Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Takk for tips, da venter jeg med å kjøpe inn en del. Sikkert greit å ha en sinksalve og babyolje, så får vi se hva mer vi trenger :)

Ja, og det er jo godt mulig at dere kommer på flere ting å bruke enn oss også. Er liksom det de tipsa om på sykehuset, og jeg kommer liksom ikke på flere ting vi har behov for heller :)

I dag syns jeg at lillegutt har vært veldig varm, så jeg vet ikke om det bare er det at vi begge blir klamme når jeg holder han, eller om han er littegrann småsyk. Det øretermometeret var tomt for batteri, så jeg fikk ikke sjekka heller, men nå har jeg fått batteri til det så jeg kan prøve igjen i morgen heller. Og nå i kveld spiste han et stort måltid av meg, og etter det så prøvte kjære å få i han en smokk som han egentlig ikke ville ha, og det endte opp i masse oppkast på lillegutt :( Kjennte at jeg ble irritert på kjære da, men han innsåg jo hva han hadde gjort, så jeg klarte å la være å kjefte på han... Er så surt når lillegutt nettopp har spist meg tom omtrent. Men vi fikk skifta på han, og så åt han litt etterpå og slokna, så da gikk jeg opp og la han i senga si allerede. Håper bare at natta blir grei nå da.

Jeg tror forresten lillegutt har noe økedøgn nå. Både i dag og i går har han spist veldig ofte, men natta var bra heldigvis, så jeg fikk sovet bittelitt mer enn vanlig i natt faktisk tror jeg. Han spiser seg veldig opp på kvelden også nå, men han holder vel ikke så lenge i natt siden han kasta opp. Det er utrolig hvor mye den matinga og søvnen til lillegutt opptar tanker og tid forresten... Prøver å ikke snakke så mye om sånt til andre da, for det blir jo kjedelig å bare høre på det, men her inne får jeg liksom tømt meg litt for tankene, så får heller bare noen innlegg være kjedeligere enn andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forresten forsøkt å endre avatar i dag, og trodde jeg fjerna den jeg hadde, men nå ser den gamle bare rar ut.. Jeg får prøve litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Si meg, har du lagt deg ut litt i jula eller? :ler:

Får jo aldri tid til å skrive lenger.. :) jeg synes dagene går så fort! Og de minste planer tar utrolig lang tid. Jeg synes forresten ikke det er noe rart at amming og soving opptar deg jeg. Det er jo 75 % av hverdagen jo! :dåne: Det er utrolig bra at man kan spørre og grave og få ut alt sånt her.. for ellers hadde jeg blitt venneløs tror jeg.. :roll:

Huff, så kjedelig hvis lillegutt er syk :( Gruer meg maksimalt til første virkelige feber her. Vi har forresten både øretermometer og sånt bøyelig rumpetermometer. Mest fordi vi fikk det ene av noen for litt siden. Men det er jo greit å ha noe i bakhånd når et batteri går. Og så er vist rumpetermometeret litt mer nøyaktig..? :klø: Og jeg kjenner til den irritasjonen over spilt melk. en gang i starten da vi måtte koppmate litt hadde jeg klart å skviiiise ut melk til en kopp og så klarte min kjære å skvulpe den ut i ansiktet på M. Og jeg kjente det KOKTE innvendig.. Føltes som han helte ut gull omtrent :roll:

Håper natta går bra og at dere våkner friske og utvhilte alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Si meg, har du lagt deg ut litt i jula eller? :ler:

Får jo aldri tid til å skrive lenger.. :) jeg synes dagene går så fort! Og de minste planer tar utrolig lang tid. Jeg synes forresten ikke det er noe rart at amming og soving opptar deg jeg. Det er jo 75 % av hverdagen jo! :dåne: Det er utrolig bra at man kan spørre og grave og få ut alt sånt her.. for ellers hadde jeg blitt venneløs tror jeg.. :roll:

Huff, så kjedelig hvis lillegutt er syk :( Gruer meg maksimalt til første virkelige feber her. Vi har forresten både øretermometer og sånt bøyelig rumpetermometer. Mest fordi vi fikk det ene av noen for litt siden. Men det er jo greit å ha noe i bakhånd når et batteri går. Og så er vist rumpetermometeret litt mer nøyaktig..? :klø: Og jeg kjenner til den irritasjonen over spilt melk. en gang i starten da vi måtte koppmate litt hadde jeg klart å skviiiise ut melk til en kopp og så klarte min kjære å skvulpe den ut i ansiktet på M. Og jeg kjente det KOKTE innvendig.. Føltes som han helte ut gull omtrent :roll:

