Gå til innhold

Dersom du hadde startet " frueblogg" eller "ektemannblogg", hvordan ville det sett ut?


absinthia

Anbefalte innlegg

Jeg måtte bare reflektere litt over dette med å definere sin rolle ut fra partneren og kom frem til at det jaggu ikke ville vært noe særlig rosa preg over saken eller bilder av flotte antrekk og vakkert hjem, om jeg skulle blogget om å være " Lydteknikersamboer" - spesielt ikke nå som jeg er hjemme med bekkenløsning med en svær mage som er i veien for alt mulig.

Eksempelet mitt på hvordan det ville vært, kommer siden: ble avbrutt av barn, siden mannen sover på grunn av arbeidsoppdraget han hadde sist.

Noen andre kan godt begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IT-Frue

Dagen startet med å hjelpe barnet hans opp og ut til skolen

Så dro vi begge på jobb.

Kom hjem, ryddet litt, lagde mat, ryddet litt mer.

Hele gjengen spilte pc spill sammen.

Uhm...ikke veldig glamorøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniørstudentfrue :P

Nei, jeg vet ikke jeg. Jeg er ikke en person som ville brettet ut livet mitt på en blogg, så tror den hadde vært ganske tom.

Men hadde kanskje skrevet "i dag har vi begge vært på foredrag og har nå laget middag og ser nå walking dead" og så hadde det vært et bilde av meg med håret til alle kanter og en stor grå joggebukse og en stor t-skjorte som jeg har dratt fram fra mannens skap. :fnise: Har ikke sånne søte kosedresser som andre fruer har.



Anonymous poster hash: 6d079...135
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivilingeniørfrue.

Den hadde handlet om hans glamorøse kontorjobb, min tilsvarende glamorøse kontorjobb, og vår datters hverdag i barnehage.

Ispedd litt barnevennlige middager, noe trening, turer ut med akebrett eller bæremeis, besøk av/hos besteforeldre og tanter/onkler, turer på lekeplassen, husarbeid og en fotohobby.

Anonymous poster hash: e3dc8...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemutvikler-frue. Mannen min er superflink på tekniske ting, så utseendemessig hadde bloggen vært flott.

Spørsmålet er hvor givende den hadde vært å lese for andre. Jeg hadde nok kunnet funnet på å ta noen "diskusjonsinnlegg" om viktigheten av mitt yrke, hvordan det føles å kun være vikar på et arbeidssted versus det å være fast ansatt, likestilling i arbeidslivet, bøker jeg har lest, filmer jeg har sett, filmer jeg lengter om at skal komme for salg i Norge. Noen saker om helse-Norge hadde det nok også blitt.

Skal innrømme at jeg har fått en oppfordring fra ene tanta mi om å starte en blogg siden jeg har vært så oppgitt over at man må ha hundre års arbeidserfaring før man får en arbeidskontrakt på en fast jobb. Jeg er bare litt engstelig over at kun mine aller nærmeste hadde lest den, og dermed hadde det ikke vært så fornuftig bruk av tida mi.

Samtidig så hadde det også kommet statistikker over mine husmoroppgaver med hvor mange klesvasker jeg rakk å ta i vaskemaskinen i dag. :P Og selvsagt hvor mange ganger jeg vant over ungen/hvor mange ganger ungen vant over meg i ulike spill som vi har her hjemme. :)



Anonymous poster hash: 78762...069
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom jeg igang min sannsynlige utgave av en " frueblogg"

Bilde av dagens antrekk i anledning tissetur med hunden: sliten mammajeans, rød ullgenser, stor, uformelig, millitærgrønn anorakk, med plass til magen og lilla metallic vintersko.

I dag har jeg virkelig stått på, jeg har: levert minstemann i barnehagen, etter å ha sendt storebror på skolen og stukket innom butikken på vei hjem. For å lade opp bekkenet, til ca ett kvarters rydding i kjeller, brukte jeg nesten to timer i sofaen med kg og å hekle et slikt " Mollie flowers teppe" : http://tusenideer.no/har-du-lyst-til-lage-et-slikt-teppe-kan-du-se-hvordan-du-hekler-de-sote-blomstene/ til barn nr 5.

