Gå til innhold

Noen som kan svare. Starelisert hokatt som har løpetid?


KittyCat1

Anbefalte innlegg

Hei, for og spør om det kårt:

Hvordan kan jeg stoppe/avbryte løpe tiden til hokatten min uten og innblandet p-pillen?

Bakgrunnshistore:

Har ei ho katt som er 8år gammel, hun ble sterilisert for 1-2 år siden. Hun har gått på p-pillen hele livet sitt så har aldrig vært i løpetid mens hun har gått på p-pillen.

Noen uker før hun ble sterilisert, stoppet jeg og gi p-pillen og hun havnet i løpetid, så hun var i løpetiden når hun ble sterilisert. Veterinæren fant mange svulster i hele livmoren og på eggstokkene, de sa det så veldig stygt ut, så de fjernet alt som var og åpnet henne litt lengre opp for å se om det var tegn på spredning. Det var det heldigvis ikke, som de kunne se Værtfalt. De sier nå at det har gått såpass lang tid siden steriliseringen at de fikk fjernet alt som var at det ikke har spredd seg.

Det skal jo være umulig og få løpetid når alt er fjernet, å veterinæren sa selv det skulle gå over.

Grunnen til jeg vil finne en måte og stoppe løpetiden hennes på er forde at vær gang hun har kommet i løpetid å vært med en hannkatt, så har hun fått blærebetennelse og måtte gått på antibiotika, og blir helt forandret i oppførselen.

Hun kan ikke gå på antibiotika hele tiden heller akkurat.

Nå holder jeg henne inne, og hun går rundt i hele huset å gauler siden hannkatten er utenfor å gauler. Har prøvd å skremme han vekk men han kommer alltid tilbake å ligger å sover utenfor hos oss hele natten lang.

Er det farlig og holde henne inni i løpetiden ? Er det farlig om hun ikke får gjort seg ferdig ? Og kommer det til å gå over selvom jeg holder henne inne? Og ca hvor lang tid vil det ta før det går over?

Jeg trenger råd, erfaringer,opplevelser dere har hatt?

Og forskjellige muligheter som kan hjelpe for denne situasjonen .?

Setter pris på svar! Takk til dere som tar dere tid og tar dette seriøst.

Veterinæren har ikke sakt til meg noen muligheter. De syntes bare det er rart og at tydeligvis noen er i løpetiden selv om alt er vekk og at det går vell over ettervært.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende ?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er så ille at hun får betennelser, ville jeg holdt henne inne når hun har løpetid. Hvor ofte har hun løpetid? Kan du ikke høre med veterinæren hvorfor hun fortsatt får løpetid nå når hun er sterilisert?

Anonymous poster hash: 7a1ba...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja prøver nå å holde henne inne men ikke alltid like lett når hun prøver å komne seg ut hele tiden. Hmm tror kanskje d er 2 mnd siden sist ca hun hadde løpetid. Men har aldrig holdt henne inne i den perioden før så vett ikke hvor lenge hun kan holde på. Jo har prøvd å spør vetrinæren før men deg virket ikke helt som de har noe korrekt svar. Men trenger noe for å forhindre denne løpetiden, siden kan jo ikke gå til vetrinæren vær mnd siden hun har blærebetennelse å må på antibeotika, å det er heller ikke sunt å gå på for ofte.

Løpetiden har pleid før å gå over ganske kjapt men da har hun jo vært ute og kommer hjem med smerter, så ikke så rart hun stoppet når hun har vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være rester av hormoner igjen. Mye mulig de ikke fikk tatt absolutt alt. Men du har ikke sterilisert. Du har kastrert katten din.

Det hender at noen katter får løpetid etter kastrering. Det er mer vanlig med sterilisering, for der fjerner de ikke alt. Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med Bjarne O. Braastad. Han er vel Norges eneste atferdsspesialist på katter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for svar!! :) og takk for all informasjon ! :)

Veterinæren er tydeligvis kanskje ikke så flink til å gi meg informasjon om ho, siden de sa steralisering ho fikk,

Og d står i sjornalen hennes også som jeg har fått av de. :S

Og skal ta å prøve å få kontakt med han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p-piller er noe dritt, og skaper mer problemer enn det løser. Du skulle ha kastrert hun fra første stund. 

