Gå til innhold

Bikkjer skal IKKE bindes utenfor butikken!


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Nei, ikke sånn som jeg knyter båndet!

Og hvis de allikevel klarer å ta av halsbåndet så får de ikke med seg hunden uansett! <br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Knyter du tauet rundt hodet på bikkja, i tillegg til å knyte det fast en annen plass da, eller?

Isåfall, det høres bare litt ut som noe som muligens kan bli livsfarlig for bikkja di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har da vel og en travel hverdag! Betyr bare det at en må prioritere bedre!

Aldri skal bikkjene mine trenger å stå utenfor en butikk, fordi jeg har det så "travelt" at jeg ikke orker å ta hensyn. Butikkene stenger vel ikke før 23.00, så da har du jo en god halvtime på deg til butikken.

Jeg ville heller handlet, SÅ slappet av. Og jeg hadde også mye heller spist brødmat fremfor middag, om det ville bety at ingen hadde mulighet til å stikke av med/bli bitt av hundene mine.

HERREGUD DA, FOLKENS!

Du skal være forsiktig med å dømme andre etter ditt eget liv!

Det setter deg dessuten i et dårlig lys, og du virker ikke veldig oppegående!

Er du virkelig så lite intelligent at du ikke skjønner at imke alle bor i oslo sentrum med butikker åpne til 23?

Jeg går itufra at du aldri har hundene løse, eller går tur steder der andre hunder er løse... Tenk for en risiko de utsettes for?!!

nå begynner jeg å bli veldig provosert, pass på hva du hentyder!

Er det rart folk bruker KG som underholdning sier jeg bare... ?

Mange ufrivillige komikere her!

HUNDEN MIN ER DET KJÆRESTE JEG EIER, OG JEG KOMMER ALDRI TIL Å KOMME OVER DET OM HAN BLIR STJÅLET. Allikevel så er ikke livet perfekt og uten hindringer, og man gjør så godt man kan med de forutsetninger man har!

Livet er ikke svart/ hvitt!

Brødmat har jeg ikke råd til, jeg spiser stort sett mat fra bunnen med grisebillige råvarer, hundens matbudsjett er dyrere enn mitt! Uansett hva jeg spiser så må jeg på butikken, det skjønner du vel hvis du tenker deg om!!

Trekker meg ut av diskusjonen, orker ikke diskusjon på amøbenivå!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyter du tauet rundt hodet på bikkja, i tillegg til å knyte det fast en annen plass da, eller?

Isåfall, det høres bare litt ut som noe som muligens kan bli livsfarlig for bikkja di.

I rest my case ;) <br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Du skal være forsiktig med å dømme andre etter ditt eget liv!

Det setter deg dessuten i et dårlig lys, og du virker ikke veldig oppegående!

Er du virkelig så lite intelligent at du ikke skjønner at imke alle bor i oslo sentrum med butikker åpne til 23?

Jeg går itufra at du aldri har hundene løse, eller går tur steder der andre hunder er løse... Tenk for en risiko de utsettes for?!!

nå begynner jeg å bli veldig provosert, pass på hva du hentyder!

Er det rart folk bruker KG som underholdning sier jeg bare... ?

Mange ufrivillige komikere her!

HUNDEN MIN ER DET KJÆRESTE JEG EIER, OG JEG KOMMER ALDRI TIL Å KOMME OVER DET OM HAN BLIR STJÅLET. Allikevel så er ikke livet perfekt og uten hindringer, og man gjør så godt man kan med de forutsetninger man har!

Livet er ikke svart/ hvitt!

Brødmat har jeg ikke råd til, jeg spiser stort sett mat fra bunnen med grisebillige råvarer, hundens matbudsjett er dyrere enn mitt! Uansett hva jeg spiser så må jeg på butikken, det skjønner du vel hvis du tenker deg om!!

Trekker meg ut av diskusjonen, orker ikke diskusjon på amøbenivå!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Hvorfor handler du ikke bare stort når du først handler, da er det bare èn dag i uken hvor du behøver å slite deg ut med å gå hjem med hunden din før du drar på butikken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være forsiktig med å dømme andre etter ditt eget liv!

Det setter deg dessuten i et dårlig lys, og du virker ikke veldig oppegående!

