Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne lage en tråd hvor vi kunne komme med tips, hjelp osv til de som måtte trenge det, inkludert meg selv, som spiller Skyrim :). Jeg begynte på det i går, og hjelpe meg, her blir man avhengig!! Er det flere som spiller? Og hva syns dere??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter på å få det i posten. Samboeren forhåndsbestilte et sted, men der har posten rota det til og det er forsinka. Han kjøpte nytt, jeg tar det som (kanskje) kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! Fy så gøy det er...Jeg sliter med å bli vant til å spille på Xbox, er vant til PC, men det går på et vis. Heldigvis er spillet snilt med deg i begynnelsen, jeg vakler rundt og det ser nok ganske komisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er PC-varianten jeg skal spille. Samboeren klager over at de har forandra noen ting fra Oblivion, så han har gjort noen dårlige valg nå i begynnelsen. Jeg har ikke spilt Oblivion, så jeg stiller med helt blanke ark.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å like det, jeg har stort sett spilt spill av typen Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Dragon Age og Heroes of Might and Magic (nå Might and Magic: Heroes VI).

Heldigvis har jeg to uker fri fra i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt Might & Magic, Eye of the beholder, så jeg var veldig spent på dette spillet. Jeg har heller ikke spilt Oblivion, tror det er en fordel?? Foreløpig ser det fantastisk bra ut! Gleder meg til i kveld, når jeg kan få spille litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lyst til å prøve :) Er ingen gamer, og er vel noen år siden jeg sist spilte litt, men liker rollespillsjangeren. Men jeg tror jeg må vente litt til døgnet får flere timer ;) Har også lyst til å kjøre det på laptopen min, men tror ikke den takler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var jeg i gang. Veldig uvant sammenlignet med de spillene jeg pleier å spille, men jeg kan se for meg at det kommer til å være underholdende i en god del timer, så sant jeg får tak på dette her med kamp og sånt. Foreløpig skjønner jeg ikke helt hvem som er fiende og hvem som er venn. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, det var ikke lett i begynnelsen. Eller jeg er jo i begynnelsen, men er på vei å rømme fra byen. Jeg har kommet dit hvor jeg må passe meg for en bjørn? Tror det var det han fyren som går med meg sa. Så jeg må lære meg å huke ned og gå fremover. Lenger er ikke jeg kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiller på konsoll, right?

For meg var det så enkelt som å holde inne ctrl mens jeg gikk, nemlig. Men nå bygger jeg opp litt mer sneak og sånt, siden jeg spiller det der kattedyret. Dessuten sier samboeren at å snike i kombinasjon med pil og bue er den ultimate overlevelsesstrategien, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for første gang. Har alltid spilt på pc, så det går litt tregt!! Jeg er alv, har nemlig tenkt å blir super god i svart magi :). Jeg skal teste ut strategien til din samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, jeg har spilt spillet nesten hele tiden etter at jeg fikk installert det. (den 12.) det er sinnssykt avhengighetsdannende.

Hvilken rase er dere? Jeg er Khajiit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Spiller det på ps3 =) Eller... lillebror spiller, jeg ser på :fnise: Jeg suger til å skyte og styre, så ser bare på. Men kjekt det! Er som en veldig spennende eventyrfilm :jepp:

Men hvordan selger man ting? Som dragebein osv...

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det på ps3 =) Eller... lillebror spiller, jeg ser på :fnise: Jeg suger til å skyte og styre, så ser bare på. Men kjekt det! Er som en veldig spennende eventyrfilm :jepp:

Men hvordan selger man ting? Som dragebein osv...

Snakker med folk. I Whiterun får en selge dragebein i en butikk attmed The Banned Mare. Husker ikke helt hva den heter, men det er en vekt utenpå.

Mye lettere å styre på PC enn på ps3. Har prøvd det litt på ps3, helt håpløst. Slike spill er best på¨PC uansett. Blir rart å spille Rollespill på PS3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Snakker med folk. I Whiterun får en selge dragebein i en butikk attmed The Banned Mare. Husker ikke helt hva den heter, men det er en vekt utenpå.

Mye lettere å styre på PC enn på ps3. Har prøvd det litt på ps3, helt håpløst. Slike spill er best på¨PC uansett. Blir rart å spille Rollespill på PS3.

Takk! Skal sjekke det ut =D

Er broren min som kjøpte det, og pcen min er ikke kompitabel med kravene om grafikk og sånt, så... :tristbla: Men skjønner hva du mener. Herregud for et styr. Prøvde det litt, men ga opp fort. Sitter heller å ser på og maser på sidelinjen :gjeiper:

Er i level 7 foreløpig, og synes det er et ganske vanskelig spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen Quest er veldig vanskelig, ja. Men en god del er veldig lette. Anbefaler også å være lavt ned på stigen til å begynne med. Få opp speech og lignende før en går ut i kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med folk. I Whiterun får en selge dragebein i en butikk attmed The Banned Mare. Husker ikke helt hva den heter, men det er en vekt utenpå.

Mye lettere å styre på PC enn på ps3. Har prøvd det litt på ps3, helt håpløst. Slike spill er best på¨PC uansett. Blir rart å spille Rollespill på PS3.

Man har en blacksmith i Whiterun rett ved inngangen. Warmaiden. Der kan du selge armor og våpen. Ved The Bannered mare har man et slags apotek, der du kan få solgt potions og det som hører med. Rett ved siden av der igjen har du general goods der du får solgt det aller meste. Men husk at disse butikkene ikke har uendelig med gull, så du må kanskje dra dit i flere omganger.

Vil forresten anbefale å samle på det du får fra dragene. Det kan nemlig brukes til ting senere i spillet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga det i bursdagsgave til samboer sist uke, ser veldig morsomt ut. Fikk prøveri på den første hesten :hoppendeglad:

Har lyst til å spille det selv men må bli ferdig med juleforbredelser først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...