Gå til innhold

Barnet som må planlegges nøye :)


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Jeg ble nylig forlovet etter 9 år sammen og planlegger bryllup for 2016 med det ønske om å få et barn i mellomtiden <3. Vet at det er mye å håpe på, men vil ikke vente med å prøve fordi en skal gifte seg til sommeren :) Har gått på p-piller i 9 år så ting kan jo at litt tid.

Vi har begge reisejobber og jobber forskjellige rotasjoner, slik at vi har perioder hvor vi ser hverandre noen uker, og andre ganger kan vi være borte fra hverandre en måneds tid om vi har uflaks. Så det byr på utfordringer for å treffe EL :)

Jeg har tatt i bruk PFC Pearly for å ta temperaturen hver dag. Dette fungerer supert og jeg føler jeg har kontroll på syklusen. Veldig utålmodig og tenker hver dag på at jeg ønsker dette NÅ :)

Update:

PP1: Ingen sjans, jeg var på jobb

PP2: Ingen sjans, jeg var på jobb

PP3: Ordentlig PP, men ingen resultater. Litt lengre syklus enn vanlig, og mistenker at jeg kan ha vært gravid og mistet tidlig pga alle symptomene, men vet ingenting sikkert.

PP4: Ingen sjans, sex 5 dager før og to dager etter.. Han var på jobb

PP5: Positiv test 19.01, 12 dpo :)

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Takk for det Wei Wei :)

Da kom rødhette på besøk for denne gang, men da kan jeg regne meg frem til at vi ikke hadde sjans forrige EL da vi begge var bortreist. Så kan ikke si at vi har prøvd en gang, vil jeg da kunne kalle denne perioden PP1?

Det er så nervepirrende, mannen drar snart på sjøen - og det er ofte utsettelser, dårlig vær så de ikke kommer hjem osv. Om alt går etter planen kommer han hjem 2 dager før EL, men som regel pleier dette å forskyves :sjokkert: Krysser fingrene for at han kommer hjem til ei som vil spille ludo :fnise:

Om ikke er vi begge fra hverandre neste periode - så om ikke denne gangen går får vi ikke prøvd før i januar!! PP1 "et halvt år etter vi har hatt lyst til å prøve"... herlighet :ler:

Jeg får be til høyere makter og få han hjem til tiden :gullengel::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jippi :D Da kommer min kjære hjem i morgen - akkurat på første fertile dag(hvis syklusen min stemmer da) :D Da er det heftig ludospilling fremover ;) Spennende med første ordentlige prøveperiode, har kanskje litt høye forhåpninger - men får bare komme meg gjennom det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hva er det som skjer hos meg? Ingen EL tror jeg, har ikke hatt noe av det berømte slimet heller.. Går det an å tenke så mye på dette at kroppen dropper å ha EL?

post-86233-110876_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut som om EL ikke kom denne perioden. Litt smålei meg for det, og føler det er sykt lenge til neste sjanse.. Jeg har tenkt tanken "hva om jeg ikke har EL??" Men som vedlagt i bildet fra forrige syklus, startet jeg å tempe i slutten av syklusen, og tempen viste opp mot 36,9 pluss det var litt slim da i forhold til nå. Håper kroppen hoppet galant over EL og er klar til neste syklus :) kan stress gjøre at EL ikke skjer?

post-86233-0-74237300-1415390437_thumb.j

post-86233-0-83783500-1415390457_thumb.j

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå blir jeg matt! Ser ut til at jeg kan ha hatt EL NÅ? Og siste samleie var 4 dager før den påståtte EL? Æsj altså.. Spent på morgendagen da :), jeg ventet jo mensen nå jeg. Vet ikke om jeg skal tro på det da jeg var tørr i de dagene der.. Hmm

post-86233-0-26497200-1415819170_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så ligger jeg her i senga da etter jobb. Har lest på prøvedagbøker i 1,5 time, og prøver å roe meg ned med at mange prøver lenge før de får det til. Mange har vel opplevd å tenke "det er noe feil med meg", der er jeg nå.. Pcos, pergo, prøverør, IVF. Jeg håper virkelig jeg slipper dette styret som mange av dere andre har måttet prøve, forstår ikke hvordan en kan ha nerver til det!

Dette er min 3 potensielle pp, og jeg har muligens ikke truffet på noen av de pga jobbreising. Smådeppa, sliten av å fokusere så mye på dette - og samtidig så spennende.

