legen min sa at det var vanlig med cytotec når det var "såpass tidlig" som jeg hadde det. Men så blødde jeg jo litt på forhånd, så kanskje livmora bare trengte et "push" for å få resten ut. Følte igrunn at prosessen var veldig rask, og er glad jeg slapp utskraping. Følte meg helt fin dagen etter, så nå har jeg bare veldig små blødninger. Syntes det var merkelig hvordan jeg gikk fra å føle meg veldig gravid, til og føle meg helt normal igjen. Men var litt godt og. Masse lykke til når du skal ha utskraping :hjerte: Håper du kommer deg veldig raskt igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææ, jeg tok en graviditetstest idag for å sjekke, og jeg får en medium sterk strek... Det hadde jo vært drømmen da, om jeg ikke visste at det er noen sjanse for at jeg faktisk er gravid :( Håper alt ordner seg snart og vi kan begynne å prøve. Kjenner meg utålmodig allerede :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår snakket samboer og jeg masse om hva vi skal gjøre fremover :) Vi har veldig lyst å flytte til en ny leilighet og kanskje jeg kan få meg en deltidsjobb før jeg blir gravid igjen. Vi vet jo ikke hvor lang tid det kommer til å ta, men krysser jo fingrene for at det skjer så fort som mulig :yvonne: Gleder meg (ja, faktisk!) til mensen kommer tilbake og vi kan prøve igjen. Er veldig lei av denne perioden som har vært fyllt med angst, stress, og tristhet. Håper på bedre tider nå :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også SKIKKELIG til å få mensen igjen og kroppen på rett kjør :)

Har planer om å gå ned en 10 kg også. Får vel starte en ny dagbok snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også SKIKKELIG til å få mensen igjen og kroppen på rett kjør :)

Har planer om å gå ned en 10 kg også. Får vel starte en ny dagbok snart :fnise:

Jeg skal også begynne å trene, men mest for å få litt muskler tror jeg :fnise: Har ingen unnskyldning for å ikke gjøre det nå! Du må poste link om du får ny dagbok så jeg kan følge!

Jeg tok en graviditetstest idag også for å sjekke, og den var nesten helt hvit! Kan se antydning til en veeeldig svak strek om jeg konsentrerer meg. Håper det betyr at kroppen min begynner å komme på rett kjør :hoppendeglad: Gleder meg faktisk til vi skal begynne å prøve, spesielt siden forrige graviditet var en overraskelse. Skal bli spennende å se hvordan det går denne gangen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke trene pga muskelsykdom. Men må legge all min lit til kosten! Så blir ikke akkurat ene treningsdagbok, men spise sunnere-dagbok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, da har vi vært hos lege og han sa at det var bare til å kjøre på. Alt så bra ut og han sa at det så ut som eggløsning var på vei. Da gledeeeer vi oss :danse:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Trist å lese om starten deres, men så utrolig greit at kroppen er tilbake i normal syklus igjen :-) Ønsker dere lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Bjørka! Håper sånn at det går med denne syklusen, men skal prøve å ikke forvente for mye :fnise: Sender masse babystøv til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så de anbefalte ikke å vente til du har hatt en menstruasjon? Det gjorde de forrige gang med meg. For at livmora skulle bli helt frisk og fin, og for at det skulle være enklere å regne termin. Men har hørt om folk som har lykkes rett etter en abort og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var egentlig litt merkelig for var forberedt på å få den beskjeden. Men hun sa alt så fint ut og at den eneste fordelen med å vente var terminberegning, men absolutt ingen krise om jeg ble gravid på første syklus. Vi er superutålmodige, så tror ikke vi hadde klart å vente uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...