Etter å ha tilbragt ett kvarter med å fylle en søppelsekk med skrot i kjelleren var jeg såpass sliten at det igjen var tid for en lang pause i sofaen med kg og hekling.

Og vips.. så var det tid for å tenke på henting av barn i barnehage, middag mm.

Rakk også å snakke litt med mannen, da jeg vekket ham litt før han skulle hente minstemann i barnehagen - han er jammen en hyggelig fyr, når man først ser ham!

" bilde av mannens fasjonable antrekk: svart jeans, svart t- skjorte"

( De påfølgende 100 innleggene, med bilde av mannen kommer til å se helt like ut, eneste forskjell kommer til å være skjeggstussen og kanskje med eller uten hestehale. Her høres det ut som om jeg er misfornøyd, med klesstilen, men det er jeg ikke - synes den er helt perfekt! )

Innerst inne er vi egentlig en aktiv familie, det er bare slik at siden vi ikke alltid er våkne på samme tid av døgnet, er på samme sted og heller ikke har så veldig mange helger sammen, så liker vi å gjøre helt normale ting hjemme.. Våre helger blir sjelden fylt med fart og spenning, da vi synes det er så hyggelig å være hjemme når vi først kan være det samtidig, men i blant skeier vi faktisk ut med et besøk til svigers, andre ganger er de eldste barna hjemme på besøk. - Da liker vi også å gjøre helt standard ting: se film, lage mat, være ute, grille osv..

Da vi lagde middag, sørget vi for at minstemann hadde nesa i ipaden - Takk Gud for den oppfinnelsen! ..og siden minstemann fikk lov, så måtte jo storebror også få lov.

"Bilde av barn som er opptatt av iPad, - en med tusjstreker i ansiktet og av en god, men ikke billedskjønn potetgryte"

Etter middag, dro mannen på jobb, hunden bestemte seg for å åpne døra og lufte seg selv, slik at jeg ble nødt til å la barn være barn og løpe etter hunden, som hadde andre planer enn å komme når jeg ropte.

Da barna var i seng, satt jeg på kg, heklet og hadde tv som bakgrunnsstøy.

Og slik hadde det gjentatt seg, med små forandringer..... ( ihvertfall frem til nykommeren kommer ut og hilser på resten av familien)

Teknikeren er forøvrig hjemme noen kvelder også, da sitter vi begge med tv som bakgrunnsstøy, han nerder med å forske på lydbølger o.l. Jeg forsker på det jeg lurer på akkurat da, eller ett eller annet prosjekt jeg har lyst til å gjøre. - Dersom jeg skulle skrevet om det siste ville det blitt en ganske forvirrende blogg, som hadde handlet om alt fra musikk, til kjemi, håndarbeid, eldre historie, hagearkitektur, pedagogikk, fundering over politikk, dyrking av vekster og sikkert en hel del annet,

Bildeserien "oppussing av 2. Etasje" ville gått over lang tid, med umerkelige fremskritt.

....og sånn går no dagan..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musikerfrue? Nei, kjære vene. Jeg ville aldri definert meg utfra mannen.

Vi var på en gig her om kvelden, han spilte, og jentene flokka seg rundt ham. Etterpå spiste vi sammen med de andre musikerfruene og bandet.

Ikke særlig spenstig ;)

Endret av Vind
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikerfrue? Nei, kjære vene. Jeg ville aldri definert meg utfra mannen.

Jeg var på en gig, han spilte, og jentene flokka seg rundt ham. Etterpå spiste vi sammen med de andre musikerfruene og herrene.

Ikke særlig spenstig ;)

Haha, minner meg litt om å være med mannen på jobb/ konsert.

Jeg står et sted i nærheten av miksebordet, alle i bandet hilser og forteller meg at mannen er et geni. Musikere som er på konserten spør etter telefonnummeret til mannen og menn kommer for å være kompis fordi han har makt over en fin ting med knotter som koster noen hundretusener, noen damer tror han er en kjent musiker og vil gjerne bli kjent, men han er heldigvis opptatt av å gjøre en jobb. ;)

Så må jeg dra hjem, rett etter konserten, fordi jeg ikke kan være oppe og rigge ned til klokken er 4 eller senere, om de skal plukke ned en hel scene.