Er du virkelig så lite intelligent at du ikke skjønner at imke alle bor i oslo sentrum med butikker åpne til 23?

Jeg går itufra at du aldri har hundene løse, eller går tur steder der andre hunder er løse... Tenk for en risiko de utsettes for?!!

nå begynner jeg å bli veldig provosert, pass på hva du hentyder!

Er det rart folk bruker KG som underholdning sier jeg bare... ?

Mange ufrivillige komikere her!

HUNDEN MIN ER DET KJÆRESTE JEG EIER, OG JEG KOMMER ALDRI TIL Å KOMME OVER DET OM HAN BLIR STJÅLET. Allikevel så er ikke livet perfekt og uten hindringer, og man gjør så godt man kan med de forutsetninger man har!

Livet er ikke svart/ hvitt!

Brødmat har jeg ikke råd til, jeg spiser stort sett mat fra bunnen med grisebillige råvarer, hundens matbudsjett er dyrere enn mitt! Uansett hva jeg spiser så må jeg på butikken, det skjønner du vel hvis du tenker deg om!!

Trekker meg ut av diskusjonen, orker ikke diskusjon på amøbenivå!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Jeg bor så langt unna Oslo som overhode mulig, og jeg er ikke stinn av gryn.

Men jeg sparer gjerne hundene mine stresset, og har de hjemme mens jeg tar meg en ekstra tur ut for å handle. Jeg har àldri påstått at dere ikke er like glad i hundene deres som jeg er i mine, men jeg skjønner ikke hvorfor dere orker å ta sjangsen, når det er fult mulig at de blir stjålet/glefser etter et fremmed menneske/blir stresset av å stå utenfor butikken!

Uansett hvor du bor, så er jeg rimelig sikker på at det ikke er umulig å ta seg en ekstra tur på butikken, eventuellt få noen andre til å handle for deg/handle på tur til jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være forsiktig med å dømme andre etter ditt eget liv!

Det setter deg dessuten i et dårlig lys, og du virker ikke veldig oppegående!

Er du virkelig så lite intelligent at du ikke skjønner at imke alle bor i oslo sentrum med butikker åpne til 23?

Jeg går itufra at du aldri har hundene løse, eller går tur steder der andre hunder er løse... Tenk for en risiko de utsettes for?!!

nå begynner jeg å bli veldig provosert, pass på hva du hentyder!

Er det rart folk bruker KG som underholdning sier jeg bare... ?

Mange ufrivillige komikere her!

HUNDEN MIN ER DET KJÆRESTE JEG EIER, OG JEG KOMMER ALDRI TIL Å KOMME OVER DET OM HAN BLIR STJÅLET.

Trekker meg ut av diskusjonen, orker ikke diskusjon på amøbenivå!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Man setter ikke det "kjæreste" man eier i risiko, enkelt og greit. Ingen ville satt barn de elsket overalt i risiko som ikke engang er nødvendig. Å trekke inn at diskusjonen er på amøbenivå har du nok klart på egen hånd... Det er ingen andre som gjør det så vidt jeg kan se.

Anonym poster: 0935617db28cdc4f24c675e8b69d2934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud, så får jeg en telefon fra bestemora mi...hun har stjålet en hund. Typisk :blink:

Hi-Hi.........kanskje hun er supersterk og har løftet med seg min på nesten 50kg........ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Hi-Hi.........kanskje hun er supersterk og har løftet med seg min på nesten 50kg........ :fnise:

Det er en pølsehund sier hun :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en pølsehund sier hun :forvirra:

Hmmm.......nei, da er det nok ikke min!

Hvilken pølsesize da? Wiener eller mere tykkpølsesize?? Får følge med på Savnet i avisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Det er på tide å innse at små hunder er ekstra attraktive for mennesker å stjele. De er enkle å få med seg, og de kan selges videre for en ganske solid sum. Store hunder blir selvsagt også stjålet, men det er ofte av andre grunner. Det er utrolig trist at folk mister hundene sine.

Jeg har aldri bundet min lille hund utenfor en butikk, og jeg kommer aldri til å gjøre det. Er alt for redd for å miste henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Hmmm.......nei, da er det nok ikke min!