Håper natta går bra og at dere våkner friske og utvhilte alle sammen! :klem:

Hehe, det bildet av meg såg litt rart ut ei stund ja :fnise:

Enig i at det er virkelig godt å snakke og spørre her om alt mulig, for ellers ville vi virkelig ha blitt venneløse ja :ler: Og det der med å få melka sølt ut er utrolig irriterende ja. For to kvelder siden når lillegutt hadde spist opp alt hos meg, så tok jeg opp melk fra frysa, og han ville ikke ha noe av det, så jeg måtte bare tømme ut masse melk :( Jeg ble skikkelig sur av det :sjenert:

I dag tror jeg at lillegutt har en bedre dag enn de siste dagene, men litt klaging er det likevel. Det føles hvertfall som at det kommer seg litt, og skikkelig syk har han nok ikke vært, er vel mest økedøgn som har vært på gang tror jeg. Og han kasta opp to kvelder på rad faktisk, etter å ha spist svære måltider, så han spiste nok bare for mye pga økedøgn, og måtte få ut overskuddet tror jeg. Han spiste så masse at jeg trodde at jeg begynte å få lite melk på kveldstid nå, så jeg har kjøpt inn MME for sikkerhetsskyld her nå. Greit å ha i tilfelle krisesituasjoner fant jeg ut ;)

Men all spisinga i det siste har nok ført til bedre netter, for de siste to nettene har lillegutt sovet ca 6 timer i strekk, og det er jo helt fantastisk! :nigo: I dag har jeg til og med vært så opplagt at jeg rydda masse her hjemme ;) Og i ettermiddag kom jeg meg ut litt aleine og fikk shoppa igjen også. Så dette har vært en fin dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt sov 23 - 06:30 i natt :strix:

Og jeg som trodde at 5-6-timers søvn de siste to nettene ikke kom til å vare, og nå var han oppe i 7,5 time. Det er helt fantastisk :nigo:

Han ville ikke legge seg igjen etterpå nå da, så da sto vi opp og jeg har fått spist meg et par skiver allerede og sitter med en kopp te nå. Og nå ser det ut som at han holder på å sovne igjen, så da er det bare å legge seg på sofaen. Det er tydelig at jeg ikke er vant til å sove hele natta lenger, for i natt våkna jeg av meg selv og ble liggende lenge våken, så jeg satte på lydboka mi på ipoden og hørte på det ei stund i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WoW!!! :strix: Så utrolig bra! Heia lillegutt!

Du må jo føle deg ganske uthvilt i dag! Håper du får en fiiin søndag! :sol::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om han virkelig er inne i en stim av god soving om dagen, det må jo være kjempedeilig! Godt at han virker å være i bedre form i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW!!! :strix: Så utrolig bra! Heia lillegutt!

Du må jo føle deg ganske uthvilt i dag! Håper du får en fiiin søndag! :sol::klem:

Jeg følte meg ganske uthvilt i går ja, og når han sovna igjen på morgenen så sov han i 3 timer, så da fikk jeg sovet enda mer selv også. Deilig!! :strix:

Tenk om han virkelig er inne i en stim av god soving om dagen, det må jo være kjempedeilig! Godt at han virker å være i bedre form i alle fall :)

Ja det er utrolig deilig! I natt sov han til 5, og så sov vi litt videre etterpå, så jeg er uthvilt i dag også :nigo: Før jeg fikk lillegutt så trodde jeg at jeg kom til å være mye mer zombie pga lite søvn, men det har igrunn ikke vært så ille syns jeg. Men de siste ukene har jeg begynt å lengte etter mer sammenhengende søvn...

Denne uka er det fullt kjør hos meg; besøk nå snart og så til legen kl 14, i morgen er det babysvømming, onsdag er det helsestasjonen og bokklubb på kvelden, og torsdag er det barseltreff. Og så på lørdag skal vi til Oslo i fest og ha lillegutt hos svigers for natta for første gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at lillegutt sover så godt om nattan da :strix:

Høres ut som en herlig uke du har fremfor deg :Nikke:

:klemmer:

De to siste nettene har vært tilbake til gamle synder igjen, så det er kanskje litt fra og til da...? Håper at vi snart får en god rutine på å sove lenge på nettene hver natt. Hehe ;)

Ja dette er ei fin uke syns jeg. Var koselig med bokklubb igjen i går, og på helsestasjonen sa de at lillegutt nå er innenfor normalområdet på vekta :strix: Nå er det straks avgårde i barseltreff rett oppi gata her, så vi får begynne å gjøre oss klar tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tettpakket uke dette ja.

