Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Har brukt to dager på å komme til hektene igjen. Trøtt og sliten etter mye jobbing og lang kjørevei. Men, merker at formen er på vei tilbake og idag skal jeg orientere meg på jobben igjen. Jeg må bare passe på mine egne grenser og ikke gape over for mye.

Det viste seg at disse litauerne ikke hadde tatt med seg et større møbel, men ok, jeg kan jo sage det opp til ved, tenker jeg. Men dumt at det står utendørs nå da, i tilfelle noen ville hatt det. Det er ulempen med å flytte til en annen kant av landet. Alt blir så bakvendt når man står oppi flyttesjauen og attpåtil skal ha ting ut av huset.

Men syns jeg har kommet langt på vei allerede.

Og jeg tenker ofte på det ordtaket som sier; "man skal være påpasselig med hva man ønsker seg, kan jo hende man får det"!

Tenk at jeg har fått min lille drømmebolig som jeg har tenkt på i over et år. Må av og til klype meg i armen. Men nå ser jeg mest praktiske ting som må ordnes, blant annet har jeg lyst på nye gulv, nytt vindu, skaper på soverommet, ny utgangsdør osv......likevel så kan man leve fint med det som er der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger blir jeg overveldet av alt jeg må gjøre, og i hvilken rekkefølge. Fatter egentlig ikke hvordan jeg skal få alle sakene mine over til andre sida av landet på en grei måte. Har bestemt meg for å kvitte meg med de største møblene, gratis eller rimelig på finn. Så får jeg bare ligge i køyseng sålenge, selv om jeg hater det.

Den som hadde hatt en kjekk bror eller svoger som trødde til!! Men et par slektninger som har sagt de skal hjelpe, har trekt seg allerede. Jeg blir sjølsagt skuffa og vonbroten men tenker at det er greit å vite hva jeg har å forholde meg til og legger forventningene på et lavmål.

Ikke at jeg skal få alt gratis, langifra, men det som plager meg, er at noen må være tilstede når flyttelasset kommer og dirigere og alt det. Jeg kan ikke dra herfra før det store lasset er gått, så tar jeg det som blir igjen i min egen bil. Vaske ut skal jeg ikke slite meg ut på, nei, har noen arbeidstrengende litauere i bakhånd, heldigvis.

Idag er det "oppgitt"-dagen! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ser mye lysere ut idag! Har fått tilbud om en person som har sagt seg villig til å kjøre flyttebilen. Kjenner jeg er utrolig letta. Og et problem mindre.

Og så får jeg tak i noen på andre sida som skal være med å bære, ikke verre enn det. Så da blir viktigste jobben for meg å dirigere det som skal være med og skaffe noen som kan vaske ut. Puh! Hvorfor stresser jeg sånn, ting ordner seg!

Idag skal jeg forberede meg til jobbing de to neste ukene. Det blir fint. Godt å få noe annet på netthinna enn esker og flyttesjau.

Har flyttet en del ganger før, men glemmer hvor frustrerende det kan være- og godt er det.

Nå håper og ber jeg om at det virkelig blir en mild høst, slik som er spådd i media! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens hjertesukk:

Vet ikke om jeg skal le eller grine. Helst det første!

Igår la jeg ut noe gammelt rask på finn, tilsalgs for den nette sum av 200,-.(to hundre kroner!)- Fikk mer respons enn jeg trodde, og en fyr presterte å bli rasende og skreiv en ekkel og vemmelig trusselmelding til meg fordi han ikke fikk kjøpe det. ER det mulig? Lurer på hvordan slike folk takler reelle problemer? Virket som om livet hans falt helt i grus på grunn av dette.

Har mer saker jeg må legge ut, men gruer meg som en hund hvis det er slik folk flest oppfører seg. Hvor blei folkeskikken av??

Ellers har jeg det bra. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en milepæl; bestilt flyttebil! Både gruer og gleder meg til dette, men prøver å tenke på at om "en stund er alt slitet glemt". Syns mest synd i sjåføren, egentlig.

Og heldigvis har jeg fått ekstra jobbing både denne uka og neste, vet at pengene fyker når man flytter. Men så er det det med å ikke slite seg aldeles ut,da.

Så jeg tar tran og prøver å holde humøret oppe!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, avtale med litauere som skal vaske ut leiligheten, og det var ikke dyrt heller! Gir dem noen møbler som kompensasjon, så blir det en slags vinn/vinn situasjon. De var iallefall kjempeglade og jeg også. Så nå håper jeg at alt går etter planen!