Hvilken pølsesize da? Wiener eller mere tykkpølsesize?? Får følge med på Savnet i avisen!

Vet ikke helt, hun sier hun fant den i grøfta da hun skulle hente klesvasken. Men nå kom en mann hun syns er "trivelig" så hun måtte skynde seg å skifte så da la hun på. Herregud, gamle damer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så bare haletippen på katta mi rundt hjørnet her nå, jeg tror han er på vei sammen med en del andre løse elementer i nabolaget her oppover mot en ledig tomt de har fått nyss om for å lage seg en leir for sin rase hvor de tar sterk avstand mot de som ikke engang kan stå utenfor en butikk i ti minutter. Ja, de er pattedyr, men de nekter å innordne seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fare for at hunden blir stjålet når jeg er på jobb også, eller at barna blir kidnappet på vei hjem fra skolen... Man låser døra, og man lærer ungen hva man ikke gjør, men man slutter ikke å jobbe for å følge barn og for å unngå at folk bryter seg inn! Man tar de forhåndsregler og hensyn man har mulighet til, og så er vi alle sammen klar over at livet ikke er en disney- film!

Skal man slutte å kjøre bil fordi man kan krasje? Det er mye mer sannsynlig en det temaet i tråden her er, og konsekvensene mye større!

Hadde jenta vært bevisst på at dette kunne skhe så hadde hun nok sikret hunden mye bedre! Har sett at de fleste knyter en enkel knute som er lett å få opp... Da er det fort gjort å ta de med!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Hva er det med deg og den knuta???? En som stjeler en liten hund (som i dette tilfelle Gizmo) er vel ikke interessert i å gå med bikkja i bånd vel? Du skrev tidligere at du knøyt en knute som det tok 2 minutter å knyte opp!!! DET HAR DU TID TIL!??? Er det kjetting du går med eller? Eller har du en heftig hekseknyte på båndet rundt halsen på bikkja også? De som stjeler en liten hund løper jo vekk fra området, men den under armen.. Og er det en stor hun, som i ditt tilfelle, er det vel ikke så veldig langt til en bil den kan bli puttet i. Jeg skjønner deg ikke! Du må lissom slå to fluer i en smekk og gå tur med hunden din og handle samtidig, og skylder på tidsklemma! I tillegg skylder du på at folk er så hysteriske og at man har grunn til å være redd alt mulig. Ja, selvfølgelig. Man kan kræsje i bil, man kan bli overfalt. Men tar man forhåndsregler så minker sannsynligheten. Det ser ikke en person ofte, men samlet sett skjer det ofte nok, og en gang er en gang for mye. Og du kan gjøre noe med det. SLUTT Å SETT HUNDEN DIN UTENFOR BUTIKKEN ALENE!!!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Men katter kan gå løse ute? Er ikke dette rasisme?

:fnise:

Jeg har enda til gode å se katter bundet utenfor butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Jeg har enda til gode å se katter bundet utenfor butikker.

De kan jo bli stjålet de også? Det er mange kattepuser som koster masse penger i innkjøp. Skal de bare gå løse utenfor butikken og vente på eieren sin de, da? Eller vente hjemme i en trang leilighet/villa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

De kan jo bli stjålet de også? Det er mange kattepuser som koster masse penger i innkjøp. Skal de bare gå løse utenfor butikken og vente på eieren sin de, da? Eller vente hjemme i en trang leilighet/villa?

Min katt ble stjålet, gamle kleptomane damer altså, de er jo helt ville!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tips om at tjukkepusen min og endel andre puser har slått leir oppe i Maridalen. Det er visst veterinærer og noen fra byrådet på vei opp dit for å sjekke ut forholdene. Jeg synes det er veldig unødvendig å protestere på den måten. De har jo vann og for hjemme. De misliker tydeligvis at hunder skal bindes mens de venter på eieren, men det har de da egentlig ikke noe med? De er jo en helt annen rase?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

De kan jo bli stjålet de også? Det er mange kattepuser som koster masse penger i innkjøp. Skal de bare gå løse utenfor butikken og vente på eieren sin de, da? Eller vente hjemme i en trang leilighet/villa?

Man får ha de under genseren mens man handler. Det er fordelen med å ha katt. Det er verre å skjule en grand danois.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...