Koselig med barseltreff rett oppi gaten :)

Det var ei veldig koselig uke ja :Nikke:

Ja forrige uke var veldig fin, og helga med lillegutt på overnatting hos svigers gikk også veldig bra. Han hadde vært veldig snill. Kjære og jeg kosa oss masse på fest i Oslo i helga også, og det var deilig å kose seg litt med vin og koble litt av fra hverdagen og treffe gamle kjente. Helt topp! Men så var det jo utrolig deilig å komme hjem igjen til lillegutt igjen!!

I går begynte jeg å stresse litt, for jeg syns at jeg hadde mindre og mindre melk utover dagen, og lillegutt ble aldri fornøyd og mett føltes det som. Så jeg ble ganske fortvila. Jeg prøvte å få han til å suge så mye som mulig for å få opp produksjonen igjen, og ga han til slutt morsmelkserstatning på kvelden som han drakk ekstremt masse av for han var så sulten stakkar... Så kom jeg på at det kanskje kan være en bivirkning av minipillene som jeg begynte med for ei uke siden. Det sto ikke noe om det på pakken, men når jeg googla det så virka det som at mange andre hadde opplevt det samme tidligere. Da tror jeg at jeg slutter å bruke den minipilla, for sjansen for at jeg blir gravid på vanlig måte er jo ikke stor. Så da får jeg heller diskutere det med gynekologen min når jeg skal til henne om et par uker. Håper bare at melkeproduksjonen går opp igjen da, så jeg slipper å ordne med det flaskestyret..

I dag sto jeg tidlig opp for å dra hjemover til foreldra mine med lillegutt, så vi blir nok der til neste mandag. Gleder meg! Nå sitter jeg med frokosten, og skal pakke inn i bilen etterpå og håper på å få det meste klart før småen våkner så det bare er å kjøre avgårde :)

Så da er det nok ei stund til jeg får sjekka noe særs her inne igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper melkeproduksjonen er på vei oppover igjen :)

Regner med at du og lillegutt har hatt en fin uke hos foreldrene dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning!

Lenge siden sist jeg har "sett" deg, så jeg søkte deg opp... og her er du, med en liten gutt og det hele! Så koselig!!! Håper du får en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du koser deg hos foreldrene dine :klem:

Jeg kosa meg masse :klemmer:

Håper melkeproduksjonen er på vei oppover igjen :)

Regner med at du og lillegutt har hatt en fin uke hos foreldrene dine :klemmer:

Heldigvis kom melkeproduksjonen tilbake igjen :Nikke:

Hei Honning!

Lenge siden sist jeg har "sett" deg, så jeg søkte deg opp... og her er du, med en liten gutt og det hele! Så koselig!!! Håper du får en fin søndag! :klem:

Hei Mayami!

Det var veldig lenge siden ja!! Godt å "se" deg her :) Håper alt går bra med deg. Stikker innom dagboka di etterpå, for nå er jeg nyskjerrig på siste nytt i Mayamiheimen ;)

Håper du har det fint og blir vartet opp hjemme :klemmer:

Ja det var deilig å bli oppvartet hjemme. Kosa meg masse :)

Vi kosa oss som sagt veldig hjemme, og lillegutt er utrolig flink å ha med seg i bilen på langtur (enda hvertfall). Det er en kjøretur på 5 1/2 time, og jeg hadde ett stopp hver vei hos noen venner for å amme og strekke litt på oss, og lillegutt sov hele bilturen ellers.

Vi tok oss også en tur til en litt større by i nærheten og shoppa en god del, så jeg har fått oppgradert klesskapet mitt enda mer :nigo:

Etter at vi kom tilbake hit igjen så har det gått i ett med økedøgn, og natt til i går var lillegutt oppe for å spise kl 24, 02, 3:30, 5:30, 7:30 og så igjen kl 9, så det gikk i ett... Håper at denne natta blir bedre og at han snart er ferdig med den hyppige spisinga nå.

Nei, nå vil han visst ha mat igjen her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake, honning :klemmer:

Det er godt å være tilbake også, Blåmor :klemmer:

Jeg ser du holder ut enda, men nå er det ikke lenge igjen! ;)

Nå er heldigvis økedøgnet over hvertfall, og jeg fikk sovet 4 timer i strekk to ganger i natt, og det var deilig! Vi var i koselig barseltreff i går, og etterpå kafè med ei venninne, så da kosa vi oss masse. I dag får vi besøk av en kollega av meg og ungen hennes, så nå har lillegutt sovet litt igjen så jeg har fått rydda unna det siste rotet her før de kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...