Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Ja, vi prøvde i fire år med første. Så klarer ikke skjønne at det har gått så fort nå. Og trodde jeg skulle være mer avslappet andre gang, men det er jeg altså ikke. Liker ikke de første ukene. Kjennes ut som mensen kommer hele tiden, så går og sjekker hele tiden... Gleder meg hvertfall til UL, så håper jeg bare alt ser fint ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er her jeg og :sjenert:

Syns det er ganske så uvirkelig enda jeg. Vil gjerne se at alt er bra (levende liten krabat med hjerte som slår) før jeg klarer å glede meg ordentlig. Så har time til UL 17.februar. Selv om det føles som en evighet til, går tiden veldig fort. Har nokå henge fingrene i. Snuppa er 11 mnd. Og når jeg ikke tar meg av henne er jeg på jobb. Så er kjempetrøtt for tiden. Kvalmen har ikke vist seg enda (akutt kvalm innimellom,men går over etter veldig kort tid) Men føler meg ikke trygg enda. Er i uke 7 nå. Og sist kom kvalmen i uke 7-8 en gang og varte til jeg var passert uke 20.

Tar det hele med ro enda, og avventer det hele til jeg vet mer om hvordan det står til i magen.

Er ihvertfall koselig at det begynner å bli en del her inne. Og veldig koselig å følge imli i denne terminklubben og.

Jeg visste det! :fnise:

Men kjempekoselig at du "står fram", gratulerer så masse igjen! :klemmer:

Istedenfor å kopiere hele listen, kan vi ikke bare skrive datoen, og så bli ført inn i første innlegget. Blir ikke det litt ryddigere?? Bare et forslag...:sjenert:

Jo, jeg tenkte på det jeg også, det så bare så stusselig ut når bare jeg hadde skrevet meg på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei dagbok, men har ikke skrevet i den på leeeenge. Vet ikke om jeg skriver så mye i dagbok fremover. Mulig jeg lager en ny sånn etterhvert. Får se etter UL om alt ser fint ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner :)

Bare lurte på om den fortsatt var aktiv ;)

Det går sikkert helt fint på UL :jepp:

Er jo kjempemoro at vi er i samme terminklubb en gang til :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dessverre ikke med dere på denne reisen videre jenter. Takk for godt selskap.

Så trist! :tristbla: Så i dagboken din hva som har hendt. Håper du kommer sterkere tilbake. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dessverre ikke med dere på denne reisen videre jenter. Takk for godt selskap.

Det var veldig trist å høre!!! Sender dere varme tanker til tiden som kommer!! :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

Kjener jeg synes det er litt vanskelig å skrive her inne nå etter det som skjedde med Nott!! Veldig veldig trist, og jeg kjenner at jeg er veldig ydmyk over hva som skjedde med henne og at det også kan skje med oss. Dessverre er det en sånn ting som kan skje og jeg tror vi alle føler med Nott og mannen hennes... :hjerte:

Kort om de siste Flodedagene:

På fredag var jeg hos legen. Hadde time fra før av, men graviditeten kom selvfølgelig opp så da ville legen min ta første svangerskapssjekken allerede da. Den ordentlige legen min er visst også gravid og har pga dette blitt sykemeldt til hun går ut i permisjon. Hun er den mest fantastiske legen i verden, så hadde håpt hun kunne bli meg meg de neste månedene, men men vikaren var også kjempe hyggelig!! :) Fikk ny time der 26. mars, og hos jordmor 5. mars. Spennende!!

På lørdag var jeg i 60-årslag rett borti gata her, så det at jeg plutselig sku kjøre fikk jo alle til å mistenke at jeg var gravid. Jeg holdt meg i skinnet, men Flodemannen slet litt mer utpå kvelden med å komme på hva vi hadde avtalt som unnskylding til hvorfor jeg ikke drakk... :gjeiper:

I går tok vi det helt med ro her hjemme, fikk snakka endel og tok oss tid til litt ordentlig kvalitetstid!! :yvonne:

Symptomer så langt:

Kjenner humøret er litt ustabilt og har noen kvalmebølger innimellom. Det stikker litt og murrer tidvis i magen. Det kjennes også ut som jeg har fått mensen hele tida, så merker egentlig ikkeno til at jeg må mer på do, for jeg løper dit hele tiden bare for å sjekke om jeg faktisk blør...

Kjenner jeg har abstinenser fra kaffe og te. MÅ ha en kopp kaffe om morgenen, men verst er kanskje te'en, som jeg vanligvis har en kopp stående hele tiden. Skal ta meg en tur på helstkosten etterpå for å se om de har noe koffeinfri te der... Også har jeg kjempe dårlig samvittighet fordi jeg spiste roastbeef fra koldtbordet på lørdagen, men det er sikkert ikke eneste "tabba" jeg kommer til å gjøre de neste månedene, så jeg må bare krysse fingra for at det gikk bra!!

Eller så skal Flodemannen og jeg på ferie i slutten av februar for å feire at jeg blir 30. Er litt usikker på hvor vi skal reise nå da med tanke på maten der, men det går vel helst greit... Hvis vi ikke får ut fingeren snart får vi sikkert ikke ferie en gang, så da blir det ikkeno tur heller... :tongue: Vi er som alltid litt for bedagelige og trege... :popcorn: Kanskje noen av dere har forslag til et fint sted å reise for to som har behov for å komme seg vekk litt?