Svultsene kommer mest sannsynligvis av p-pillene! 

 

 



Anonymous poster hash: 46688...612
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei takk for svar!! :) og takk for all informasjon ! :)

Veterinæren er tydeligvis kanskje ikke så flink til å gi meg informasjon om ho, siden de sa steralisering ho fikk,

Og d står i sjornalen hennes også som jeg har fått av de. :S

Og skal ta å prøve å få kontakt med han. :)

Ja, dyrleger er litt teite der. De sier sterilisering om hunnkatter, mens så har de egentlig kastrert. Men så har du noen som faktisk steriliserer også. Ring og hør hva de faktisk har gjort. Om de har fjernet det meste inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og takk dere som svarer ! Er faktisk veldig fulstrert av dette her! Og føler meg så slem mot lille jenta mi som mjauer etter hannkatten inne fra å ligger å gnir seg osv.. Kan ikke holde henne inne for alltid! Så må snart bare slippe henne ut :/ hun har holdt på i 3 uker nå å det gir seg ikke før hun får seg noe virker det jo som for og si det sånn :(

Hun sover i mine armer om natta å maler d er d beste! Men jeg må finne en løsning nå fort. Prøvd å gi henne blaut for for å gjøre urinveiene sunne, for å forebygge at hun ikke skal få det vist det kan hjelpe i det hele tatt da. Jeg kan ikke holde henne inne stort lengre.

Endret av KittyCat1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dyrleger er litt teite der. De sier sterilisering om hunnkatter, mens så har de egentlig kastrert. Men så har du noen som faktisk steriliserer også. Ring og hør hva de faktisk har gjort. Om de har fjernet det meste inni der.

Takk! Ja må ringe å høre, men må finne en måte og forhindre værtfalt blærebetennelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p-piller er noe dritt, og skaper mer problemer enn det løser. Du skulle ha kastrert hun fra første stund.

Svultsene kommer mest sannsynligvis av p-pillene!

Anonymous poster hash: 46688...612

Ja jeg vet, men jeg var under 18 å gikk på skole og tjente ingen penger, så min mor tok den avgjørelsen. Jeg viste Desverre ikke at p-pillen var så farlig før d var for sent :,(

Og hadde jeg vist alt jeg vet nå, så hadde jeg overtalt min mor på en måte å prøvd å tjent opp penger på en måte selv!! Men vi hadde også ikke bare ei jente pus, vi hadde 4 som måtte ble sterelisert.. Å lite penger som gjøre til at d tok sin tid før vi fikk gjort det, men nå tjener jeg penger selv og gjør alt jeg kan for at de skal ha det beste livet å at jeg skal gjøre alt mest mulig rikitg! Å d er alt jeg kan gjøre nå.

Og vi viste ikke at p-pillen Var så farlig før så og si det allerede hadde kommet svuller..

Og ja svullstene kom av p-pillen.

Det skulle vært ulovlig og selge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være rester av hormoner igjen. Mye mulig de ikke fikk tatt absolutt alt. Men du har ikke sterilisert. Du har kastrert katten din.

Det hender at noen katter får løpetid etter kastrering. Det er mer vanlig med sterilisering, for der fjerner de ikke alt. Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med Bjarne O. Braastad. Han er vel Norges eneste atferdsspesialist på katter.

Okei takk for svar!! :) og takk for all informasjon ! :)

Veterinæren er tydeligvis kanskje ikke så flink til å gi meg informasjon om ho, siden de sa steralisering ho fikk,

Og d står i sjornalen hennes også som jeg har fått av de. :S

Og skal ta å prøve å få kontakt med han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for svar!! :) og takk for all informasjon ! :)

Veterinæren er tydeligvis kanskje ikke så flink til å gi meg informasjon om ho, siden de sa steralisering ho fikk,

Og d står i sjornalen hennes også som jeg har fått av de. :S

Og skal ta å prøve å få kontakt med han. :)

Dyrleger sier dessverre sterilisering istedet for kastrert selv om katten er kastrert fordi det er det folk er vant med. Mye mulig hun er kastrert altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også melde deg inn i kattegruppa på facebook. Mange flinke damer og herrer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...