Misunner ham egentlig all skryten han får da, skulle ønske at noen genierklærte meg etter at jeg hadde vært på jobb. Jeg prøvde meg en gang, med å si at ingen får så mange klemmer som barnehagefolk på jobb, men han får jo klemmer også.

Når jeg tenker meg om, så har jeg nok insideinfo til en blogg om små søte og sære ting man ikke visste om kjente norske og noen kjente utenlandske musikere, men føler at det ville vært litt uetisk, selv om det er mest positivt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, minner meg litt om å være med mannen på jobb/ konsert.

Jeg står et sted i nærheten av miksebordet, alle i bandet hilser og forteller meg at mannen er et geni. Musikere som er på konserten spør etter telefonnummeret til mannen og menn kommer for å være kompis fordi han har makt over en fin ting med knotter som koster noen hundretusener, noen damer tror han er en kjent musiker og vil gjerne bli kjent, men han er heldigvis opptatt av å gjøre en jobb. ;)

Så må jeg dra hjem, rett etter konserten, fordi jeg ikke kan være oppe og rigge ned til klokken er 4 eller senere, om de skal plukke ned en hel scene.

Misunner ham egentlig all skryten han får da, skulle ønske at noen genierklærte meg etter at jeg hadde vært på jobb. Jeg prøvde meg en gang, med å si at ingen får så mange klemmer som barnehagefolk på jobb, men han får jo klemmer også.

Når jeg tenker meg om, så har jeg nok insideinfo til en blogg om små søte og sære ting man ikke visste om kjente norske og noen kjente utenlandske musikere, men føler at det ville vært litt uetisk, selv om det er mest positivt. :)

Herlig. Du uttrykker det bedre enn jeg kan men kjære så gjenkjennelig. Likevel kan jeg forstå interessen når de gjør en slik jobb som din gjør. Da er det godt at de faktisk holder fokus på jobben sin og å gjøre den skikkelig. Nei, det er kanskje best å ikke skrive den bloggen, selv om den nok ville generere interesse og lesertall. Barnehage er viktig arbeid. :blomst: For jobben du gjør og for dette fine innlegget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singelfrua her :D

Kanskje jeg skulle ha skrevet om de vellykka datene, men ingen kontakt senere.

Om min tid på jobb, henting og levering fra bhg.

Høydepunkt: handle helt alene på rema hahaha

Ebay, iherb tips :-D

Anonymous poster hash: 68e84...cb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldatfrue?

Tja, det hadde vel vært en overvekt av alenemiddager, en altfor tom seng og hvor kjipt det er å ikke ha muligheten til å delegere bort litt husarbeid innimellom.

Spedd ut med noen fiffige arrangementer 2-4 ganger i året, noen overbookete helger og hele helger i joggebukse foran se og/eller spill.

Det er lite av det med å være med han på jobb, gitt :P

Endret av Derpinaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Mannevondsingelfruebloggen!

Det hadde blitt en blogg om tilværelsen som livskunstner, den evindelige kampen mellom å være konstant rappkjefta og småilter tullejente og seriøs og fornuftig kvinne. En blogg som ville ha handlet om bøker kjøpt inn som blærefyll i bokhylla, fire klesskap med ingenting å ha på seg, og flerfoldige kartonger fulle av kosmetikk. Iblant ville det komme sure oppgulp av ramsalt misantropi, og kanskje et og annet innlegg om å ha overvurdert sine egne drikkevaner og undervurdert alkoholens virkninger. Muligens ville jeg også ha skrevet om mine ødelandstendenser når det kommer til mat og shopping - om ikke annet enn for å advare resten av omgivelsene.

Siden jeg er avhengig av å fremstå som seriøs arbeidsmessig, ville jeg latt arbeidslivet være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannevondsingelfruebloggen!

