Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger lurer man på så rare ting at man ikke tør å spørre noen.

Da er det kjekt med et forum hvor man til og med kan være anonym!

Jeg begynner:

Hvis en dyr, f.eks en tiger spiser et menneske som har dopet seg(heroin, crack, osv), vil tigeren bli rusa da?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kul tråd!

Jeg tror nok ikke en tiger ville blitt så rusa fordi den kan veie rundt 200 kilo. Et mindre dyr ville kanskje merket noe.

Jeg lurer på: Hva skal egentlig kvinner med orgasme hvis vi kun ser på forplantningsdelen av sexen? Vi kan jo bli gravide uten å ha orgasme så hva er egentlig orgasmen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul tråd!

Jeg tror nok ikke en tiger ville blitt så rusa fordi den kan veie rundt 200 kilo. Et mindre dyr ville kanskje merket noe.

Jeg lurer på: Hva skal egentlig kvinner med orgasme hvis vi kun ser på forplantningsdelen av sexen? Vi kan jo bli gravide uten å ha orgasme så hva er egentlig orgasmen til?

vel, fisrt of all ja vi kan bli gravide uten orgasme.

MEN en orgasme gjør at skjeden trekker seg sammen som får hans sædceller fortere opp i livmoren for å komme til egget i eggstokken. dvs at det er større sannsynlighet for at flere sædceller kommer seg til egget for å befrukte det da mange dør underveis på turen. det vil igjen si...større tjangs for å bli gravid :)så ja kvinnens orgasme er en del av forplantningsdelen av sex :)

selv har jeg ingen spørsmål akkurat nå.. :sjenert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, fisrt of all ja vi kan bli gravide uten orgasme.

MEN en orgasme gjør at skjeden trekker seg sammen som får hans sædceller fortere opp i livmoren for å komme til egget i eggstokken. dvs at det er større sannsynlighet for at flere sædceller kommer seg til egget for å befrukte det da mange dør underveis på turen. det vil igjen si...større tjangs for å bli gravid :)så ja kvinnens orgasme er en del av forplantningsdelen av sex :)

Det er vel grunn til å tro at kvinner har mer sex og altså blir oftere gravide fordi de får en "belønning" når de har sex, altså orgasmen(e)?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, fisrt of all ja vi kan bli gravide uten orgasme.

MEN en orgasme gjør at skjeden trekker seg sammen som får hans sædceller fortere opp i livmoren for å komme til egget i eggstokken. dvs at det er større sannsynlighet for at flere sædceller kommer seg til egget for å befrukte det da mange dør underveis på turen. det vil igjen si...større tjangs for å bli gravid :)så ja kvinnens orgasme er en del av forplantningsdelen av sex :)

selv har jeg ingen spørsmål akkurat nå.. :sjenert:

Logisk det, men hvorfor har da så mange kvinner problemer med å få orgasme og de fleste menn har ikke problemer med det?

Jeg lurer på hvorfor man er fyllesyk etter promillen er ute av kroppen og man har fått nok søvn og vann? (uggen i dag, julebord i går)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På åkerene rundt om kring ligger det mange av det vi kaller "traktor-egg".

Men har noen noen gang sett at traktorer blir klekket ut av "eggene"?

Og hvorfor kalles det "traktor-egg" når det ikke klekkes noen traktorer ut av dem?

:klø:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor det er sånn at man kan lære av noen typer feil, mens andre feil gjør man bare igjen og igjen? Hvorfor lærer vi ikke av alle feilene våre?

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk det, men hvorfor har da så mange kvinner problemer med å få orgasme og de fleste menn har ikke problemer med det?

Hva?! Hvor har du det fra at menn har mindre problemer med å få orgasme enn kvinner?

For jeg går ut fra at du vet at utløsning og orgasme ikke er det samme. Mannen kan gjerne få utløsning uten orgasme, og forsåvidt også orgasme uten utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! Hvor har du det fra at menn har mindre problemer med å få orgasme enn kvinner?

For jeg går ut fra at du vet at utløsning og orgasme ikke er det samme. Mannen kan gjerne få utløsning uten orgasme, og forsåvidt også orgasme uten utløsning.

Har aldri hørt om en mann som har problemer med det. Bare se på trådene her inne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal egentlig kvinner med orgasme hvis vi kun ser på forplantningsdelen av sexen? Vi kan jo bli gravide uten å ha orgasme så hva er egentlig orgasmen til?

