Gå til innhold

Innekatt stukket av på hytta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en innekatt, som vi skulle ta med på hytta i sommeren. Han ville ikke inn i buret når vi skulle dra så han lå rolig på fanget mitt hele turen. Når vi kom til hytta så skulle jeg løpe inn med han, men han hoppet ut av armene mine. Klarte ikke fange han. Han har vært borte siden mandag. Vet ikke hva jeg skal gjøre... Han har aldri vært ute før, og han vet heller ikke hvor "hjem" er. Ettersom han aldri har vært her før. Er kjempe bekymret og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hjelp! Trenger tips eller hva som helst... Er helt ute og klarer ikke sove om natten..

Anonymous poster hash: 5f1df...075

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hofmann

Gå ut om natten/skumringen, og rop på den. Den er tryggere da, så det er større sjanse for at den svarer deg. Sannsynligvis er den en eller annen plass i nærheten, en eller annen plass rundt hytta, innenfor en radius på kanskje et par hundre meter.

 

Og la ketten være ute! Nå ser du jo selv hvordan den lengter etter ikke å være innekatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda:( føler med deg ts.

Jeg ville også ropt på ham,og tatt en ekstra titt opp i trærne og under evt.terasse og andre steder i området der han kan ha gjemt seg.Min katt forsvant en gang på hytten,og jeg fant ham igjen sittende oppe i et tre 20 meter unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut om natten/skumringen, og rop på den. Den er tryggere da, så det er større sjanse for at den svarer deg. Sannsynligvis er den en eller annen plass i nærheten, en eller annen plass rundt hytta, innenfor en radius på kanskje et par hundre meter.

 

Og la ketten være ute! Nå ser du jo selv hvordan den lengter etter ikke å være innekatt.

 

For en idiotisk ting å si. Du vet sikkert ikke at flere raser skal være innekatter, og at oppdrettere krever dette.

Anonymous poster hash: 5507f...2da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For en idiotisk ting å si. Du vet sikkert ikke at flere raser skal være innekatter, og at oppdrettere krever dette.

Anonymous poster hash: 5507f...2da

 

 

Det er ikke for kattens beste, det er for oppdretterens. Eventuelt er katterasen så dårlig avlet at den ikke klarer seg ute, da lurer jeg på om det er en rase verdt å føre videre, om den er så svakelig.

Anonymous poster hash: 2cca5...765

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å ropt etter han veldig mye. Roper og går rundt med godis som han elsker. Har satt ut mat og vann, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre enn å gå rundt å lete. Han har aldri vært ute før, så vet ikke helt hvordan han kan savne det ettersom han ikke vet hvordan det er.

Håper på det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heng opp lapper om det er noen hytter i nærheten så andre også kan lete etter katten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lokalavisen i hytteområdet. De kan skrive om den, legge ved bilde og skape et engasjement.

 

Facebook der du ber folk dele innlegget kan også være effektivt har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Gå ut om natten/skumringen, og rop på den. Den er tryggere da, så det er større sjanse for at den svarer deg. Sannsynligvis er den en eller annen plass i nærheten, en eller annen plass rundt hytta, innenfor en radius på kanskje et par hundre meter.

 

Og la ketten være ute! Nå ser du jo selv hvordan den lengter etter ikke å være innekatt.

En katt kan ikke savne noe den aldri har opplevd! 

Jaktinstinktet er der, ja! Og den får utløpt den inne også. En katt jakter naturligvis på alt, føtter, leker, andre dyr, insekter, ja alt! 

En katt elsker å klatre, og det kan den også gjøre inne. Ved å ha noe som kalles for kattehyller. 

 

Det å si at kan bør få være ute er helt feil. En utekatt har større sjanse for å dø for tidlig, enten av skader, sykdom eller ulykker. Har mistet to katter som var utekatter, de døde alt for tidlig. Og han jeg har nå er innekatt, og kommer til å ha han i mange, mange, mange år! 

Han trives inne og har det som plommen i egget! 

 

Til TS. prøv å lokke med godbiter. Sett ut mat og drikke. Det kan kanskje tiltrekke andre dyr, men vet ikke hvordan området rundt er. 

Sitt ute litt, se om den kommer da. Uten at du sitter å roper og gauler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser du nok aldri igjen. Sorry.

Anonymous poster hash: 8efda...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt kan ikke savne noe den aldri har opplevd! 

Jaktinstinktet er der, ja! Og den får utløpt den inne også. En katt jakter naturligvis på alt, føtter, leker, andre dyr, insekter, ja alt! 