Ellers ønsker jeg dere alle en fin dag!!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, tenker mye på det som skjedde med Nott. Er glad jeg har vært på UL og faktisk sett at fosteret ligger inni livmor da altså... :sjenert: Blir veldig ydmyk og tenker at jeg faktisk er utrolig heldig som har hatt et problemfritt svangerskap så langt og ikke minst har en nydelig unge fra før :hjerte:

Jeg drikker også mye te - 3-4 kopper daglig er i alle fall greit :)

Ellers er formen bra. Er mye trøtt, og ofte kvalm om nettene, og kanskje litt om morgenene. Må tisse ofte... Men alt i alt fullt levlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne listen over symptomer man kan ha. No mer enn dette er det vel ikke mulig å få?? :blink:

uteblitt menstruasjon

ømme bryster

større brunt felt på brystene

tretthet

raskere sliten

fryser lett

humørsvingninger

mensmurring

magekramper

et hardt punkt nederst på magen kan kjennes med hånden

smerter i korsryggen

nesten lignende vokseverk i kroppen

stikkninger i området rundt halebeinet

tykkere hår/tynnere hår

blødende tannkjøtt

spenn/vondt i tennene

munnsår

halsbrann

ofte dobesøk

kvalme

stikk i magen

kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen)

skiftende hard/løs mage

begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor)

sukkertrang/sitrustrang

tørste

overfølsom luktesans

endrede matønsker (liker ikke yndlingsretten sin osv.)

ny glød

vannsamling i kroppen

leggkramper

skjelving

svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )

hodepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Haha!

Jeg er sikker på jeg har vært innom det aller meste på den lista :tongue:

Dessuten Flode, så synst jeg du har vært alt for heldig med å få både neste legetime og jordmortime! Jeg også vil ha snart :)

Og til Nòtt: Jeg synst så utrolig synd i deg! Håper det går greit med deg og at det ikke går alt for lenge før det er en miniNòtt på veg igjen :) Masse lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har vel vært innom en del av symptomene jeg også ;)

Men bare trøtthet, tissing og kvalme som er noe plagsomme :fnise:

Sist hadde jeg superømme pupper, det har jeg ikke hatt i det hele tatt denne gangen - rare greier :klø: Men kanskje like greit siden jeg ammer ;) Merka forresten sånn vondt å strekke på underlivet også i dag - sånn at man føler man forstrekker musklene i nedre del av magen når man feks snur seg i senga. Sånn var det sist også. Husker jeg fikk skikkelig vondt i tannkjøttet sist, sånn nærmere halvveis. Det håper jeg virkelig jeg slipper denne gangen *au au*

Jeg må forresten ringe legen for å avtale neste time, men glemmer det hele tida :fnise: Sånn er det å være annengangs - sist ringte jeg stadig og masa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje jeg må stå fram jeg og, selv om jeg tenker at jeg vil vente, så er det litt vanskelig og. Er 7 uker i dag, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker også mye te - 3-4 kopper daglig er i alle fall greit :)

Ellers er formen bra. Er mye trøtt, og ofte kvalm om nettene, og kanskje litt om morgenene. Må tisse ofte... Men alt i alt fullt levlig ;)

Jeg tror jeg leste at 2 kopper kaffe eller 1 liter te om dagen var greit, men det er vel sikkert ingen krise om man drikker litt mer. Skal det skje no, så skjer det nok uansett, men det er jo sikkert greit å begrense litt (er VELDIG gla i kaffe og te!!!) De siste dagene har jeg bytta ut tekoppen med et glass vann og det går greit, men det blir ikke helt samme kosen... :sjenert: Kom meg aldri på helskosten idag, så får stikke innom etter jobb imorra hvis jeg husker på det...

Haha!

Jeg er sikker på jeg har vært innom det aller meste på den lista :tongue:

Dessuten Flode, så synst jeg du har vært alt for heldig med å få både neste legetime og jordmortime! Jeg også vil ha snart :)

He he, når jeg gikk på vernepleien og leste sykdomslære hadde jeg alle symptomene på prostatakreft, og var HELT sikker på at jeg hadde det... :ler: Så mye er psykisk, men når jeg leste lista over her kom jeg på at jeg både har blødd fra tannkjøttet når jeg har pussa tenna og har fryst mer en normalt i det siste... :5:

Du må ringe å purre på jordmortime!!! Jeg hadde jo flaks fordi jeg tilfeldig hadde legetime dagen etter at jeg fikk positiv test. Hun sa jeg skulle kontakte jordmor så jeg fikk time der en måned etter legetimen, så sku jeg til legen en måned etter det igjen, også annahver måned hos jordmor lege til uke 32(?), så annahver uke til uke 36 (?), så hver uke etter det...

Hun skrev ut henvisning til ultralyd, men det får jeg vel innkalling til? Er det uke 18? Kan man bare spørre om tidlig ultralyd selv om det ikke er komplikasjoner? Krysser fingra og håper håper på at alt skal forløpe normalt, men det hadde jo vært gøy med tidlig ultralyd bare for å se... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Hvor mye tid kan man regne hos jordmor? Leste et sted at hos jordmoren hadde vi god tid, og der kunne vi stille alle spørsmål osv osv, men i kommunen min har jordmortjenesten bare 75%, fordelt på to jordmødre, så SÅÅ mye tid kan de vel ikke ha??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg må stå fram jeg og, selv om jeg tenker at jeg vil vente, så er det litt vanskelig og. Er 7 uker i dag, så får vi se hvordan det går.

Gratulerer!

Velkommen i klubben ;)

Forresten: Hvor mye tid kan man regne hos jordmor? Leste et sted at hos jordmoren hadde vi god tid, og der kunne vi stille alle spørsmål osv osv, men i kommunen min har jordmortjenesten bare 75%, fordelt på to jordmødre, så SÅÅ mye tid kan de vel ikke ha??

Tror det er vanlig å ha første time hos JM etter ordinær ultralyd. Sist gikk jeg til jordmor og lege annenhver gang fra rundt uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...