Det hadde blitt en blogg om tilværelsen som livskunstner, den evindelige kampen mellom å være konstant rappkjefta og småilter tullejente og seriøs og fornuftig kvinne. En blogg som ville ha handlet om bøker kjøpt inn som blærefyll i bokhylla, fire klesskap med ingenting å ha på seg, og flerfoldige kartonger fulle av kosmetikk. Iblant ville det komme sure oppgulp av ramsalt misantropi, og kanskje et og annet innlegg om å ha overvurdert sine egne drikkevaner og undervurdert alkoholens virkninger. Muligens ville jeg også ha skrevet om mine ødelandstendenser når det kommer til mat og shopping - om ikke annet enn for å advare resten av omgivelsene.

Siden jeg er avhengig av å fremstå som seriøs arbeidsmessig, ville jeg latt arbeidslivet være i fred.

Litt Bridget Jones, altså! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meglerfrøken

Automasjonsingeniørfrue, hadde jeg blitt.

Aner ikke hva mannen min gjør når han er på jobb, for å være ærlig. Og livet mitt består av å stå opp, trene, lese/jobbe, lunsj, fortsette å sjonglere jobb og studier. hjem. middag. sove på sofaen i en altfor stor joggebukse og en utvasket t skjorte.

Så gjentas det. Innimellom et kafebesøk, en ferietur, langhelg, eksamenstid etc.

Åh, jeg har det så dørgende kjedelig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automasjonsingeniørfrue, hadde jeg blitt.

Aner ikke hva mannen min gjør når han er på jobb, for å være ærlig. Og livet mitt består av å stå opp, trene, lese/jobbe, lunsj, fortsette å sjonglere jobb og studier. hjem. middag. sove på sofaen i en altfor stor joggebukse og en utvasket t skjorte.

Så gjentas det. Innimellom et kafebesøk, en ferietur, langhelg, eksamenstid etc.

Åh, jeg har det så dørgende kjedelig! :(

Du får insistere på å være med ham på jobb en dag, det er jo litt urettferdig at så mange fruer går intetanende rundt, mens fotballfruer, komikerfruer o.l. kan være med på jobb innimellom og i tillegg havne i media, når de er det.

Jeg synes ikke det gjør noe at det kommer i se og hør eller vg, men det er jo litt festlig om en tenker på hvordan det hadde vært om de dekket automasjonsingeniørfruens tilstedeværelse og jeg synes jo ellers at det er litt betegnende på samfunnet at bloggere gjerne er førstesideoppslag, mens viktigere ting står med liten skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Du får insistere på å være med ham på jobb en dag, det er jo litt urettferdig at så mange fruer går intetanende rundt, mens fotballfruer, komikerfruer o.l. kan være med på jobb innimellom og i tillegg havne i media, når de er det.

Jeg synes ikke det gjør noe at det kommer i se og hør eller vg, men det er jo litt festlig om en tenker på hvordan det hadde vært om de dekket automasjonsingeniørfruens tilstedeværelse og jeg synes jo ellers at det er litt betegnende på samfunnet at bloggere gjerne er førstesideoppslag, mens viktigere ting står med liten skrift.

hehe, ja, kanskje det? Da får jeg iallefall sitte i helikopter ut i Nordsjøen;) Det er jo noe jeg kan skrive om bare der! Nå når oljeprisen er så ustabil, kanskje jeg kan havne på forsiden av Dagens næringsliv?

hehe!

Nei, jeg er nok for privat av meg, og har en litt for rutinepreget hverdag til å kunne fenge massene:)

Kudos til de som blogger og som fenger leserne sine! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herr Vind lener seg over skulderen min: Jeg er glad du ikke blogger om oss, jeg. :fnise:

Mannen hadde syntes det var dødspinlig om jeg begynte å blogge om oss, antagelig hadde han gravd seg ned i skam og gremmelse. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde syntes det var dødspinlig om jeg begynte å blogge om oss, antagelig hadde han gravd seg ned i skam og gremmelse. :fnise:

Haha. Jeg må kanskje finne på noe bedre å kalle ham enn her Vind. Vi er jo egentlig ikke gift, men jeg synes liksom det blir greit å gjøre han litt mer anonym så da valgte jeg det. Kjæresten er kanskje mer rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...