En katt elsker å klatre, og det kan den også gjøre inne. Ved å ha noe som kalles for kattehyller. 

 

Det å si at kan bør få være ute er helt feil. En utekatt har større sjanse for å dø for tidlig, enten av skader, sykdom eller ulykker. Har mistet to katter som var utekatter, de døde alt for tidlig. Og han jeg har nå er innekatt, og kommer til å ha han i mange, mange, mange år! 

Han trives inne og har det som plommen i egget! 

 

Til TS. prøv å lokke med godbiter. Sett ut mat og drikke. Det kan kanskje tiltrekke andre dyr, men vet ikke hvordan området rundt er. 

Sitt ute litt, se om den kommer da. Uten at du sitter å roper og gauler. 

 

Ungene dine har også større sjangse for å dø tidlig om du slipper dem utenfor ytterdøren, men jeg tror vi alle kan være enige om at de har et rikere liv om de får lov til å være ute likevel. Synes det er helt sykt å tenke på den måten dere gjør. Dette er levende vesen, ikke kosedyr. Vil du ha et burdyr så skaffer du deg en jævla fisk.

 

 

Anonymous poster hash: 9276b...d15

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Fordi reven sannsynligvis har fått seg et herremåltid, dessverre.

Anonymous poster hash: 8efda...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi reven sannsynligvis har fått seg et herremåltid, dessverre.

Anonymous poster hash: 8efda...b13

Reven tar veldig, veldig sjeldent voksne katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør nok det sjeldent ja, men det kan skje. Vår katt på like under ett år ble angrepet av noe som sannsynligvis var en rev. Han hadde flere bitt, blant annet på halen. Og han er vant til å være ute. Heldigvis ble han ikke tatt, men man forstår jo at det er mulig. Katten til ts er ikke vandt til å være ute, kjenner ikke til farene i skogen, og kan derfor bli en lett bytte. Men mest sannsynlig er katten redd, vet ikke hvor han er og begynt å vandre eller noe.

Anonymous poster hash: 235bf...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt kan ikke savne noe den aldri har opplevd! 

Jaktinstinktet er der, ja! Og den får utløpt den inne også. En katt jakter naturligvis på alt, føtter, leker, andre dyr, insekter, ja alt! 

En katt elsker å klatre, og det kan den også gjøre inne. Ved å ha noe som kalles for kattehyller. 

 

Det å si at kan bør få være ute er helt feil. En utekatt har større sjanse for å dø for tidlig, enten av skader, sykdom eller ulykker. Har mistet to katter som var utekatter, de døde alt for tidlig. Og han jeg har nå er innekatt, og kommer til å ha han i mange, mange, mange år! 

Han trives inne og har det som plommen i egget! 

 

Til TS. prøv å lokke med godbiter. Sett ut mat og drikke. Det kan kanskje tiltrekke andre dyr, men vet ikke hvordan området rundt er. 

Sitt ute litt, se om den kommer da. Uten at du sitter å roper og gauler. 

 

5 år i frihet, med spennende eventyr ute, eller 15 år fast inne i en leilighet...

Hadde tatt de 5 åra gitt, å holde en katt inne er ren egoisme.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reven tar veldig, veldig sjeldent voksne katter.

Det er som oftest rett, men den tar voksne katter som er syke eller svake på andre måter og TS sin katt har en stor svakhet og det er at den er en innekatt som ikke er vant til farene som truer bak et hvert tre ute.

Vi bor på gård og har alltid hatt flere katter og i hvertfall tre voksne har blitt tatt av reven de siste årene.

Det er selvfølgelig ikke morsomt, men dessverre en realitet.

Anonymous poster hash: 8efda...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reven tar veldig, veldig sjeldent voksne katter.

Jeg har hørt om det. Katten til noen vi kjenner lekte med en rev et sted i Bø, på hjemstedet dens. Dette hendte flere dager på rad og eierne syntes det var litt morsomt, tredje dagen kom det en rev til og eierne av katten så at revene satt og spiste på noe. Siden har de ikke sett katten sin.

Anonymous poster hash: 2dca8...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det skje, men man trenger ikke skremme TS med slike historier. Da jeg mistet min katt på hytta leita jeg I en uke. I mellomtiden fant jeg 5 små revebabyer som var nysgjerrige på meg. Og jeg så pels som var veldig lik katten min sin. Viste seg at ho hadde det helt fint og lå gjemt under en hytte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...