Jeg skal egentlig ha Ikm på søndag. Hvis ikke blir det rundt 24. Eller 22. Er det rart en blir gal? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt smågal av å være prøver ja ;) spesielt når man syns det er vanskelig å tolke ditt og datt og aldri får helt svar på om man har truffet eller når man har hatt el osv osv. Og jo lenger man prøver jo tyngre kan det bli.. man føler seg uheldig som ikke får det til og det føltes som alle andre rundt en bare blir gravide hele tiden. Og så leser man jo også om de som må gjennom masse rart for å klare å bli gravide. Rett og slett mye bare!

Fant ut i dag at hun ene kusinen min (som er ett par år eldre) venter en baby til. Hun er omtrent 17 uker og jeg ville vært ca 17 uker nå om jeg ikke hadde mistet. Hun har en unge til fra før. Jeg kjente et lite stikk inni meg. Hvorfor får hun til og ikke jeg. Men ja.. ting er urettferdig noen ganger. Men en gang blir det jo vår tur også! :) for hver pp er vi nærmere ved å bli gravide! Positiv tankegang er viktig! :P ikke alltid like lett men..

Ser ut som jeg har veldig mye på hjertet i kveld ;) men snart får vi to blå vi også. Helst til uka! Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt mye å ta inn over seg avogte, det er da ihvertfall ikke mangel på informasjon!

Og jeg sluker det som rått kjøtt... :) Elsker å lese om emnet.

Jeg kan ikke se for meg hvordan det må være å ha mistet heller! Det er helt klart lov å la det stikke litt når kusinen din er like langt som du skulle ha vært. Jeg hadde nok følt det på samme måte selv! En må vel prøve å trøste seg med at en i det minste har klart å bli gravide - og at denne lille spiren ikke hadde klart seg så godt i livet?

Ja vi er nærmere for hver dag som går, håper vi to kan dominere på IKM november listen, det er jo enorm forskjell fra forrige IKM-liste. Jeg prøver å være positiv, men liker ikke å få håpet for mye opp. Jeg skulle jo hatt tanta i dag. Og om den ikke kommer de neste dagene, kan jeg om ikke annet glede meg over at jeg har hatt EL :) Ja to blå den 20. hadde vært bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Det er fryktelig slitsomt å være prøver. I perioder tenkte jeg ikke på annet 😉

Har dere begge tenkt til å fortsette i jobbene dere har nå når dere får barn?

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for del Magdalene :) Det er jo virkelig slitende ja, må ta meg i skinnet og fokusere på noe annet ofte :)

Nei, jeg har lyst til å gå hjemme en stund ulønnet, dersom det er mulig. Vil ikke ha barn i barnehagen når de er 9-10 mnd..

Jeg har startet på ny utdanning for å ha muligheten til å jobbe på land, men studiet er 3-årig og jeg klarer ikke alle fagene hvert semester. Det er vel mer en langsiktig plan. Så mulig jeg også vil prøve å få til 50% stilling, slik at det alltid er en av oss hjemme :) Jeg ser at det kan virke bekymrende for utenforstående, men akkurat nå jobber vi mye begge to for å tjene opp til å bygge hus - så kan vi roe ned når vi får barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye luft i magen om dagene, ikke bra i magen. Så smått litt murringer, men det kan være det blir blandet med luften i magen. Tror jeg sier hurra for at jeg fikk EL denne mnd :D Så får vi se om det fikk resultater ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Mye luft i magen om dagene, ikke bra i magen. Så smått litt murringer, men det kan være det blir blandet med luften i magen. Tror jeg sier hurra for at jeg fikk EL denne mnd :D Så får vi se om det fikk resultater ;)

Jeg har helt i starten på begge svangerskapene mine hatt eksremt mye luft i magen, og skikkelig "kolikk"-smerter, og sittet masse på do ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positiv? Gratulerer!

Hehe nei ikke positiv akkurat. Måtte bare si ifra til Frøkenanonym fordi vi har en testdate på torsdag.

Skimter en skygge strek på testen da. Er litt tidlig enda siden jeg bare er 8 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hehe nei ikke positiv akkurat. Måtte bare si ifra til Frøkenanonym fordi vi har en testdate på torsdag.

Skimter en skygge strek på testen da. Er litt tidlig enda siden jeg bare er 8 dpo.

Spennende! Lykke til, til deg også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...