Lurer på om jeg skal bestille meg ny seng på nett ikveld, og ta sjansen på at det tar et par uker før den kommer til min nye adresse......hva er det verste som kan skje, liksom? At den kommer før jeg er der, og at den blir sendt tilbake eller noe. Man må leve litt farlig her i verden, så jeg tror jeg gjør det. Siden det var grei pris og riktig størrelse og alt. Om jeg ikke har alt det andre på stell, så skal jeg jaggu ligge godt i det minste!

Jepp! Done.

:tellesauer:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skulle man gjort uten Finn og nettet? Fikk tak i en arbeidssom "muskelmann" som har sagt at han er interessert i den bærejobben jeg la ut. Det har vært mitt største mareritt oppi dette, siden det er en relativt bratt bakke opp der tingene mine skal på plass og sjåføren min kommer dit alene, og sikkert sliten. Men hvorfor bekymre seg så mye?

Det gjelder om å få rett mann/kvinne på rett plass, som regel. Men noen ganger mister man litt oversikten. Så glad jeg skal bli når alt er på plass og jeg kan starte på nytt. Vet at de første dagene blir totalt kaos og at jeg tidvis kan føle meg frustrert og stressa. Men man må bare bestemme seg for å ta det rolig, lage små oaser for seg selv og ikke la trivielle ting ødelegge dagen. Det hjelper med musikk, levende lys og et ørlite glass vin.

Kjøpte meg noen fine pyntegresskar som jeg skal ha på det lille pariserbordet mitt i inngangen. Så hvis alt annet ser kaotisk ut, så skal inngangen bli lekker med bord, to stoler, lykter, gresskar og lys. :gresskar: Feirer dog ikke Halloween, men syns fargene er fine og passer godt om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med flytteprat, ja jeg vet. Men det føles som om jeg har satt igang et stort skred. Mange er involvert, tidspunkt må overholdes osv og hvis noe går galt, ja så får de andre svi.

Fikk melding om at den nye flotte senga mi er på vei fra Danmark nå. Det passer utmerket! Den er nok ikke framme før jeg er vel i hus, får jeg håpe. Herregud, som jeg gleder meg til å innrede soverommet. Det er malt lyslilla panel der fra før, nydelig farge, og jeg skal supplere med turkis, hvitt og kanskje litt rekvedfarge. Vurderer å spraymale de små gamle nattbordene i en morsom farge, kanskje knallturkis. Alt behøver ikke kastes, og jeg er absolutt for gjenbruk.

Og så må jeg få tak i noe festlig til å ha veden min oppi. Kanskje noe sånt:

post-8346-0-56945800-1413361687_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på jobben med blomster og godord. Rart. Men jeg er for sliten til å bli sentimental. Kanskje når det roer seg rundt meg, at jeg vil tenke tilbake og mimre litt. Har også fått venner for livet i forbindelse med jobben.

Håper inderlig at det går bra i helgen. I dag fikk jeg nesten panikk når jeg tenkte på de møblene jeg skal gi vekk her som jeg skal ut, og som en litauer har sagt at han skal hjelpe meg av med, altså finne andre som trenger dem. Har ikke hørt et ord, så jeg sendte sms og han svarte at han skulle avklare det i løpet av dagen. Enda ikke hørt noe.

Mange puslebiter som skal på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har gått bra! Det er helt utrolig hvordan jeg har hatt en medvindsstrøm rundt meg. Møbler er båret ut, og forsåvidt inn, just like that......fikk den herlige nye senga mi her igår, og jeg har lyst å gå og legge meg hele tiden! :tellesauer: Slipper iallefall å telle sauer, for jeg sovner som en stein etter all sjauing, bæring og rydding. Men jeg koser meg glugg ihjel, og akkurat nå sitter jeg og koser meg med masse tente lys, både ute og inne. Har ikke fått montert TV enda, men det er mye hyggelig på radio også.

Men det eneste aberet er at jeg må tilbake et par turer dit jeg bodde, fordi vi fikk ikke plass til alt på den store flyttebilen. Men, jeg gjør det med glede, egentlig, selv om det tar litt tid. Jeg gjør ALT for å komme iorden her. Og jeg kan godt si at jeg elsker det nye stedet mitt! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg spraymala de gamle nattbordene i sølv! Syns de blei knallfine.