Jeg tror kvinnens orgasme henger igjen fra den ikke-kjønnsdelte utviklingen i livmoren, dvs. at den er felles for begge kjønn, og at det aldri har vært noen evolusjonær "grunn" til at kvinner skal miste den.

Man kan også tenke seg at det bidrar til å øke sjansene for at man blir befruktet, men jeg vil jo tro at de fleste kvinnelige pattedyr stort sett ikke har noen problemer med å få nok sexpartnere til at det skulle være noe særlig vanskelig å bli befruktet selv uten orgasmer.

Tror iallfall jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På åkerene rundt om kring ligger det mange av det vi kaller "traktor-egg".

Men har noen noen gang sett at traktorer blir klekket ut av "eggene"?

Og hvorfor kalles det "traktor-egg" når det ikke klekkes noen traktorer ut av dem?

:klø:

Traktoregg, fordi det er traktoren som lager eggene - Hønseegg kommer fra høna, men det kommer kyllinger ut av de. Ikke at høy blir til traktorer igjen når de blir store da, sånn som kyllinger blir høns.

Jeg lurer mer på hvem, og ikke minst hva som fikk det første mennesket til å få den gode idèen med å spise det runde, hvite greiene som kom ut av bakenden på høna.

Og en annen ting, er overvekten av kyllingene vi spiser haner? Siden det bare er en hane blandt haugevis av høner. Klekkes det ca like mange haner som høner? De må jo bli av et sted de og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dage har mannfolk brysvorter?

Det vet jeg! Alle befruktede egg er i utgangspunktet kvinnelige så hvis det blir en gutt så utvikles ikke det før litt senere. Derfor henger brystvortene igjen.

Sikkert en klønete forklaring, men er ganske sikker på at det er noe sånt.

Edit: Fant link om det

Endret av capricorn74
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer mer på hvem, og ikke minst hva som fikk det første mennesket til å få den gode idèen med å spise det runde, hvite greiene som kom ut av bakenden på høna.

Og en annen ting, er overvekten av kyllingene vi spiser haner? Siden det bare er en hane blandt haugevis av høner. Klekkes det ca like mange haner som høner? De må jo bli av et sted de og.

Dette lurte ikke jeg på før nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg! Alle befruktede egg er i utgangspunktet kvinnelige så hvis det blir en gutt så utvikles ikke det før litt senere. Derfor henger brystvortene igjen.

Sikkert en klønete forklaring, men er ganske sikker på at det er noe sånt.

Edit: Fant link om det

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, fisrt of all ja vi kan bli gravide uten orgasme.

MEN en orgasme gjør at skjeden trekker seg sammen som får hans sædceller fortere opp i livmoren for å komme til egget i eggstokken. dvs at det er større sannsynlighet for at flere sædceller kommer seg til egget for å befrukte det da mange dør underveis på turen. det vil igjen si...større tjangs for å bli gravid :)så ja kvinnens orgasme er en del av forplantningsdelen av sex :)

selv har jeg ingen spørsmål akkurat nå.. :sjenert:

Jeg lærte på skolen her om dagen at det er fordi livmoren bøyer seg framover eller bakover sånn at åpningen til livmorhalsen blir mer... åpen. Og dermed får sæden bedre innpass.

Ikke så flink til å forklare så sent på kvelden, men du mener sikkert hva jeg forstår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om drager faktisk fantes, eller om de bare er en myte :sjenert:

Det er en teori på at det fortsatt fantes noen få store øgler/dinosauruser igjen i menneskenes tidligste år. Disse er det mytene om dragene kommer fra.. Vet at teorien og evolusjonen sier dinosaurusene døde ut lenge før mennesket ble utviklet men..

Jeg lurer på hvordan folk kan tro at gud finnes eller at gud er god når det virker som verden blir bare mer og mer jævlig!

Hva hjelper det et barn i et fattig krigsherjet land å be til gud? Gud er for de rike og vellykkede.

Endret av Vinnie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om en mann som har problemer med det. Bare se på trådene her inne.

Kanskje fordi vi menn sjelden snakker om orgasme.

Så lenge vi får den opp og kommer (altså utløsning) så er det i store trekk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...