Gå til innhold

Tørr, kløende hodebunn, "flass", flatt hår.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med tørr og kløende hodebunn som driver meg til vannvidd. Går med lue på jobb fordi jeg er redd noen skal se den tørre "flassende" hodebunnen min eller at det skal komme hudflak på klærne etter kløing. Trenger derfor tips til hva jeg kan gjøre, hvilke produkter, etc. Har sensitiv hud og atopisk eksem (mistenker også perioral dermatitt). For øyeblikket bruker jeg butikk shampo og balsam pga litt dårlig råd og fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe ellers.

Har også tynt hår som virker veldig flatt til tider, så jeg trenger tips til produkter som kan gi meg litt mer volum.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vinteren får jeg også veldig tørr og kløende hodebunn, og det som funker veldig bra for meg er å bruke Kerastase biotic-serien. Beroliger hodebunnen og nøytraliserer den for at den skal bli friskere. Jeg bruker den vanlige for tørt hår, men de har også en som også tar for seg flass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med det samme. Aveda sin shampo og balsan "Scalp relief" funka bra for meg. Ikke spesielt dyr på lookfantastic :) Mange reagerer på sls, og så vidt jeg vet inneholder ikke Aveda det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar begge to, skal prøve ut produktene dere har nevnt. Holder på å bli sprø her altså, klør ekstra mye akkurat nå pga at jeg har vært svett i toppen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med det sammme i over ti år. Konstant hele året! Men jeg får også sår i hodebunn... Er noen ganger slik at jeg klør meg til blods, men andre ganger er det skorper som kommer av seg selv. Jeg begynte med Lazenza remedy shampoo og mint revitalizer balsam(tror det er sånn det skrives). Disse produktene skal være rene! Og selvom jeg plages noe med tørr hodebunn og flass og noen småsår enda så er jeg MYE bedre. Blir værre i de periodene jeg ikke har mulighet til å vaske håret annenhver dag. Håret mitt er nå også fult av volum, noe jeg slet med at jeg ikke hadde da jeg var yngre. Jeg føner alltid håret mitt da, selvom dette ikke er bra, og da føner jeg det opp ned. Bøyer hodet frem og får løftet røttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIO + sin acitve serum er god mot flass og kløe, den har en spiss tut som gjør at man kommer til i hodebunnen. Kjøpte den på en frisørsalong for en tid tilbake. Den brukes etter hårvask, og skal ikke vaskes ut. I samme serien finner du også en shampo du kan bruke, men den lukter helt forferdelig :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...