Her er et lite glimt av inngangen min, ja jeg vet det er litt tidlig med halloween, men jeg bare plasserte det jeg fant i flyttelasset der;

post-8346-0-88663100-1414002301_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på kafe og skriver. Har hentet det nestsiste lasset i den gamle leiligheten min, og venter nå på at vaskerne skal gjøre seg ferdige. Og gudskjelov så jeg at det ruklet som er igjen går fint i neste lass. Skal overnatte hos ei venninne ikveld, og kjøre over heia imorgen. Gleder meg til å komme til min egen plass igjen.

Har en følelse av at den plassen var til meg. Den passer perfekt til mine behov og ønsker. Har ønska meg en liten hage hele livet, men det har alltid gått skeis av en eller annen grunn. Og utsikt over sjøen! Jeg nyter det hver dag. Det er også vindstille der, på grunn av høye trær som står rundt men som ikke ødelegger utsikten. Just perfect!

Så jeg kjører gjerne en ekstra tur for å få alt iorden og komme på plass. Men akkurat nå skulle jeg nesten ønske at jeg hadde et helikopter......mye styr med flytting og jeg sier hver gang at det er den siste, eller håper det er lenge til neste gang. Hver gang jeg trodde at et rom var tomt, så dukker det opp flere ting. Rule number one: bli flinkere til å kaste ting og gi til fretex o.l.

Men deilig å få ryddet opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en milepæl! Hurra. Kom over fjellet idag med siste lass! :reise:

Nå skal jeg virkelig starte å innrede her, og få alt på plass. Men foreløpig har jeg bare spist og sovet. Det er ganske anstrengende å kjøre over fjellet i tett tåke og mye regn. Men da jeg kom hit, så skinte sola.

Greidde faktisk å stoppe på et kjøpesenter og få tak i bursdagsgave på veien, ikke verst. Er invitert i bursdagselskap imorgen, og håper jeg finner noen presentable klær i rotet. Mange lurer på om jeg kjenner noen her jeg bor nå, og det gjør jeg! Mange. Noen nære, og noen mer perifere.

Gleder meg til å pynte med disse, som jeg fant i rotet og som jeg hadde glemt at jeg hadde:

post-8346-0-87115500-1414877775_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg konsentrert meg om bestestua! Og har fått laget en slags krok med litt maritimt preg, samtidig som det skal være TVstue der. Har enda ikke fått montert TVet mitt, men prøvde å ringe RiksTV idag. De ba meg ringe et annet nr som var ute av drift. Jaja, koser meg med radio og jazzmusikk, no problem.

Det er så artig å åpne gamle esker med ting jeg hadde glemt. Også nye ting jeg har kjøpt på salg og gjemt bort til denne anledningen. Ikveld skal jeg tenne lys i Tvstua og ta meg et glass vin der og se når båtene passerer i sakte tempo forbi. Herregud, som jeg koser meg. :vin::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg snakka med RiksTV og de skal sende en montør den 18.nov. Så inntil den tid er jeg uten tv, men det er sååå mye hyggelig på radioen og jeg har masse musikk, og ja, mobilt bredbånd. Vet at jeg kan abonnere på diverse kanaler, men nå er det ikke så viktig for meg. Har hendene fulle med gjøremål.

Har malt fire dører lysegrå idag, mye småputtel, men syns det blei flott. Og imorgen skal jeg prøve å finne den kommunale miljøstasjonen og kaste papp, papir og plast, som har hopet seg opp etter flyttingen. Pluss innom Fretex med gamle lamper etc. Livet er herlig, dere!

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåste noe infernalsk her igår og natt. Og jeg var nesten redd for å se ut da jeg våknet, men alt var i sin skjønneste orden. Men fant ut at inngangsdøra ikke er helt tett. Da må jeg se om jeg finner noen tetningslister eller skifte hele døra. På sikt. Jeg kan ikke fikse absolutt alt med det samme.

Ellers var det en givende tur igår til gjenvinningsanlegget som det heter så fint. :icon_lol: Glad for at slike plasser finnes.

Leser bøker for tida. Som jeg har lest før, men ikke husker helt. Ei bok som heter "Livets lenker" av Somerset Maugham er fantastisk spennende og fascinerende, selv om den forsåvidt handler om de nære ting. Om menns og kvinners roller, kampen for kjærligheten, skuffelser, pengemangel og menneskets streben. Alt satt inn i en ramme man godt kan identifisere seg med, selv om handlingen er lagt til en forgangen tid.

Vurderer om jeg skal male mer i helgen, eller bare slappe av. Egentlig har jeg lyst å dra på fotosafari. :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåsende, men tørr helg er meldt i værmeldingen! Jeg tok sjansen og har malt to ytterdører idag!! Føler meg flink og nyttig. Det høres kanskje ikke så mye ut, men det er jo en del forarbeid og etterarbeid. Pluss at jeg har skrudd ned en hylle, ordnet og styrt. Tirsdag kommer TVmontøren, og da skal jeg virkelig ordne til i den stua TVen skal være.

Så det kommer seg dag for dag. Igår fikk jeg vite at jeg ikke blir alene i jula heller, ikke verst, selv om jeg nikoser meg i eget selskap så er det kjempefint med besøk av noen som en går godt overens med. Gleder meg veldig. Men jeg har en del å gjøre før den tid.

Uansett så angrer jeg ikke et sekund på at jeg har blitt "dronning i eget rike", selv om det har vært en del slit og kav. Og ting som kanskje ikke har gått helt etter planen. Som jeg ikke nevner her.

Ellers spiller jeg musikk når som helst på døgnet, noe jeg aldri har kunnet gjort før. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært ute og spadd i jorda! Er ikke redd for å ødelegge hverken negler eller få skitt på meg. Selv om avataren gir signal om noe mer fisefint, kanskje. :ler:

I tillegg til å gjøre noe nyttig, så får jeg god trim og frisk luft. Skal nemlig plante blant annet bambus langs terrassen til våren, men det var så overgrodd at jeg måtte få bort ei god remse med jord og gress som vokste innover på terrassen. Den skal forøvrig males også, men det gleder jeg meg til. Så jeg har nok av små prosjekt framover, men ingenting haster.

Kjenner at jeg er fysisk trøtt, så kanskje jeg tar en høneblund. Stod faktisk grytidlig opp idag, og det er kryss i taket, B-menneske som jeg er. Men alt her innbyr til å stå tidlig opp; nydelig soloppgang, båter på sjøen osv.

:fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått løker i jorda! Som blir vakre blomster utpå våren en gang. Men for en jobb å slepe sekker med jord opp bakken fra bilen. Tilogmed tungt på sekketralle. Så der fikk jeg meg litt ekstra trim. Hva i all verden skal jeg gå på helsestudio for? - Her er bøy, strekk og hjertepumping omtrent hele tida. :trene:

Skjønt jeg har tatt meg litt fri i helga fra de tyngste oppgavene. Men deilig å kjenne at kroppen fungerer i det minste og jeg må da bli i bedre form med denne hagen min, med tusen prosjekt? Idag skal jeg slappe av, det vil si en liten sightseeingstur i omegnen mens folk sitter og ser på cupfinalen. Fredelig på veiene regner jeg med. Det er en liten badestrand jeg har lyst å sjekke ut, nemlig. Ikke for å bade, men bare observere.

Ellers planlegger jeg tur til tigerstaden snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ut og få tak i en sofa idag!! Merker at jeg savner det veldig. Men så er spørsmålet om jeg skal kjøpe en billig nå og vente til salget i januar med å kjøpe en skikkelig og flottere sofa. Da må jeg isåfall kunne plassere den billige et annet sted i huset. #måler og styrer#. Det går kanskje......

Ellers må jeg ha tetningslister til utgangsdøra, kjenner at der er trekk. Slik er det med eldre hus som har sjel! Det er alltid noe å fikse og ordne. Men så er jeg dualig vaksinert mot å bo i en firkanta blokkleilighet også da. Sikkert greit for mange å slippe all den fiksingen. Men syns jeg husker at det stadig kom påbud om fiksing da jeg bodde i blokk; nå skal vi skifte ditt og datt-opplegg. Og med litt sånn skremsel på slutten av brevet; "hvis du ikke fikser det nå mens vi holder på, så blir det dobbelt så dyrt hvis du venter og gjør det individuelt."

Er så glad at jeg kan bestemme tid og sted selv. Ta alt i mitt eget tempo.

Og så har jeg blitt kjent med nye, hyggelig folk fra stedet! Folk med mye av de samme interessene som meg selv. Jeg er litt sånn at jeg mener like barn leker best. Med det mener jeg at man må ha iallefall noen grunnleggende interesser og verdier felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...